Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:36

Kon jij ineens wel reageren? Ik vorige week niet, heb toen de mod een bericht gestuurd en ik kreeg als reactie dat we maar een nieuw topic moesten beginnen..

Hier ook alles goed. 2 merrie's drachtig, 3e horen we maandag

De pups die 6-7 geboren zijn zijn inmiddels 5 weken en al 3 verkocht :D De laatste moet dus alleen nog verkocht worden.

Rijden op een laag pitje, ben zelf 2 weken druk geweest met werk en heel moe en veel koppijn gehad ( en daarbij snertweer..)

Laatste wedstrijd 27 juli ging bagger, ze was niks als aan t bokken, gevolg > 166 en 173
De 24e doen we weer mee al is t alleen maar omdat ze toch van huis moet zijn, misschien is ze dan juist wel fijner

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:13

Wauw Marie wat leuk om te lezen dat je aan het springen bent! Waaghals :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:49

Nou je moet je er nog niet teveel van voorstellen maar het begin is er.
Balen Joyce maar ja het gaat altijd met ups en downs, nu even een downtje maar de ups komen weer vanzelf.
Lieve hondjes trouwens.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:19

Wow Amarie, jij durft met dat springen :wow: ! En dan nog hoog ook! (als je er niet van houd is 1m gigantisch hoog ;) )
Spannend met die 3e merrie Joyce, nu maar hopen dat zij ook drachtig is.

Ik had hetzelfde met reagerenL kreeg in grote rode letters :"let op er is al 2 weken niet meer gereageerd in dit topic, stuur een pb naar een mod". Nou ik pb gestuurd, en helemaal niets teruggekregen :(.

Ik heb geen paardennieuws, tot nu toe heb ik hier pas 1 keer "gereden" en daar blijft het misschien wel bij.
Wel nieuws over het verdere reilen en zeilen hier in Melbourne:
Aankomende dinsdag komt mijn vriend dan eindelijk aan in Melbourne *\o/*. Gek idee, we waren al iets van 40 dagen aan het aftellen en nu is het opeens écht bijna!!
Mijn stage zit er bijna op (thank god... het is 4 maanden lezen, analyseren en schrijven geweest, en geen praktische stage zoals afgesproken -O- ) ik ben momenteel bezig met het schrijven van mijn verslag, al gaat het niet van harte. Aangezien mijn professor 3 keer van gedachten veranderd is sluit de boel niet meer op elkaar aan en het is lastig om er nu één mooi geheel van te maken. Maar nog even doorbijten en dan is het snel 28-8. Dan vliegen Benjamin en ik lekker naar Sydney, daar lekker de toerist uithangen en dan 3-9 door naar Cairns. Lekker genieten van de warmte (het is daar 27 graden, hier is het een graad of 9 :') ) en van het Great Barrier Reef en het regenwoud. Misschien dat ik daar nog een ritje ga maken, weet alleen niet of ik over het strand of door het regenwoud wil.
En dan vliegen we 14-9 weer terug naar Melbourne, dan slapen we 2 nachten bij vrienden en daarna vliegen we terug naar Frankfurt waar we worden opgehaald. En dan lekker 18-9 moe en compleet met fikse jetlag maar met een gigantische smile op mijn gezicht naar de VH. En nee da's misschien niet slim, maar wel strikt noodzakelijk :Y) :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:05

Hihi dat strikt noodzakelijk kan ik me heel goed voorstellen.
Ik moet nog een week of 4,5 en dan heb ik heerlijk 3 weken vakantie. ga twee weken lekker naar de zon en dan nog een weekje thuis. Moet ook wel om Aatje weer op te pakken en er dan weer serieus tegen aan te gaan.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:54

Amarie: Super stoer joh dat springen.
En enorm jammer van de tank, maar wel goed dat je een eerlijke keuze kunt maken.

Joyce: Erg schattig die jacks. Wij gaan als we terug zijn ook een eigen hondje nemen. Heb nu net 3 weken die van mijn ouders gehad en dat beviel wel goed.

Dan zal ik ook maar weer eens wat laten horen zo voor ik voor 8 dagen weg ben. Wat betreft het paardrijden, dat gaat nog steeds door. Alleen geen vast paard, dus rijd op alles wat over is. Afgelopen zaterdag nog op Raffinee gereden. En als we weer herrenigd zijn op zaterdag even afscheid nemen van de zaterdag, dan naar de maandag. Zaterdag alvast wat met H. geregeld.
Wat betreft autorijden heb ik mijn vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen gehaald. Na de vakantie mijn rijexamen.
Verder natuurlijk aan het aftellen tot Djoon weer in NL is.
En druk druk druk geweest met werken, maar sinds dinsdag heb ik vakantie. We gaan naar Torremolinos en moet zeggen, ik ben er echt aan toe! Dus allemaal tot over een dikke week.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:13

Lekker Torremolinos, ik moet nog vier weken werken en dan joepie, Canarische zon here i come.
Begrijp ik het nu goed dat jullie van de zaterdag naar de maandag gaan. Is ook wel fijner je kunt nu je, je eigen huis hebt de zaterdag vast beter gebruiken.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:48

