Met gelach en gegrien, gaan de RSVA bokkers naar topic 13 !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: Met gelach en gegrien, gaan de RSVA bokkers naar topic 13 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:37

ojee ik heb donker haar..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 20:50

ojee ik heb een blaasontsteking..

Hahahaha, plaats eens een foto kirs :)) .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:37

hahaha effe wachten totdat de kleur wat minder heftig is hahah!

Maaar blaasontsteking! Dat klinkt niet besT!!

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:36

Flevolander schreef:
Kirsten_S schreef:
Kan je nagaan, seabisquit ging al op zevenjarige leeftijd met
pensioen. Maar als je kijkt naar wat hij allemaal heeft presteert
dan vind ik dat logisch. En ook maar 14 jaar geworden. Zou
ondanks zijn karakter best een nakomeling van willen hebben!

Wat wil je in godsnaam met een renpaard dan :+ ?

Ik vind het nogal zwart/wit gezien.. Ik zeg niet dat je met een draver Z-dressuur als doel moet hebben,
maar ze kunnen veel meer dan de gemiddelde mens denkt..
Een afstammeling van een goed dressuurpaard betekend ook niet altijd alles.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:44

Zooo ik heb weer gecrosst naar Emmeloord, wat een oliebol zeg := Maaar ik heb het overleefd haha !
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 26-08-10 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:44

Als je de dressuur of springsport ambieert kies je niet voor een draver of EV over het algemeen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:57

Een draver is gewoon niet gemaakt voor dressuur.. Tuurlijk je komt er echt wel een B/L proef mee door, maar als je ooit in 't M of Z/hoger wilt komen pies je met een draver toch wel naast de pot hoor..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:58

Mee eens!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:43

No offence deb, maar Bandit heeft een prima stamboom en daar ben jij ook niet verder meegekomen :

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:49

Klopt.. Laten we wel wezen dat het zeker van meerdere factoren afhankelijk is.. denk hierbij bijvoorbeeld aan combinatie ruiter en paard, en bijvoorbeeld karakter. Daarnaast als je kijkt naar mij en Boef.. zijn de keren dat ik met hem op wedstrijd geweest ben sowieso op 1 hand te tellen..

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:58

Het is geen aanval, ik wil je er alleen op duiden dat het met ambitie te maken heeft.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:46

Elja schreef:
No offence deb, maar Bandit heeft een prima stamboom en daar ben jij ook niet verder meegekomen :

Dat is waar, maar ik denk wel dat Bandit het met de juiste ruiter verder had kunnen schoppen dan
de meeste dravers. En al heeft hij een prima stamboom, dat zegt nog niet zoveel hoor. ;) Maar de manier
van lopen van dravers, verschilt gewoon enorm, en dat is veelal niet iets wat graag gezien wilt worden
in de dressuursport, en daarnaast zijn dravers daar ook niet voor gefokt en zullen daar dus meer moeite
mee hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:58

Maar als een paard springgefokt is betekend dat ook niet altijd dat hij een super springer is hoor :) Ik snap waar je vandaar komt, maar zeggen dat een draver mindere kansen heeft vind ik een beetje kort door de bocht. Als je een draver niet opleidt om de drafsport in te gaan, als je gewoon vanaf het begin dressuur rijdt, dan zal hij gelijke kansen hebben aan een paard wat er wel voor gefokt is. Dat ligt er alleen dan wel weer aan wat voor ruiter het is, en hoe die ermee omgaat :)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:00

Melanie_B schreef:
En al heeft hij een prima stamboom, dat zegt nog niet zoveel hoor. ;)

Idd :)) en het ontbreken daarvan ook niet ;)

van "mijn" merrie zijn de ouders en dus afstamming onbekend.. en toch kan ze het met de goeie ruiter erop best goed in de dressuur :j

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:25

Melanie_B schreef:
Dat is waar, maar ik denk wel dat Bandit het met de juiste ruiter verder had kunnen schoppen dan
de meeste dravers. En al heeft hij een prima stamboom, dat zegt nog niet zoveel hoor. ;) Maar de manier
van lopen van dravers, verschilt gewoon enorm, en dat is veelal niet iets wat graag gezien wilt worden
in de dressuursport, en daarnaast zijn dravers daar ook niet voor gefokt en zullen daar dus meer moeite
mee hebben.

Ik refereer daarmee aan de dravers die niet het bloed hebben om hoge dressuur te gaan doen. Een dressuurgefokt paard heeft dat wel.

Maar whatevs, zal wel te ver gaan ofzo.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:29

Flevolander schreef:
Een draver is gewoon niet gemaakt voor dressuur.. Tuurlijk je komt er echt wel een B/L proef mee door, maar als je ooit in 't M of Z/hoger wilt komen pies je met een draver toch wel naast de pot hoor..

