Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:44

Puin geruimd.
Verder niet veel intressants te vertellen, zit hier naast mn foon te wachten of ik opgeroepen wordt zo ja of zo nee. Daardoor dus deze week ook geen Ascot-belevenissen ;(
Hoe is het bij jou met de beestenbende? Konijnen laatste wormkuur gehad? Mirmir ook verlost van zn medicijnen?

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:57

Mimir heeft gisteren zijn laatste pilletje gehad. Hij is weer helemaal de oude. Ik heb alleen het idee dat Tiamat hem nu na gaat doen. Hij heeft nu ook een ontstoken oogje, maar dat is dus echt geen kat die je medicijnen wilt gaan geven. Dan ben je je leven niet zeker. :P
De Nijntjes hebben ook geen beestjes meer gelukkig, want dat was wel vies. Ze hebben de boel wel goed gemolt. Ze hebben vorige nacht de drinkfles eraf geduwd, waardoor het water over het karton viel. Karton wat nat is, is heel leuk om stuk te maken, dus dat hebben ze ook gedaan. Hahaha, ik laat ze het nog maar eventjes verder kapot maken, als ze dat leuk vinden.

Dus jij moet geitjes en schaapjes gaan helpen?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:18

Even kijken of het zo te zien is. Is een filmpje van toen Aslan kaal was.

Afbeelding

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:44

Aslan is wel mooi kaal, zo knip ik niet :+
Ik mag inderdaad geitjes en schaapjes helpen. Geitjes vallen nog wel mee, maar schaapjes ben ik toch wel bang voor; vorig jaar heeft 1tje een reuzelam gehad (die dus helemaal klem lag, het niet overleefd heeft. Mams en zusje hebben het nét wel overleefd), aangezien dit genetisch bepaald is, en wij dit jaar dezelfde schaapjes en dezelfde ram hebben...kunnen we nog zo'n stunt verwachten :=

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:21

Is dat dan wel een goed idee geweest om dat risico te nemen?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:39

Was geen goed idee, maar de dierenarts kwam er een paar weken geleden pas mee. Tja, toen waren de schapen toch echt al drachtig }:0 (hiervoor werd uitgegaan van 'pech hebben' ;) )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:20

Ondertussen heb ik Aslan op mijn schoot gezet en met de furminator onder handen genomen. Ging wel goed, er kwam best wel wat vanaf! :)) Ik denk twee volle handen haar, dat vonden de vogeltjes niet verkeerd en Aslan ziet er weer mooier uit. De ene kant is wel weer beter gedaan dan de andere kant, maar dat komt volgende week wel weer.

Annie, Marieke en Wendy hebben het druk?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:43

marieke? Heb ik even gemist wie dat is? :o *schaamt zich alvast diep*

Ik heb morgen weer wedstrijd met Viesje! :):) Ik ben echt heel erg benieuwd! Hij loopt de laatste tijd lekker en ik heb in de les veel tips gehad om hem goed aan het lopen te krijgen ondanks dat hij straks liever om zich heen gaat kijken. Nu maar hopen dat het ook enigszins lukt :P
Ze staan nu ook weer dag en nacht buiten en dat vinden ze heeeerlijk! Ze zijn allemaal veel rustiger en helemaal in hun hum. Over een tijdje komen er nog twee paardjes extra in de kudde en dan staan ze met 8 pony's (Vies is het enige paard) lekker dag en nacht in de wei.
Ik ben benieuwd of Vies een beetje schoon zal zijn morgenochtend :P maar dat zal wel niet. haha

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:44

En heeft Vies z'n naam eer aan gedaan? :P Hoe is het gegaan?
Marieke heeft bij Emy Wendy en mij in de les gereden, en post af en toe ook eens hier ;)

Inmiddels heb ik me weer aangemeld voor vast in de les te rijden; de quarter is echt té leuk <3 Verder manege-nieuws; Winston is met pensioen gegaan :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:47

Echt met pensioen of issie naar de slager?

Leuk annie! :)) Komen er weer foto's?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:49

Écht met pensioen :j
Ascot had vandaag de lente in zn bol, de frisse wind in z'n oren en de kolder en z'n kop :P Zolang we bleven stappen ging het redelijk, maar zo gauw ik een draf vroeg...neus de lucht in, zich stijf houden en gáán! Werd helemaal gezellig toen we soortgenoten achter ons hadden; Ascot kan ineens de passage }:0

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:58

Je hebt gewoon een Z-haflinger! :))

Toen jij net op jezelf woonde, kwam je moeder/vader toen ook steeds weer aanzetten met een paar verhuisdozen aan zooi wat ooit in een diep verleden van jou is geweest? Van dat spul waarvan je niet weet waar je het moet laten, je eigelijk geen plek voor hebt omdat je huis niet groot genoeg is en wat je eigelijk niet weg wilt gooien? (doen mijn ouders overigens gelukkig niet, maar die van Jerry wel)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:56

Ik kom hier geregeld nog spullen van jou tegen Emy ;) Ik neem aan dat je het niet nodig hebt, anders had je het wel gemist. Je zult het dus ook nooit terug zien. Ik gooi dus wel weg, of schipper het door aan moeders.

