Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Emmaa_ schreef:Dat ik er niet alles over weet betekend niet dat ik er geen mening over mag geven. Ik vind het een beetje flauw hoe jij alle paarden die niet dressuurgefokt zijn afschrijft voor de sport. Dat een paard geen nieuwe Totilas is betekend niet dat je er niet mee tot het Z kan komen
Emmaa_ schreef:Ik ga geen dingen lezen en conclusies daarover maken omdat jij zegt dat ik dat moet.
Sorry hoor, maar dat ik geen eigen paard heb en niet alles weet over die dieren, geen perfecte ruiter ben en op dit moment zelfs helemaal geen paard meer rij, betekend niet dat ik minderwaardig ben.
Ik heb hier geen trek in, daaag.

Flevolander schreef:Emmaa_ schreef:Ik ga geen dingen lezen en conclusies daarover maken omdat jij zegt dat ik dat moet.
Sorry hoor, maar dat ik geen eigen paard heb en niet alles weet over die dieren, geen perfecte ruiter ben en op dit moment zelfs helemaal geen paard meer rij, betekend niet dat ik minderwaardig ben.
Ik heb hier geen trek in, daaag.
Goh het lijkt typerend aan jou te worden.. Weg lopen als het moeilijk wordt...
Het is maar een discussie hoor.. geen burgeroorlog..
veel plezier.. ik hoop dat je er van geniet

terorita schreef:´k ben met mijn ex harddraver Utje vroegha paar keer dressuur gestart, ergens in de jaren 80, en emma, toen waren de proefjes en de paarden in de dressuur sport ff wat anders dan de paarden die tegenwoordig worden gefokt.
ik moest er toen al hard aan trekken, midden draf ja ze veruimen echt wel gaan eerder vliegen, maar altijd en immer op de voorhand, galop...o.k we konden galoperen , maar vraag niet hoe..achterbenen slaan behoolrijk naar buiten uit, en ook weer op de voorhand, na een paar keer starten is de lol d´r echt vanaf, en d´r werd toen geheel anders gejurrerd dan nu![]()
tuurlijk was mijn vreugde enrom als je dan een ptje of prijsje scoort, maar dat heeft heel veel bloed zweet en tranen gekost
) waar jij het over hebt.. Niet zo gek dat je er tegenwoordig met een draver nog meer aan moet trekken tussen de dressuurgefokte paarden. Mensen willen tegenwoordig graag wat neer tellen voor een goed dressuurpaard, en dat zie je terug in de fokkerij, en in de wedstrijdring in mijn ogen..
Emmaa_ schreef:Maar als een paard springgefokt is betekend dat ook niet altijd dat hij een super springer is hoorIk snap waar je vandaar komt, maar zeggen dat een draver mindere kansen heeft vind ik een beetje kort door de bocht. Als je een draver niet opleidt om de drafsport in te gaan, als je gewoon vanaf het begin dressuur rijdt, dan zal hij gelijke kansen hebben aan een paard wat er wel voor gefokt is. Dat ligt er alleen dan wel weer aan wat voor ruiter het is, en hoe die ermee omgaat
Emmaa_ schreef:Dat ik er niet alles over weet betekend niet dat ik er geen mening over mag geven. Ik vind het een beetje flauw hoe jij alle paarden die niet dressuurgefokt zijn afschrijft voor de sport. Dat een paard geen nieuwe Totilas is betekend niet dat je er niet mee tot het Z kan komen

Emmaa_ schreef:Lekkere opmerkig melanie. Ik weet nog wel dat jij maar op manegepaarden reed en in precies hetzelfde schuitje zat.
Emmaa_ schreef:Lekkere opmerkig melanie. Ik weet nog wel dat jij maar op manegepaarden reed en in precies hetzelfde schuitje zat.
Melanie_B schreef:Emmaa_ schreef:Lekkere opmerkig melanie. Ik weet nog wel dat jij maar op manegepaarden reed en in precies hetzelfde schuitje zat.
Waar slaat deze reactie op? Heeft volgens mij geen bijvoegingen aan deze discussie?
Het is gewoon waar wat ik zei. Ga maar een keertje KNHS starten, en dan kun je je pas voorstellen
dat het met een draver ergg moeilijk kan gaan worden!
Ahtnamas schreef:Volgens mij bedoelt Emma dat het een beetje banketstaaf opmerking is. Zij heeft immers geen paard tot der beschikking waarmee ze kan starten. Dus ik snap die opmerking van haar wel. Je had het anders kunnen formuleren. Dus niet 'jij moet zelf' maar 'mijn ervaring is...'.

Want dan weet je pas hoe het in zijn werk gaat,terorita schreef:dat zie je zeker terug in de wedstrijd ring!
maar ook in de fokkerij van bv haflingers fjorden friesen.
die worden veel meer rijtechnisch gefokt.
hard dravers en renpaarden daarin tegen niet omdat die toch echt voor hun eigen sport worden en blijven gefokt.
dat mensen veel geld willen neer tellen voor een goed dr of springpaard ben ik het niet hellemaal met je eens..
vaak willen mensen voor een dubbeltje op de 1ste rang zitten.
hebben veel eisen maar voor weinig geld, en eerlijk is eerlijk, 'k zie het regelmatig en nu ook weer bij een vriendin, veel willen ze niet uitgeven.
en veelal kom je dan wel op exterieur en beweging goede paarden, totdat ze gekeurd moeten worden
Flevolander schreef:Emmaa_ schreef:Lekkere opmerkig melanie. Ik weet nog wel dat jij maar op manegepaarden reed en in precies hetzelfde schuitje zat.
Denk dat in deze discussie het niet zoveel uitmaakt in wat voor schuitje je zit.. Dit gaat in mijn ogen alleen maar om wat voor meningen en feiten er zijn over het onderwerp waar we over discussiëren..
Even buiten de discussie om:
Maar voel je je ongelukkig met jou schuitje dan? Waarom rijd je eigenlijk niet meer?
Misschien pak ik het over een tijdje wel weer op, moet ik even kijken. Ahtnamas schreef:Even over de discussie. Ik denk dat het zeker niet onmogelijk is om met een niet dressuurgefokt paardje hoger op te komen in de dressuursport. Maar dat dit zeker een stuk moeilijker is en voor een groot deel van de mensen/paarden niet haalbaar. Ookal is de ambitie er wel.
het ging over dravers in de dressuursport
Emmaa_ schreef:Flevolander schreef:
Denk dat in deze discussie het niet zoveel uitmaakt in wat voor schuitje je zit.. Dit gaat in mijn ogen alleen maar om wat voor meningen en feiten er zijn over het onderwerp waar we over discussiëren..
Even buiten de discussie om:
Maar voel je je ongelukkig met jou schuitje dan? Waarom rijd je eigenlijk niet meer?
Ik ben gestopt met rijden omdat ik het gevoel had alsof elke les hetzelfde was, nooit een keer wat anders zeg maar. Niet alleen qua lessen, maar ook qua paardenMisschien pak ik het over een tijdje wel weer op, moet ik even kijken.