KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:23

Jetske_ schreef:
__Marloes schreef:
nu moet ik zeggen, op een brabants kampioenschap vind ik een beker en strik veel leuker :j op een normale wedstrijd vind ik de bekers lelijk en saai, laatst hadden we alleen echt gave "bekers" en strikken, van die glaze dingen met hele mooie grote strikken. dat is dan wel weer leuk! :j

Was dat in Etten Leur ofzo :') ?

nee in halsteren :+ maar dezelde bekers hadden ze ook al in wouw, dus die zullen ze allemaal wel na hebben geaapt van de sgw :))

Damelza

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:34

Nou lekker dan,

Krijg ik net een brief van dat ik geen L1 met Elvis mag starten maar in de L2 moet beginnen. Ik dacht dat je gewoon mocht kiezen tussen de L1 en de L2. Dus de winstpunten die ik nu heb gelden niet als ik nu dus aanvraag of ik in de L1 mag. Maar ik ga dus denk dan gewoon L2 starten, maar pas over een tijdje. Want mag wel gewoon springen en SGW starten. Maar L2 zijn we denk nog niet klaar voor :o

goede keus of toch maar aanvragen voor L1?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:42

ALs je denkt dat je er nog niet klaar voor bent zou ik dispensatie aanvragen.. het is altijd leuker om winstpunten en soms prijzen te rijden ipv dat gehobbel in het midden :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:43

__Marloes schreef:
ALs je denkt dat je er nog niet klaar voor bent zou ik dispensatie aanvragen.. het is altijd leuker om winstpunten en soms prijzen te rijden ipv dat gehobbel in het midden :P

haha L1 gaat wel lekker :+ Maar ik mag nu ook gelijk gaan springen en crossen :) Maar dan ga/hoef ik dus pas over een tijd L2 te starten. Want we kunnen opzich wel L2, maar mijn instructrice is 1 maand terug bevallen. En pas als zij weer fanatiek les kan geven wil ik L2 starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:46

XxDamelzaxX schreef:
__Marloes schreef:

haha L1 gaat wel lekker :+ Maar ik mag nu ook gelijk gaan springen en crossen :) Maar dan ga/hoef ik dus pas over een tijd L2 te starten. Want we kunnen opzich wel L2, maar mijn instructrice is 1 maand terug bevallen. En pas als zij weer fanatiek les kan geven wil ik L2 starten.

toch zou ik het fijner vinden om net een stapje lager te beginnen haha. zowiezo ben ik geen voorstander van meteen zo hoog mogelijk willen (dus met de 10 wp al over gaan ed) :Y)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:48

gefeliciteerd Jill!!

En vervelend Jetske en Damelza, maar gelukkig kon het bij Jetske wel opgelost worden!

Heb tot nu toe ook alleen nog maar linten gehad, keertje bekerachtig idee van glas, en 2x een medaille..
Maar heb ook eens een zak snoepjes gehad (4 kg :+ ), ironisch genoeg was ik toen de énige in de B :+ (en dus 2x eerste, maar toch :+ ) o, en keertje handschoentjes :+
Zondag voor het eerst keertje 'volle bak' concurentie, we zijn met 8 in de B pony's, kon onverwacht nog starten :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:49

Oke, ik ga denk gewoon gelijk L2 starten. Ben de winstpunten die ik nu in de L1 heb toch kwijt. Opzich kunnen we L2 wel, want de oefeningen zitten er gewoon in. Maar ik wil het echt gewoon helemaal perfect hebben en dat het echt super gaat voor ik L2 wil starten :+ dus de wedstrijden die ik nu gestart heb zie ik gewoon als oefenen. L2 ga ik denk ook gewoon tot de 30 winstpunten ofzo :+

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:26

zag vandaag de 2 nieuwe es stripe-in liggen bij de paardenwinkel vandaag.
Maar helaas, alleen VHZ, wil DRS :( baalde wel hoor :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:36

xShanty schreef:
zag vandaag de 2 nieuwe es stripe-in liggen bij de paardenwinkel vandaag.
Maar helaas, alleen VHZ, wil DRS :( baalde wel hoor :+

welke wil je? :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:38

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:41

die stripe-in is leuk voor dressuur, die Cross in voor springen :))

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:49

haha, ja wil ook eigenlijk de stripe-in voor dressuur :P maar ze hadden echt alleen maar de VHZ, best veel kleuren nog, maar alleen maar de VHZ :(

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:54

__Marloes schreef:
toch zou ik het fijner vinden om net een stapje lager te beginnen haha. zowiezo ben ik geen voorstander van meteen zo hoog mogelijk willen (dus met de 10 wp al over gaan ed) :Y)

*kuchkuch* O:) Met dressuur zie ik er geen meerwaarde in langer rond te blijven hobbelen, maar dat komt omdat ik niet zo vaak dressuur op wedstrijd.

Damelza: ik zou rustig in de L2 starten hoor.
Persoonlijk vind ik het geen moeilijke klasse, en het scheelt maar heel weinig met de L1 (ja, je moet doorzitten tenzij lichtrijden wordt gevraagd, dat is nog het grootste verschil). Elvis heeft dus al eens L2 gelopen? Dan moet hij het dus allemaal al kunnen.
Thuis even een goed oefenen op alle onderdelen achterelkaar in een proefje en als dat goed gaat het gewoon ook op wedstrijden gaan starten :j
Ik mocht (moest) met Lasko ook in de L2 beginnen. Was ook geen probleem. Ik had hem iets meer dan een maand, toen we onze eerste dressuurwedstrijd reden.