Viesje vond het rete spannend in Zijtaart en was niet te stoppen. Het terein was immens groot en er waren echt heeeeel erg veel paarden.
Het losstappen werd losdribbelen en toen ik aan wilde draven kwam er nét een ander paard langs gegalopeerd. Paardje en Viesje zette meteen een sprintje in richting uitgang (leuk, tussen al die andere ruiters heen die al veel hoger in de dressuur reden :P Haha, die moeten wel gedacht hebben Stelletje ammateurs! Pfoe! )
Daarna ging het gelukkig wel beter, maar hij bleef heet en kriebelig. Pogingen tot remmen kwamen ook niet echt goed door.
Tot overmaat van ramp vond de jury ook nog eens dat ik maar eens moest beginnen (mag officieel starten op de tijd die gegeven is, ook al zijn er geen ruiters meer voor mij. Deze jury was het daar niet mee eens) Ik ben in de ring gebleven, maar heb wel de handrem erop gehouden. Ik galopeerde verkeerd aan, ging te langzaam, slingerde alle kanten op en ik heb geen verruimingen durven laten zien.
Na deze proef even flink wat overgangen gemaakt van halthouden naar draven en een beetje schakelen in de draf. De tweede proef ging echt veel beter. Het basistempo was mooi en de aanleuning constanter. Middengangen heb ik voorzichtig gedaan, maar de galop was bagger (vloog een beeeetje uit de bocht en ik maakte een hele mooie contragalop) en alles was wat slordig.

Hij was wel het knapste paard dat er liep natuurlijk ( :P ) en ik heb veel leuke reacties gehad over zijn kleurtje en uitstraling. Het was weer een hele ervaring en ik heb weer een winstpuntje weten te winnen.
Ik had 170 en 180 punten. Ik moet mijn proefjes nog terugkijken, maar ik denk dat ik die 180 punten wat ruim vind.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:17

Ik leef nog hoor. Druk met werk, paarden en natuurlijk de bruiloft. Over een kleine 7 weken ben ik getrouwd.

Zag gisteren ook nog oude Happy staan in Afferden. Leuk dat de paardjes allemaal een leuke oude dag krijgen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:18

Toen jij net op jezelf woonde, kwam je moeder/vader toen ook steeds weer aanzetten met een paar verhuisdozen aan zooi wat ooit in een diep verleden van jou is geweest? Van dat spul waarvan je niet weet waar je het moet laten, je eigelijk geen plek voor hebt omdat je huis niet groot genoeg is en wat je eigelijk niet weg wilt gooien? (doen mijn ouders overigens gelukkig niet, maar die van Jerry wel)[/quote]
Ja, en dat werd nog erger toen ze zelf gingen verhuizen. Aangezien mijn opslagmogelijkheden hier 0,01 is, heb ik heel goed heel veel weg gepleurd/ gegeven. ;)
@ Anne; jullie gingen dus voor de snelste tijd? :P Toch nog netjes gedaan, gezien je punten! En Vies was dus niet eens zo vies vanochtend?
@ Wendy; al lichtelijke stress? :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:21

Vies was schoon vanmorgen :j
Even voetjes afgespoten met een harde straal om de modder eraf te bikken en daar kwamen stralend witte voeten onderuit. De rest was ook nog helemaal schoon.

Mijn punten zijn trouwens niet zo netjes hoor :P Volgens mij heb je bij 180 punten nét een voldoende als gemiddelde. Ik heb ook in een van de proeven een 3 gescoord en in allebei de proeven een paar 4en.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:26

Ik heb 1 x een proef gereden die aardig in de buurt kwam van jouw beschrijving, en die punten waren volgens mij diep triest te noemen, als in onder 170 :P (peerd explodeerde, heb hals strekken uit veiligheidsoverwegingen maar overgeslagen :+ )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:34

