Stal de Vrijhoeve in Hazerswoude

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

o0mariella0o

Re: Stal de Vrijhoeve in Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:32

mmm jammer, ze is bijna goed krols maar nu nog een kater

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:00

hebbie op internet nog niks gevonden dan?

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:50

jep ze gaat morgen naar alphen

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:50

naar de dekkater

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:45

Even verslag doen..
Eergister met Wolin naar de kliniek geweest en we zijn helemaal blij!
Allereerst liep ze op stal na 1x twijfelen zo de trailer op. Haha! Haha!
Daar liep ze op het harde op de cirkel een stuk beter dan vorige keer, de da zei dat dit echt een forse verbetering was!
Bij de buigproeven van haar knieën stonden we allemaal gewoon te kijken Bloos! ; ze draafde echt stukken beter weg dan de vorige keer!!!!!!
De dierenarts had wel verwacht dat ze 'iets' verbeterd zou zijn, maar niet dat ze zo'n forse verbetering liet zien.
Dus we mochten weer wieberen en over 3 weken terugkomen voor opnieuw controle en dán inspuiten.
Bij de trailer, weer bescherming omgedaan en ze liep zo wat voor me uit weer de trailer op.. we sloegen bijna stijl achterover Haha!

We zijn weer superblij dus Knipoog

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:19

Zo echt helemaal super Lotte Party!! !! Ik ben echt hardstikke blij voor jullie. Ja

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:08

Zo goed man lotte! Ja

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:47

dat is fijn nieuws lotte

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:13

dat is zeker goed nieuws lotte

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:01

Avond Doei!
Vakantie staat eindelijk vast.. 2 mei op een vrijdag gaan we weg.. en 9 mei komen we weer terug.. Ben benieuwd hoe Hearke gaat reageren Nagelbijten / Gniffelen
En we gaan trouwens naar de achterhoek.. Knipoog
http://www.vakantieachterhoek.nl/

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:33

Avond
hee
leuk angg dat wordt vast een top vakantie

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:47

Denk het ook ja Haha!
Word het zo en zo wel met de paardjes Ja

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:47

hahaha lekker toch oooo en slaap lekker allemaal

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:24

Morning Doei!
Mariel.. ik ga Hearke niet verzorgen op de dagen dat jij er bent geloof ik.. ik moet hem als het goed is zondag maandag en zaterdag doen Ja
Maar ik zal nog aan mirel vragen of ik dirk mag lenen voor in de vakantie zodat we met hem kunnen springen naja jij dan Nagelbijten / Gniffelen ik hou het wel op tsjol Ja

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:00

Hallo Doei!
Ik wilde me even mengen in dit topic om wat vraagjes te stellen Bloos.
Mijn pony staat in Hazerwoude-rijndijk (voor de bekenden: Stal Pleunis, fokstal vlak bij Xenophon). Zelf woon ik in Zoeterwoude-dorp. Op de stal waar Vorstin nu staat kan ze naar mijn zin in de zomer niet lang genoeg het land op. Ze mag wel een uurtje per dag (als de grond echt heel goed droog is), maar dan moet ik er ook zelf bij blijven, zodat ze niet gaat rennen. In de voorgaande jaren heb ik Vorstin in de zomer ingeschaard bij Yvonne, en dat beviel best goed. Deze zomer wil ik alleen ook wedstrijden blijven rijden, dus eigenlijk zou ik haar het liefst overdag op het land hebben, en 's nachts in een stal. Ik zit er nu dus over te denken om Vorstin in de zomermaanden bij Yvonne te stallen.
- Is dit mogelijk op de Vrijhoeve?
- Moet je je paard zelf in het land zetten en eruit halen?
- Mogen de paarden met slecht weer ook gewoon naar buiten?
- Hoe is de sfeer op stal? *ook wel handig om te weten misschien*
- Hoeveel betaal je per maand aan stalling?
- Hoe wordt het geregeld met in/uit de paddock met slecht weer?
Ik zou het fijn vinden als jullie me hiermee zouden willen helpen Haha!

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:05

morgen allemaal Doei!

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:52

Hey snoekiej!

Gezellig nog een zoeterwoudenaar hier Ja . Bij ons worden de paarden vanaf 1 mei tot 1 oktober buitengezet, voor en na die tijd (als ze dan nog naar buiten mogen) moet je het zelf doen. Voor het binnen halen ben je zowiezo zelf verantwoordelijk, je kan dus eigenlijk zelf bepalen hoe lang je paard buiten staat, zolang hij/zij niet alleen staat! Met gewoon een beetje regen en als het land een beetje nat is gaan ze gewoon naar buiten, alleen als het heel extreem is blijven ze wel eens een paar dagen binnen, maar dat is volgens mij vrij logisch. Je kan ook zelf bepalen of je je paard in de zomer dag en nacht buiten wilt laten staan maar daarbij geld eveneens dat het paard niet alleen mag staan. Met slecht weer, en als de paarden binnen blijven ben je zelfverantwoordelijk voor het losgooien van je paard, daarbij geldt dat als het druk is dat je paard een half uur mag blijven staan. Er zijn 2 paddocks binnen en 3 paddocks buiten.

