Dus dat werkt niet echt

maar Marcel is er wel een goede voor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ziet er iig erg vriendelijk uit 
.
Die vind k eng
Maar kon niet ruilen, want waren neit andere mensen die op fjordy konden vonden ze helaas
Maar toen ben ik er gewoon op gegaan
T is wel een scheetje dat ie niet schrikt enzo, maar waaaaaaarom moet ie nou altijd zo hard
Ik heb dus echt NIET lekker gereden, maar vond wel goed dat ik er gewoon op ben gegaan 
Nu krijgen we les van Linda Hilbrand
Ligt er ook aan wie erop zit
Niet persoonlijk voor jou bedoelt Annelotte, maar als iemand bang is, stap je er nooit helemaal relaxed op (logisch natuurlijk!) en Fjordie is al zo'n paniek-kikkertje, en dan wil ie idd nog wel eens hard gaan
Toch goed van je dat je erop bent gestapt!! Wel minder dat je niet zo lekker gereden hebt! 
Maar die wil ook graag hardlopen..
Helemaal mijn typje zulke paardjes: gewoon met 4 benen op de grond blijven en geen gekke grapjes uithalen maar toch niet makkelijk omdat ze overijverig zijn, of paniekerig oid, waardoor ze ver over hun tempo gaan lopen en je ze dus terug moet rijden en ook nog ontspannen moet zien te krijgen 
) 
Heb misschien in mn rijden niet echt vooruitgang geboekt, maar in mn vertrouwen wel, en dat is misschien wel veel meer waard 
Dat is echt een heerlijk beest... Als je ook maar iets je buitenteugel vergeet bijvoorbeeld(mijn grootste probleem
) dan dendert ie gewoon rechtdoor ipv de bocht om
(ok.. ik overdrijf misschien wel een beetje
) Hij heeft echt bijna de helft van de les met zn koppie lekker laag gelopen 
Merk nu al zo'n verschil met toen ze net terug was, en 2 week terug toen ik er weer op zat.
Alleen heel veel mensen vinden het moeilijk/eng om de teugels wat langer te laten omdat die paardjes zo hard (willen) gaan. Had ik natuurlijk in het begin ook, maar toen ik eenmaal had ontdekt dat een iets lossere teugel juist goed werkt ging ik dat steeds vaker doen
En natuurlijk, als paardje echt onder je vandaan rent en je krijgt hem/haar op een langere teugel niet terug gewoon korter nemen, maar zodra de rust er weer is toch proberen wat meer teugel te geven
Als je weer eens op Fjordy rijd en je durft het aan zou ik dat zeker proberen Annelot!! Ik heb er na afgelopen donderdag (en natuurlijk met igor) goeie ervaringen mee
Maar toch 'bedankt'
Dat kan natuurlijk ook
Daar wordt hilde uit mijn les ook regelmatig opgezet voor bootcamp
Jolien87 schreef:Ja ik heb twee keer op Paris gereden, idd een fijn beest maar als je iets gaat sleutelen dan pakt ze de boel vast. Minder fijn;)
De volgende wedstrijd (26 april) wordt alweer buiten gereden.
Moest gisteren van Awilde persé op Merlin, die had een bootcampje nodig. En dat was duidelijk te merken. Beestje sprong er 1 keer smerig vandoor en daarna liep ze vervolgens heerlijk met dr koppie omlaag. Helaas had ik geen handschoentjes aan, maar dat zal ik de volgende keer wel uit mn hoofd laten. Ringvinger ligt smerig open dus maar weer een gaasje eromheen gebonden. Ach, het was ook alweer bijna een jaar geleden dat ik mn duim haast verloor:P
Want als ze wél doen dat onderlinge binnen is, betekend dat we zelfs nu het buitenseizoen begint binnen rijden
En target is buiten zo heerlijk te rijden

Ik ga pas weer meedoen als ik of een paardje heb gevonden waar het echt mee klikt, of de F-proefjes ingevoerd gaan worden