Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:48

Ja dat heb ik buiten ook wel een beetje Bloos

Dit jaar mocht ik binnen op Nynke, Kanjer, Manda, Tjimme.... dat was allemaal wel leuke afwisseling Ja
Wie waren jouw voorkeuren dan binnen? Manda?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:51

Alleen op het einde heb ik daar twee keer op gereden. Manda vond ik wel leuk hoor.

Ik heb dit keer binnen op... eigenlijk iedereen zo'n beetje wel gereden geloof ik. (graaft in geheugen) (vind heel weinig)
Voorkeuren binnen had ik ook niet zo, ik vind Oxana meestal wel leuk en verder, als het maar afwisseld. Aan het begin veel op Luna en Bowie trouwens. Verder weet ik het echt niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:53

Hahah ja Bowie en Luna waren bij mij in het begin ook erg in Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:57

dat weet ik nog, toen wisselden we af. Vork

Oh, wat irritant dat ik dat gewoon niet meer weet. Ik heb een keer op Jack gehad, keer Kanjer, keer Fox, keer idereen zo'n beetje wel. Behalve Boy, Omar, Lando (dit is bijna makkelijker), Xandra, Tjimme, Paco en dat was het wl zo'n beetje.
Valt alles mee toch Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:59

Jack, Boy, Lando, Omar, Xandra, Alex, Ginger, Paco heb ik allemaal niet gehad!

Maar ik ga je weer verlaten... Moet nodig tv kijken Knipoog

Doei!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:00

ps. Paco vind ik nou juist zo leuk voor jou Fen Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:01

Heb jij wel op Tjimme gereden dan?

Ik ga ook maar weer eens Doei!

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:22

Ik heb binnen nog niet op ehm Djolly en Tsjimme gereden.
Buiten heb ik nog niet op Nynke, Bo, Djolly, Tsjimme, Manda en Jack gezeten.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:48

ik zal maar niet beginnen op wie ik buiten nog niet gereden heb.. ownee, ik tel niet mee ik ben een 'ex smitter'

Vanavond wel lekker op Jack gereden, ging supergoed. Je kan hem met rijden wel een beetje met Lando vergelijken alleen dan zonder het zenuwachtige zeg maar.

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:49

Dat is lekker rijden dan!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:54

ja heerlijk. Het enige nadeel en het zielige is dat hij Astma heeft, als het stoffig is heeft hij daar best last van en loopt hij te kuchen.

Ow en hij lust geen appels... maar daar is Billy dan weer blij mee Knipoog

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:34

antoinetje schreef:
ownee, ik tel niet mee ik ben een 'ex smitter'

Deelt die titel met je.. Vork

Maar ik heb op de meeste paardjes (behalve Paco) wel binnen gereden. Ennuhm buiten.. ook op de meeste wel (behalve de nieuwe want ja, in de winter gingen we niet naar buiten he Knipoog)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:46

Binnen moet ik dus nog op Ginger, Paco en Xandra (Dus ja Fen ik heb wel één keer op Tjimme gereden Clown)
Buiten nog niet op Jack, Djolly, Ginger, Paco, Tjimme, Nynke en Alex (En Manda Clown)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:25

Vandaag was weer spectaculair Nagelbijten / Gniffelen
Ik was ingedeeld op Tjimme. Iris zat op Manda en Fenna op Ox. Iris moest dus zowiezo binnen blijven en Fenna en ik gingen even mee om te vragen wie er nog meer binnen mocht blijven (Ik had aangeboden anders wel op Manda te gaan Schijnheilig)
Aad vond dat Tjimme wel binnen kon blijven (Ik blij!) Fenna vond het leuk om te zeggen dan Pabla anders wel binnen kon blijven, waarop ik nee riep (sorry Fen Clown) Aad vroeg dus of ik niet op Pabla binnen wilde blijven. Dat vond ik ook wel een aardig plan Knipoog Aangezien ze volgende week waarschijnlijk alweer weg is! Dus uiteindelijk op spillepoot gestapt! Ze reed wel heel apart, heel wiebelig, tempo in draf was heel onregelmatig en toen Yvonne aan de kant ging staan wilde ze daar steeds stilstaan Nagelbijten / Gniffelen Ze reageerde heel goed op stemhulpen (en een stuk minder op been...) Galop aanspringen vond ze ook wel moeilijk, maar na een paar keer proberen ging dat wel beter. Uiteindelijk zelfs in 1 keer Clown
En ze zat echt heel lekker, dat had ik niet verwacht aan haar rare loopje te zien!
Maar opzich wel een leuk paardje voor een keertje.... heel wat anders dan anders.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:43

Leuk sas Haha!

