Lin4Life schreef:Jah MAAR
De overstap van de F proeven naar officeel is heel groot.
Je wordt beoordeeld op hoe jij rijd.. en dan kom je naar de officiele en dan kijken ze weer heel erg naar hoe het paard loopt.. die overstap wordt eigenlijk nooit als fijn ervaren en gaat bij de meeste ruiters niet zo goed..
maar ik ben zeker ook voor de F proeven.. Maar is nu niet aan de orde.. dus kunnen we 100 x roepen..
Om dat allemala ff in te voeren ben je ook minimaal een half jaar verder.. is nogal een geregel hoor...
De prioriteiten iggen nu gewoon ergens anders...
Mee eens.
In de F-proeven gaat het voornamelijk om de ruiter en niet om het paard. Wanneer je de overstap wilt maken na de F12 naar het L1 KNHS gebeuren, zal er ook zeker naar je paard gekeken worden. En natuurlijk moet je in de F-proeven je paard wel een beetje aan de hulpen kunnen zetten, maar in het officiele gebeuren kijken ze echt naar het gaan van het paard. Dus ook nageeflijkheid, impuls, ontspanning, rechtgerichtheid etc etc. Dan kan je niet komen aan zetten met een paard wat sterren loopt te kijken o.i.d . Maaar, iid, de F-proeven verdienen zeker een pluim! Erg fijne, leuke en leerzame proeven (mijn ervaring ermee met mijn leskindjes van mijn stage). Heb trouwens een baan aangeboden gekregen voor op de zaterdag. Maar weet niet of ik het nou wel of niet moet doen. ...