Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:46

De furminator is besteld! :)) Ik ben voor de small gegaan, aangezien het voornamelijk voor het konijn is, maar ook word gebruikt voor de katten. Ik vond de kam van Anne te groot en ik durfde die ook niet uit te proberen op Aslan (konijn). Dus ik ben heel benieuwd! :)) Op de katten ging het in ieder geval heel goed. Er kwam zelfs enorm veel haar van Tiamat af, terwijl je daar met een gewone dierenkam niets vanaf krijgt. Ik hoop dan ook dat de hoeveelheid haarballen die hier in huis neer worden gelegd, dan ook af gaan nemen. Ik vind kattenkots namelijk nogal vies. Ik heb liever dat ze de boel onder poepen. :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:07

@ Anne; fijn dat het nu ook echt open is, dan gaat het hard de goede kant weer op :D
@ Wendy; vloer is er zelf spontaan uit geknald? Hoe kan dat nou weer??? Sta je inderdaad wel even heel vreemd te kijken. Wat voor vloer gaat er nu in komen?
@ Emy; zo'n furminator lijk mij weinig bijzonders. Ik heb voor de kat zo'n pinnenborstel en daar komen ook hele plukken mee er af. Kots is ranzig ja, vooral als je ze gewoon hoort kokhalzen >;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:23

Zo'n pinnenborstel werkt bij Tiamat dus ook niet, terwijl hij wel ontzettend veel last heeft van haarballen. Daarnaast is zo'n pinnenborstel ongeschikt voor het borstelen van konijnen. Ik heb zelfs al een duurdere kam met 2 verschillende lengtes pinnen gekocht die gebruikt word door trimmers. Aslan vind het erg pijnlijk en ik ben alsnog alleen bezig in de toplaag, terwijl het juist om de ondervacht gaat. Ik weet dat ie goed werkt bij de katten, dus dan issie in ieder geval de 15 euro wel waard. ;) Bovendien vinden de katten em ook erg fijn. Nu hopen dat Aslan em ietsje liever vind dan de kammen en borstels die ik ervoor heb geprobeerd.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:29

Furminator werkt beter dan pinnenborstel zeg ik uit ervaring ;)
Vloer moeten we even kijken die wilden we eigenlijk tegelijk met de keuken vervangen (loopt er onder door) maar aangezien we gaan trouwen zit dat er nu niet aan. Kijken of we een noodoplossing kunnen bedenken. Tegelzetter is net geweest en er zit echt veel los, maar maar drie tegels echt kapot gelukkig. Nu moet het nog drie weken liggen want dan pas kan de verzekeringsman komen kijken.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:38

Bij Vies werkt de furmi niet, maar voor de hond wel. Hij krijgt er echt een lekkere glanzende vacht van en de vloer blijft langer schoon.

IS je vloer er echt uit gesprongen? Of was het de bedoeling?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:41

Oh, was het niet de bedoeling dat de vloer eruit ging?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:27

Nee helemaal niet! Hij is er echt uit gesprongen. Was helemaal niet de bedoeling. Wij zijn net de zolder aan het verbouwen en gaan dit jaar trouwen, vaatwasser heeft het begeven, bed ook al en vanmorgen was het huis koud...ketel op storing. Kat verkocht me een dreun voor mijn kop (waarom??? geen flauw idee!) werkelijk ik ben de komende tijd even niet te genieten geloof ik.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:21

He, hoe kan de vloer eruit springen dan? Zit er iets onder? Een hoop pech in één keer zeg....

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:21

Nee gewoon een betonnen vloer. Wij denken de vorst en toch op een of andere manier spanning. Je staat echt raar te kijken als je dat overkomt. *hoopt dat papa vanmorgen kacheltje weer aan de praat heeft gekregen zodat ze iig kan genieten van een warme douche vanavond*

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:28

Kapot kacheltje lijkt me nog het grootste trauma := Sterkte!
Valt mn half verstopte gootsteen nog wel mee geloof ik. Als ik de afwas heb gedaan moet ik daarna de douche schoonmaken en het afwaswater nog een keer weg spoelen. Ben nu creatief met soda aan het doen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:48

Operatie Soda mislukt -O- Morgen verder met operatie Springveer

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:10

Gelukt Judith?

En bij jou Wendy?

Emy werkt de furmi goed? Heb je al minder last van behaarde banken enzo? :))

Vies voelt zich, ondanks zijn blijvende verhoging, kiplekker! Hij speelt weer, is vervelend en heeft energie voor tien.
Vanmorgen had ik Vies heel enthousiast buiten gezet samen met zijn vriendje, maar het was toch wel heel erg nat buiten. Na een uur of twee heb ik ze maar verkast naar de binnenbak en dat vonden ze volgens mij zelfs nog leuker!
Kijk zelf maar:

In mijn album van februari (zie profiel) staan meer foto's. Ze bleven echt bezig met stoeien en doen :)) vooral Stubbai (ook net weer beter) bleek onvermoeibaar.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:33

Ahhh, lief! :)) En ook lomp. Wat heeft Vies met zn deken gedaan?

