Met gelach en gegrien, gaan de RSVA bokkers naar topic 13 !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:38

Flevolander schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ben gestopt met rijden omdat ik het gevoel had alsof elke les hetzelfde was, nooit een keer wat anders zeg maar. Niet alleen qua lessen, maar ook qua paarden :) Misschien pak ik het over een tijdje wel weer op, moet ik even kijken.

Oke das idd een btje balen..

Ga je nu opzoek naar iets om te verzorgen?

Jep ik ga wel op zoek :j Maar het is lastig om iets te vinden wat A. niet in een buitengebied staat (ben echt afhankelijk van mijn fietsje helaas), en waar ik zelf mijn dagen kan bepalen zeg maar. Natuurlijk gaat het erom wat de eigenaar wilt, maar ik kon eerst wat vinden voor dinsdag en een dag in het weekend. In het weekend, geen probleem, maar toen zat ik op dinsdag tot half 5 op school. Dan wordt het lastig om nog huiswerk te maken en nog naar het paard :) Nu weet ik nog niet hoe mijn rooster eruit ziet :)

Flevolander

Re: Met gelach en gegrien, gaan de RSVA bokkers naar topic 13 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:42

Tja ik snap inderdaad dat dat lastig is, je bent toch een beetje afhankelijk van de manege en stadsweides dan. Ik moet je eerlijk zeggen ik heb zelf ook altijd met Boef in een buitengebied gestaan, en de paarden die ik nu rijd staan niet nieteens binnen de gemeente grenzen van ons Almere.. met de auto makkelijk te doen... maar lastig als je van je ouders afhankelijk bent om je te brengen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:48

Inderdaad :) Nou ja ooit komt er wel iets op mijn pad :) Tot die tijd moet ik gewoon even iets anders verzinnen om te doen 's middags :P

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:49

Melanie_B schreef:
Aha.. Zo had ik het nog niet gezien.. :)
Maargoed, naar mijn mening kan Emma er dan dus ook niet volledig een mening over geven..
Aangezien je - naar mijn idee- er een beetje over mee kan praten (over het wedstrijdgebeuren) als je
daadwerkelijk zelf een keertje KNHS hebt gestart. :) Want dan weet je pas hoe het in zijn werk gaat,
en hoe vele jury's een paard, proef, ruiter beoordelen.

that's a fact!
er zit een zeer groot verschil in FNRS en KNHS.
'k ken d'r al een aantal die in FNRS best hoge pt reden, en daarbij een soort van grootheidswaanzin van kregen..
ze zouden dat ook wel even bij het knhs doen ;)
ik bleef het zeggen dames en heren aub vergis je niet in het knhs starten,
heel banketstaaf gezegd niet luisteren sorry ga dan maar ff op je bek, en idd de teleurstelling was best groot, en dan ligt het weer aan de jury.
ze zijn er behoorlijk van terug gekomen en zijn zich d'r behoorlijk van bewust dat starten bij het knhs wel ff wat serieuzer is dan bij het fnrs ;)

Emmaa_ schreef:
Ik ben gestopt met rijden omdat ik het gevoel had alsof elke les hetzelfde was, nooit een keer wat anders zeg maar. Niet alleen qua lessen, maar ook qua paarden :) Misschien pak ik het over een tijdje wel weer op, moet ik even kijken.

waarom leg je dit niet voor bij de instructie ?
beetje variatie kwa lessen zou wel leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:55

Ik heb het wel voorgelegd bij mijn instructrice, ik heb aangegeven dat ik graag wat andere dingen wou doen dan eerst voor mezelf rijden en dan een galopspel. Niet dat, dat niet leuk is, maar op een gegeven moment heb je het wel een beetje gehad. Dan deden we één week wijken of schouderbinnenwaarts als tweede onderdeel, en dan daarna ging het toch weer hetzelfde.

