Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Flevolander schreef:Kirsten_S schreef:Kan je nagaan, seabisquit ging al op zevenjarige leeftijd met
pensioen. Maar als je kijkt naar wat hij allemaal heeft presteert
dan vind ik dat logisch. En ook maar 14 jaar geworden. Zou
ondanks zijn karakter best een nakomeling van willen hebben!
Wat wil je in godsnaam met een renpaard dan?

Elja schreef:No offence deb, maar Bandit heeft een prima stamboom en daar ben jij ook niet verder meegekomen :
Maar de manier
Ik snap waar je vandaar komt, maar zeggen dat een draver mindere kansen heeft vind ik een beetje kort door de bocht. Als je een draver niet opleidt om de drafsport in te gaan, als je gewoon vanaf het begin dressuur rijdt, dan zal hij gelijke kansen hebben aan een paard wat er wel voor gefokt is. Dat ligt er alleen dan wel weer aan wat voor ruiter het is, en hoe die ermee omgaat

Melanie_B schreef:Dat is waar, maar ik denk wel dat Bandit het met de juiste ruiter verder had kunnen schoppen dan
de meeste dravers. En al heeft hij een prima stamboom, dat zegt nog niet zoveel hoor.Maar de manier
van lopen van dravers, verschilt gewoon enorm, en dat is veelal niet iets wat graag gezien wilt worden
in de dressuursport, en daarnaast zijn dravers daar ook niet voor gefokt en zullen daar dus meer moeite
mee hebben.
Flevolander schreef:Een draver is gewoon niet gemaakt voor dressuur.. Tuurlijk je komt er echt wel een B/L proef mee door, maar als je ooit in 't M of Z/hoger wilt komen pies je met een draver toch wel naast de pot hoor..

Emmaa_ schreef:Maar als een paard springgefokt is betekend dat ook niet altijd dat hij een super springer is hoorIk snap waar je vandaar komt, maar zeggen dat een draver mindere kansen heeft vind ik een beetje kort door de bocht. Als je een draver niet opleidt om de drafsport in te gaan, als je gewoon vanaf het begin dressuur rijdt, dan zal hij gelijke kansen hebben aan een paard wat er wel voor gefokt is. Dat ligt er alleen dan wel weer aan wat voor ruiter het is, en hoe die ermee omgaat
Kirsten_D schreef:Flevolander schreef:Een draver is gewoon niet gemaakt voor dressuur.. Tuurlijk je komt er echt wel een B/L proef mee door, maar als je ooit in 't M of Z/hoger wilt komen pies je met een draver toch wel naast de pot hoor..
Dat je altijd direct naast de pot piest vraag ik mij af..
Ja een draver heeft van nature geen fijne galop, maar alle paarden hebben zo'n hun minpunten.
Qua karakter heb je goude paarden aan dravers en ja je moet er hard voor werken, maar zoals Elja al zegt,
als je ambitie hebt.. Fjorden en haflingers zijn er ook niet voor gemaakt, maar lopen het soms toch ook m/z?
Mis zou je een draver niet in eerste instantie kopen, maar er zit veel meer in dan je meeste mensen denken..