Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

priscilla

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:24

Idd Linda eerst de communicatie die moet eerst eens beter en dan de rest en denk dat de echte paarden die daadwerkelijk goed zijn voor het manegewerk...Die moet je echt zoeken met een vergrootglas want als ze al goed genoeg zijn dan betaal je ook heeeeeel veel!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:06

Haha achjaa... ik ben allang blij dat er een nieuwe bedrijfsleider is :D Verder waren er afgelopen week weer 2 nieuwe pony's, maar 1 was heel klein, en die andere was denk ik een D pony maar heel rank, dus ook niet geschikt voor mensen met mijn figuur :P Als er nou eens een paar grotere ponys bijkwamen die een beetje stevig op de benen staan zou dat ook al een stuk schelen :P Nu zijn er allemaal hele kleine ponys en een aantal behoorlijk grote paarden :P

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:23

Het wordt idd tijd dat er op een goede manier gecommuniseerd gaat worden en dat dit ook volgehouden wordt.
Wat de pony's en paarden betreft is een goede investering ook niet verkeerd als je je klanten wilt houden.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:10

maar marcel is er eerst niet voor de manege paarden ;)
Die gaat eerst in de organisatie veel dingen doen..

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:36

Dat is ook wel nodig om daar mee te beginnen, hij zal eerst alle zaken op orde moeten stellen voordat hij verder kan met wat dan ook.
Er zal ook een deel geherorganiseerd moeten worden.
Als de tijd rijp is voor de manege pony's en paarden zal hij daar ook aandacht aan moeten schenken.
Zo bedoelde ik het .

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:38

Hihi eerst de hele organisatie op s=zijn kop zetten zeker haha zullen sommigen niet blij mee zijn denk ik..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:43

SuperLiesje schreef:
haha lucky bastard... hoop dat de nieuwe bedrijfsleider ook inziet dat grant en vincent door behoorlijk wat mensen eng gevonden worden en ze miss wel verkoopt O:)

Nouja vind je dat niet wat overdreven? Er zijn best wat mensen die goed met deze twee paarden overweg kunnen hoor. Ik heb nooit problemen met That's en ik ben nu echt niet zo'n gigantisch talent. Je betaalt toch om te leren? Niet om een uur probleemloos rond te knotsen. Als een paard nooit wat doet, dan leer je er ook niet mee om te gaan. Ik kan me voorstellen dat je bang bent, maar om dan gelijk een paard op de zwarte lijst te zetten vind ik wat ver gaan.

En wat Lin ook zegt: Marcel gaat echt niet de complete paardencollectie omgooien...Er zijn genoeg mensen die gek zijn met de beesten waar niet iedereen dol mee is. Men zegt toch wel eens dat je nooit naar ieders mond kan koken. Zo geldt dat ook voor de paarden, er zijn weinig paarden waar echt iedereen mee overweg kan. Maar daarom betaal je, om les te krijgen...

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:05

Iedereen heeft zijn voorkeuren, en het is nooit iedereen naar het zin..
ik heb ook vaka zat op beesten gezeten waarvan ik dacht moet dat nou.. of beesten waar k bang voor was..
maar dat helpt je wel je grens te verleggen..
Ik stap nu eigenlijk overal op en kan met bijna alles overweg.
Als je veel verschillende beesen rijd kan je je beter aanpassen aan het paard..
ookal heb je soms beesten waar je liever niet mee wilt... Er zijn mensen die die paarden juist wel leuk vinden en het een uitdaging vinden.. Dus meteen wegdoen vind ik wat overdreven..

Er komt straks een bedrijfsleider voor horeca, eentje voor manege eentje voor talenten, eentje voor de ruitersportzaak die komt enz.. en als die er voor de manege er is.. dan gaat die zich wel verdiepen in de paarden en hoe dingen anders kunnen..

marcel is daar nu iig niet voor.. die is bedrijfsleider die boven alles staat en alles regelt wat betreft de organisatie en de communicatie.. en daar is die niet maar zo mee klaar want daar valt nog wel wat aan te doen :P

Jolanda, heb jij die dvd van Voest nog van mij?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:19

Lin4Life schreef:
marcel is daar nu iig niet voor.. die is bedrijfsleider die boven alles staat en alles regelt wat betreft de organisatie en de communicatie.. en daar is die niet maar zo mee klaar want daar valt nog wel wat aan te doen :P

Goh, hadden ze geen "Superman" aangenomen? Dacht dat ik! :Y)

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:47

lin: die is al terug gebracht en persoonlijk aan je moeder afgegeven die dvd ze wist niet eens dat die van jou was

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:54

Leuk al die bekende namen op de startlijsten maar waarom staan er nooit foto's op de site ervan? Of het zijn maar 5 foto's ofzo. Lijkt me leuk als ze meer foto's plaatsen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:59

Natuurlijk betaal ik om les te krijgen, en in mijn les rijden eigenlijk nooit paarden die nooit iets uithalen, daar gaat het mij ook helemaal niet om, maar voor Vincent en That's Grant ben ik gewoon ECHT bang.. niet een beetje, maar heel erg. En dat gaat niet weg door er toch op te stappen. Geloof me, dat heb ik heus al een paar keer geprobeert. Probleem is dat beide paarden goed aanvoelen dat ik doodsbang ben, en vervolgens gaan proberen hoever ze kunnen gaan, waardoor ik vervolgens alleen maar banger wordt en ze helemaal niet meer aan durf te pakken waardoor ze nog irritanter gaan doen en zo wordt het alleen maar minder. Ik moet eerst weer wat meer vertrouwen krijgen in mijn eigen kunnen voordat ik weer op 1 van die 2 paarden stap, want ik wil er best wel op, alleen dat heeft nu gewoon totaal geen zin. En ik betaal niet om een uur lang bang op een paard te zitten :) Gelukkig krijg ik op stage veel de kans met paardjes bezig te zijn, en wordt ik daar ook geholpen met het overwinnen van mijn angst.. zo gaat het stukje bij beetje beter, maar dat is niet in 1 keer zomaar over :) Het heeft me ook dik een jaar gekost voor ik weer op Limerick durfde te stappen, en daar rijd ik nu eigenlijk weer zonder problemen op weg :)

