Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:22

Ja op Adele dat vindt hij altijd leuk!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:03

Fijn dat jullie lekker gereden hebben op leuke paarden!

En ik zou zondag rond een uurtje of 1 op stal willen zijn bij Mazzel, in weekend is de stal 's avonds gesloten. En moet nog ff mesten en voer klaar zetten en voor we alles opgezocht hebben en opgetuigd, ben je ook nog wel even verder. Gaat dat lukken?
En moet ik morgen nog brood halen of iets anders?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:58

We zijn om 12u terug bij de manege. Daar nog afzadelen en naverzorgen.
Denk niet dat het dan haalbaar is met afbakbroodjes.....
Als we erover uit zijn wat we nodig hebben....wil jij dat dan morgen halen aan brood Wendy?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:26

Ik ben weer terug. Zat een midweekje op de Utrechtse Heuvelrug en had geen internet ;)

Ik kan ook wel iets halen morgen hoor. Misschien iets van krentenbollen of zo? Qua brood ben ik niet moeilijk. Hou alleen niet van boter, maar neem aan dat ik zelf mag smeren :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:29

Ow ja, dat was waar ook, jij was een paar daagjes weg! Lekker gehad? Je hebt wel geboft met het weer geloof ik!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:51

Ja, was super. Heerlijk weer en veel gewandeld. Vanochtend nog even lekker nat geregend, dus goed moment om te vertrekken.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:23

Ik haal anders morgenochtend wel wat broodjes/krentenbollen en iets van vleeswaren/kaas, dan kunnen we op stal gewoon eten, is dat handiger? En zal ik dan nog pak sap meenemen (en neem ik wel wat plastic bekertjes & een mes mee). Ik wil alleen niets mee naar huis slepen, dat mogen jullie mee nemen.

Als we veel later zijn kunnen we maar uurtje met de kar, ik heb nu gerekend op een uur of 2 rijden. (ongeveer 13u op stal (mesten, voer pakken, pony klaarzetten, kar klaar zetten), dan 14u -16u op de kar en dan pony nog na verzorgen en alles weer opruimen). Misschien redden we het sneller, maar ligt er ook aan wat jullie willen...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:27

Wendy, sluit beleg wel even kort met Antoinette! Die zou vandaag al wat gaan halen volgens mij, omdat ze morgen de hele dag op taartbakcursus is!

Enne, mesten, kar pakken, voer klaarzetten.....we zijn met z'n 4en, dus op jouw aanwijzingen kunnen we vast flink helpen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:30

das waar ;) dan zouden we door kunnen schuiven richting half 2 miss, maar wel fijn om niet te hoeven haasten enz. Voer moet ik zelf doen, zit code op, mesten en kar en pony doen kunnen jullie wel (kan antoinette oefenen met optuigen, kijken of ze verder komt dan het hoofdstel:P)

En alleen brood is ook goed (2-3 broodjes p.p. denk ik). Sap staat hier ook nog wel in de kast, kan ik evt ook meenemen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:41

Persoonlijk is 3 broodjes al ruim voor mij, gezien we ook nog een stapeltaart van Antoinette mogen verwachten, haha!
Wendy, neem jij dan nog even contact op met Antoinette over nog wel of geen beleg meer aanschaffen?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:52

Wat zijn jullie druk!
Ik heb al beleg gehaald, en ik heb ook de stapeltaart.
Ik denk dat 13:30 op jou stal goed haalbaar is Wen. We om 1200 terug zijn bij Smit, afzadelen enzo zeg dat we om 12:20 klaar zijn. Kunnen we bij mij thuis mischien snel even iets eten,ik woon 3 minuten rijden bij Smit vandaan, en dan kunnen we tenminste ook even lekker gezellig zitten. Dan gaan we gewoon rond 13:15 op zijn laatst richting stal dan hebben we bijna een uur om te eten dat moet toch voldoende zijn? Met zijn 4tjes hebben we zo uitgemest en Mazzel opgetuigd :-).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:57

Anders moeten we helemaal zoveel eten! Als er ook nog taart is, hoef ik zeker geen 3 broodjes :)

Mag ik er nog een ouderwets lijstje ingooien? (voor Milou, dit deden we elke week in de tijd dat we allemaal nog bij Smit reden)

Antoinette - Arko
Milou - Adje
Wendy - Ragna
Ik - Fox

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:01

Klinkt voor mij als een goed plan Antoinette! Kan ik mijn auto even bij jou laten staan in de tijd dat we met de kar weg zijn? Tenzij ik rijd natuurlijk, ook prima, maar dan moet ik wel nog even de achterbank flink uitmesten. Een week lang zandhonden in de wagen is nu eenmaal zichtbaar :+

Was de workshop leuk?

