Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:14

En Annemarie? Wat is het geworden? Schijnheilig

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 09:05

Sorry, snap de link even niet?
(Kan zijn omdat het 8 uur 's ochtends is.. Clown )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:28

Groningen of Wageningen Knipoog Zag knoopjeshakdag in je msnnaam staan, vandaar Schijnheilig

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:35

Zo, nou, even een verslagje van mijn superleuke dag van gister! Ik ging met mijn zus mee naar de faculteit diergeneeskunde in Utrecht en ze zou me ook de gezelschapsdier- en paardenklinieken laten zien. Eerst de gezelschapsdieren.. Ik mocht mee de (lege) OK in (moest me wel eerst verkleden in van die hippe operatiekleding Cool ), waar ze me vanalles liet zien, alle apparaten en hoe dat werkt, en wat waarvoor is. Mega interessant allemaal.. Toen liepen we langs de verpleegafdelingen, waar wat zieke dieren zaten en de IC, waar echt hele zielige gevalletjes lagen... onder andere een hondje met 4 pootjes in het gips die de hele boel bij elkaar jankte, zo sneu!

Daarna gingen we naar de paardenkliniek, en daar keek ik ook mijn ogen uit, het is daar groooooot! Echt superveel stallen, veel behandelkamers, poli's en verpleegafdelingen. Ook hier weer een IC waar weer een paar hele zielige paarden stonden. Een Fries met een infuus en een paard met twee benen in het verband/gips, die probeerde te gaan liggen maar het daar heel zwaar mee had. Stond helemaal te zweten en te puffen.

We gingen even bij de kantine kijken en daar zaten drie vriendinnen van m'n zus die ook co-assistent zijn, die toevallig net werden opgeroepen voor een 'spoedje', een kolieker op een manege. Of we meewilden...? Tuurlijk wilden we mee, spannennnnnd! Haha!
Dus toen zijn we met de wagen naar die manege gereden, gelukkig had het paard niet heel veel last; de eigenaar had uit voorzorg gebeld. Prikje gegeven en weer terug naar de kliniek.

Daar ging mijn rondleiding weer verder Haha! en kwamen we onder meer deze meneer tegen, die net aan zijn brokjes bezig was:
Afbeelding
Oftewel Folkert 353, de #1 Friese hengst van dit moment. Echt een beroemdheid, en oh wat een lekker ding! Nagelbijten / Gniffelen

Even later ging mijn zus even vragen of het goed was dat ze me ook hier de OK liet zien. En dat mocht! Of we ons wel even wilden omkleden, dus daar gingen we weer: broekje aan, shirtje aan, sexy rubberen klompjes aan... Toevallig waren ze net begonnen met het inleiden van een paard voor een operatie, dus we mochten wel even meekijken tijdens dat hij in slaap gebracht werd. Ik dacht al, wow, dat dat zomaar mag! Even later vond ik mezelf met open mond starend naar een groot zwart paard dat ondersteboven aan het plafond de OK werd ingetakeld, zo'n vreemd gezicht! Het paard was tegen een hek gerend of iets dergelijks, iig hij had een nare open wond aan zijn been, die gehecht moest worden. Oh, en daar mochten we ook wel even bij meekijken als we dat leuk vonden!!! Nou, daar zei ik geen nee tegen natuurlijk, mega-interessant vond ik dat!! Mijn allereerste operatie Nagelbijten / Gniffelen Terloops werd ons nog even gevraagd of wij de chirurgen waren? Bloos!
Heb nog bij het paard op de tafel gezeten om beter mee te kunnen kijken.. echt het was zo indrukwekkend. Het was maar goed dat ik een mondkapje ophad, zodat de eigenaar, die bezorgd via een raampje meekeek, mijn hyper gezichtsuitdrukking niet kon zien... Nagelbijten / Gniffelen
(Ik hoop maar dat het goedkomt met dat paard trouwens, het was wel echt een nare wond. )

Goed, dat was mijn dag, hoe was die van jullie? Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:51