Ik zou naar een andere manege kunnen gaan, Any Dale zou dan mijn voorkeur zijn denk ik, maarja, dan ben ik wéér afhankelijk van mijn vader, en dan zou ik net zo goed een bijrijdpaard in een buitengebied kunnen zoeken :) Lies Beuker en Pampushout spreken mij allebei niet echt aan op een bepaalde rede.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:56

'k zou zeggen doe eens een proefritje in oudenkerk ;)
19 september hebben we opendag ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:57

Ik zal eens kijken :j Is wel weer een stukje uit de richting, maar als het een leuke manege is, is dat misschien wel de moeite waard :)

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:59

tis zeker een leuke manege! :D O:)
en de afstand ik vind ut best meevallen, vanaf hier een half uurtje

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:06

terorita schreef:
tis zeker een leuke manege! :D O:)
en de afstand ik vind ut best meevallen, vanaf hier een half uurtje

Mee eens.. Kom er nog niet zo lang, maar voel me er zeker thuis :)

En kleine aanvulling.. Pearl is echt de oliebol :D
Laatst bijgewerkt door Flevolander op 26-08-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:07

zoo werd effe een poging afgooien geprobeerd...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:20

Wattan Kirs?

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:30

Flevolander schreef:
Ahtnamas schreef:
Even over de discussie. Ik denk dat het zeker niet onmogelijk is om met een niet dressuurgefokt paardje hoger op te komen in de dressuursport. Maar dat dit zeker een stuk moeilijker is en voor een groot deel van de mensen/paarden niet haalbaar. Ookal is de ambitie er wel.

Eventjes bij de les blijven he Samantha :D het ging over dravers in de dressuursport :D

Volgens mij gaat de stelling ook op voor andere paarden die niet dressuurgefokt zijn.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:33

nou, ze wou niet in galop dus tik, hup meteen handstand en rennen zo hard als je kan.. Daarna later weer zo doen en paar keer achter elkaar... Het is soms zo'n monster, en dan gaat ze als een giraf lopen, en dat mag ze niet hahha :P

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:20

Ahtnamas schreef:
Volgens mij gaat de stelling ook op voor andere paarden die niet dressuurgefokt zijn.

Paarden moet je imo gewoon lekker voor gebruiken waar ze voor gefokt zijn..
Tuurlijk, tot M/Z is basis en dat zou elk paarden moeten kunnen halen - maar een niet dressuurgefokt paard zal nooit een extreem hoog niveau bereiken.
Er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:03

Kirsten_S schreef:
nou, ze wou niet in galop dus tik, hup meteen handstand en rennen zo hard als je kan.. Daarna later weer zo doen en paar keer achter elkaar... Het is soms zo'n monster, en dan gaat ze als een giraf lopen, en dat mag ze niet hahha :P

Dat soort dingen flikt ze niet meer bij mij..
Op een gegeven moment als het niet gaat, dan blijf ik niet door klooien, aangezien ze dan super stijf wordt, alles vasthoud en zo, dus ga ik haar weer doorwerken in de draf en dan springt ze wel gewoon aan.
Ze moet eerst weer de ontspanning terug krijgen, die heeft ze niet als ze weet wat er van haar wordt gevraagd, en kom je er zo goed als niet doorheen..

Maar bij mij slikt ze ook wel eens een bezemsteel in hoor..
Ik rijd haar nu weer ruim een uur, waarvan een half uur stapoefeningen en daarna lekker doorwerken in de draf, als ze dan lekker loopt, galopje erbij, meestal loopt ze na een minuut of 40 heerlijk ontspannen naar beneden en luisterd ze goed, soms al sneller.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:06

terorita schreef:
kirtsen kwa karakter ben ik toch niet helemaal met je eens.
ik heb meer dravers met een rotkarakter gezien dan dr of spring paarden.
denk d'r om dat het heethoofden zijn, en enorm ongeduldig

Ik denk zelf dat het verschil uitmaakt of zijn gekoerst hebben of niet..
Als ik naar mijn eigen draver kijk, deze kan zeker heethoofd zijn, maar zij is niet ongeduldig.
Ven wilt graag echt eerlijk behandeld worden, wanneer je dit doet, kan ze echt wel voor je lopen.
Ik ontken zeker niet dat het veel werk kost, maar merk wel dat ze zeker leergierig is.

@ debby: Voorbeelden in de sport zijn er idd niet veel, denk ook zelf dat dravers toch vaker nogsteeds
als recreatie paard gebruikt worden, ik denk mede omdat veel mensen vinden dat ze het niet kunnen.
Ik zou het eigenlijk wel anders gaan zien.. Maar dan moet er idd andere bloed ik gefokt worden..
Maar ik vraag mij wel af of het ras toch in de loop van de jaren niet toch iets veranderd is.
(als ik kijk op stal en Venice naast andere dravers zet, verschilt de bouw en loop toch wel aardig..)