En neemt nog iemand een fototoestel mee?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:03

Dat is ook goed Antoinette, gewoon op tijd weg bij Smit en in uur moeten we toch kunnen eten. Maar zal ik dan nog gewone broodjes halen of iets van krentenbollen?

En sas, lijstjes zijn lastig, ik ken de meeste paarden niet.
Antoinette - Arko ook maar
Milou - Adje
Sas - zwarte pony (ik zou niet meer weten wie het was)
Ik - Ushi

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:16

Haal maar gewone broodjes want afbakbroodjes wordt wel krap in een uur tijd, zo snel ben ik nu ook weer niet!
Sas je mag je auto laten staan, als je wil we kunnen met mijn auto naar stal maar als je het makkelijker vind om gelijk door te rijden na het mennen kun je zelf ook rijden... Decisions decisions!
Lijstjes ehmmmm....Ik ga met Sas mee :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:17

Oe, lijstjes, wat leuk!
Of het Adje gaat worden, betwijfel ik een beetje....heb dinsdag al op hem mogen rijden! Maar we zullen zien, ik gooi er ook maar eens een lijstje in:

Antoinette: Arko of Ayla
Saskia: Arko of Fox
Wendy: Ragna of Ushi
Ik: Adje of Ushi

(Mocht een van ons op Ushi rijden, hoop ik dat ze wat minder de kolder in de kop heeft dan dinsdag, haha! Was een rodeo-hafje geworden op het strand!)

En Wendy, die zwarte is Tiësto...

Zal helmcamera opladen als jullie dat leuk vinden. En ook de gewone camera kan ik opladen voor het mennen 's middags!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:19

O ja, we kunnen natuurlijk ook allemaal zelf naar stal rijden :o?
Weet alleen niet waar Mazzel tegenwoordig staat, maar ik kan wel achter iemand aanrijden :))

Ik hoop een klein beetje op Tiësto. Ken het hele beestje niet, maar hij lijkt me leuk , hahaha.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:23

Rij maar achter mij aan hoor :-)

Wen kom je nog steeds op de fiets?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:24

Leuk Milou camera's! :-)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:44

Ik ga met de stalen ros ja. Mijn pa zet me dan 's ochtends bij Smit af (als goed is) en dan ga ik daarvandaan met fiets richting jou/Mazzel, kan ik door bos afsnijden :D En dan kan ik naar huis terug fietsen. Dus liefst neem ik zo min mogelijk mee, zou fijn zijn als een van jullie nog camera mee kan nemen, maar als niet gaat wil ik die van mij wel meenemen.
En dan is het wel handig als Sas/Milou met jou of achter jou aanrijden, dan komen ze op de goede stal uit, met de auto kom je bos niet door.
En ik haal morgen dan iets van 8 broodjes, kijk wel even wat ze hebben.

En Milou, als jij niet op Adje mag, wil ik wel graag je vriendje uitproberen en anders wil ik rodeo ushi wel.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:49

Je mag ook met mij meerijden en dat ik je op Sassenheim op het station afzet na het mennen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:54

Ik wil je evt ook wel vooraf oppikken en naderhand afzetten als je wil!
En qua indeling, we zullen het moeten afwachten. Zelf hoop ik niet dat ik ushi heb na de rodeo die ze dinsdag liet zien! Alle respect voor ruiter trouwens.....die bleef in eerste instantie goed zitten. Uiteindelijk won alleen rodeo-ushi.....
Zondagochtend rijdt er vaak iemand die veelal op Tiësto zit. Sowieso zal tsjimme waarschijnlijk niet beschikbaar zijn. Mocht die 's ochtends niet lopen, dan weet ik sowieso al iemand die op Adje zit ingedeeld (en dat ben ik dan niet......).

Mijn HTK-camera's overigens niet de allerbeste, maar kan er op zich prima foto's mee maken. Merk alleen dat de batterij aan het verouderen is, hij gaat steeds sneller leeg! Dus als er evt nog iemand camera mee kan nemen met mennen?
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 26-04-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:54

Misschien neem ik mijn oude camera wel even mee :) Kijken of ik hem nog kan opladen op de een of andere manier.

Nou ja dan geen Tiësto! Tjsimme wil ik niet, dus vind het niet erg als die aan iemand anders wordt uitgedeeld.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:55

Met beetje geluk ben ik onderhand net zo snel op de fiets als met de trein, is goed voor me en ik vind het niet erg. Via Lisse lekker bollen kijken en keukenhofbos door. Anders moet ik eerst weer fiets op station zetten of ruim 20 minuten nog wandelen naar huis, is ook niet heel handig.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:58

Ok!
Heb echt zin in zondag! Het weer lijkt ook mee te werken, gelukkig!