Nadat sas dus op Pabla ging zat Aad eigenlijk op Tjimme. Komt ie twee minuten voor we op gaan stappen naar me toe of ik niet op Tjimme wilde. Kon hij op Kanjer en dan ging Kimberly wel op Oxana. Ik vond het best, op friezel had ik ook nog nooit gereden en stapte dus op hem. Hij was groter dan ik had verwacht en ook nogal sterk Bloos Ik mocht voorop buiten en stap ging goed, draf ging de eerste keer ook goed, al moest ik best aan het tempo wennen. Door die enorme passen wist ik even niet of ik nou te hard ging of niet, maar dat ging wel oké. De gallop ging toch wel vlotjes, Aad die bleef goed achter Bloos! Eerste gallop was dus eigenlijk beetje ruzie, *nee Tjimme we gaan niet zo hard, houd die benen is bij je. Maar het ging nog wel oke. We deden rondje Golf, dus gingen naar het duin. Waar ik weer een stukje moest draven, maar daar had Tjimme helemaal geen zin meer in. Ik dacht dat hij wel ontspannen was en mijn teugels waren niet heel kort, daar maakte hij mooi gebruik van, dus in plaats van draf deed ik een flinke gallop. Het duurde even voordat ik in die enorme bos manen m'n teugels gevonden had, maar toen stond ie weer stil. Bij poging twee tot aandraven ging het wel beheerst.
Daarna was ie toch wel sterk en druk. Het stappen ging goed, al wilde die op een gegeven moment wel heel graag draven, en het draven was even zoeken naar een normaal draf tempo. Toen nog een gallopje, eerst ging het lekker, maar op het bredere pad vlogen we vooruit Schijnheilig Toen hoorde ik het achter me een beetje mis gaan, ik nam Tjimme terug en opeens stond Bowie naast me Clown
Daarna nog één gallopje geprobeerd, die wel een stuk beheerster was Ja

Tjimme is wel veel paard zeg. Die hals die erop zat als die zich sterk maakte en die dribbeldrafjes. Gallopeerd ie achter andere wel makkelijk?

Sas, klinkt alsof het wel heel goed ging met Pabla beest Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:30

Wow dat klinkt ook goed Fen Clown
Als ik het zo hoor is hij voorop wel wat moeilijker dan in de groep, vorige keer bij Iris toonde hij gewoon een soort traag Bloos
Maarja uiteindelijk heb je toch normaal met hem kunnen draven en galopperen Lachen

Bij mij goed? Dat viel ook wel weer mee hoor Clown Ik was blij dat ze rustig was en luisterde. Ook al kostte dat soms wel wat moeite, ik heb het idee dat ze niet veel kan. Ze zwalkte ook maar wat door de bak als ik mijn benen er niet bij hield en vond de hoefslag niet beter lopen dan de rest van de bak Nagelbijten / Gniffelen
Maarja met wat stemhulpen/aamoedigingen erbij heeft ze zich keurig gedragen Ja
Alleen die hals van haar... die is raar. Ze loopt heel opgekropt als je teugels aanneemt, dus ik heb eigenlijk alleen maar met langere teugel gereden om te kijken of dat hoofd ook naar beneden kon Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:32

is het geen tuigertje? (Pabla)

FIjn dat het zo goed ging op Friezel Fenn, alleen door Bowie ingehaald worden kan natuurlijk niet he Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:13

Nee daar kun je het niet bij laten zitten Clown

Pabla tuiger? Ik weet het niet... ze is echt zó iel! Maarja ze is ook pas 4.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:09

Volgende keer dan houd ik Friezel wel niet meer in Vork Dan zullen we eens zien of Bowie me voorbij houd Clown

hihi, Pabla lijkt mij geen tuiger nee.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:23

Ze ziet er al wel minder doorzakbaar uit Clown

Bowie wil wel altijd winnen hè, dus pas maar op voor hem! Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:01

hihi, tja. Ik had het toch niet gedaan Bloos Vond dat ik al behoorlijk hard ging. (viel me mee dat Aad nergens over klaagde ofzo)

Trouwens, wie weet is Friezel bij mij in de groep net zo druk als voorop en ligt het gewoon aan mij Schijnheilig Maakte ik een foutje Clown

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:21

Het is Manda toch niet Clown (Het kan ook gewoon zijn bui zijn! En Kanjer is natuurlijk ook niet zo snel Vork )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:08

Het is inderdaad manda niet Vork

Pablo komt trouwens volgende week alweer terug Ja (Of zoiets zei Aad) Dus dan kan Aad zelf ook weer op Friezel, of Kanjert of Prinsje Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:18

Dan moet ik volgende week maar op Tjimme hè Haha!

Pablo zal in het begin wel weer alleen rustige lesjes lopen, mischien al wel snel bij ons Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:56

Ja, denk ook dat Pablo het voorlopig rustig aan doet.

Inderdaad jij op Friezel, kan je ook gezellig voorop. Lachen (al praat het dan wel lastig sas...)