Met gelach en gegrien, gaan de RSVA bokkers naar topic 13 !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Re: Met gelach en gegrien, gaan de RSVA bokkers naar topic 13 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:49

Wat is het doel achter de dressuursport dan als er bij het knhs ook alleen naar de ruiter gekeken zou worden? Het gaat toch juist om de harmonie tussen paard en ruiter?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:52

Annie_ schreef:
Volgens mij is het grote verschil tussen Knhs en Fnrs
is volgens mij gewoon dat bij fnrs wordt er erg opgelet
hoe je rijd hulpen geeft dingen oplost en je figuren rijd en je paard moet er ook ontspannen bij lopen enzo.

En knhs hoe je paard er uit ziet of hij mooi loopt je oefeningen goed uitgevoerd worden, maar soms heb ik het idee dat de manier waarop bij sommige jury niet zo veel uit maakt.
En dat er een vooroordeel is over rassen van het paard. En dat je heel goed moet kunnen rijden om met een lelijk paard ver te komen.

Maar dit is mijn mening entja heb dan nooit knhs gereden. En meer en deel van de jury zal niet zo zijn hoor maar het gebeurt wel.

dat zie je dan verkeerd annie.
knhs let juist veel meer op een ontspannen paard, en een ontspannen paard loopt over de rug en dus door de kaken en dus aan de teugel.
bij het knhs word veel meer gelet op uitvoeren van de oefeningen, en hoe de hulpen worden uitgevoerd.
opleiding/cursus fnrs jury of knhs zit ook een heel groot verschil in..
heel eerlijk gezegd fnrs jury kan iedreen wel worden.
knhs zitten toch wel even wat eisen aan, jury lid kun je worden mits je M1 plus winst bent.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:57

Flevolan
[quote="Annie_ schreef:
Flevolander schreef:
Een draver is gewoon niet gemaakt voor dressuur.. Tuurlijk je komt er echt wel een B/L proef mee door, maar als je ooit in 't M of Z/hoger wilt komen pies je met een draver toch wel naast de pot hoor..

Maar of dat door het paard komt of de jury is ook iets wat je je af moet vragen

Wellicht zou je je reactie even wat nader toe kunnen lichten?[/quote]

Ik was het net aan het type :+ alleen dan algemener.
Ik denk als je met een draven de wedstrijd ring in komt je ze zullen blijven vergelijken
hoe een ''normaal'' paard loopt.Entja dravers lopen toch anders dus wat jullie zeggen erg hoog kom je dan niet. Maar als de jury in plaats van dat te doen gaan kijken hoe goed de draver loopt vergelijken andere dravers zal het misschien wat eerlijker zijn.

Maarja dan krijg je vast gezeur dat dingen niet eerlijk gaan ofzo iets.
Misschien speciale knhs voor dravers ofzo ?

ik moet nu stopen met type moeder wilt er achter als het onduidelijk is typ ik het wel duidelijker later :=

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:22

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:23

Namens een collega:

Te koop aangeboden een Fiat Brava 1.4-12v SX, kleur blauw uit 1997.

Kenteken 49-DP-ND
Brandstof: Benzine
Kilometerstand 185.000
APK Tot 01-07-2011
Cyl inhoud 1370cc
Vermogen 80pk, 170 km topsnelheid
Ledig gewicht 1015 kg

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:25

DenK4ever schreef:
Namens een collega:

Kenteken 49-DP-ND
Kilometerstand 185.000
APK Tot 01-07-2011
Cyl inhoud 1370cc
Ledig gewicht 1015 kg

Kan een student die kopennn *D ?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:26

Als die student 1600,- heeft :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:35

DenK4ever schreef:
Als die student 1600,- heeft :P

ohooo vast wel :D

DenK4ever

Verkocht :D

Kirsten_S

:D

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:24

Weet je Anna, de draver word gefokt om te draven!!
daar is hij goed in, daar is een hele apparte draver wereld voor!! De fokkers van dravers zijn dus ook niet bezig met de dressuur, dat is voor een draver niet belangrijk dus tijd verspilling!