Dat je altijd direct naast de pot piest vraag ik mij af..
Ja een draver heeft van nature geen fijne galop, maar alle paarden hebben zo'n hun minpunten.
Qua karakter heb je goude paarden aan dravers en ja je moet er hard voor werken, maar zoals Elja al zegt,
als je ambitie hebt.. Fjorden en haflingers zijn er ook niet voor gemaakt, maar lopen het soms toch ook m/z?
Mis zou je een draver niet in eerste instantie kopen, maar er zit veel meer in dan je meeste mensen denken..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:30

op papier kun je niet rijden,
daarbij kun je een klik hebben met een paard maar de band moet groeien en dat kan heel lang duren.
ten 2de kost alles tijd en energie en wat zijn de ambitie's van jezelf en niet te vergeten van het paard.
op papier kan een paard wel heel goed zijn, maar zegt niet altijd wat.
toch blijff de opmerking die hamminga eens maakte een goede.
een wielrenner gaat de tour de france ook niet rijden op een opoe fiets.
dravers zijn best leuke paarden, maar ver zul je het er nooit mee schoppen.
kwa bouw exterieur zijn die gewoonweg voor geheel andere tak van paarden sport gebouwd, wil niet zeggen dat je d'r geen leuk paard van kan hebben.
maar de galop zal altijd een struikel punt blijven.
zeker als het paard op de baan heeft gelopen.
en veel van de dravers die op de baan hebben gelopen zijn "op" tegen de tijd dat ze 7 zijn.
draver gaat vaak op z'n 2de/3de de baan al op.
de gene die klaar zijn, en weinig hebben verdiend gaan de handel in, de gene die wel aardig wat hebben verdiend worden vaak ingezet in de fokkerij.
het zijn echt wel leuke paarden, maar fijn rijden sorry is niet zo.
kijk maar eens goed het achterbeen gebruik van een draver, dan doel ik niet op het onder treden , maar de beenzetting, je pikt een draver er altijd uit.
leuk B/L proefje kun je best rijden, maar hoger degen die daar komen zijn echt uitzonderingen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:31

kirtsen kwa karakter ben ik toch niet helemaal met je eens.
ik heb meer dravers met een rotkarakter gezien dan dr of spring paarden.
denk d'r om dat het heethoofden zijn, en enorm ongeduldig

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:39

You totally misunderstand it but whatevsssss

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:10

Emmaa_ schreef:
Maar als een paard springgefokt is betekend dat ook niet altijd dat hij een super springer is hoor :) Ik snap waar je vandaar komt, maar zeggen dat een draver mindere kansen heeft vind ik een beetje kort door de bocht. Als je een draver niet opleidt om de drafsport in te gaan, als je gewoon vanaf het begin dressuur rijdt, dan zal hij gelijke kansen hebben aan een paard wat er wel voor gefokt is. Dat ligt er alleen dan wel weer aan wat voor ruiter het is, en hoe die ermee omgaat :)

Daar ben ik het absoluut niet mee eens..

Exterieurmatig komt een draver gewoon veel te kort ten opzichte van een paard wat bij de keus van het moeder en vader dier al het bij wijze van spreken met de paplepel kreeg ingegoten. Een draver is gefokt op snelheid, dat zie je al aan zijn hele lijf en leden. Kijk bijvoorbeeld naar de stand van het voorbeen van een draver, stijl in de schouder.. gefokt op het maken van korte passen, laag bij de grond. Daarbij zijn ze vaak iets over de kop gebouwd door zijn lange achterbeen, die hij bijna voor zijn voorbeen zou kunnen plaatsen, dit alles puur voor het maken van snelheid. Mede door dit lange achterbeen zijn de meeste dravers niet in staat om het gewicht op het achterbeen te plaatsen, waardoor verzameling(wat bij de dressuur, zeker in de hogere klassen een essentieel onderdeel is eigenlijk vrij onmogelijk wordt. Ook mist hij o.a door het ontbreken van een mooi lang voorbeen waar de meeste dressuurpaarden over beschikken de kracht om front te maken..

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:11

Kirsten_D schreef:
Flevolander schreef:

Dat je altijd direct naast de pot piest vraag ik mij af..
Ja een draver heeft van nature geen fijne galop, maar alle paarden hebben zo'n hun minpunten.
Qua karakter heb je goude paarden aan dravers en ja je moet er hard voor werken, maar zoals Elja al zegt,
als je ambitie hebt.. Fjorden en haflingers zijn er ook niet voor gemaakt, maar lopen het soms toch ook m/z?
Mis zou je een draver niet in eerste instantie kopen, maar er zit veel meer in dan je meeste mensen denken..

De voorbeelden(zoals je bij fjorden en haffies wel degelijk in grotere aantallen aanwezig hebt op bokt) van een draver int Z mis ik nog een beetje bij dit voorbeeld wat je hier noemt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:11

Oké, ik heb geen flauw idee wat de helft daarvan betekend dus ik leg me erbij neer, jij hebt gelijk.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:12

Huiswerk doen Emma.. voor je ergens je mening over geeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:14

Dat ik er niet alles over weet betekend niet dat ik er geen mening over mag geven. Ik vind het een beetje flauw hoe jij alle paarden die niet dressuurgefokt zijn afschrijft voor de sport. Dat een paard geen nieuwe Totilas is betekend niet dat je er niet mee tot het Z kan komen :+

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:16

ooowh Emma.... ga eens lezen bij de knhs wat ze willen zien!!
hoe een dressuur paard in hun ogen moet lopen!!
en dan ga eens kijken naar een harddraver!!
en kijk dan niet naar die ene hard draver die wel Z loopt maar naar de doorsnee harddraver die gefokt is zoals dat bedoeld is!
vergelijk dat, trek daar een conclusie uit, en plaats die hier ook oke?
Laatst bijgewerkt door fryskhynders op 26-08-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt