Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Annie_ schreef:Volgens mij is het grote verschil tussen Knhs en Fnrs
is volgens mij gewoon dat bij fnrs wordt er erg opgelet
hoe je rijd hulpen geeft dingen oplost en je figuren rijd en je paard moet er ook ontspannen bij lopen enzo.
En knhs hoe je paard er uit ziet of hij mooi loopt je oefeningen goed uitgevoerd worden, maar soms heb ik het idee dat de manier waarop bij sommige jury niet zo veel uit maakt.
En dat er een vooroordeel is over rassen van het paard. En dat je heel goed moet kunnen rijden om met een lelijk paard ver te komen.
Maar dit is mijn mening entja heb dan nooit knhs gereden. En meer en deel van de jury zal niet zo zijn hoor maar het gebeurt wel.
Flevolan
[quote="Annie_ schreef:Flevolander schreef:Een draver is gewoon niet gemaakt voor dressuur.. Tuurlijk je komt er echt wel een B/L proef mee door, maar als je ooit in 't M of Z/hoger wilt komen pies je met een draver toch wel naast de pot hoor..
Maar of dat door het paard komt of de jury is ook iets wat je je af moet vragen
alleen dan algemener.
Melanie_B schreef:Ik hou d'r normaal gesproken helemaal niet van..
maar deze vinnik toch wel ergg leuk
[KS-ITP] Nieuwe aanwinst, Mooi bont is niet lelijk!

fryskhynders schreef:Weet je Anna, de draver word gefokt om te draven!!
daar is hij goed in, daar is een hele apparte draver wereld voor!! De fokkers van dravers zijn dus ook niet bezig met de dressuur, dat is voor een draver niet belangrijk dus tijd verspilling!
De knhs wil paarden zien die fijn over de rug worden gereden
bla bla bla.
er zijn andere type paarden die hier heel geschikt voor zijn, bijvoorbeeld de kwpner hun fokdoel is het fokken van een paard wat op alle disciplines op het hoogste niveau kan presteren
Daarom zal er nooit van uit de knhs iets voor dravers worden georganiseerd omdat de meeste eigenaren van dravers dat ook niet eens zouden willen en omdat het niet nodig want er zijn zat andere rassen en paarden die daar veel geschikter voor zijn.
terorita schreef:Annie_ schreef:Volgens mij is het grote verschil tussen Knhs en Fnrs
hoe je rijd hulpen geeft dingen oplost en je figuren rijd en je paard moet er ook ontspannen bij lopen enzo.
En knhs hoe je paard er uit ziet of hij mooi loopt je oefeningen goed uitgevoerd worden, maar soms heb ik het idee dat de manier waarop bij sommige jury niet zo veel uit maakt.
En dat er een vooroordeel is over rassen van het paard. En dat je heel goed moet kunnen rijden om met een lelijk paard ver te komen.
Maar dit is mijn mening entja heb dan nooit knhs gereden. En meer en deel van de jury zal niet zo zijn hoor maar het gebeurt wel.
dat zie je dan verkeerd annie.
knhs let juist veel meer op een ontspannen paard, en een ontspannen paard loopt over de rug en dus door de kaken en dus aan de teugel.
bij het knhs word veel meer gelet op uitvoeren van de oefeningen, en hoe de hulpen worden uitgevoerd.
opleiding/cursus fnrs jury of knhs zit ook een heel groot verschil in..
heel eerlijk gezegd fnrs jury kan iedreen wel worden.
knhs zitten toch wel even wat eisen aan, jury lid kun je worden mits je M1 plus winst bent.
! 
Kirsten_D schreef:fryskhynders schreef:Weet je Anna, de draver word gefokt om te draven!!
daar is hij goed in, daar is een hele apparte draver wereld voor!! De fokkers van dravers zijn dus ook niet bezig met de dressuur, dat is voor een draver niet belangrijk dus tijd verspilling!
De knhs wil paarden zien die fijn over de rug worden gereden
bla bla bla.
er zijn andere type paarden die hier heel geschikt voor zijn, bijvoorbeeld de kwpner hun fokdoel is het fokken van een paard wat op alle disciplines op het hoogste niveau kan presteren
Daarom zal er nooit van uit de knhs iets voor dravers worden georganiseerd omdat de meeste eigenaren van dravers dat ook niet eens zouden willen en omdat het niet nodig want er zijn zat andere rassen en paarden die daar veel geschikter voor zijn.
