Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:39

Eindelijk een paard, was wel wennen zeker?

Ik heb echt een hekel aan spinnen ja. Maar doorgaans ruim ik ze wel zelf op (vraag niet hoe), maar deze was echt te groot. Dacht zelfs eerst dat het een plastic speelgoedding was, dit iemand voor de grap had opgehangen. Echt waar, een vogelspin was er niets bij :Y)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 23:23

Op zich viel het wel mee! Hij is niet zo heel groot. Draf was wel wennen, gooit hoger op dan ik van de ponyclub gewend ben, maar galop zit echt heerlijk!
We waren met z'n tweeën, de andere ruiter op draakje ushi! En ja, ze was echt een draakje vandaag, heeft het echt bont gemaakt :D ! Ik denk wel dat ik daar mijn proefje op ga doen, haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:19

Haflingers toch ook... altijd eigenwijs. jij hebt je keuze voor december al gemaakt dus op wie je gaat. En gelukkig viel het mee om op zo'n groot paard te rijden.

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:28

kooslover schreef:
Wat grappig, kreeg vandaag ook al een pb over ZiZo. Helaas kan ik je niets over hem vertellen, aangezien ik hem nog nooit in real life heb gezien. Eerlijk gezegd dacht ik zelfs dat ie bruin was ;)

Jongens, net de schrik van mijn leven. Ik kom binnen, doe het licht aan, sta een beetje rond te kijken. Meeeega spin op de muur (boven de lichtknop :oo ) Ik dacht echt, wat nu! Het is gelukkig opgelost. Appte een vriendinnetje, is ze hem komen opruimen :') Nu kan ik weer rustig slapen.

Haha dat klopt, dat is een oud stalgenootje. Zei vertelde mij dat jullie het hier over hem hadden! haha ;)
Heb je wel foto's gezien? Zou je die misschien willen sturen? Hihi ik heb nog niks kunnen vinden op de site of de facebook pagina..

Misschien is er iemand in dit topic die mij op de hoogte kan houden hoe het met Zizo gaat??
Lijkt me erg leuk :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:57

Wendy, ushi was mijn eerste ingeving. Maar het staat nog niet 100% vast hoor! Er kan nog veel gebeuren in de tussentijd!

Vanavond singelloop in leiden gelopen! Ben weer trots, heb voor mijn doen aardig doorgelopen met 8,7km/u gemiddeld over 7km!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:38

Jeetje, dat is inderdaad flink doorlopen! Knap hoor! Zou willen dat ik het kon!

Ragna is er ook nog hè Milou ;)

Minkxx, de foto die ik heb gezien, is niet van mijzelf, dus ik kan hem je helaas niet doorsturen. Misschien kan antoinetje in dit topic je helpen.

En jongens, ik heb vakantie :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:56

Netjes Milou, dat is lekker doorlopen ja, ik vind het ook knap.
Ow ja, Ragna is er ook, maar dat is geen haflinger. In december horen we wel weer wie het wordt.

Lekker Sas, vakantie!
En over een ruime week gaan we gezellig hobbelen. Maandag nog maar keertje oefenen op Mazzel. Hopelijk valt het volgende week dan mee met de spierpijn.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:03

Maar ik heb niet zo veel met ragna.....eigenlijk heb ik niets met haar!
Jaaaaaaa, volgende week zondag buiten hobbelen :D! Heb er zin in! Nu even hopen op een beetje lekker weer!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:56

Het wordt gewoon fantastisch weer ;)

Ragna vond ik altijd een beetje een neutrale pony.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:40

Vanochtend gelukkig meer geluk dan vorige week. Het begon wel koud :brr: Maar zonnetje maakte weer een hoop goed. Het werd erg lekker. Ik ben nu eens via westeinde en schulpweg naar bos gereden en stukje bos gedaan, rechtsaf en dan lange rechte pad omhoog en weer naar beneden en zo door naar de golf daar strand op. En daar in het duin 4 reetjes vlak naast het ruiterpad, 3 mannen, die rustig lagen te herkauwen en 1 vrouwtje die stond rustig. Mazzel vond het wel weer spannend een andere route, hij liep beetje te klooien, stilstaan en om willen draaien en niet verder willen. Maar uiteindelijk zonder afstappen zijn we het duin door gekomen en de klucht op en af. En we hebben de stilstaande poeltjes water voor de zee overwonnen, daar durfde hij wel door heen te stappen, draven en galopperen. Hij heeft wel zijn voorbenen in zee gezet, maar daarna moest hij toch weer snel veilig strand op.
In bos duin en strand lekker galop en draf kunnen doen en relax kunnen stappen met lang teugel, heerlijk! En op de terug weg eens andere paadjes gekeken waar ze uitkomen, kan via die paden een rondje extra om door duin doen dan of langs de duinweg uitkomen, maar leek me niet zo verstandig.
Nu op naar zondag *\o/* al zal dat wel wennen zijn. Bij Mazzel doe ik heel veel op stem en zithulpen en beetje op beenhulpen en tja teugels pak ik eigenlijk alleen op als hij aan het etteren is.

