Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:59

Lin4Life schreef:
Jah MAAR
De overstap van de F proeven naar officeel is heel groot.
Je wordt beoordeeld op hoe jij rijd.. en dan kom je naar de officiele en dan kijken ze weer heel erg naar hoe het paard loopt.. die overstap wordt eigenlijk nooit als fijn ervaren en gaat bij de meeste ruiters niet zo goed..

maar ik ben zeker ook voor de F proeven.. Maar is nu niet aan de orde.. dus kunnen we 100 x roepen..
Om dat allemala ff in te voeren ben je ook minimaal een half jaar verder.. is nogal een geregel hoor...
De prioriteiten iggen nu gewoon ergens anders...

Mee eens.
In de F-proeven gaat het voornamelijk om de ruiter en niet om het paard. Wanneer je de overstap wilt maken na de F12 naar het L1 KNHS gebeuren, zal er ook zeker naar je paard gekeken worden. En natuurlijk moet je in de F-proeven je paard wel een beetje aan de hulpen kunnen zetten, maar in het officiele gebeuren kijken ze echt naar het gaan van het paard. Dus ook nageeflijkheid, impuls, ontspanning, rechtgerichtheid etc etc. Dan kan je niet komen aan zetten met een paard wat sterren loopt te kijken o.i.d . Maaar, iid, de F-proeven verdienen zeker een pluim! Erg fijne, leuke en leerzame proeven (mijn ervaring ermee met mijn leskindjes van mijn stage). Heb trouwens een baan aangeboden gekregen voor op de zaterdag. Maar weet niet of ik het nou wel of niet moet doen. ...

millennium

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:12

@ Linda: Doe jij woensdag trouwens ook mee met de wedstrijd?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:58

jaah tuurlijk doe ik mee :P
Dressuur en springen.. dus ben zeer benieuwd.. Doe jij ook nog mee?
Waar heb je baan aangeboden gekregen dan??
ik zou t altijd doen als je het leuk werk vind.. Extra zakcentje is altijd leuk toch :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:38

Instructrice op de zaterdag bij Klein Oever. Mijn stagebegeleider had me ook al gevraagd toen ik er stage liep om na mijn stage door te gaan op de zaterdag maar dat zag ik niet zitten met school aangezien we dit jaar het echt druk hebben. Afgelopen week belde die weer en vroeg die of ik nog wel eens aan die zaterdag had gedacht. Toen gaf ik weer aan dat het dit jaar echt niks wordt, ben veel te druk met huiswerk en school en daarnaast wil ik ook nog wel eens in het weekend mee naar groningen met Cristian. Maargoed, toen zei ik dat misschien na de zomer wel een idee zou zijn.
DUS...heb jij een druk school-huiswerk-blabla-schema? Aangezien jij nu in de 5.4 zit :+ .

En met de wedstrijd: ik doe BB en B springen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:29

Morgen ga ik voor een week naar New York, heb er onwijs veel zin in:D

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:17

Das lekker Jolien!! Maar dan zet er niemand de startlijst hier op bokt??

Wel heel veel plezier!!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:23

@ Linda: Weet jij of het springen buiten is? (moet anders m'n proppen meenemen) Aangezien onze klas vorig jaar de 2e wedstrijd nog het springen in rijbaan 1 hield en het dressuur op de menplaats en rijbaan 5.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:34

anders neem je gewoon voor de zekerheid proppen mee? :P Zit je altijd goed :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:42

ja, das wel een strak plan :+ :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:43

Joehoe, we gaan met de klas voor 4 dagen naar Engeland (over drie weken). Daar gaan we een drafbaan bezoeken, enkele stallen, een rijschool (a la deurne) en nog een dagje londen in. Heb er zin in! We gaan trouwens met het vliegtuig.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:48

oh dat klinkt wel heel leuk! :) En leerzaam toch :D

Haha ja zo af en toe komt er nog el iets nuttigs uit ;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:10

jazeker, we hebben dit ook zelf georganiseerd met geld wat we hebben verdiend met onze georganiseerde wedstrijden. Dus bestemming en activiteiten zijn ook door de klas zelf bedacht, beter kan niet!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:03

Dat is dan zeker een erg leuk uitstapje met jullie eigen verdiende centjes!! Super! Wens je heel veel plezier!!

En is wel een hele goeie van je Anne.. Gewoon voor de zekerheid proppen meenemen.. Zit je idd altijd goed!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:13

haha en zo heel aparte oplossing is het niet toch :') je kan beter te veel bij je hebben dan dat je dar staat van; poedersuiker dat had ik ook nog nodig :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:57

priscilla schreef:
Das lekker Jolien!! Maar dan zet er niemand de startlijst hier op bokt??

Wel heel veel plezier!!