Ja dat begrijp je goed ja. Ze willen de zaterdag ook vrij maken voor de doorstroming van de lessen, nu stagneert het een beetje en durven of willen mensen niet naar onze les.
Plus het is inderdaad wel prettig om de zaterdag vrij te hebben. Vooral als ik uit een slaapdienst kom. Nu is het dan zo dat ik via de achterdeur binnen kom, hoi zeg en gelijk doei en weer weg ben. Dus ja best een oplossing.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:11

Ja idd de maandag wordt een goede oplossing. Een les een beetje later op de avond zodat iedereen nog eerst fatsoenlijk kan eten na werk/school. Iedereen is inmiddels ook voorzien van vriendje, Shoofie en Sjaslique wonen inmiddels samen, ik verhuis mijn spullen bij aankomst in NL over naar mijn vriend (moeten we eerst wel samen de vakantie overleven hihi...) en dan is het inderdaad zo dat je die zaterdag wel beter kunt gebruiken. Daarnaast horen we inderdaad steeds vaker dat mensen uit lagere lessen niet om 12 uur willen/durven rijden en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Ik kijk uit naar onze "hereniging", even nog een keer lekker ouderwets met zijn alleen een zaterdag doen, en dan plaats maken voor 5 andere mensen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:18

Nou dat wordt genieten de laatste zaterdag, zou er wel iets speciaals van maken met op zijn minst een groepsfoto.
Zo zou ik de maandag ook beginnen, dan weten ze daar meteen wat ze kunnen verwachten. Het zal ik de toekomst wel zo worden dat de maandag jullie avond gaat worden, eerst rijden en daarna lekker kleppen met een glaasje.
Ik zal er niet bij zijn jullie laatste zaterdag, ga dan volgens mij net op vakantie.
Djoontje veel plezier nog in het verre land van de kangaroes, het koude kikkerland komt weer in zicht.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:30

Angelique, wil jij de laatste jack dan niet na je vakantie :D

Hier de 24e toch afgemeld, heb de laatste tijd de puf niet meer om te rijden ( in mijn vakantie toch maar naar de dokter) En vind het dan niet eerlijk tegenover de merrie..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:04

Jeetje Joyce, hopelijk is het iets simpels waardoor je zo weinig puf hebt, snel naar laten kijken, des te sneller ben je weer helemaal tip top

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:41

Ja voel me echt raar.. nu ook ben moe, dadelijk hond uitlaten ben ik klaar wakker waardoor t 1 uur is wil ik eens slapen ( en met 6 uur eruit is dat niet veel)
Licht in mijn hoofd.. als ik buk, of net zoals nu bij de pups op de grond zit en ik kom omhoog dan ben ik gewoon duizelig.. rare buikpijn en de laatste tijd weer heel erg hoofdpijn, terwijl ik dat lang niet gehad heb..
Nee ben niet lekker, al helemaal niet als ik geen puf heb om te rijden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:52

Amarie, hoe ist nu met For Joy, na zijn niet zon slimme actie?? :(:)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:26

Het gaat de goede kant op met hem, elke dag twee keer afspuiten en insmeren. Hij loopt al weer volop te dollen in de wei, dus dat komt wel goed,maar het was wel schrikken.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:19

hier de laatste merrie niet drachtig, beginnend hengstig, nu 1 spuit woensdag weer scannen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:07

nou dat kan dan nog net een keer, duimen maar dat het lukt.
Ben je zelf nu al naar de dokter geweest, anders zit je vakantie er dadelijk weer op en weet je nog niets....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:05

Ik heb de 21 pas vakantie.. Nu nog 3 dagen werken :D

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 01:19

Ik zal meeduimen dat het de 2e keer wel lukt Joyce!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:59

Zo Joyce heeft vakantie....... ik moet nog even.
Gaat er nog iemand naar Outdoor Helvoirt?
Ben er gisteren geweest met S om te springen met een jong paard, ging heel goed. Wat een ontzettend mooi terrein hebben ze daar.
Misschien dat ik morgen nog naar de cross ga kijken, maar eerst heerlijk buitenrijden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:15

ik ga misschien morgen ook even naar de cross kijken ja :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:10

Ook ik ga morgen naar de cross. Vind het geweldig om naar te kijken.
Vandaag ook gereden, mocht op Sultana. Daar had ik nog nooit op gereden. Dus een leuke verrassing. Eerste half uur beetje gedressuurd, wat vooral aftasten was en toen gingen we springen. De mensen die niet wilden springen gingen binnen rijden en wij met 4 buiten om te springen. Heb uiteindelijk zo´n 70/80 cm gesprongen. Zijn ook met het tellen van de sprongen bezig geweest en een beetje met de techniek. Moet zeggen dat springen stiekem wel leuk is, alleen ligt het ook echt aan het paard waar ik op zit.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:32

Ja sjaslique ik heb je springkunsten gezien... Vond t echt kei knap dat je dat toch maar even deed met sultana

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:33

Nou wij zijn net thuis van de cross. Na het trieste voorval zijn we maar gegaan. Erg sneu om zo je paard te moeten verliezen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:56

wat was er gebeurd dan :\