De knhs wil paarden zien die fijn over de rug worden gereden
bla bla bla.
er zijn andere type paarden die hier heel geschikt voor zijn, bijvoorbeeld de kwpner hun fokdoel is het fokken van een paard wat op alle disciplines op het hoogste niveau kan presteren

Daarom zal er nooit van uit de knhs iets voor dravers worden georganiseerd omdat de meeste eigenaren van dravers dat ook niet eens zouden willen en omdat het niet nodig want er zijn zat andere rassen en paarden die daar veel geschikter voor zijn.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:38

fryskhynders schreef:
daar is hij goed in, daar is een hele apparte draver wereld voor!! De fokkers van dravers zijn dus ook niet bezig met de dressuur, dat is voor een draver niet belangrijk dus tijd verspilling!

bla bla bla.
er zijn andere type paarden die hier heel geschikt voor zijn, bijvoorbeeld de kwpner hun fokdoel is het fokken van een paard wat op alle disciplines op het hoogste niveau kan presteren

Daarom zal er nooit van uit de knhs iets voor dravers worden georganiseerd omdat de meeste eigenaren van dravers dat ook niet eens zouden willen en omdat het niet nodig want er zijn zat andere rassen en paarden die daar veel geschikter voor zijn.

Wat ik mij hierbij dus een beetje afvraag, is dat nogsteeds het enige doel waar ze voor worden gefokt?(Dit is een serieuse vraag)
Ik zie binnen de dravers tegenwoordig zoveel verschil. Een draver hoeft niet persee een illig klein paardje te zijn..
Bij ons op stal verschillen de dravers ook behoorlijk.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:40

terorita schreef:
Annie_ schreef:
hoe je rijd hulpen geeft dingen oplost en je figuren rijd en je paard moet er ook ontspannen bij lopen enzo.

En knhs hoe je paard er uit ziet of hij mooi loopt je oefeningen goed uitgevoerd worden, maar soms heb ik het idee dat de manier waarop bij sommige jury niet zo veel uit maakt.
En dat er een vooroordeel is over rassen van het paard. En dat je heel goed moet kunnen rijden om met een lelijk paard ver te komen.

Maar dit is mijn mening entja heb dan nooit knhs gereden. En meer en deel van de jury zal niet zo zijn hoor maar het gebeurt wel.

knhs let juist veel meer op een ontspannen paard, en een ontspannen paard loopt over de rug en dus door de kaken en dus aan de teugel.
bij het knhs word veel meer gelet op uitvoeren van de oefeningen, en hoe de hulpen worden uitgevoerd.
knhs zitten toch wel even wat eisen aan, jury lid kun je worden mits je M1 plus winst bent.

Even kanttekening bij mijn opmerking: KNHS verschilt zeker met FNRS ongetwijfeld.
Maar als je F12 uitgereden hebt, mag je tegenwoordig toch L1 starten.
Er zou toch een soort van overlapping moeten zijn binnen deze twee.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:32

Ik zeg Ajuuuu! Ik gaat naar het ondergelopen oosten :D!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:45

Kirsten_D schreef:
fryskhynders schreef:

bla bla bla.

Wat ik mij hierbij dus een beetje afvraag, is dat nogsteeds het enige doel waar ze voor worden gefokt?(Dit is een serieuse vraag)
Ik zie binnen de dravers tegenwoordig zoveel verschil. Een draver hoeft niet persee een illig klein paardje te zijn..
Bij ons op stal verschillen de dravers ook behoorlijk.

Ja de draver word nog steeds gefokt om te draven....
Misschien dat ze nu wel andere dingen gaan proberen. helemaal mee eens, ik zie ook steeds grotere en in mijn ogen mooiere dravers komen, misschien dat ze er nu achter komen of willen proberen of hoogte van een paard ook sneller kan maken...

weer een voorbeeld van het kwpn. eigenlijk willen we een paard met lengte omdat die het best zou kunnen bewegen en het soepelst is.
laat nou toevallig het beste paard van hele wereld; Totilas een kort paard zijn. de winnaar van de pavo cub was ook een kort paard??
dus nu kunnen we ons gaan afvragen willen we wel persee lengte in het kwpn paard??
zo ook met de dravers...
Maar de echte draver wordt nog steeds gefokt om te draven!

