Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:21

Wat gaaf! Is Falkor nu gelijk een stuk dunner, nu ze 31 eier lichter is?
Was ze niet diep beledigd dat je haar vakkundig begraven nest weer opgregraven had? En gaat Falkor nu uitgehuwelijkt worden zodat er straks allemaal kleine Falkortjes rond rennen? :P
Verder niemand in de buurt die kachelhout zoekt, dan?

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:51

Het is niet puur hout, er zit zo'n laagje overheen zeg maar. Zal ik niet in de kachel doen. Dat gaat zo stinken. :P

Nee Falkor gaat niet uitgehuwelijkt worden. ;) Tegenwoordig worden er zoveel baardjes aangeboden overal, dat zowat even gemakkelijk aan te komen zijn als cavia's. Je raakt ze dus zeer zeer moeilijk kwijt. Bovendien moet je de eieren uit laten broeden in een broedstoof aangezien de ouders anders de jongen opeten. :P
Ik geloof niet dat Falkor beledigt was, ze had alleen honger! :)) Falkor is wel een stuk dunner nu ja. Ze was ervoor alweer zo'n 150 g afgevallen. Ik had haar voor het eieren leggen nog gewogen, toen woog ze 550 g. Erna woog ze ongeveer 520 g. Niet veel verschil, maar je ziet het wel. Haar staart is veel smaller en ze mist een hoop buik net boven haar achterpootjes. Ze heeft ook een hoop vel over.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:15

Daarstraks ben ik met Mimir naar de DA geweest omdat hij ineens een rode iris kreeg. DA naar zijn ogen gekeken en waren ze allebei ontstoken. Maar meneer bleek ook nog een groot gat in zijn tandvlees te hebben en toen vond de DA het toch wel apart worden. In maart ben ik ook al voor zn ogen en een vervelend hoestje met em naar de DA geweest. Het kan allemaal toevallig zijn, maar het lijkt ook veel op kattenaids of leukemie. Maandag moet ik met een terug omdat hij eigelijk geopereerd moet worden aan het gat in zijn bekkie, maar dat durfde ze nu nog niet aan.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:32

Huh, maar dat kan toch alleen door besmetting? Ik neem aan dat het asiel daar toch op getest heeft. Of niet?

Kijk eens in mijn ondershrift! *\o/* Vies is echt stoer!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:39

Waarschijnlijk niet dus, maar dat wil ik morgen wel even aan ze vragen. Zo'n test kost 50 euro en dat maakt het voor het asiel natuurlijk ook erg duur. Bovendien moet je daar ook gericht naar zoeken. Mimir heeft in oktober nog een uitgebreid bloedonderzoek gehad voor zijn organen, maar dus niet naar aids. Als er dus zeg maar geen aanleiding voor is, word er ook niet naar gezocht. Maar misschien is dat wel gedaan, ik zal het weten als ik opbel he. ;)

Kattenaids word hetzelfde overgedragen als mensenaids ja. Mimir is binnen gekomen als zwerfkat, dus dan zit je wel met een groot risico.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:59

Oei, het kan natuurlijk iets onschuldigs zijn, maar zo ga je niet lekker het weekend in geloof ik...
Dus maandag in ieder geval operatie voor dat gat in zn tandvlees? Waarom durfde ze dat gister niet aan dan?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:01

Punt is dat hij nog geen vier weken terug zijn laatste pilletje heeft gehad van een zware antibiotica kuur tegen astmatische bronchitis en tandvleesontsteking. De DA heeft nog zelfs haar boeken erbij gepakt om niet iets te zeggen wat een kleine kans had. Het zou heel toevallig zijn als het toch iets onschuldigs is.

Maandag komt ie weer voor controle voor zijn ogen. Zijn irissen en dan met name van zijn rechteroog zijn flink ontstoken. Rechts is zijn pupil ook erg troebel en de onderkant van zijn iris is geheel rood. Daarom durfde ze het dus niet aan om vannochtend te opereren. Maar ik wil maandag wel eerst weten of het wel verstandig is om dat nog op zijn leeftijd te doen en hoe zinvol het is. Mimir lijkt er namelijk niet zoveel last van te hebben. Hij eet, drinkt, poept en plast gewoon normaal, hij is nieuwsgierig, alert en vraagt nog om aandacht.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:47

Onschuldig is dus stiekem al uitgesloten...oei...
Fijn dat Mimir zich dan in ieder geval nog goed voelt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:13

Het is zo zelfs dat als hij niet zo'n flink ontstoken oog had, ik niet eens een aanleiding had gezien om met hem naar de DA te gaan. Volgens de DA moest het gewoon zijn dat hij last van het gat in zijn bek had, maar ik zie het niet. Hij eet gewoon, laat zich aaien onder zijn kinnetje en probeert nog gewoon de borden af te likken. Daarnaast was hij sinds het vorige DA-bezoek, 8 weken terug, maar 150 g afgevallen. Als hij pijn heeft zou dat toch meer in de richting moeten gaan van de kilo toch?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:25

Nou ja...het was in ieder geval opgevallen

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:33

Ik moet wel een beetje lachen om het topic hier... :D :D (Bergemo huiskamer ;) )
Het heeft namelijk erg lang geduurd voordat ik in de gaten had wie in hemelsnaam Mimir en Falkor zijn... Het gaat ineens over opgegraven eieren en ovenschaaltjes... :+ Gelukkig dat Judith mij heeft bij kunnen praten!