Foto's gemaakt Annie? Geen idee wat voor spullen je nog tegen komt van mij, maar het gaat er mij meer om dat wij nauwelijks opberg mogelijkheid hebben (geen zolder, kelder en dieren die ook ruimte willen) en dat het huis waar jij in woont 1/3e groter is dan die van ons. ;) Mijn schoonouders nemen dus iedere keer weer minstens 1 overvolle verhuisdoos mee die niet dicht kan met zooi, waar we dus eigelijk geen plek voor hebben, terwijl zij een grote zolder en garage hebben en geen tig dieren...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:57

Foto's even van mijn hyves. Is na de proefjes, tijdens de proefjes heeft mijn chauffeur gefilmd :)

Afbeelding
Afbeelding

En nog een leuke foto van van de week
Afbeelding
meer foto's van de hond staan op mijn hyves :) Ik had fotoshoot met Tommy in de tuin, is nog best lastig!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:01

Hyves doe ik niet aan, dus als je me daar eventjes de link van geeft. Ik vind de zoekfunctie daar niet zo optimaal. ;)

Mooie frontriem trouwens. :)) Moet je overigens altijd twee proefjes rijden of schrijf je je in voor twee proefjes? Geen idee hoe dat zit met dat wedstrijd rijden.
Edit: Wat heeft Vies trouwens mooie witte billen met stipjes gekregen zeg!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:05

Die witte billen had hij al, de rest is alleen wat witter geworden en er zijn wat 'sproetjes' bij gekomen. :)
Frontriem is speciaal voor de wedstrijden aangeschaft. Ik vind het wel chic!
Je kunt je bij sommige wedstrijden inschrijven voor twee proeven, ik zoek altijd speciaal de wedstrijden op waar twee proeven te verrijden zijn. Het is heel vaak dat ik nog niet helemaal goed in het ritme zit wanneer ik aan proef 1 begin, wanneer dat de enige proef is die je rijdt is dat een beetje zonde van je tijd.
De wedstrijden die de mogelijkheid bieden om twee proeven te rijden zijn niet verplicht. Je kunt je ook gewoon voor 1 proef inschrijven en dat doen ook veel ruiters.

Hier de filmpjes vers van de upload tussen het huiswerken door *zucht*
170 punten en op safe gereden proef 9

180 punten en wat meer gereden, proef 10, tweede proef dus

Video's zijn nog aan het bewerken ofzoiets zegt youtube, beeld wordt denk ik nog wat beter.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:25

Al die voorlezers door elkaar bij dat laatste filmpje. :P Maar ik vind ze er beiden eigelijk wel netjes uitzien hoor. :))

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:52

Ja suus (mijn voorleester) zei dat de ruiter in de andere ring achter haar (de B) ook helemaal de weg kwijt was. Haha, hij hoorde niet meer wie zijn voorlezer was denk ik. Het is soms ook wel moeilijk om te horen, maar daarom leer ik mijn proef altijd een beetje uit mijn hoofd.

Ik heb trouwens goed vergelijkingsmatriaal gevonden. proef 9 op de appaloosasportdag zo'n half jaar terug. Echt een baggerproef als ik het nu zie, en ook heeeeel veel slechter dan de filmpjes hierboven, terwijl de punten niet heel anders zijn

Vies is traaaag, sloom en flappert met zijn kop. Ik ben ook steeds met mijn handen aan het wiebelen en plukken :roll: Dat zie ik me op de filmpjes van nu gelukkig niet doen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:07

Leuk te zien, die vooruitgang :D Vies zag er ook echt netjes uit! :j (Tommy ook :P )
@ Emy; jullie hebben tenminste nog iets wat voor schuur door kan gaan, was is deze al volgebouwd? :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:23

@ Annie: Dat is inderdaad wel een vooruitgang ja! :))

@ Juut: Die was al een hele tijd vol... :( Maar we hebben nu het idee om daar een ren te bouwen als zomerverblijf voor de konijnen, dus hij moet zo goed als leeg. Ik wil deze week de gemeente en de kringloop benaderen voor de 7 deuren die er nog staan, de overblijfselen van de keuken en al het hout dat er nog ligt. Als het goed is moet dat veel verschil uit maken. Daarnaast wil ik al het afval zoveel mogelijk naar het gangetje van de schuur doen, zodat in de schuur zelf de ren dus kan, met onze fietsen, spullen van de Nijnen en een stoel zodat ik de nageltjes kan knippen en Aslan kan borstelen. Voor de rest moet daar de zooi goed opgeruimd worden, dus geordend. Het punt is alleen dat het in de schuur niet echt geweldige temperaturen zijn om dingen goed in op te bergen, dus die optie is er eigelijk niet echt. Bovendien hebben we dit huis niet gekocht om de schuur als mega groot rommelhok te gebruiken. ;)