VZH kan ook prima onder een dressuurzadel hoor. Ik wil graag mijn dekjes voor beide kunnen gebruiken. Dus koop (bijna) alles in VZH.
DR zou vast wel iets mooier staan, maar dat is zo'n miniem verschil ...

Ik vind de ES dekjes cross- en springlesdekjes :') Maar dat komt omdat ik ze eigenlijk alleen daarvoor gebruik :+

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:58

Mijn ES's

ES Delft
Afbeelding

ES jade/olive
Afbeelding

ES morninglight/hazel
Afbeelding

ES ebony/hazel
Afbeelding

ES ocean/peacock
Afbeelding

En ik had ook de Sesam/peacock, maar die gebruikte is nooit meer en heb ik laatst verkocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:01

Gefeliciteerd Jill! :D
Mijn broer is ook geslaagd! Was wel echt een verassing, hij geloofde het niet. Belde later zijn mentor op om even te melden dat het toch echt waar is.

Bij de pony's hier was het heel wisselend, soms prijzengeld, soms waardebonnen, soms bekers. iig altijd een lintje. Bij de paarden heb ik nog heel weinig gestart. Maar volgens mij altijd prijzengeld en een lintje.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:05

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:07

Ik vind Eskadron écht belachelijk duur. Eurostar is al niet goedkoop, maar ... 80 euro voor een dekje vind ik toch wel heel ver gaan :n

VZH onder mijn dressuurzadel
Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:09

Eskadron heb ik alleen springschoenen van...

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:09

Ja, ik ook..
Hmm, dat ligt gewoon goed toch?
Wordt toch erg verleidelijk :=

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:12

Het past gewoon goed, ligt niet raar of vervelend ofzo.
Hiet ziet er miss wat minder mooi uit doordat je de ronding aan de voorkant overhebt.

Ik heb één Eskadron dekje, mijn wedstrijddekje. Die was 28 euro, dat vind ik wel een redelijke prijs :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:18

Die ronding valt wel mee. Leg er geen scapa vzh onder, dat misstaat echt (naar mijn mening :+ ) omdat die extra gevormd zijn met die schoft..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:18

* Vandaag had ik dril-les met Vorstin, en het ging super :D Moest na een kwartier al in de wedstrijdhouding en doorzitten. Ze ging gelijk heel fijn. Lekker heet en echt heel sterk van achter. We hebben alle oefeningen doorgenomen en geperfectioneerd. Het ging echt heel goed :D

* Ik ben vandaag naar 3 ruitersportzaken geweest, en ik heb gewoon niks gekocht :+ De ES Excellent hebben ze nergens in die ene kleur. Ik had nog witte peesbeschermers willen kopen, maar dat wilde ik pas doen als ik zeker wist dat ze dat dekje nergens hadden, en bij de laatste winkel hadden ze die peesbeschermers niet :+
Ben blij dat ik iig iets in de bestelling heb staan, een Amigo Bug Rug vliegendeken bij Josie. Ik heb hem in de winkel gezien, en het is echt een fijn ding.

* Mijn ouders betalen stalling, les en hoefsmid/enting etc. Ook inschrijfgeld betalen ze vaak. Zadels betalen we half/half. En de rest van spullen betaal ik zelf. Prijzengeld mag ik houden.

* Prijzengeld hebben we hier bij de pony's idd nooit. Op SGW's dan weer wel, en met springen bij de paarden ook. Dressuur ook altijd alleen maar een lintje.

* Overgaan met 10 winstpunten heb ik tot nu toe altijd gedaan. Maar ik rijd al bijna nooit dressuurwedstrijden, dus ik train toch wel thuis door. Dan gaan we gewoon als we de volgende klasse kunnen naar de volgende klasse. Ik kan wel doorrijden tot 40 winst, maar dan kost het ook alleen maar geld. Ga ik ook liever springen of crossen :+

Jill, gefeliciteerd!!
Naar wat voor mensen gaat Bam Jetske?
Gefeliciteerd met je broer Phoenix

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:20

Fijn van je les Shanouk :D ! Balen van het dekje en de beschermers :(:)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:23

Jetske_ schreef:
Damelza: ik zou rustig in de L2 starten hoor.
Persoonlijk vind ik het geen moeilijke klasse, en het scheelt maar heel weinig met de L1 (ja, je moet doorzitten tenzij lichtrijden wordt gevraagd, dat is nog het grootste verschil). Elvis heeft dus al eens L2 gelopen? Dan moet hij het dus allemaal al kunnen.
Thuis even een goed oefenen op alle onderdelen achterelkaar in een proefje en als dat goed gaat het gewoon ook op wedstrijden gaan starten :j
Ik mocht (moest) met Lasko ook in de L2 beginnen. Was ook geen probleem. Ik had hem iets meer dan een maand, toen we onze eerste dressuurwedstrijd reden.

VZH kan ook prima onder een dressuurzadel hoor. Ik wil graag mijn dekjes voor beide kunnen gebruiken. Dus koop (bijna) alles in VZH.
DR zou vast wel iets mooier staan, maar dat is zo'n miniem verschil ...

Ik vind de ES dekjes cross- en springlesdekjes :') Maar dat komt omdat ik ze eigenlijk alleen daarvoor gebruik :+

Elvis heeft M1 gelopen :) Persoonlijk vind ik het doorzitten eigenlijk fijner, vooral op hem dan kan ik me veel meer concentreren op de andere dingen.

haha, ik heb ze voor dressuur en vzh

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:25

Eskadron ga ik alleen kopen als ie toevallig in de aanbieding is, anders wordt het me ook te duur :n