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:08

terorita schreef:
Annie_ schreef:

Ik zeg ook helemaal niet dat knhs daar niet op let het was meer bij sommige jury het niet uit maakt waarop het gebeurt.

Misschien heb ik het niet goed verwoordt. . Ik bedoel dat er maar een paar tussen zullen zitten die het niet uitmaakt en dat die er tussen zitten. Niet dat bij het hele Knhs der niet op gelet wordt
als er niet op gelet zo worden kon iedereen Z rijden bewijs van spreken.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:08

[quote="Kirsten_Snou, ze wou niet in galop dus tik, hup meteen handstand en rennen zo hard als je kan.. Daarna later weer zo doen en paar keer achter elkaar... Het is soms zo'n monster, en dan gaat ze als een giraf lopen, en dat mag ze niet hahha :P
[/quote]
Dat soort dingen flikt ze niet meer bij mij..
Op een gegeven moment als het niet gaat, dan blijf ik niet door klooien, aangezien ze dan super stijf wordt, alles vasthoud en zo, dus ga ik haar weer doorwerken in de draf en dan springt ze wel gewoon aan.
Ze moet eerst weer de ontspanning terug krijgen, die heeft ze niet als ze weet wat er van haar wordt gevraagd, en kom je er zo goed als niet doorheen..

Maar bij mij slikt ze ook wel eens een bezemsteel in hoor..
Ik rijd haar nu weer ruim een uur, waarvan een half uur stapoefeningen en daarna lekker doorwerken in de draf, als ze dan lekker loopt, galopje erbij, meestal loopt ze na een minuut of 40 heerlijk ontspannen naar beneden en luisterd ze goed, soms al sneller.[/quote]

40 minuten :oo :+? Nou ik heb best wat geduld, maar als ze na een half uur nog
als een giraf loopt, dan heb ik het gehad hoor :P . Ze kan het best, alleen wilt ze het niet
altijd. Ik houd haar ook wat korter, want als ze dan effe omhoog komt dan ben je der meteen
kwijt. Het lijkt soms ook alsof ze dronken is (dat ze geen eens recht naar de overkant loopt)
en met lange teugels kan je het dan helemaal moeilijk begrenzen, vind ik dan...

De galop gaat opzich wel, maar ik wil niet dat ze eerst keihard gaat rennen of met een
banane lichaam aanspringt, neee meteen , als k het vraag.

T komt wel, alleen is het soms zoo vermoeiend := En zwaaar om steeds te moeten
begrenzen en te zorgen dat ze niet gaat wijken met alleen der achterhand :+[/quote]

Dat is waarschijnlijk een verschil tussen ons.
Ik wil mijn paard niet dwingen ergens te lopen, ik wil dat ze op eigen benen leert lopen, daar heeft ze moeite mee, vandaar dat ik mijn teugels iets langer laat.
Ik vraag haar rustig naar beneden, maar alleen als ze ontspannen is, dan komt ze vanzelf.
Ik kan er niet goed tegen als iemand een paard in de krul trekt, dat zie je zo vaak, het lijkt of ze netjes lopen, maar de ontspanning is ver te zoeken.
En Gina heeft er een handje van dat ze goed in de krul kan lopen, en dan lijkt het of ze lekker loopt, maar dan is ze verre weg van ontspannen

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:09

Kirsten_S schreef:
DenK4ever schreef:
Namens een collega:

Kenteken 49-DP-ND
Kilometerstand 185.000
APK Tot 01-07-2011
Cyl inhoud 1370cc
Ledig gewicht 1015 kg

Kan een student die kopennn *D ?

Ik zou persoonlijk geen fiat meer kopen, heb er een gehad, alleen maar elende, en ik ken nog meer mensen

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:19

Ik heb eindelijk weer foto's van mijn kanjers op hun nieuwe stekkie!

