Fenna is ook moe
De hele dag door dorp gerend als Piet. Of nouja. . . Hier een korte impressie van mijn dagje:
9.00 op het onderdak zijn om een koltrui aan te trekken. Het grote wachten kon beginnen. Maar ik ging even helpen om het strooigoed te husselen en zakken te vullen, want ik werd pas laat geschminkt (het is zo veel geregel, niet normaal). Toen was ik geschminkt en trok ik een panty + broek aan en dan weer wachten. Erwtensoep! (ondertussen is het al 12.00) Na de erwtensoep werd de verdeling: wie piet waar? rond gebrult (hihi, gezellig hoor
) Daarna konden we herschminkt worden (nog even vlot bijwerken zeg maar) en toen werden we echte pietjes. Dan loop je echt een soort pietenfabriek door, je trekt zelf je jas aan met sjerp, dan loop je door voor een pruik, je krijgt twee oorbellen in je oren, loopt door voor een muts, loopt door voor mofjes en kragen en dan chekt iemand of het goed zit en voila.
Nouja, toen dus naar de 'haven' waarvan de stoomboot (pakjesboot 18) vertrok. Daar stonden al een paar kindjes, dus leuk hoi zeggen en piet spelen en springen en dansen met de pietenband. Daarna met de boot naar de haven, duizend kinderen pepernoten geven, duizend foto's maken en maar springen en dansen.
Was wel leuk hoor
maar zo vermoeiend, ik ben nu helemaal op en ze wilden om half acht nog ergens gaan eten, maar ik heb nu al gegeten dus ga wel alleen koffie drinken ofzo
Maar Annemarie, jammer dat je een minder gezellige reisgenoot had. Ik hoop voor je dat je er nog uit komt. Maar weet je nu wel dat het Wageningen wordt?