Mijn dag was zwaaar! Echt veel gedaan op school, alles zo ongeveer afgerond voor de toetsweek. Ja
Verder ben ik nu heeel erg moe.
Verder tsja, knoopjeshakdag Fenna..
Ik ga vrijdag naar de opendag Groningen, waarschijnlijk wel pas 's middags om nog een paar uurtjes school mee te pikken.
Ik ga ook in november nog naar Wageningen.
En dan eens even kijken welke stad me het meest aanspreekt, op het moment Wageningen nog het meest.
Had het laatste uur nog een gesprek met een jongen die er ook heengaat, heel aardig, maar nogal iemand die alles zegt wat hij denkt, of het nou beledigend, generaliserend of alles-over-1-kam-scherend is.. over dat in Wageningen zo'n grote verscheidenheid heerste tussen de alternatievelingen (lees:mensen die altijd stoned en dronken zijn) en de geitenwollensokken-mensen. En dat ik dus bij die laatste groep hoor omdat ik geen drugs gebruik en niet tot nauwelijks alcohol drink en al helemaal nooit dronken ben geweest, en waarom ik dat dan wel niet deed? Zo vermoeiend dat soort mensen... *zucht* Gaaaap

Tessel: Dat klinkt als een supergave dag! Dat wil ik ook wel *LOL*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:34

Wauw, Tessel, klinkt leerzaam Haha! En supergaaf.
Wendy, meisje van de manege ook bokker, studeert ook dierengeneeskunde, heb geen idee waar.

Trouwens, ik denk er wel nu al aan, maar ik sprak laatst in de HEMA een meisje dat ook op het lamoen is geweest. (of eigenlijk sprak ik vooral haar hyperenthousiaste moeder) Ze kende jou ook nog, Janine Moorsel o.i.d Heeft ook nog een vriendje in de buurt van Rijssen gehad, maar was er nu al een tijdje niet meer gweest.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:05

Oh, Janine! Ja die ken ik nog. Janine van der Marel als ik me niet vergis.. 4 jaar geleden ofzo...Dat vriendje was William, niet de man van Jetske maar die jongen van dat pensionpaard die op het Lamoen heeft gestaan, geen idee of je die kent verder Lachen

Het was ook superleerzaam in Utrecht! Ik kreeg even in een notendop bijna alles te zien, echt een unieke kans. Die operatie vind ik ook helemaal niet vies of eng, terwijl er redelijk wat bloed in het rond spoot (niet dat ik had verwacht dat ik het vies zou vinden ofzo) maar ik dacht toen echt: ja, het lijkt me geweldig om operatieassistent te worden. Of iig DA-assistente. En alle dingen eromheen lijken me ook echt leuk. Dus ik ben op de goede weg, fijn is dat, zo'n aha-moment *LOL*

Annemarie, laat ze maar l*llen Dromen
Ik ben ook weleens op een meeloopdag in Wageningen geweest, van Bos- en Natuurbeheer. Toen hebben we wat voorbeeldpractica gedaan en hebben we wat rondgefietst door het landschap (erg mooi overigens, met de berg daar! Je kan daar ook vast en zeker leuk paardrijden) en langs de studentenflats. Je hebt dus drie hoge flats voor studenten (zo ongeveer de enige hoogbouw in de wijde omtrek) en daar hebben ze bars in de kelder, schijnt erg gezellig te zijn. Ook kwamen we langs wat huisjes waar ook alleen maar studenten wonen, erg leuke huisjes met tuintjes en geitenweitjes. Voor zover ik begreep wonen daar dus de geitenwollensokkentiepjes Haha! Die hadden dus ook juist wiet in de tuin staan, allemaal braaf 5 plantjes dus niks illegaals Vork
Als ik mocht kiezen woonde ik toch liever bij die geitenwollensokkers. Maar met die verschillen zal het best meevallen hoor, ik denk dat Wageningen best leuk is om te studeren Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 21:07

Ik denk ook dat het wel meevalt, en anders ben ik trots een geitenwollensok Clown

William ken ik nog wel Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:11

Fenn schreef:
Wauw, Tessel, klinkt leerzaam Haha! En supergaaf.
Wendy, meisje van de manege ook bokker, studeert ook dierengeneeskunde, heb geen idee waar.