Nog iets leuks over Bergemo te melden, hahaha?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:09

Volgens mij gaat het al een flinke tijd heeeeel erg weinig over Bergemo ;)

Donderdag gaan Vies en ik weer crossen *\o/*

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:06

Dat krijg je als er (bijna) niemand meer rijdt.
Nou ja RB gaat er deze zomer op ponykamp met Carmen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:50

Winston is met pensioen, had ik dat al gepost? Caitlin is ook verhuisd. Verder nieuws van de 'oude garde' is er geloof ik niet :+
Is RB al eens eerder op ponykamp geweest? Ben benieuwd hoe hij gaat gaat vinden :D Sneak Preview voor Carmen; stel je een douche (en wc) in een paardenbox voor...waar de drinkbak nog inhangt _O-

@ Emy; hoe is het met Mimir? En Falkor inmiddels uitgelegd?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:58

Douche en wc in een paardenbox? Huh?

@ Vientijntje: Ik geloof dat er al een aantal jaren nauwelijks meer wat over bergemo in dit topic word gepost. Maar goed, ik rij er ook al bijna 3,5 jaar niet meer. ;) Is een beetje uit de buurt en paardrijden is mega duur als je een eigen huisje heb in een grote stad.

Met Mimir gaat het beter. Gisteren waren we weer naar de DA geweest. Dit keer was de DA er die hem in oktober ook had gezien. Zij vond hem er erg goed uitzien. Zijn ogen zijn nog wel ontstoken, maar hij hoeft nu nog maar 6x op een dag gezalfd en gedruppeld. Twee keer minder dus. Ze wilde het gat in zijn bek nog even aankijken. Hij heeft donderdag een lang werkend antibiotica gekregen via injectie en ze wil eerst kijken of die wat doet. Zij vond het namelijk ook een erg groot risico voor zo'n oudje en ze heeft nog overal op zijn bekkie gedrukt en daar reageerde hij niet op (plus hij was dus niet afgevallen), dus hij heeft er inderdaad geen last van. Dus nog even afwachten. ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:08

Dus geen enge ziektes?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:12

We doen het onderzoek niet, dat maakt niet uit voor hem of we het weten of niet. De behandeling is toch hetzelfde. Maar ik had wel het idee dat zij hetzelfde dacht als de andere DA, omdat zij ook nog hardop zei dat hij ookal oogonsteking, tandvleesontsteking en astmatische bronchitis kort geleden had.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:39

Er is dus geen besmettingsgevaar voor Tiamat? Tja, dan heeft het inderdaad weinig toegevoegde waarde

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:16

Ey Judith jij weet vast wel op welke dagen/tijden Bergemo zo ongeveer lessen geeft waar ik met een stalgenootje een keertje in zou kunnen rijden?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:01

@Juut Maike is al eens met RB daar op kamp geweest. RB kent het daar wel en voelt zich daar happy dus komt goed.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:17

Annetje schreef:
Ey Judith jij weet vast wel op welke dagen/tijden Bergemo zo ongeveer lessen geeft waar ik met een stalgenootje een keertje in zou kunnen rijden?

Ik heb eerlijke gezegd geen idee }:0 In de Vrijdag les van 21 uur is regelmatig wel een plaatsje vrij, maar de manege bellen lijkt me nog het handigste ;) Morgen ga je weer crossen toch? Worden dan ook weer foto's gemaakt?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:48

ja morgen weer crossen :)
Er worden dit keer geen geweldige foto's en filmpjes gemaakt, want er gaat niemand mee behalve juf, ik en de paardjes.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:17

De vrijdagavond les van 21.00 uur is niet alleen de gezelligste les, maar ook de meest gevorderde les van de hele manege. Er is inderdaad regelmatig een plaatsje vrij. De meesten in deze les hebben wel een 'vast' paard en zijn daar ook erg vasthoudend in.
Judith, jij rijdt trouwens nu toch ook als vaste klant in deze les??
Na die hele ellendige tijd met hans ben ik ook zo'n anderhalf jaar lang niet meer op Bergemo geweest, maar sinds een paar weken kom ik er weer regelmatig en het is toch wel heel gezellig om iedereen weer te spreken (op een paar na dan :+ ). Toch is er wel veel veranderd hoor (in mijn ogen in negatieve zin), maar dat is natuurlijk weer heel persoonlijk...
Sinds Claudia meer te vertellen heeft, worden de paarden/pony's ook veel beter verzorgd en zijn ze in goede handen :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:53

Nou dat klinkt toch wel positief moet ik zeggen!
Wat is er niet goed geweest aan de veranderingen dan?

Ik wil een keer of twee een lesje bij bergemo op een paard rijden om te oefenen voor de zitcompetitie. Ik ga weer naar de regiofinale, maar heb niet echt een paard om op te oefenen.
Vorig jaar heb ik steeds op de drie grote lummels gereden omdat die niet zo makkelijk zitten. Dat bleek uiteindelijk mijn geluk, want met de halve finale moest ik op een heeeeeel groot bakbeest dat gigantisch opgooide.
Nu hebben we alleen nog maar pony's op de manege (de drie lummels zijn verkocht omdat ze veeeeel te weinig liepen en het vierde paard is pasgeleden op pensioen gegaan naar leuke mensen) Dan blijft alleen mijn eigen paard over om op te oefenen, maar daar zit ik juist helemaal op vast geroest.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:45

Ik heb wel een fjord waar je op mag komen oefenen, maar ja dat is ook "maar" een pony :P