KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:40

Zoals jullie misschien op hyves al wel hadden gelezen heeft [paard] een Schiefel. Door dat stomme ding moet ik wel met peesbeschermes rijden, ik kan het risico niet lopen dat ze hem aantikt. Ze moet eigenlijk ook in de wei beschermers om, maar dat werdt veel te warm en was ook helemaal niet goed. Dus dat doe ik nu gewoon zonder.

De goede vliegenspray moet nogsteeds uitgevonden worden... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:41

JorisDy schreef:
4 a 5 dekjes heb ik toch wel genoeg aan?
Doen jullie nog iets bijzonders met de pony's een week voor kamp? Training verzwaderen ofzo?

beetje, maar ik let vooral de week erna goed op. als ze zo'n week daar 2 keer per dag hebben gelopen kan je ze echt niet stil zetten ivm spierverzuring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:42

Mies schreef:
Ben vandaag trouwens met mijn klas naar Walibi geweest. We hadden zo'n foto laten maken bij een achtbaantje. _O-
Ik snap niet hoe ik het voor elkaar krijg, probeer altijd bij de camera te lachen _O-

Afbeelding

Linksboven

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:00

Phoenix6 schreef:
Zoals jullie misschien op hyves al wel hadden gelezen heeft Ikke een Schiefel. Door dat stomme ding moet ik wel met peesbeschermes rijden, ik kan het risico niet lopen dat ze hem aantikt. Ze moet eigenlijk ook in de wei beschermers om, maar dat werdt veel te warm en was ook helemaal niet goed. Dus dat doe ik nu gewoon zonder.

De goede vliegenspray moet nogsteeds uitgevonden worden... :P

klote hoor, maar dit vind ik al een andere reden hoor!

Ik heb de beste vliegenspray; Atex daasspray ofzo, zo'n fijn middel is dat! stinkt alleen heel erg en je moet het niet op witte/lichte pony's doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:01

Welke 2 dekjes ik zowiezo mee neem op kamp zijn:
Dressuur:
ES CI Navy/White
Eskadron Bicolor Navy/White

en voor springen:
scapa navy
eskadron polopad stone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:09

Werkt dat Atex daasspray goed ja? Dan ga ik dat ook maar eens proberen! :) Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd werkt niet echt, of voor maar eventjes.

Ik heb maar 3 dekjes. 1 donkerblauwe schockemohle, 1 bruine eurostar en een groen met blauwe HH. Wat voor types enz. Ik heb echt geen idee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:12

is heel fijn spul! Hier thuis stikt het van de dazen omdat wij tegen het bos aan zitten maar dankzij dat spul kan ik wel normaal rijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:13

Als ik bij stal recht het erf af sla zit ik al in een zadpad dat regelrecht naar het bos lijd. We zitten bijna in het bos zeg maar. Dus ook heel erg veel dazen. Ga ik dat spul maar eens uitproberen!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:19

Heb hier nog vrij weinig dazen met rijden ontdekt, nog geen vliegenspray gebruikt ook, maar die van mij heeft dan ook wel vliegendeken om constant (omdat ze helemaal niet tegen insecten kan, zelfs met deken heb ik alweer een klein stukje kaal ontdekt bij dr manen :( ) en rijd voornamelijk in de binnenbak :P
maar ook op crosstraining had ik er niet echt last van, heb nog wat zzimply staan, is geen geweldig spul, maar werkt opzich wel oke..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:20

Phoenix6 schreef:
Als ik bij stal recht het erf af sla zit ik al in een zadpad dat regelrecht naar het bos lijd. We zitten bijna in het bos zeg maar. Dus ook heel erg veel dazen. Ga ik dat spul maar eens uitproberen!

dan is dat waarschijnlijk ideaal spul :j het stinkt alleen wel echt heel erg haha.

Hier een beetje beestjes, gelukkig hebben we er thuis niet zoveel last van, alleen heel erg van de dazen. van zzimply heb ik zo'n proef ding, maar ik vind die ook niet fijn..

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:23

Wauw iedereen heeft vet veel dekjes en ik heb er 4 maar ;o.
Ik koop ze nooit, heb er maar 2 gekocht xd.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:27

Mijn mama heeft eens zo navul verpakking gekocht, ging er wel erg hard doorheen omdat ik moest blijven spuiten..
Ga kijken of ik vandaag nog even naar paardenwinkel kan, even nieuwe longeerlijn scoren, kan ik meteen kijken voor vliegenspray en deeekjjeee :P

Ik mag van mezelf niet echt mee kopen := maar kan mezelf er nooit aan houden :Y) Heb een heel stel meegekregen ook met pony, maar die gebruik ik nooit. Alles wat ik gebruik heb ik zelf gekocht en zelf betaalt, dat is iets waar mijn ouders wel duidelijk in zijn.. je hebt dekjes, als je nieuwe wil is dat leuk maar moet je zelf betalen, longeerlijn, voer, beschermers ed en alles voor mezelf betalen zij (net als stalling :+ ) maar alles wat ik extra wil is voor mezelf. Heb ik ook niet zo veel problemen mee (alleen als ik dan zie wat andere mensen voor dekjes hebben, en dan kijk ik op mijn rekening en denk ik, dat wil ik oooook, maar dan kan ik niet betalen :( )