En nemen we allemaal zelf lunch mee zondag of hebben jullie andere ideeën?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:47

Klinkt goed Wendy! Lekker op pad geweest dus met Mazzeltje!

Voor zondag kunnen we, zoals ik al eerder voorstelde, misschien allemaal iets meenemen.....soort van picknick op stal dan ofzo, haha! Maar ik weet niet hoe de rest daar over denkt!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 00:04

Wat een stilte hier!

Na mijn uitstapje op een paard afgelopen donderdag, had ik het genoegen weer op mijn allerliefste vriendje te mogen <3 ! En wat was ie weer braaf!
Hij is alleen z'n punkmanen weer kwijt! De tondeuse is goed gehanteerd.....helaas hebben ook z'n sokken er aan mogen geloven -O- ....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:55

Jammer is dat, haflingers horen haar te hebben. Wel fijn dat je weer op je vriendje mocht! Weer lekker buiten gereden?

En ik vind het ook goed om allemaal wat mee te nemen, dan kunnen we voor rijden op stal wel wat eten. Waarschijnlijk staan de paardjes nog op stal dan, in ieder geval nog niets gehoord over waarneer ze het land op mogen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:06

Antoinette en ik hadden het er gister ook nog even over. Misschien een idee om anders even bij Antoinette thuis te eten?

En ja, lekker naar buiten geweest! As je paard niet in de les daarna meeliep, dan kon je kiezen voor 1,5u naar buiten en dus ook strand! Ja, dat wilde ik wel, haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:44

Dat is wel beter, alleen de 1e groep gaat dus nog naar buiten? En bij Antoinette eten mag van mij ook. Moeten we dan nog iets meenemen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:09

Ja, over de twee weken gaat alles weer naar buiten en ga ik weer lekker in de late groep rijden?

En volgens mij gaat Antoinette zaterdag boodschappen doen......maar ze zou jou en Saskia nog ff sms'en.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:01

Ik realiseer me nu dat ik er zaterdag helemaal niet ben omdat ik een workshop ga volgen van 09:00 tot we klaar zijn! Ik haal vrijdag wel even beleg, mischien kan iemand zaterdag even wat vers brood halen?
Hopen op lekker weer meiden!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:25

Haha, handig Antoinette!
Wat wil je? Stokbroodje, puntjes, iets anders?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:16

Ja he... Ik kan trouwens wel afbakbroodjes halen.
Of als jullie liever gewoon brood of puntjes ofzo eten moeten jullie dat zaterdag even halen. Stokbrood kan ook maar blijft dat lekker?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:22

Denk niet dat stokbrood heel lekker blijft idd....niet over nagedacht.
Ik zou best zaterdag even langs de bakker kunnen (volgens mij). Waar gaat de voorkeur naar uit?
Afbakbroodjes zijn voor mij evt ook prima.......ben best blanco wat dat betreft, haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:41

Nou we horen wel wat Sas en Wen willen, ik ga slapen kan maar beter goed uitgerust zijn voor mijn les...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:54

Ik vind alles goed, afbakbroodjes, puntjes, gewoon brood. Stokbrood kan volgens mij ook nog wel, gebeurt hier wel eens dat er stukje overblijft en dat eet ik rustig een dag later nog op. Ik kan zaterdagochtend ook nog wel brood of iets halen. Ik hoef pas om half 11 te werken, dus daarvoor tijd zat.
En Mazzel blijft nog zeker een week op stal, er is nog niet voldoende gras volgens staleigenaar (al is het voor Mazzel ruim voldoende). Dus ik kan 's ochtends gelijk richting Smit komen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:02

En Antoinette, hoe was je les?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:46

Het was echt super leuk! Heerlijk gereden op.... Zaron <3

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:59

Fijn! En leuk dat je weer op Zaron mocht!
Gijs ook fijn gereden!