Thanks! De lijst komt idd dan alleen op RVsalland te staan en op de manege. Helaas helaas maar het is ff niet anders. Deze dame MOET naar New York ;)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:19

Sjips... :( ohja bij wie moet ik wezen als noel ook nog een andere pony wil invullen? Ze heeft op Merlin gereden en die vind ze zo onwijs leuk...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:42

awil toch? Ik ben vrijdag op de manege, daar hangt ook een lijst dan toch? rv site geeft nog steeds virussen hier, ligt aan de ads die er op staan...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:25

ja de lijst hangt er vrijdag wel. Awilda regelt alle paardenindelingen.

Nou deze meid gaat over een half uurtje naar de trein. Dames, tot volgende week:D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:01

heel veel plezier! :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:17

Nou dames Jolien is wel op vakantie maar we willen toch niet zeggen dat we dan niks meer te vertellen hebben? We moeten zorgen dat als Jolien moet bijlezen ze drie a 4 pagina's moet lezen.. hahah Heeft ze ook iets te doen.. hahahahahah

Sorry Jolien maar het is zo frapant jij bent weg en niemand zegt meer wat. zouden ze niet zonder je kunnen?

Ik ben weer begonnen met werken en werk elke dag zo'n 3 uurtjes... Valt wel vies tegen maar ja....

En Vroni gaat momenteel zo lekker!! Moet haar kont wat meer aan het werk hebben maar ze pakt het allemaal super op!!!

Kom op Dames
Laten we eens wat pagina's volmaken met ons gezwets...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:42

Uhh... Nou dan zal ik maar wat zeggen :P Ik ben op de fiets naar stage gegaan vandaag :D 13 km heen.. en vanmiddag 13 km terug, en ik had toch vol de wind tegen hier in het mooie (winderige) friesland :P NIET LEUK!

Verder krijg ik vandaag mijn eerste zitles, om onder andere aan mijn zelfvertrouwen te werken :) En natuurlijk zaterdag weer op de manege rijden :)

Morgen gaan ze 2 jaarlingen castreren hier, en ik mag kijken :D

Heb afgelopen zaterdag op Target gereden :) Helaas moesten we binnen omdat Vincent in onze les meeliep :( Maarja, toen mocht ik gelukkig met spoortjes en hoefde ik me niet helemaal kapot te werken :) Hij liep de laatste 10 minuten erg fijn en was eigenlijk de hele les wel voorwaarts :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:50

13 Kilometer?? Das een heel eind en alleen al de gedachte dat je nog etrug moet haha Ik had dat een keer toen ik op de fiets naar mijn wek moest. Vanaf Westenholte naar het FC Zwolle stadion.. Wat een pokke eind!!

Zitles is altijd wel goed.. Kreeg ik altijd van Paul en dat was echt werken!! Als ik er nog aan terug denk. Maar goed heeft me wel heel goed geholpen!

Ik heb vaak bij castraties gekeken van een man hier uit Westenholte dat gaat dan met 5 of 6 tegelijk.. en zo in het weiland. Altijd leuk om te helpen!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:33

Hier gaan ze t ook in t weiland doen :) Daarna blijven ze ook lekker een jaar of 2 op het land, kunnen ze fijn paard zijn!! (natuurlijk komen ze met heel slecht weer en vieze baggerweides wel binnen :P )

En ja.. het is een pokke-eind :P vooral met wind tegen :P Hoe ik mezelf ook elke keer weer zo gek krijg om op de fiets te stappen? :=

Ben bang dat ik morgen ook wel spierpijn heb van zitles :P Maargoed.. ik wil graag beter leren zitten, en ik wil graag werken aan meer zelfvertrouwen te paard, dus dat moet ik er maar voor lief bijnemen :P

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:58

http://www.agradi.nl/product?sc=Paarden ... n+middelen
Guess is beroemd :D
Ze waren toen op school om foto's te maken voor dat ding.. en ze wouden er een paard bij :P Vet hip...

Vandaag concours gehad..
Dressuur ging de 1e proef echt niet.. aanspringen in me appuyement en der vandoor gaan in de uitgestrekte galop.. en ging die vet in me hand hangen.. maar goed had nog 193 dus niet geheel rampzalig..
2e proef ging wat beter.. kon ik er iets meer aan rijden.. maar nog niet echt top.. maar had ik gewonnen met 207..
Dus wel tevreden :D

Springen ging niet echt.. ze was echt leeg dus daardoor kreeg ze fouten.. en dat je moest springen op een muur en niet gewoon door kon galoperen had guess zelf nog niet bedacht. :P

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:20

Gues gister met de wedstrijd.
Dit is van de 1e proef.. 2e proef en springen staat nog niet op internet..
1e foto is wel schattig.. wel een dik propje ist zo :P
2e foto was tijdens me iets of wat over enthousiate uitgestrekte galop :P Moest ff aan de handrem trekken.. maar valt me nog mee hoe die op de kop duikt. voor me gevoel liep die ongeveer met zijn kop tussen zijn knieeen :P Ik kijk er ook zo van ohoh trekken!!

Afbeelding

Afbeelding