Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:50

Ja idd, dan novmeber-december heb ik ook nog 2 weken vakantie :D moest uren opmaken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:22

Hier ook foto's van de 2 heren en 1 dame. (heren foto's zijn van vorige week, dame foto van vanavond, door de flits geeft t een wat vertekend beeld, ze is heel donker)

Fouradi (nu inmiddels ruim 4 maanden)
Afbeelding

Flash (bijna 5 maanden)
Afbeelding

Fiona (nu 3,5 maand)
Afbeelding

Helaas laatste merrie voor dit jaar niet drachtig, Volgens jaar 2 veulens op dezelfde dag zo ongeveer :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:23

O maar dan doe ik ook mee, ben in december ook nog 2 weken vrij, lekker rustig het jaar uit en het nieuwe jaar in.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:11

Ja dat kan hier in de zorg dus niet.. half december tot half januari kan er geen vakantie opgenomen worden haha :P

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:15

Zo Joyce, wat zijn die veulens gegroeid zeg!!
Hier loopt mijn vakantie ten einde, nog een weekje lekker genieten (het is nu 19:15 en dus nog lekker 29 graden ook al is de zon allang onder). Morgen nog met een boot naar het koraalrif, kunnen we lekker snorkelen en daarna ook nog bij een eilandje aanmeren waar je dan kunt zwemmen (je kunt hier aan de kust niet zwemmen ivm de krokodillen).
Afgelopen maandag in het regenwoud paardgereden met een paar lekkere gallopjes over het prachtige witte strand.
Verder lekker aan het lamballen en heel stiekem (laat het mijn vriend maar niet horen :P) ook aan het aftellen tot volgende week zaterdag.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:04

Owww dan kom je weer (lekker) naar huis :D

was deze reis eigenlijk voor je opleiding of had je die al afgerond, of ga je daar weer mee verder?? Of ben ik zo dom dat ik eroverheen gelezen heb

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 05:58

Jaaa dat mag onderhand ook wel hoor. Ik heb iedereen flink gemist, dus ik zal blij zijn als ik weer door Den-Bosch kan scharrelen.

Ehm mijn reis was een beetje voor allemaal. Ik moest minimaal 4 maanden stage doen voor mijn laatste jaar studie dus die heb ik in Melbourne gedaan. En daarna zijn we dus 4 weekjes op vakantie gegaan.
Als ik terug ben in Nl moet ik nog tot november want ik heb een beetje vertraging opgelopen door mijn ziekenhuisavontuurtje in februari. Maar dat is eigenlijk alleen maar typen, typen en nog eens typen. Niet het meest leuke gedeelte maar dat kan gelukkig grotendeels vanuit Den-Bosch dus dan hoef ik niet meer op en neer te reizen :D.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:47

Denk ga weer even op de hyves van de manege kijken, zie ik allemaal staan RIP funny. Weet er iemand hoe en wat?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:42

Die stond vanochtend ineens niet meer op.. henny dacht waarschijnlijk verlamd aan de achterhand, ze kregen hem niet meer omhoog.. Spuitje gegeven

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:54

Sneu voor hem dat hij zo aan zijn einde moest komen, maar ergens heeft hij wel zijn rust nu.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:57

Ja H zei ook dat hij helemaal niet gevochten heeft ( op een paar x opstaan na, dat zag je aan wat schrammen die die had) Maar toen H erbij was toen bleef hij heel rustig, ademde rustig. Maar 24 jaar en dan ik weet niet hoelang manegepaard geweest, dast is een respectabele leeftijd..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:12

Het is inderdaad een knappe leeftijd, maar had het Funny ook gegund om nog van een pensioen te genieten.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:59

Dat wel, dan zou iemand zo aardig moeten zijn om hem een weitje met andere te geven, maar dat was ook niet zo..

Morgen gaat Fouradi naar de opfok, dan kan ik met een gerust hart mee op schrobbelaarrit :P

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:16

Jemig funny, gelukkig snel gegaan zo te horen. Altijd kl*te om te horen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:57

Jeetje Funny Face dood, weer eentje van de 'oude garde' die zijn einde bereikt heeft. Jammer dat Fun niet meer van een pensioen heeft kunnen genieten want hij heeft er hard genoeg voor gewerkt al die jaren, maar ergens ook wel fijn dat het gelijk zo definitief en snel was.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:25

Zo we hebben vandaag onze laatste zaterdag gehad. Het is toch wel een gek gevoel. Maar nu kunnen we maandag weer rijden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:40

En Djoon, was t weer als vanouds.. Wat is idd die tijd toch snel gegaan als ik het zo bekijken (wat was t 4 maanden?)

