Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stormchaser

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:28

Yup!

Over avond gesproken, die van mij gaat NU beginnen. Ik ga naar huis. Aju paraplu !

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:54

Ik heb gerust wel af en toe meegelezen vandaag, maar niets gepost.
Zo even voor dat je je laatste berichtje plaatste San hebben Tessa en ik Justredskinfrozenoak even geholpen met opstaan, meneer was gaan rollen in stal en verkeerd gedraaid, lag met zijn beentjes opgetrokken tegen de wand.

Maar wij met onze Girlpower hebben hem dmv een longe om zijn achterbeen weten om te draaien!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:22

het is ook zo'n lekker simpele ziel! hij leert t niet!

Hij vind het denk ik gewoon leuk als mensen hem omhoog helpen!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:24

San1978 schreef:
Ik doe er weer ff één hoor!

Afbeelding

yeah yeah yihoeoe! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:19

Aaaaw arme Storm leert het ook nooit he :(:) Gelukkig dat ie weer snel overeind is gekomen.

Damn, wat een chaos op de Dam daarnet zeg! Blijkt nu dat een of andere idioot ineens onverstaanbare teksten begon te roepen en er op hetzelfde moment een koffer viel ofzo. Vind het echt onwijs sneu voor de mensen die erbij waren, kan me goed voorstellen dat je flink in paniek raakt op zo'n moment. Zeker na Koninginnedag vorig jaar...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:25

Maar het was niet alleen geschreeuw, er was toch ook vuurwerk en geknal te horen...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:28

dit meisje zei dat haar instructrice zei dat western rijden voor luie mensen was, daarop zei ik dan ze dan zeker nog nooit een goede westernruiter had zien trainen, toen kreeg ik dit antwoord....

Citaat:
Ze bedoelt niet dat westernsport makkelijk is. Ze bedoelt ook niet dat het saai is. En nee, ze bedoelt ook niet letterlijk dat het voor luie mensen is. Ze bedoelt; dat westernruiters echt álle manieren zoeken om het werk zo makkelijk mogelijk te maken. Dat is logisch. En dit doen ze overigens niet ten koste van het paard oid, maar ze maken het voor zichzelf, en voor het paard zo makkelijk mogelijk

edit; mijn instructrice heeft de 'moeilijke' paarden van wendy van osch (zus van rieky young, héél vaak nl kampioen etc) vaak gereden. Zij heeft daar jaren gelest, daar paarden gekocht, doorverkocht etc. Neem van mij aan dat ze heeel veel van western weet.

daar heb ik maar op geantwoord dat al weten ze er zoveel van dat ik het nog steeds met niet 1 ding eens ben van haar tekst...

mutsen...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:38

Eigenlijk heeft ze wel een beetje gelijk Es :P. Op zich is de westerntak ontstaan uit het werken met paarden op een boerderij. De boeren moesten op een zo makkelijk mogelijke manier met hun paarden kunnen omgaan zodat ze hun handen vrij hielden voor bijv. een lasso of het openen van een hek. Vandaar dat wij over het algemeen ook meer met onze zit rijden en minder in onze handen hebben dan een dressuurruiter. Ik denk dat ze dat er ook mee bedoeld *D.

Ik ben me rot geschrokken net met de dodenherdenking! Wát een idioten! Eén man spreidde zijn armen en begon Arabische teksten te schreeuwen en een andere man liet kort daarna heel hard een metalen koffer vallen wat die klap veroorzaakte. Er zijn TWEE dagen in het jaar waar je vanaf moet blijven. EEN is Koninginnedag en TWEE is de Dodenherdenking _-:( Los daarvan vond ik het wel fascinerend om te zien hoe snel ze de Koninklijke familie evacueerden 8-).

<zucht> .... mag ik een ander paard.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:42

Haha ik heb geen idee wat ze nou bedoelt moet ik eerlijk zeggen :o?

@Trudy: Die knal was van een rij dranghekken die weg werd geduwd en daar schrokken dus nóg meer mensen van ;)

@San: Dat heb ik dus een keertje gehad in een overvolle trein, ook 2 jongens die vlak voor de tunnel tussen Sloterdijk en Zaandam grappig dachten te zijn door dat soort teksten te gaan verkondigen. Kan je vertellen dat je dan wel even heel claustrofobisch word en je even keihard met je neus op de feiten word gedrukt, het kan zomaar ineens gebeuren en iedereen overkomen... :\
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-10 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:46

Ben ik niet met je eens, vroeger op de boerderij wel.maar een paard verzameld, (in frame) leren lopen op een losse teugel is vele malen moeilijker dan een paard in constante aanleuning hebben.

Daarbij zijn de oefeningen bijna gelijk aan dressuur, zijwaart, schouder binnen buiten, zijgangen draf galop, changementen etc. Een reiningproef rijden is bovendien ook veel strenger gejureerd, foutje? Nul score! Bij de dressuur kun je dan alsnog met winstpunten naar huis!

Dus op de boerderie ja! In de sport nee! En dat meisje had het hier over de sport.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:54

Ah I see :D, maar toch denk ik dat ze dit er mee bedoelde. Sommige mensen communiceren niet zo duidelijk namelijk (of hebben er gewoon geen verstand van ;) ). Jij bent dus ook lekker aan het rellen geweest vandaag begrijp ik dus nu ook? Ik had ook zo'n dag, heb zelfs even een bericht geplaatst in een "dikke vs. dunne mensen topic" das namelijk altijd vragen om problemen en daar had ik zin in :)).