Over het algemeen is het bij ons erg gezellig op stal, naar mijn mening. Tuurlijk is er wel eens mot met een paar mensen onderling, en word er wel geroddeld maar ja dat is op elke stal wel! Daar moet je dus gewoon boven staan.

De stalhuur bedraagt 355 euries p/m als ik het goed zeg. (Mijn mams en ik betalen samen voor mijn paarden dus ik stort eigenlijk alleen het geld over naar haar)

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt, als je meer wilt weten, vraag het gerust

groetjes Doei!

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:55

hee mar
hoe is het met je voet????

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:14

HEEEEEEYYY!!!!

Ja gaat wel weer iets beter. Vanmiddag weer naar de fysio, dus dan zien we wel weer. Hoe is ie met jou?

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:53

Avond Doei!

Mar fijn dat het weer iets beter gaat met je voetje.. Ja

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:40

Marjolein84 schreef:
Hey snoekiej!

Gezellig nog een zoeterwoudenaar hier Ja . Bij ons worden de paarden vanaf 1 mei tot 1 oktober buitengezet, voor en na die tijd (als ze dan nog naar buiten mogen) moet je het zelf doen. Voor het binnen halen ben je zowiezo zelf verantwoordelijk, je kan dus eigenlijk zelf bepalen hoe lang je paard buiten staat, zolang hij/zij niet alleen staat! Met gewoon een beetje regen en als het land een beetje nat is gaan ze gewoon naar buiten, alleen als het heel extreem is blijven ze wel eens een paar dagen binnen, maar dat is volgens mij vrij logisch. Je kan ook zelf bepalen of je je paard in de zomer dag en nacht buiten wilt laten staan maar daarbij geld eveneens dat het paard niet alleen mag staan. Met slecht weer, en als de paarden binnen blijven ben je zelfverantwoordelijk voor het losgooien van je paard, daarbij geldt dat als het druk is dat je paard een half uur mag blijven staan. Er zijn 2 paddocks binnen en 3 paddocks buiten.

Over het algemeen is het bij ons erg gezellig op stal, naar mijn mening. Tuurlijk is er wel eens mot met een paar mensen onderling, en word er wel geroddeld maar ja dat is op elke stal wel! Daar moet je dus gewoon boven staan.

De stalhuur bedraagt 355 euries p/m als ik het goed zeg. (Mijn mams en ik betalen samen voor mijn paarden dus ik stort eigenlijk alleen het geld over naar haar)

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt, als je meer wilt weten, vraag het gerust

groetjes Doei!

Bedankt voor je reactie! Ik moet natuurlijk nog wel met mijn ouders overleggen of ik mijn pony ergens anders mag stallen deze zomer, maar ik heb het idee dat het gaat lukken. Dus misschien worden we over een paar maanden wel stalgenootjes Haha!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:43

oh he snoekiej.. had ff over je bericht heen gelezen.. gezellig hoor als je in de zomer bij ons komt staan Ja wat voor pony heb je dan?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:53

Haha, en ik dacht nog: Zo'n lang bericht is niet te missen! Tong uitsteken
Maar, ik heb een klein gebleven KWPNer. Vorstin is nu officieel 6, maar eigenlijk pas in maart. Ze is natuurlijk heel lief Schijnheilig, druk, gek, stoer, en weet ik veel wat nog meer Lachen. Ik rijd wedstrijden met haar bij de pony's, en we starten M1 dressuur (vanaf zondag Haha!), L springen en B SGW. Helaas is dit mijn laatste ponyjaar, in juli word ik 18, dus vanaf januari ga ik lekker door bij de paarden.
Deze winter ben ik vooral bezig geweest met springen en dressuur, maar over een maandje gaat onze grootste passie weer beginnen: crossen!! Haha!
Dit voorjaar (tot half juli) ben ik waarschijnlijk vooral daar op gefocussed (nouja, thuis wel gewoon dressuur, en af en toe naar buiten/springen is ook niet verkeerd), dan in de zomer ga ik weer vooral met springen en dressuur aan de gang. Foto's staan trouwens in mijn profiel Knipoog
En wat voor paardjes hebben jullie Haha!?

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:59

Hahaha Tong uitsteken
m1 kicken gefeliciteerd.. Haha! hmzz naja wel jammer dat dit je laatste jaar is bij de pony's maar paarden zijn ook leuk!! Nagelbijten / Gniffelen
crossen super cool.. jammer dat ik een fries heb Tong uitsteken Want het is geloof ik echt kicken om dat te doen!
Ik zal even kijken in je profiel..
En ik heb een 9 jarige friese pismerrie haha Tong uitsteken
sinds vandaag is ze weer heerlijk hengstig te worden Nagelbijten / Gniffelen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:06

haha, Vorstin was gisteren ineens ook al weer zo hengstig als de pest! Maar Friezen kunnen ook best een (oefen)cross lopen hoor, ik kom regelmatig fjorden (_Amber op bokt heeft er een) en tinkers (MelanieB op bokt) tegen als ik op een wedstrijd loop Lachen

edit: ik keek net in je profiel, jij hebt ook een prachtige merrie hoor Ja