Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lin4Life

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:18

Herman was veel te druk met van alles en nog wat.. hij kwam ongever 10 uur per dag te kort :P
Dus dat werkt niet echt :)
maar Marcel is er wel een goede voor :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:06

Ik heb hem gezien zaterdag :) Ziet er iig erg vriendelijk uit :)
EN EN EN.. ze zijn bezig met nieuwe paarden, woehoe :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:59

Het is ook een aardige man :) .

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:09

Ik moest vrijdag op Fjordy :r Die vind k eng :P Maar kon niet ruilen, want waren neit andere mensen die op fjordy konden vonden ze helaas :( Maar toen ben ik er gewoon op gegaan :D T is wel een scheetje dat ie niet schrikt enzo, maar waaaaaaarom moet ie nou altijd zo hard :') Ik heb dus echt NIET lekker gereden, maar vond wel goed dat ik er gewoon op ben gegaan :)

En Arnold geeft ons geen les meer :( Nu krijgen we les van Linda Hilbrand :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:31

Tja.. Fjordie kan wel langzaam hoor :) Ligt er ook aan wie erop zit :) Niet persoonlijk voor jou bedoelt Annelotte, maar als iemand bang is, stap je er nooit helemaal relaxed op (logisch natuurlijk!) en Fjordie is al zo'n paniek-kikkertje, en dan wil ie idd nog wel eens hard gaan :P Toch goed van je dat je erop bent gestapt!! Wel minder dat je niet zo lekker gereden hebt!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:28

Jolanda: De dvd heb ik gevonden! dank je! hoop dat jullie er iets aan gehad hebben..

Ach is toch wel goed dat je er toch op bent gegaan.. ook al heb je niet fijn gereden, heb je toch alweer een angst deels overwonnen...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:52

Ik heb zaterdag trouwens op de Urnie (fjord van ingrid) gereden, die is ook echt gaaf :D Maar die wil ook graag hardlopen.. :) Helemaal mijn typje zulke paardjes: gewoon met 4 benen op de grond blijven en geen gekke grapjes uithalen maar toch niet makkelijk omdat ze overijverig zijn, of paniekerig oid, waardoor ze ver over hun tempo gaan lopen en je ze dus terug moet rijden en ook nog ontspannen moet zien te krijgen :)

Daarbij heb ik stiekem een zwak voor fjorden (niet het standaard "slome" typ maar dus het wat actievere type fjord :+: )

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:55

Hey wel goed dat je erop bent gegaan Lotje. Jammer dat je er niet zo'n goed gevoel over had maar ik zou zeggen: een volgende keer misschien weer? De eerste keer dat ik op Igor reed was ook geen succes. Alleen maar racepartijen. De keer daarna dat ik eropzat ging het echter alweer een stuk beter. Fjordie is echt wel een leuk beest en heel bewerkbaar. Volgens mij kan jij daar echt wel ergens mee komen hoor Lotje:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:53

In het begin van de les ging het eig best goed, heb ik m echt wel een paar rondjes naar beneden kunnen rijden, maar als dat beestje eenmaal op stoom komt :Y)

T maakt me ook echt geen k*t uit dat het slecht ging hoor, ik kwam er alsnog trots af omdat ik er gewoon op ben gegaan ;) Heb misschien in mn rijden niet echt vooruitgang geboekt, maar in mn vertrouwen wel, en dat is misschien wel veel meer waard ;)
Heb je wel es op Paris gereden Jo? Die is net zo sterk als Igor soms, maar soepel dat je m kan rijden in zn hals, pfoeh :D Dat is echt een heerlijk beest... Als je ook maar iets je buitenteugel vergeet bijvoorbeeld(mijn grootste probleem ;)) dan dendert ie gewoon rechtdoor ipv de bocht om :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:53

Ik hoop trouwens dat we gauw een keer buiten wedstrijd hebben... Target is veel beter te rijden buiten heb ik gemerkt... Dr zat vrijdag iemand op die echt NIET kan rijden, en toch ging ie stukjes met zn kop naar beneden, terwijl die kerel zon beetje lange teugel had :')

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:17

Hilde heeft zaterdag (binnen) op Target gereden en hij kon aan het eind van de les bijna niet meer lopen zo moe was hij :P (ok.. ik overdrijf misschien wel een beetje := ) Hij heeft echt bijna de helft van de les met zn koppie lekker laag gelopen :)

Paris wordt wel steeds minder fijn hoor ik uit heel veel hoeken, tis een braaf paard, dus ook mensen die minder goed kunnen rijden worden erop gezet, waardoor ze dus meer en meer op de thiedeman gaat lopen en minder vanuit zichzelf ontspannen, echt jammer!! Nu is ze nog wel "goed" te krijgen als je een beetje lekker kunt rijden, maar ik vraag me wel af hoelang dat nog duurt :P Merk nu al zo'n verschil met toen ze net terug was, en 2 week terug toen ik er weer op zat.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:20

