Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:54

Gisteren een giller gehad. Kijk ik op de lijst, was ik op Sultana gezet maar daarachter was geschreven "indien kreupel dan Capello". Huh? Capello de pony?
Nou eerst maar eens Sul gelongeerd en die liep nog niet helemaal lekker. Dus ja, toen kon ik mijn mini gaan zadelen. Helemaal in een deuk natuurlijk want hoe vaak zit je nu op zo'n kleintje. Pony stond ook echt te kijken van 'waar blijft het kindje van 7 die nog zo laat op mij komt rijden'.
Opgestapt (bijna geen stijgbeugels voor nodig :D) en maar eens gaan aftasten. Nou wat een avontuur: niet voor je been, niet aan je zit, geen zijwaartse-druk knop het was flink zoeken en Capello vond mijn fanatisme maar niets. Doorzitten was ook een hele beleving met die kleine pasjes, dat heb ik m dan na één lange zijde verder ook maar niet aangedaan. Na 40 minuten begonnen we elkaar toch een beetje te begrijpen, en dat was maar goed ook want daarna gingen we carrousellen. Ik ging naast Liek op Raffinee midden tussen de paarden en dat vond meneer pony toch eng hahahaha. Hij was helemaal onder de indruk en kon opeens braaf luisteren.

Kortom: geinige les gehad, leuk voor een keertje, maar volgende week graag weer iets van passend formaat.

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:47

Idd leuk voor 1x.. een paard staat je toch beter ;)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:38

Jeetje Djoontje op een pony, wat ik me er bij kan voorstellen maakt dat ik het heel vreemd blijf vinden.
Volgende keer niet meer doen hoor, zonde..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:58

Ja idd Amarie, ik had verwacht dat ik mijn voeten onder zijn buik in elkaar zou kunnen haken, maar ik kwam er nét onder uit.
Maar blijft vreeemd; ik mocht er 2 jaar geleden, toen hij er net was, geen wedstrijd op doen want dat was zielig. Maar een uurtje les kan blijkbaar prima... :?
Volgende keer pas ik ook, dat is voor zowel pony als mijzelf een stuk fijner ;)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:48

En hoe is de wedstrijd gegaan=

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:18

ik was 4e met 183

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:25

Netjes hoor. Hoeveel mensen deden er uiteindelijk mee en wie was er eerste?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:27

haha 10 maar... 1e iris ungaro, 2e georg met letta, 3e mayke en banjer en 4e ik 5 en 6 doris 1x met charlie andere keer met monty, 7e paljas, 8e moeder doris, 9e sharon en 10e michelle

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:11

Nou dat je dat allemaal uit je hoofd weet joh. Als ik volgende keer weer kan doe ik weer een keer mee.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:41

met 10 is het ook niet zo moeilijk he ;)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:48

11 december weer een volwassenenwedstrijd.. wie doet er mee???? :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:38

Denk dat ik weer niet mee kan doen, heb slaapdienst.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:41

dat is dan alweer balen joh :(

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:27

Ik doe denk ik wel mee :)
Eergisteren nog een extra lesje gereden want ik was maandag in Wageningen.Ik zat eerst op Sultana maar die had haar singelwond open liggen, dus toen mocht ik op Bontje! Eindelijk :D. En de les ging nog eens helemaal naar wens ook. Eerst 40 minuten lekker dressuurmatig gereden, wat hij goed aanpakte. Enige miscommunicatie was toen meneer tijdens een lastig puntje opeens dacht zijn frustraties af te kunnen richten op een passerende Windemere. Een tik van mijn zweep zorgde dat hij zijn frustraties op mij verlegde en ik kreeg een bijna-handstand-overslag bok.
Gelukkig blijven zitten en even de goede orde hersteld waarna het weer lekker ging. Op het einde van de les nog gaan springen, waarbij hij erg fanatiek werd en zowaar zelf in galop knalde zo gauw hij de hindernis in het vizier kreeg :D. Gelukkig geen een weigering of maar poging tot weigering want anders was ik er gegarandeerd voorover afgevlogen haha.