Fouradi vandaag weggegaan.. Barcardi heeft gewoon bij de anere merrie's en veulens gestaan, ging hartstikke goed. Met longeren spoot de melk eruit, maar ze was echt heeeel rustig. Hopen dat dat zo blijft

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:43

Maar het was wel een zaterdag om te herinneren :). Vanmorgen opgehaald door Shoofie, die nog over Helvoirt moest rijden. Toen bleek dat we Liek ook op gingen halen, dus daar aangebeld en die om haar nek gevlogen. Eindelijk weer bij mijn beste vriendinnetje :). Daarna doorgereden naar de manege. Daar aangekomen mocht ik de kantine niet in en werd in naar stal gestuurd. Toen ik weer opgehaald werd hadden die lieverds de kantine versierd met slingers en was er taart en kinderchampagne. Een waar feest om weer terug te zijn met zo'n warm welkom! Ik mocht ook nog eens op Sultana en Cindy en Chrissy waren ook nog langsgekomen om mij te zien dus mijn dag was bij voorbaat al geslaagd. Lekker uitgebreid gepoetst en daarna uiteraard veel te vroeg al bij de bakdeur staan wachten tot we naar binnen mochten. Een fijne les gehad; had al snel verzuurde spieren en overal kramp maar daar gewoon doorheen gereden want ik zat met een smile van oor tot oor op mijn paard.
Overmorgen gewoon al weer rijden...ik kan er nu al haast niet meer op wachten ;)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:17

En Djoon, is er te leven met de spierpijn? Ik zie je morgen weer.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:05

Nou ik kon 's avonds al niet op mijn fietszadel zitten door mijn beurse zitbeenknobbels (kussenloze stoelen zijn ook uit den boze :') ), ik heb 1,5 dag niet kunnen lachen omdat dat pijn deed en lopen, hurken en alle veelvoorkomende bewegingen veroorzaken een *AUW* reactie :D.
En vanavond zal opstappen en in mijn zadel landen ook wel feest worden :') Maar als je eenmaal aan het rijden bent voel je dat toch niet meer :Y)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:42

Haha je mag mijn bontje wel lenen anders. Lekker zacht voor het kontje.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:05

En hoe is t met het rijden verders??
we moeten wel reageren anders gaat ie dadelijk weer op slot..

Ik ga vanaf morgen lekker een weekendje naar de veluwe, best spannend ben benieuwd hoe Barcardi het gaat vinden :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:10

Leuk Joyce mee naar de Veluwe.

Met het rijden gaat het wel goed, alhoewel het voor mij nu bijna 2 weken geleden is. Dus zit al te springen tot het maandag is.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:27

Nou even een inhaalslag dan ;). Ik had vorige week maandag op Sultana mogen rijden. Dat ging al een stuk fijner als op zaterdag alleen werd M enthousiast en gingen we sb, travers en keertwendingen doen. Iets wat natuurlijk super is, maar Sul zat niet echt op mijn gehannes en uit-probeersels te wachten dus dat veroorzaakte wat spanning, maar die kon ik er na die oefeningen wel weer fijn uitrijden. Al met al een erg fijn lesje :).

Afgelopen maandag zat ik tot mijn grote verbazing op Badje. Hij liep al mee, dus had geen tijd om van te voren kennis te maken. Beetje info ingewonnen bij vriendinnen die hem al eens gereden hadden en er om 21:00 opgestapt met een air van we zien wel waar het schip strand. Wát een lief paard is dat zeg. Ik had in het losrijden gelijk een klik gevonden en bereidde me stiekem al voor op een heerlijk uurtje. Maar als hij eenmaal los is gooit hij het gas open en dan is het alle spieren van zijn hals aanspannen, kaken op elkaar en weg is hij. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid op mijn zit terug en ben maar voltes gaan draaien, daar werd hij rustiger van, maar zodra ik 2 passen rechtuit was dan gingen we weer. Ik mocht hem van M wel een keer op de hand terugzetten als hij zo bleef doorsjouwen, maar dat moest ik naar mijn mening veel te vaak gebruiken om überhaupt af te remmen (heb ook een paar keer de muur of een hoek als rem gebruikt zo van: en nú sta je STIL, maar daar was hij niet van onder de indruk }:0 ). Veel afwisseling in mijn rijden gezocht en hem in zoveel mogelijk verschillende houdingen en oefeningen gepropt om hem maar bezig te houden, maar dat gas bleef open staan en het is nogal veel paard die dwars door mijn hulpen heen denderde. Dus uiteindelijk niet lekker gereden want ik hou niet van dat getrek en gepluk, paardrijden is geen krachtsport :n.....

De 3 dagen erna nog last gehad in mijn schouders, ik heb daar al 1,5jr een fikse blessure en daar heb ik geen last van als ik Sultana rij, die is (te) zacht in de mond. Maar met die bootwerker van een Badje waren mijn schouders minder blij :\

Binnenkort mag ik weer een keer op Bontfire, dus dat wordt lachen :+

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:03

Joyce veel plezier op de Veluwe en wel blijven zitten.

Djoon op Bokfire dat wordt lachen.