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:07

Kirsten_S schreef:

Whaha, klinkt goed! Wel fijn dat je bent blijven zitten!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:54

Goede avond :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:46

gina2003 schreef:
Kirsten_S schreef:

Dat soort dingen flikt ze niet meer bij mij..
Op een gegeven moment als het niet gaat, dan blijf ik niet door klooien, aangezien ze dan super stijf wordt, alles vasthoud en zo, dus ga ik haar weer doorwerken in de draf en dan springt ze wel gewoon aan.
Ze moet eerst weer de ontspanning terug krijgen, die heeft ze niet als ze weet wat er van haar wordt gevraagd, en kom je er zo goed als niet doorheen..

Maar bij mij slikt ze ook wel eens een bezemsteel in hoor..
Ik rijd haar nu weer ruim een uur, waarvan een half uur stapoefeningen en daarna lekker doorwerken in de draf, als ze dan lekker loopt, galopje erbij, meestal loopt ze na een minuut of 40 heerlijk ontspannen naar beneden en luisterd ze goed, soms al sneller.

40 minuten :oo :+? Nou ik heb best wat geduld, maar als ze na een half uur nog
als een giraf loopt, dan heb ik het gehad hoor :P . Ze kan het best, alleen wilt ze het niet
altijd. Ik houd haar ook wat korter, want als ze dan effe omhoog komt dan ben je der meteen
kwijt. Het lijkt soms ook alsof ze dronken is (dat ze geen eens recht naar de overkant loopt)
en met lange teugels kan je het dan helemaal moeilijk begrenzen, vind ik dan...

De galop gaat opzich wel, maar ik wil niet dat ze eerst keihard gaat rennen of met een
banane lichaam aanspringt, neee meteen , als k het vraag.

T komt wel, alleen is het soms zoo vermoeiend := En zwaaar om steeds te moeten
begrenzen en te zorgen dat ze niet gaat wijken met alleen der achterhand :+

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:47

Astor schreef:
Goede avond :)

Aloooo! Ennn hoe was het uitstapje ? Leerzaam?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:02

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:27

Flevolander schreef:
Een draver is gewoon niet gemaakt voor dressuur.. Tuurlijk je komt er echt wel een B/L proef mee door, maar als je ooit in 't M of Z/hoger wilt komen pies je met een draver toch wel naast de pot hoor..

Maar of dat door het paard komt of de jury is ook iets wat je je af moet vragen

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:34

Melanie_B schreef:
Emmaa_ schreef:
Dat ik er niet alles over weet betekend niet dat ik er geen mening over mag geven. Ik vind het een beetje flauw hoe jij alle paarden die niet dressuurgefokt zijn afschrijft voor de sport. Dat een paard geen nieuwe Totilas is betekend niet dat je er niet mee tot het Z kan komen :+

Ze schrijft ze niet af, ze zegt alleen dat je er hoogstwaarschijnlijk niet ver mee zult komen. ;)
Ik vind ook niet echt dat jij er helemaal 100% over kan oordelen.. Ga maar een keertje KNHS starten, en
dan zul je al direct merken en zien waar het oog van een jury op valt..

Hmm dan zal ik ook maar niet meer reageren.....
Als je opeens knhs gestart moet zijn om er iets over te mogen zeggen...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:41

Annie_ schreef:
Flevolander schreef:
Een draver is gewoon niet gemaakt voor dressuur.. Tuurlijk je komt er echt wel een B/L proef mee door, maar als je ooit in 't M of Z/hoger wilt komen pies je met een draver toch wel naast de pot hoor..

Maar of dat door het paard komt of de jury is ook iets wat je je af moet vragen

Wellicht zou je je reactie even wat nader toe kunnen lichten?

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:46

Volgens mij is het grote verschil tussen Knhs en Fnrs
is volgens mij gewoon dat bij fnrs wordt er erg opgelet
hoe je rijd hulpen geeft dingen oplost en je figuren rijd en je paard moet er ook ontspannen bij lopen enzo.

En knhs hoe je paard er uit ziet of hij mooi loopt je oefeningen goed uitgevoerd worden, maar soms heb ik het idee dat de manier waarop bij sommige jury niet zo veel uit maakt.
En dat er een vooroordeel is over rassen van het paard. En dat je heel goed moet kunnen rijden om met een lelijk paard ver te komen.

Maar dit is mijn mening entja heb dan nooit knhs gereden. En meer en deel van de jury zal niet zo zijn hoor maar het gebeurt wel.