Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:09

Nou ik ben blijven zitten hoor, 1e dag was het wel wat spannend, vooral die 1e galop, maar wat een lief paard is het toch :D:D:D:D 2 dagen 3,5-4 uur gereden en zo lekker ontspannen. De 2e dag had ze zoiets van kom wanneer gaan we is galopperen :D
Dus mijn weekend kon niet meer stuk

Volgend jaar een dag langer vanwege t 10 jarig jubileum, dan hebben we van de eigenaar van de herberg een dag gratis gekregen :D

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:10

Hier weer een berichtje uit rosmalen, voor de eerste keer Z gereden, wat is die ring een partij groot, aan die diagonaal lijkt geen eind aan te komen. Maar het is wel leuk hoor met zo'n hoedje op, net echt. Germus had het goed gedaan voor de eerste keer.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:36

Mooi zo deb, idd die ringen van 20 bij 60 zijn flinke plakken.. Wat waren je punten achteraf?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:46

Nou even een rijverslagje van gisteren. Ik mocht op Sultana, dus dat was helemaal prima, alleen jammer dat veel paarden al lopen, ik heb nog geen een keer op maandag kunnen zadelen.
Bij het losrijden merkte ik dat ze behoorlijk hard in haar mond was, vreemd voor een paard wat er juist altijd achter kruipt, en de rem zat er nogal behoorlijk op. Dus eerst fanatiek aan de slag gegaan met overgangen, met ondertussen ook halthouden, achterwaarts, en weer aan draven/galloperen. Nou toen de voorwaarste gedachte weer teruggekeerd was in het hoofd van Sul was het na wat rekken en strekken eigelijk appeltje-eitje en was het heerlijk sturen <3 .
Na de stappauze wilde ik haar weer oppakken en meer richting de verzameling gaan rijden. Maar toen ik de teugels oppakte had ik weer bak cement in mijn handen :s. Nou daar gingen we weer met het hele overgangen-gedoe, iets wat Sultana niet echt leuk vind en al hélemaal niet voor de 2e keer in een uur. Na flink wat gemok van haar kant uiteindelijk weer fijn kunnen afsluiten en lekker kunnen uitschuiven en ook daarin kunnen narijden.
Alleen bleek bij het uitstappen dat ik een beetje was vergeten adem te halen, dus een prachtige hyperventilatie-aanval gekregen. Die hakte er nogal flink in, dus uiteindelijk van mijn paard gehaald en daarna heeft Shoofie mijn paard op stal gezet.
Na een tijdje was ik ook weer boven water en zijn we nog even wat gaan drinken in de kantine. Volgende week maar een ingesproken bandje meenemen met "adem in....adem uit " :+ :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:09

Amarie: Nieuwste roddel ( weet t zelf ook pas sinds gister avond :P) Maaaar.... Barcardi is vanaf 10-10-10 officieel van mij :D :D :D :D :D :D :D Dat pakt niemand me meer af :D :D :D :D

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:22

Wauw Joyce, dat is nog eens een leuke roddel. Gefeliciteerd!!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:20

Gefeliciteerd Joyce! Leuk joh.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:27

Ff uitleg :P Amarie vraagt altijd om roddels als wij elkaar weer eens zien (afgelopen zondag met de wedstrijd dus weer :P)
Maar natuurlijk mag iedereen t weten :D :D :D :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:40

Jeetje dat is een hele goede Joyce, en dan bedoel ik niet de roddel maar weer je eigen paardje, joepie de poepie.
Gefeliciteerd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:13

Gefeliciteerd Joyce :) ik heb er zat nu.. heb nu 3 dames staan.. en volgend jaar nog een kleine erbij en misschien binnenkort nog een van een kennis erbij..

Maar bacardi was toch weer gedekt of niet? het veulen ook van jou? en blijf je gewoon bij B staan?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:58

Veulen is van B, dus idd blijft ze zoiezo nog een jaar ofzo daar staan.. Misschien wel langer, is even afwachten wat er gebeurd met mijn studie enzo

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:17

Gefeliciteerd Joyce, kei leuk voor je.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:47

Nou even 2 rijverslagjes in één.
Vorige week mocht ik op Paloma :D Volgens mij keek de halve kantine mij raar aan toen ik daar erg vrolijk van werd. Is toch weer 2 jaar geleden dat ik die gereden had, dus leek mij wel weer eens leuk.
Erg leuke les gehad op mijn oude liefde met haar oude vertrouwde herten-gallop. En ze deed stinkend haar best.

