Nou even een rijverslagje van gisteren. Ik mocht op Sultana, dus dat was helemaal prima, alleen jammer dat veel paarden al lopen, ik heb nog geen een keer op maandag kunnen zadelen.
Bij het losrijden merkte ik dat ze behoorlijk hard in haar mond was, vreemd voor een paard wat er juist altijd achter kruipt, en de rem zat er nogal behoorlijk op. Dus eerst fanatiek aan de slag gegaan met overgangen, met ondertussen ook halthouden, achterwaarts, en weer aan draven/galloperen. Nou toen de voorwaarste gedachte weer teruggekeerd was in het hoofd van Sul was het na wat rekken en strekken eigelijk appeltje-eitje en was het heerlijk sturen
.
Na de stappauze wilde ik haar weer oppakken en meer richting de verzameling gaan rijden. Maar toen ik de teugels oppakte had ik weer bak cement in mijn handen :s. Nou daar gingen we weer met het hele overgangen-gedoe, iets wat Sultana niet echt leuk vind en al hélemaal niet voor de 2e keer in een uur. Na flink wat gemok van haar kant uiteindelijk weer fijn kunnen afsluiten en lekker kunnen uitschuiven en ook daarin kunnen narijden.
Alleen bleek bij het uitstappen dat ik een beetje was vergeten adem te halen, dus een prachtige hyperventilatie-aanval gekregen. Die hakte er nogal flink in, dus uiteindelijk van mijn paard gehaald en daarna heeft Shoofie mijn paard op stal gezet.
Na een tijdje was ik ook weer boven water en zijn we nog even wat gaan drinken in de kantine. Volgende week maar een ingesproken bandje meenemen met "adem in....adem uit "