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:33

Ik moet ook de dekjes zelf kopen, alle extra xd.
Gewoon zadel en hoofdstel betalen me ouders, voer ook, bekappen etc. Stalling is dan niet nodig.
Maar ik rijd er natuurlijk ook meerdere en niet alle kleuren dekjes staan op alle pony's ;p
Ik wil binnenkort wel een paar leuke bestellen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:36

ik heb mijn springzadel zelf moeten betalen, dingen zoals voer, bekappen, zaagsel, les ed betalen hun. maar een hoofdstel, dekje, nieuwe beugels en dat soort dingen moet ik zelf betalen. Die hobby is al duur genoeg. als ik zelf een paard koop moet ik trouwens wel stalgeld ed gaan betalen.
wedstrijden en aanhang betalen ze ook.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:38

Mijne betalen gewoon echt de standaard uitrustig, 1 paar peesbeschermers, zadel, hoofdstel. En als ik dan iets nieuws wil moet ik het zelf betalen. Of extra dingen, zoals oornetje als ik dat zou willen.
Ook betalen ze inschrijfgeld voor wedstrijden. Als wij dan een nieuw paard kopen is stalling niet nodig, dat scheelt natuurlijk ookal best veel xd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:40

peesbeschermers moet ik ook zelf betalen haha.

nouja bij ons staan ze ook aan huis, maar ons pa vind een eigen paard wel wat anders als een paard wat ik voor hem rijd. daar kan ik zelf ook geld aan verdienen, en hij zou er alleen maar geld aan toe moeten geven..

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:42

Oja.
Als je prijzengeld wint moet je dat dan ook inleveren dan ?
Ik mag dat dan gewoon houden, en de winst die ik anrijd bij jonge paarden ook.
We kopenz egmaar jonge beestjes die er zogezegd niet uitzien.. Die gaan dan in de opfok bij ons en later beleren we die en als ze weg gaan mogen we dus het geld houdenwat we eraan hebben gereden.
En dan mogen we ook zelf kiezen wanneer ze verkocht mogen worden zegmaar.

Hihi ik ganaar melaatste les, byee :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:43

xCarolaa schreef:
Oja.
Als je prijzengeld wint moet je dat dan ook inleveren dan ?
Ik mag dat dan gewoon houden, en de winst die ik anrijd bij jonge paarden ook.
We kopenz egmaar jonge beestjes die er zogezegd niet uitzien.. Die gaan dan in de opfok bij ons en later beleren we die en als ze weg gaan mogen we dus het geld houdenwat we eraan hebben gereden.
En dan mogen we ook zelf kiezen wanneer ze verkocht mogen worden zegmaar.

Hihi ik ganaar melaatste les, byee :D!

daar heben we nog niet over gepraat haha, maar waardebonnen mag ik zelf houden dus ik neem aan prijzengeld ook!

Succes!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:55

riannhuh schreef:
ik kom er ook niet eerder dan een kwartier voor ik weg moet uit :+ dus dat is 7.50 :))

ik heb me een keer heel ernstig verslapen toen ik naar school moest, 12.30 :=

Was dat niet in je examens/proefwerkweek :+ ?

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:57

Ik ga straks bijlezen
maaaar mensen ik word gek, ik ben nog niet gebeld, en ze zijn nu iedereen aan het bellen...... oooooooooooooooooooowh god
ik heb de normen gezien, en dat ik echt 3x niks, allemaal 0,4 behalve nederlands is 1,7 en duits is 0,0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:58

Jill_ schreef:
Ik ga straks bijlezen
maaaar mensen ik word gek, ik ben nog niet gebeld, en ze zijn nu iedereen aan het bellen...... oooooooooooooooooooowh god
ik heb de normen gezien, en dat ik echt 3x niks, allemaal 0,4 behalve nederlands is 1,7 en duits is 0,0

:(:) tussen hoelaat word je gebeld wanneer je gezakt ben of bellen ze bij jullie altijd?
dat is zo poedersuiker he, die examens :+ had ik ook haha en toen wist ik niet wat me te wachten stond, had verwacht dat ik dik zou zakken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:59

Jill ik ga trouwens wel duimen voor je! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:59

Ik moet veel zelf betalen. Zadel, peesbeschermers, hoofdstel, dekens etc. Stalling ondersteunt mijn moeder me wel bij. (red ik anders echt niet :O ) En wedstrijden betaalt zij ook. En ik mag het prijzengeld dan wel houden :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:01

Phoenix6 schreef:
Lijstjes zijn idd wel handig! Voordat ik wat vergeet!
pff.. Ik voel me net zo'n achterhoekse boer. (al woon ik gewoon in een 2 onder een kap woning..) :P Met al die merken houd ik het niet bij hoor! Ik koop gewoon wat ik nodig heb en leuk vind :P

Haha ik meestal ook hoor :j heb geen Anky&ES&HVpolo enzo. Vind het wel mooi, maar ik kom meestal niet verder dan BR en sinds 2 jaar terug Scapa's. HH ben ik 1/2 jaar terug mee gestopt :+ had ik ook nog wel eens iets van, maar toen ze met die vage mislukte dikke dekjes kwamen oefde het van mij niet meer. Die dunne dingen zijn 's zomers wel fijn :j

Ik had gister 'jeugdsentiment' zag de BR bamboo vzh nieuw hangen :+: die moet ik eigenlijk hebben, mijn eigen is helemaal af ;(