Wist je trouwens Annelot dat als je Fjordy met een iets langere teugel rijd ze ook veel ontspannender loopt? Had ik met Igor eigenlijk ook altijd, die kon ik op het laatst op een losse teugel heel rustig rond laten galloperen :) Alleen heel veel mensen vinden het moeilijk/eng om de teugels wat langer te laten omdat die paardjes zo hard (willen) gaan. Had ik natuurlijk in het begin ook, maar toen ik eenmaal had ontdekt dat een iets lossere teugel juist goed werkt ging ik dat steeds vaker doen :) En natuurlijk, als paardje echt onder je vandaan rent en je krijgt hem/haar op een langere teugel niet terug gewoon korter nemen, maar zodra de rust er weer is toch proberen wat meer teugel te geven :) Als je weer eens op Fjordy rijd en je durft het aan zou ik dat zeker proberen Annelot!! Ik heb er na afgelopen donderdag (en natuurlijk met igor) goeie ervaringen mee :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:23

ik wil neit nog een keer op fjordy :D Maar toch 'bedankt' :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:47

Hahaha :P Dat kan natuurlijk ook :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:29

Ja ik heb twee keer op Paris gereden, idd een fijn beest maar als je iets gaat sleutelen dan pakt ze de boel vast. Minder fijn;)
De volgende wedstrijd (26 april) wordt alweer buiten gereden.
Moest gisteren van Awilde persé op Merlin, die had een bootcampje nodig. En dat was duidelijk te merken. Beestje sprong er 1 keer smerig vandoor en daarna liep ze vervolgens heerlijk met dr koppie omlaag. Helaas had ik geen handschoentjes aan, maar dat zal ik de volgende keer wel uit mn hoofd laten. Ringvinger ligt smerig open dus maar weer een gaasje eromheen gebonden. Ach, het was ook alweer bijna een jaar geleden dat ik mn duim haast verloor:P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:31

Heel fijn.. Merlin :P Daar wordt hilde uit mijn les ook regelmatig opgezet voor bootcamp :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:42

Jolien87 schreef:
Ja ik heb twee keer op Paris gereden, idd een fijn beest maar als je iets gaat sleutelen dan pakt ze de boel vast. Minder fijn;)
De volgende wedstrijd (26 april) wordt alweer buiten gereden.
Moest gisteren van Awilde persé op Merlin, die had een bootcampje nodig. En dat was duidelijk te merken. Beestje sprong er 1 keer smerig vandoor en daarna liep ze vervolgens heerlijk met dr koppie omlaag. Helaas had ik geen handschoentjes aan, maar dat zal ik de volgende keer wel uit mn hoofd laten. Ringvinger ligt smerig open dus maar weer een gaasje eromheen gebonden. Ach, het was ook alweer bijna een jaar geleden dat ik mn duim haast verloor:P

Maar 26 is er ook officiele... Neem aan dat ze dan de officiele buiten doen en onderlinge binnen? Althans op de kalender op de site staat bij beide 26 april ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:15

Ja daar heb je een punt;) Ik geloof dat onderlinge ook buiten was maar ik pin me er niet op vast. De komende onderlinge wedstrijden worden allemaal gecombineerd met een officiele wedstrijd...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:37

dat is beetje jammer :P Want als ze wél doen dat onderlinge binnen is, betekend dat we zelfs nu het buitenseizoen begint binnen rijden :P En target is buiten zo heerlijk te rijden O:)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:19

hihi meisje uit mijn les wil heel graag een keer wedstrijd op Vincent rijden, dus hoop voor haar dat de volgende nog binnen is, anders mag ze niet op hem meedoen.. Voor jou Annelot hoop ik dan weer dat ie buiten is :P

En ik doe lekker niet mee.. dus het maakt mij niks uit := Ik ga pas weer meedoen als ik of een paardje heb gevonden waar het echt mee klikt, of de F-proefjes ingevoerd gaan worden :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:35

Ik heb een stageplek voor volgend jaar. We moesten op drie scholen solliciteren en vervolgens een top 3 maken. En ik ben aangenomen op de school waar ik het liefst heen wil. Het is de Krullevaar in Stadshagen, wel steeds een eindje fietsen dus, maar dat heb ik er wel voor over:D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:03

Heel mooi Jolien! Gefeliciteerd :)

Ik moet nu minoren kiezen die ik volgend jaar wil gaan volgen.. vind het maar moeilijk!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:36

Ah lies als je nu meedoet in de B krijg je ook echt wel wp's hoor :')
Wie wil dr meedoen op vincent dan? iemand die graag dood wil zeker :oo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:46

Ach het valt best mee hoor. Als je ziet hoe die de laatste tijd loopt, soms een heel uur zonder bokken;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:49

Willen jullie allemaal op het linkje in mn onderschrift klikken? Dan krijg ik er punten bij en hoe meer hoe beter :)