Afgelopen zaterdag op een paard van de instructrice van Cindy mogen rijden. Heerlijk dier, goed aangereden en loopt ook wat hoger in de sport dus dat was echt rijden met een dikke glimlach op mijn gezicht.

Gisteren, tjsa...er valt niet veel te melden. Ik zat niet lekker in mijn vel, daarnaast ging de les zelf ook al niet zoals ik wilde, mijn rug was vast geschoten en Sultana liet daardoor natuurlijk ook niet makkelijker los. Ach ja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Een lesje flink lol maken zou wel eens goed zijn, dus kom maar op met die Bonte }:0

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:59

djoon en sjas, doen jullie niet mee met de wedstrijd de 30e????
Of weten jullie niemand die anders mee wil doen :P

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:09

Ik wordt er een beetje moe van om mensen bij elkaar te moeten schrapen omdat er een paar mensen die wedstrijd willen doen, en er voor de rest geen animo voor is. Dus ik zie tegen die tijd wel of er genoeg mensen meedoen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:34

Ik moet die dag werken tot 19 uur, dus dan zou ik moeten proberen om mijn dienst te ruilen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:38

Ach Liekje, doe geen moeite. Als we moeite doen gaat ie uiteindelijk toch niet door omdat mensen weer afzeggen of omdat we tóch op het laatste moment niet genoeg mensen hebben :n. Ik snap niet dat we uit al die volwassenen lessen niet 10 enthousiaste mensen bij elkaar kunnen krijgen. Echt jammer want het zijn altijd leuke avonden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:46

Nou er zijn al genoeg mensen dus het gaat zoiezo door

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:28

oew... ik zou wel graag mee willen doen. Heb alleen een beetje een trailerprobleem; ze wil er niet op.

eens zien of ik er iets op kan verzinnen, want het is wel een goede oefening.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:02

ja daarom doe ik ook gewoon mee, ga niet veel op wedstrijd maar het is altijd beter :)

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:53

Gefeliciteerd nog Joyce!! Supergoed!! Echt gaaf!! Mooie aankoop-datum ook ;-)

Ik weet een beetje hoe je je voelt nu, want ik heb sinds maandag ook mijn eerste paard gekocht!! Kan het zelf nog absoluut niet geloven en bevatten, maar mijn droom is toch echt uitgekomen!!

Cava, bijna 3.5 jaartjes jong en 1.5 maand onder het zadel. Negro X Damiro, 1.63 m en groeit nog een paar cm. Ze kwam direct van de opfok dus was superbang, maar wordt nu ontzettend aanhankelijk en lief! Nog geen stap verkeerd gezet, nog nooit gebokt/gesteigert/gestaakt, koel in de kop, en het rijden voelt echt alsof je zweeft! Ze loopt zo makkelijk, en zoveel achterbeen, heerlijk! Ze staat bij mijn instructrice in Gameren, zodat ik ook voldoende begeleiding heb, toch wel belangrijk met zo'n jong ding!

Als het goed is hier de foto's:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=367100&l=e9c6ae2cdd&id=100000313168073
(nog met slof op het begin, rij nu zonder:) http://www.facebook.com/photo.php?pid=358528&l=892e2cb020&id=100000313168073
http://www.facebook.com/photo.php?pid=367101&l=8d70e39ed7&id=100000313168073

In januari hopelijk starten in de B, tegen die tijd kom ik zeker een keer naar Vught toe!!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:01

gefeliciteerd ook :D :D
In januari al B? Das wel vlug, maar t paardje leert er alleen maar van en gewoon B rijd je thuis ook al toch?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:11

Dat is een leukerd zeg Xindy, gewoon gaan starten elke wedstrijd is weer een goede oefening.
Heel veel succes.

Ik heb net meegedaan met de springclinic op stal en het is super gegaan, op naar het oefenspringen....

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:51

Dankjewel :D
Ja januari is meer richtlijn, als ze nog niet zover is doen we dat natuurlijk nog niet, maar ze leert zo ontzettend snel! Inderdaad goede oefening voor d'r! Er rijdt nog iemand op die stal met een paard wat net zo oud is, die gaat er in januari mee starten. Aangezien ik zelf geen trailer heb komt dat wel mooi uit, dan kan cava gewoon mee in de trailer :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:28

Barcardi was trouwens ook pas 3,5 toen ik ging starten, alleen wat langer onder t zadel... Hele goede oefening dat zeker..
Ik dacht dat baco van links naar rechts over de hoefslag ging (in de wedstrijdring dan) maar op de film viel het alles mee