Beau, dat lijkt me helemaal vreselijk zeg! Het komt dan ineens wel even akelig dichtbij.

Annie, bedankt dat je mijn pony gered hebt. Ei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:07

Haha ik heb dat topic doorgelezen, vergeleken met de chaos daar was de Dam er bijna niets bij :')

Ik denk persoonlijk ook dat die bokker met het 'jezelf gemakkelijk maken' doelde op paarden die ingezet werden/worden voor het werk op de ranch nu Sandra het zo zegt. Dat word natuurlijk vaak genoemd als het over de Quarter in het algemeen gaat dat Quarters 'easy going' moeten zijn en geen hinder bij het werk moeten vormen door aanvallen van paniek en paranoia. Men kon (en kan nog steeds) geen Quarters gebruiken die hysterisch bokkend aan de kletter gaan om ieder grassprietje dat de verkeerde kant op staat :+ Maar aan de andere kant, als diegene daadwerkelijk bij Wendy heeft gereden vind ik het erg respectloos om zoiets te zeggen over iemand die ook hard moet werken om goed wedstrijden te kunnen rijden :=

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:15

Bedoelde ze echt niet beau... Ging over sportpaarden, en bovendien haalt ze rieky en Wendy erbij!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:22

Ik denk dat we dat meisje anders maar even moeten bellen om het te vragen. Zo komen we er natuurlijk ook niet uit :P.

Wat is iedereen trouwens zo laat nog actief op Bokt. Moet er niet geslapen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:24

Inderdaad... Hmm, laten we dan maar hopen dat zij het dan weer verkeerd heeft begrepen van die instructrice :x Wel een beetje l*llig als ze zo simpel denken over het werk van Rieky en Wendy (en de rest van de mensen die de westernsport beoefent natuurlijk ;) )

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:32

Tssss, het is toch ook makkelijk :roll: Kijk naar mij ! :D

Ik zit trouwens weer lekker in mijn gulden vs. euro discussie -:) .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:33

Bij de western laat je het paard met rust als hij zo loopt als jij wilt dat hij lopen moet. Dus misschien bedoelen ze dat met "het het paard zo makkelijk mogelijk te maken"? Er is niemand die punten geeft voor stijl, als er maar een consistent plaatje getoont wordt, met name bij de reining. Als een paard met zijn neus in de lucht loopt, maar het hoofd daar constant houdt, zal hij hoger scoren dan een paard dat met de neus over de grond gaat maar bij bepaalde oefeningen dan weer wel met het hoofd omhoog komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:39

San1978 schreef:
Tssss, het is toch ook makkelijk :roll: Kijk naar mij ! :D

Ik zit trouwens weer lekker in mijn gulden vs. euro discussie -:) .

Haha maar die woeste van jou is toch niet zo makkelijk te temmen? :+ Ooh vandaar dat je 'em steeds vast laat rollen, de ene doet aan opbinden om ze te temmen maar jij doet het dus weer net ff anders, misschien is dat de truuk :oo

Nah, mij teveel cijfers en moeilijke woorden in dat topic :=

Aan allen: Slaap lekker voor straks en tot morgen op stal :wave:

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:47

Trusten! Ik ga ook tukken :O :wave:

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:26

Dag alleen Starnmeerurenpikkers haha. Ik heb vandaag gewerkt en daarmee genoeg uren gemaakt en dubbel verdient haha.

Buurman nog heel San?? Of maak je dagelijks gebruik van je nieuwe tactiek hahaha.

Btw ik vind de nieuwe trailer van 3 al iets meer actie inkomen als de vorige 2. Of ze hebben de actie in de trailer gezet :p. Maar ja ik ben van de partij als we gaan!! Toch wel schieuwnierig!!!!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:22

Tsja, ik denk dat buurman zich gewoon uitslooft voor buurvrouw. Hij is helemaal in luv op Sunshine. Heb ik weer, mijn paard valt op oudere vrouwen...

Voelt iemand zich geroepen mij door deze dag heen te slepen?

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:27

dag stelletjes kletskonten...goedemorgen!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 07:31

Goedemorgen allen die gisteren vrij waren of meer verdiend hebben!

Onze CAO heeft 5 mei eruit bezuinigd. Eerst 5 vakantiedagen inleveren zodat we 1x per 5 jaar vrij zijn, en bij de volgende CAO besprekingen dat laatste eruit halen. Dus 5 vakantiedagen ingeleverd voor: NIKS!

Maar het was erg rustig in het pand hier, we waren met max 30 mensen aan het werk ipv zo'n 2500 mensen, das wel een klein beetje verschil zeg maar.
Niet wachten op liften, parkeren in de garage ( normaal in de tuin) broodje Döner moeten halen omdat de kantine dicht was etc. etc.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:02

*rent hyperventilerend het Starnmeer topic binnen*

DE JUWELIER IS ONZE RINGEN KWIJT...... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:06

@San adem in adem uit!! komt vast goed en anders klaag je ze aan en zoek je mooie nieuwe uit