Om het nog even over de "zwarte lijst" te hebben... natuurlijk zijn er ook mensen die deze paarden wel leuk vinden, maar ik denk ook dat beiden niet de meest geschikte paarden voor een manege zijn. Zo mag Vincent bijvoorbeeld (nog) niet in de buitenbak, waardoor je dus straks in de zomer met een "probleem" komt te zitten want als je vincent in je les hebt mag de hele groep niet naar buiten en dat is toch wel erg jammer :( Daarbij vind ik ook dat het niet nodig moet zijn manegepaarden met sporen te rijden, omdat niet iedereen hiermee om kan gaan helaas.. maargoed.. genoeg over deze discussie :P Ik wil alleen maar even duidelijk maken dat ik best op beide paarden WIL rijden, maar ik ben gewoon echt heel bang, en dan kom je in een soort neerwaartse cirkel terecht waardoor het eigenlijk elke keer alleen maar erger wordt ipv beter ;) Maargoed, zoals hierboven ook al gezegt: ik ben er hard mee aan het werk, en als V en T er nog zijn tegen de tijd dat ik er voor het grootste gedeelte overheen ben wil ik er best wel weer op rijden :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:59

:= oeps.. lang verhaal :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:06

Vooruit nog 1 ding dan :P Ik vind wel dat je als manege rekening moet houden met je klanten, nu begrijp ik ook dat dat op dit moment lastig is omdat er ook elke keer iemand anders achter de bar staat, maar ik vind normaal gesproken dat als iemand echt aangeeft heel bang te zijn voor een paard(en) je daar wel zoveel mogelijk rekening moet houden :) En natuurlijk kan dat niet altijd.. maar zoals afgelopen keer dat er maar 4 van de 8 waren had er best iets geregeld kunnen worden. De paarden die veel uren per dag maken lopen namelijk zowiezo al niet in mijn les mee. Maargoed :) Ik hoop dat ik vanavond (inhalen) en zaterdag op een "leuke" mag :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:34

Is het dan niet een idee om eens hulp te vragen van je instructeur om stap voor stap over je angst heen te komen. Bijvoorbeeld door na de les toch even op 1 van deze twee heren een rondje te stappen, wanneer deze bij je in de les hebben gelopen. Dan heb je zelf ook een uur lekker gereden op een ander paard, heb je een vertrouwd gevoel en heb je er toch even op gezeten. Of bijvoorbeeld eens vragen of je -desnoods samen- eens een van de paarden te mogen poetsen. Het klinkt heel simpel, maar op deze manier leer je ze ook op een andere manier kennen en kan je misschien wat meer vertrouwd met ze raken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:35

grant en vincent zijnop stal vet lief :')

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:54

Ik durf bij beide paarden best in de stal, en ik durf ook op beide paarden best rondjes te stappen.. ik durf ook wel te draven maar ik durf ze niet echt aan het werk te zetten ;)

Het heeft ook niet zo heel veel met deze 2 paarden opzich te maken.. maar meer met mezelf, ik wordt nu op stage al geholpen om meer zelfvertrouwen op het paard te krijgen en dit gaat stapje bij beetje beter :)

En idd zoals annelotte zegt, ik vind beide paarden op stal heel lief :D Niks engs aan :P

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:51

Misschien een privelesje op een van deze twee heren.. Ik stapte vroeger ook overal op maakte mij niet uit hoe gek ie deed vond ik super!! Alleen naarmate ik ouder ben geworden twee kinderen heb en een keer in de les met mijn toenmalige topper (Nikita) achterover ben geslagen ben ik wel ietwat voorzichtiger geworden.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 06:56

Ik had marcel laatst aan de telefoon ivm met mijn opleiding en toen vertelde die al dat hij per 1 april bedrijfsleider is geworden van de haerst.

Geeft Herman Wientjes nog wel les?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:50

Ja die blijft gewoon aan als trainer :)

Oh ik heb gister op Fjordie gereden.. het ging echt super! :D Wat een heerlijk paardje is het toch! Jammer dat Dorien er zaterdag altijd op rijd omdat ze m huurt :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:51

En Priscilla, dat vind ik nog niet eens een slecht idee van jou!! Dan kan de instructreur de hele tijd op mij letten, en hoef ik zelf niet op andere paarden te letten.. Hier ga ik eens even over nadenken!! Bedankt voor de tip :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:24

Eureka, leve Priscilla en haar geniale ideeen;)
Fjordie is echt goed bezig de laatste tijd, die zie je steeds vaker lekker ontspannen lopen en niet meer zo paniekerig...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:42

Ja heerlijk.. het is echt heel goed dat Dorien hem huurt :) En ze moeten er gewoon mensen opzetten die zelf rustig blijven als fjord wel een beetje in de paniek schiet :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:56

BIG SMILE... ja zulke slechte ideeen heeft deze meid nog niet eens he.. Maar dat is altijd hetgeen wat ik aanraad als mensen dus een bepaald paard eng vinden of er even niet mee verder kunnen. Het is zoals Superliesje zelf zegt dan heeft de instructeur een half uur de tijd voor jou en hoef jij niet op de rest van je les te letten.. Misschien dat je dan het vertrouwen weer krijgt en dat je over een X aantal privelessen weer in de les durft op deze mannen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:58

Waarom is Herman gestopt als bedrijfsleider?