Het hele zooitje bij elkaar :P
Afbeelding

Wat een varken is het toch ook! Die heeft snel een poetsbeurt nodig. En nodig op dieet :P
Afbeelding

First Flirt met Lilo !
Afbeelding

Hij wordt echt al een echte man en steeds knapper :D
Afbeelding

Naast de 3 jarige pony
Afbeelding

Skymans :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:20

Citaat:
Ik wil mijn paard niet dwingen ergens te lopen, ik wil dat ze op eigen benen leert lopen, daar heeft ze moeite mee, vandaar dat ik mijn teugels iets langer laat.
Ik vraag haar rustig naar beneden, maar alleen als ze ontspannen is, dan komt ze vanzelf.
Ik kan er niet goed tegen als iemand een paard in de krul trekt, dat zie je zo vaak, het lijkt of ze netjes lopen, maar de ontspanning is ver te zoeken.
En Gina heeft er een handje van dat ze goed in de krul kan lopen, en dan lijkt het of ze lekker loopt, maar dan is ze verre weg van ontspannen

Dit klinkt super!! Meen ik echt, zowel paard als ruiter moeten genieten van de weg er naar toe!
Een paard dwingen is zo goed als onmogelijk te doen zonder het paard hierbij te beschadigen.

Marjolein.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:23

Dank je wel voor je reactie Marjolein!

Maar Melis, ik ga Gina 25-9 verhuizen, kun je dan ook komen om fototjes te maken, ben erg benieuwd hoe ze het doet!
En die paardjes heb ik net gezien..

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:28

Heee Marjolein alle oke??

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:44

gina2003 schreef:

Ik kan het fout hebben hoor , maar meestal leer je paarden op eigen benen lopen door je teugels gewoon op maat te hebben en ze zo door te vragen naar de ontspanning. Als ik nu namelijk rij, gaat ze protesteren omdat ik de teugels kort neem, maar gewoon op maat. Natuurlijk ontspant ze in het begin niet, maar dat je ook niet met lange teugel, op een gegeven moment krijgt ze die ontspanning wel en dat voel je meteen, en dat is geen schijn. Als de teugels lang zijn kan ze wel ontspannen, maar er hoeft maar iets te gebeuren, en weg kop omhoog en je bent der kwijt...

Ik trek haar niet in de krul, maar soms moet je effe doordrukken omdat ze anders 10 rondjes nog steeds hetzelfde loopt. Het is een pittige pony en die moet je wat pittigr rijden...

No offence hoor, maar ik leg alleen uit hoe ik daarna kijk..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:46

Wauw Melis, wie is die schoonheid? (Sky dacht ik te lezen op je hyves) *D

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:05

Kirsten_S schreef:
gina2003 schreef:

Ik kan het fout hebben hoor , maar meestal leer je paarden op eigen benen lopen door je teugels gewoon op maat te hebben en ze zo door te vragen naar de ontspanning. Als ik nu namelijk rij, gaat ze protesteren omdat ik de teugels kort neem, maar gewoon op maat. Natuurlijk ontspant ze in het begin niet, maar dat je ook niet met lange teugel, op een gegeven moment krijgt ze die ontspanning wel en dat voel je meteen, en dat is geen schijn. Als de teugels lang zijn kan ze wel ontspannen, maar er hoeft maar iets te gebeuren, en weg kop omhoog en je bent der kwijt...

Ik trek haar niet in de krul, maar soms moet je effe doordrukken omdat ze anders 10 rondjes nog steeds hetzelfde loopt. Het is een pittige pony en die moet je wat pittigr rijden...

No offence hoor, maar ik leg alleen uit hoe ik daarna kijk..

Het probleem van een paard wat niet op eigen benen loopt, die loopt of tegn de muur aan, voor de steun, of zoekt steun op je handen.
Ik heb geen lange tugel, maar hele lichte aanleuning, dat is iets anders dan lange teugel.
Maar met lange teugel, leer je een pard wel op eigen benen lopen, omdat ze geen steun op je handen zoekt..