Na de les lekker naverzorgd en toen de les van 21:30 gaan kijken. Om 22:00 nog op Raffinee gestapt aangezien iemand het helemaal gehad had met hem en dus nog een half uurtje extra gereden. Hij was erg onrustig met zijn hoofd en constant hard aan het schudden en trekken. Met veel oefeningen tot rechtrichten en veel overgangen en tempowisselingen werd dit wel beter en had ik er mooie stukken tussen zitten, maar de tijd was uiteraard net te kort.

Kortom: ik had de schade wel weer ingehaald. Morgen mogen we weer :D
Over 4 weken zestal rijden, dat wordt echt super leuk!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:38

er komt ook weer een kerst pas de deux.
Mag hopen dames dat jullie weer aan het oefenen zijn.
Ik zet de tissues maar vast klaar.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:00

djoontje schreef:
Ik doe denk ik wel mee :)

Over 4 weken zestal rijden, dat wordt echt super leuk!

Wij doen een Pas de Six: een Pas de deux in drievoud ;).
En dat wordt weer lachen uiteraard :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:14

een pas de six dan mag ik wel goed uitgeslapen boven zitten.
Af ik moet lachten voor 3 (als ik dat maar overleef!!!!!)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:15

Hahaha, ja ik hoop dat het weer een geslaagde avond wordt; de voorbereidingen geven in ieder geval al genoeg voorpret :D

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:18

Nou weer een verslagje. Na vorige week een lesje op Letta te hebben gereden, wat op zijn zachtst gezegd niet echt fijn ging, stond ik deze week weer op Sultana. Gelukkig bleef Olivia over dus kon ik die eens uitproberen. Heb een fijne les gehad, hoewel ik het af en toe wel eens moeilijk vond om 'om een probleem heen te rijden'. Je kunt met madam de discussie natuurlijk niet aangaan want dan krijg je een staak-actie, maar soms was het wel erg moeilijk om de oefeningen zo te brengen dat zij happy bleef en ik toch uitkwam waar ik naartoe wilde.
Wel eindelijk weer eens fijn de stress van mezelf af kunnen laten glijden tijdens het rijden. Iets waar ik Olivia dankbaar voor moet zijn, want had verwacht dat ze niet zo positief zou reageren op een ruiter die stijf stond van de stress aan het begin van de les. Petje af dus, wat hebben ze toch lieve paarden op de VH :)

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:37

voor iemand die er ooit in geinteresseerd mocht zijn, bij mij op stal staat de vorige eigenaresse van letta. Zij heeft de zoon van Letta gehouden en daar rijd ze mee. Erg leuk beest om te zien. Er zijn herkenbare dingen van Letta maar op het eerste gezicht is het een totaal ander paard....

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:12

summerfeel schreef:
voor iemand die er ooit in geinteresseerd mocht zijn, bij mij op stal staat de vorige eigenaresse van letta. Zij heeft de zoon van Letta gehouden en daar rijd ze mee. Erg leuk beest om te zien. Er zijn herkenbare dingen van Letta maar op het eerste gezicht is het een totaal ander paard....

Ik al eens contact gehad met haar (ze heeft geloof ik ooit in dit topic gereageerd) en Letta destijds even voor haar op de foto gezet. Zou leuk zijn om eens een nakomeling van haar te zien!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:52

En al opgegeven voor de wedstrijd?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:23

Ik niet maar dat komt omdat ik moet werken, had ik volgens mij al gezegd.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:17

Ik ook nog niet, maar de wedstrijd is ook pas over 2 weken, dus heb nog tijd zat om me eventueel op te geven. Heb niet echt een paard in mijn hoofd om op mee te doen dus ik kijk nog wel.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:12

Nou rustig hier..
Van mijn kant uit, ook weinig tijd, aangezien mijn moeder in t ziekenhuis ligt. Woensdag is ze gevallen en heeft ze haar heup gebroken. Misschien dat ze maandag weer naar huis mag, maar dat is nog afwachten