Dat kan alleen in Utrecht Ja (of anders in Gent)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:13

Annemarie schreef:
Ik denk ook dat het wel meevalt, en anders ben ik trots een geitenwollensok Clown

Precies.. geitenwollensokkenpowerrrrr Vork

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:51

Janine van der Marel inderdaad Ja Vond het zo grappig dat ik haar nog even sprak in de hema (en dat die moeder mij herkende, die keer dat ik haar op het Lamoen zag was met die huifkarren Nagelbijten / Gniffelen Knipoog )

Annemarie, volgens mij wordt alles leuk om te studeren: het wordt toch jouw studentenstad lijkt me? Dus uh, Wageningen ook Lachen (Als Geitenwollensok of niet)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 01:29

Jeetje, die heeft dan ook een fotografisch geheugen, als ze jou na zolang nog herkent Nagelbijten / Gniffelen

edit: olifantengeheugen bedoel ik Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:14

Inderdaad Bloos!

Vanmiddag weer naar Mazzeltje Lachen Ben lekker optijd uit (had steruurtje, maar uhm... Nu even niet Schijnheilig ) Dus kan er op tijd heen. Fijn lang poetsen dus, of nog even stal extra uitmesten, weet ik veel Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 16:51

Ik moet gaan leren voor mijn toetsweek van volgende week.. maar eigenlijk nu ook even niet...
Eens kijken of mijn ma zin heeft om mee de stad in te gaan vanavond Schijnheilig

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:31

Proefwerkweek Nagelbijten / Gniffelen Ik hoor ook te leren Bloos! Verdorie.

Was weer erg gezellig bij Mazzellepazzel. Lekker ding hoor Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 19:37

Ik wil een foto!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:40

Morgen ben ik er maar kort, maar ik zal toch eens zelf een camera mee moeten nemen. Ik heb Iris al lang geleden uitgenodigd, maar die heeft het druk geloof ik.
Foto's zelfmaken is nog wel lastig Knipoog Misschien kan ik iemand op stal strikken Ja (schrijft op in agenda in hoofd: camera mee)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 20:14

Ja, hoe staat het met Iris en het bijrijd/verzorgpaard?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:17

Geen idee, ik zal Iris hier eens heen sturen voor uitgebreid (foto)verslag.

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:30

ik ben er hoor..
Het ging goed alleen Noblesse heeft nu een bobbel bij haar koot dus kan ik voorlopig niet rijden. Alleen gezellig met haar wandelen. Maar Noblesse is echt een sportpaardje. Ze kan echt heel netjes lopen, ik ga nog kijken of ik met haar kan gaan lessen maar dat moet ik nog even allemaal regelen. Het is me nog steeds niet gelukt om foto's in een forum te plaatsen dus dat komt nog wel een keer als ik eruit ben Clown Maar Noblesse is echt zo'n knuffel paardje als ze maar geaaid en alles kan worden is het goed... Als er verder nog vragen zijn... Tong uitsteken

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:34

Wanneer mag ik mee? Schijnheilig Clown

Nee hoor ier, leuk dat het zo gezellig is. Ik weet wel dat het heel iets anders is dan Mazzel. Ja

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:36

Je mag zo een keer mee. Maar misschien is het leuker om mee te gaan als ik weer mag rijden, want dan kan jij er ook even op rijden. Maar je mag ook gewoon mee als je zin hebt om gezellig rondjes te stappen op het erf Tong uitsteken

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 20:40

Klinkt leuk Iris!
Ik moet echt snel een keer jullie kant op en dan ga ik ze allebei zien hoor Ja

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:41

is goed... doen we een soort marathon in de kerstvakantie Tong uitsteken

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:42

Jaa Lachen

En ier, rondjes stappen vind ik ook best Knipoog Maar goed, we merken het wel. Heb ook niet zo heel veel tijd.