De furminator is er nog niet, maar ik verwacht em deze week. ;)

Ik heb overigens twee nieuwe Mimir foto's toegevoegd aan zijn topic (onderschrift). Ook Wodan heeft een nieuw topic (zie eerste link)
Ik heb ook een topic geplaatst op Leven zonder Paarden over een bepaalde plant die we hebben gekregen voor de plantenkenners onder ons. ;) Het topic heet welke plant is dit?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:21

Ik vond nog een lieve foto van Anubis:
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:00

Emytje schreef:
Ahhh, lief! :)) En ook lomp. Wat heeft Vies met zn deken gedaan?

Vies die draagt de deken. Je kunt beter vragen: Wat heeft Stubbai/Chavez/Anne met de deken van Visent gedaan? :oo Ik denk dat een van die drie het wel leuk vond om aan Vies zijn deken te bijten en vast te houden terwijl Vies wegliep. Zijn eczeemdeken heeft dezelfde soort gaten en zijn 0 grams regendeken ziet er echt precies hetzelfde uit. :+
Zo zag de deken er al uit nadat hij hem twee dagen op had. Erg fijn, koop je daar een dure outdoordeken voor. Ik tape steeds alles vast en heb gisteren hier en daar een steekje gezet zodat de gaten niet nog verder uitscheuren.

Van planten weet ik niets.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:43

Annetje schreef:
Gelukt Judith?

Nee -:(- T is een heus drama geworden |( Ik post het hele verhaal wel als het opgelost is, kan er nu nog even niet om lachen.

Vies ziet er inderdaad weer fit uit, Stubbai ook :) Lekker stelletje. Beetje jammer van zn deken(s), maar zou dit te voorkomen zijn met paarden die bij elkaar lopen?

Foto's van Mimir had ik gezien, lief! Anubis ook :j Zal even op zoek gaan naar Wodan en plant

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:20

Oh jee, Juut... Moet je nu alle leidingen gaan vervangen...?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:31

Ik begin heel voorzichtig met juichen; het lijkt gelukt te zijn. Nee, gelukkig nog niet allemaal nieuwe leidingen, maar dus wel een compleet nieuwe sifron en stukje buis. De ellende daarstraks was dat ik alles in elkaar gezet en geplakt had, geheel volgens plan van meneer van de multimate (ze herkennen me daar al...niet goed) en dat die nieuwe sifron dus (censuur-)lekte... Was ik niet blij mee, want dat zou betekenen dat alle ellende van losföhnen/ zagen enz van voor af aan zou beginnen. Ik heb nu op alle naden weer een lading pvc-lijm gesmeerd, en nu bleef het droog. Dikke oef. Het complete verhaal verschijnt binnenkort nog wel, weer wat wijze lessen geleerd deze dagen.
En nu dus weer terug naar stap 1; de verstopping oplossen. Aan alle kanten ontstopper er in geduwd (wel voor de zekerheid die nieuwe sifron door gespoeld met wat water, en weer leeg laten lopen) en dan hoop ik morgen te kunnen afwassen, zonder daarna de douche schoon te moeten maken :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:40

Wat irritant zeg. Ben wel blij dat tot nu toe bij ons Muscle gewoon gebruikt kan worden. Het bad loopt nog wel inmens langzaam door, maar daar laten we wel ooit een loodgieter voor komen, want wel hebben het idee dat de vorige bewoners iets in de leidingen hebben gestopt. Als je de stop uit het bad trekt, hoor je namelijk iets dicht gaan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:46

Ook lekker handig van de vorige bewoners :n

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:52

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:41

Die van Lord of the Rings blijft mn favo :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:12

Toch vind ik het wel heel stoer dat je daar zelf aan begint Juut. Zie het mezelf nog niet doen hoor. Maar je zit toch gehuurd? Moet je huurbaas daar niet officieel naar kijken dan?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:30

De furminator is er! :)) Tiamat is er helemaal fan van. Hij gaat als een idioot over de grond heel rollen. Ook Fable vind em fijn. Helaas pindakaas rent Aslan meteen weg...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:20

deedee19 schreef:
Toch vind ik het wel heel stoer dat je daar zelf aan begint Juut. Zie het mezelf nog niet doen hoor. Maar je zit toch gehuurd? Moet je huurbaas daar niet officieel naar kijken dan?

A ziet me aankomen :+ Ja sorry, ik heb net dit spul afgebroken bij het oplossen van een lek...kan jij het effe laten fiksen? :P Zat ik bij een huurwoning van een woningbouwvereniging, dan had ik wel gebeld ja...denk ik :)

Ik ga het volle verhaal nu posten, kunnen jullie ook lachen }:0

Edit; zie onderschrift