Wat ik mij hierbij dus een beetje afvraag, is dat nogsteeds het enige doel waar ze voor worden gefokt?(Dit is een serieuse vraag)
Ik zie binnen de dravers tegenwoordig zoveel verschil. Een draver hoeft niet persee een illig klein paardje te zijn..
Bij ons op stal verschillen de dravers ook behoorlijk.
terorita schreef:Annie_ schreef:Volgens mij is het grote verschil tussen Knhs en Fnrs
dat zie je dan verkeerd annie.
knhs let juist veel meer op een ontspannen paard, en een ontspannen paard loopt over de rug en dus door de kaken en dus aan de teugel.
bij het knhs word veel meer gelet op uitvoeren van de oefeningen, en hoe de hulpen worden uitgevoerd.
opleiding/cursus fnrs jury of knhs zit ook een heel groot verschil in..
heel eerlijk gezegd fnrs jury kan iedreen wel worden.
knhs zitten toch wel even wat eisen aan, jury lid kun je worden mits je M1 plus winst bent.

? Nou ik heb best wat geduld, maar als ze na een half uur nog
. Ze kan het best, alleen wilt ze het niet
En zwaaar om steeds te moeten
[/quote]Kirsten_S schreef:DenK4ever schreef:Namens een collega:
Te koop aangeboden een Fiat Brava 1.4-12v SX, kleur blauw uit 1997.
Kenteken 49-DP-ND
Brandstof: Benzine
Kilometerstand 185.000
APK Tot 01-07-2011
Cyl inhoud 1370cc
Vermogen 80pk, 170 km topsnelheid
Ledig gewicht 1015 kg
Kan een student die kopennn?
Citaat:Ik wil mijn paard niet dwingen ergens te lopen, ik wil dat ze op eigen benen leert lopen, daar heeft ze moeite mee, vandaar dat ik mijn teugels iets langer laat.
Ik vraag haar rustig naar beneden, maar alleen als ze ontspannen is, dan komt ze vanzelf.
Ik kan er niet goed tegen als iemand een paard in de krul trekt, dat zie je zo vaak, het lijkt of ze netjes lopen, maar de ontspanning is ver te zoeken.
En Gina heeft er een handje van dat ze goed in de krul kan lopen, en dan lijkt het of ze lekker loopt, maar dan is ze verre weg van ontspannen
gina2003 schreef:Dat is waarschijnlijk een verschil tussen ons.
Ik wil mijn paard niet dwingen ergens te lopen, ik wil dat ze op eigen benen leert lopen, daar heeft ze moeite mee, vandaar dat ik mijn teugels iets langer laat.
Ik vraag haar rustig naar beneden, maar alleen als ze ontspannen is, dan komt ze vanzelf.
Ik kan er niet goed tegen als iemand een paard in de krul trekt, dat zie je zo vaak, het lijkt of ze netjes lopen, maar de ontspanning is ver te zoeken.
En Gina heeft er een handje van dat ze goed in de krul kan lopen, en dan lijkt het of ze lekker loopt, maar dan is ze verre weg van ontspannen
Kirsten_S schreef:gina2003 schreef:Dat is waarschijnlijk een verschil tussen ons.
Ik wil mijn paard niet dwingen ergens te lopen, ik wil dat ze op eigen benen leert lopen, daar heeft ze moeite mee, vandaar dat ik mijn teugels iets langer laat.
Ik kan het fout hebben hoor , maar meestal leer je paarden op eigen benen lopen door je teugels gewoon op maat te hebben en ze zo door te vragen naar de ontspanning. Als ik nu namelijk rij, gaat ze protesteren omdat ik de teugels kort neem, maar gewoon op maat. Natuurlijk ontspant ze in het begin niet, maar dat je ook niet met lange teugel, op een gegeven moment krijgt ze die ontspanning wel en dat voel je meteen, en dat is geen schijn. Als de teugels lang zijn kan ze wel ontspannen, maar er hoeft maar iets te gebeuren, en weg kop omhoog en je bent der kwijt...
Ik trek haar niet in de krul, maar soms moet je effe doordrukken omdat ze anders 10 rondjes nog steeds hetzelfde loopt. Het is een pittige pony en die moet je wat pittigr rijden...
No offence hoor, maar ik leg alleen uit hoe ik daarna kijk..