Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:25

Gelukkig :D

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:35

@Wendy: kan ik ook wat van dat ppoeder krijgen? Ik hoest me dood. :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:01

Anders doe mij ook maar beetje...voor alle rond gehoeste ziektekiemen op t werk beetje te beperken :+
Verder op t werk printer voor 20,- gesjopt, die het ook nog goed blijkt te doen :D Geen gesleep meer met MP3 om alles bij mn ouders uit te gaan printen *\o/*

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:40

marie33 schreef:
@Wendy: kan ik ook wat van dat ppoeder krijgen? Ik hoest me dood. :+

Ja hoor tien gram per 50 kilo lichaamsgewicht. schepje is tien gram hoeveel schepjes zal ik meenemen? :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:49

Juut schreef:
Anders doe mij ook maar beetje...voor alle rond gehoeste ziektekiemen op t werk beetje te beperken :+
Verder op t werk printer voor 20,- gesjopt, die het ook nog goed blijkt te doen :D Geen gesleep meer met MP3 om alles bij mn ouders uit te gaan printen *\o/*

Bedoel je niet een usb-stick? Of heb je een mp3-speler en usb-stick in 1?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:08

:j Toch handig, die dingen

defny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:08

Hey meiden,

Ik las 2 pagina's terug een opmerking over Beborah. Beppie is van de zomer tot worst verwerkt. (Weet dit overigens zeker want heb zelf de beruchte blauwe vrachtwagen gezien bij t land vandaan en de volgende dag was ze weg. Uiteraard ook ff aan Femke gevraagd voor een ''bevestiging'' en deze was er).

Groetjes Nanda

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:11

Zo'n ernstig vermoeden had ik dus al. Jammer, ik vond Beb echt stoer 8-)
In het voorjaar nog een springles met haar gereden, stond er een steil en een dubbelsprong. Het was de bedoeling dat we alleen de steil namen, maar mevrouw zelf trok gelijk ernstig door naar de dubbel :')

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:27

Was ze kreupel ofzo?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:38

Suzanne heeft de Knollenrit gewonnen *\o/* Zo zielig, nr 1 deed het kei goed, 10 meter voor de finisch had peerd er zat van, valt terug in draf en kon tegen de kont van Suzanne aan kijken :P :(:)
Lex heeft Belle Fleur er uit gelopen, en is in de tweede ronde zelf er uit gereden, met niet eens zo'n heel groite afstand. Serania mocht ook meedoen, maar was (door het weer?) onvoldoende getraind. Beestje kwam hijgend en puffend over de finisch :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:46

Ik ken al die paarden niet :') Alleen belle fleur en Suzanne komen me bekend voor.

Ik heb het geluisterd op de radio, want ben ziek. Maar man man, op de radio lijkt het nog langer te duren dan daar op het veld! Drie kwartier lang vertelden ze dat het BIJNA ging beginnen :roll:
Ik vond het wel sneu trouwens dat degene op de halfbloed (ja die dus uiteindelijk Koning werd!) bijna niet genoemd werd in die drie kwartier. Ze zeiden wel steeds dat er drie paarden gingen rijden, maar ze noemden alleen maar de twee volbloedruiters. Beetje jammer van de omroeper hoor!

Viesje voelt zich trouwens stukke beter. De snotneus is minder en de koorts daalt gestaag. Hij is ook weer helemaal wakker en eet weer braaf zijn hooi op.
Afbeelding
Ziet erniet eens echt ziek uit toch?!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:56

Hij ziet er goed uit op de foto hoor! :))

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:03

Heb ook minder lekkere foto's hoor :P maar hij is momenteel goed wakker. Komt ook omdat de bult zachtjes opengaat en de druk eraf komt.
De vieze groen/gele snotneus is ook al veeeeeel minder.Bij februari in mijn profiel staan alle foto's van vandaag.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:12

Zal dadelijk eens spieken, maar fijn dat Vies opknapt! Wat sociaal van jou naar je paard dat je nu dan ook maar in de ziektewet zit :P :(:)
Inderdaad, dat constante 'het gaat bijna gebeuren...' Wij stonden er maar 'ja, dat zei je een half uur geleden ook al' :roll: Wij waren voor Loeki Loeki, alleen al omdat hij als halfbloed tegen volbloedjes liep. :+ Het commentaar hebben we verder niet al te best naar geluisterd, dus dat alleen benoemen van de volbloeds was mij niet opgevallen. Is dit dan in ieder geval weer een wijze les geweest voor de omroeper; volbloed onder je kont is dus niet automatisch winst

Edit; is een beste bult, zeg! Arme Vies

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:15

Ja ik vind de metworst altijd leuk om te zien en de sfeer is goed, maar het duurt allemaal zo verschrikkelijk lang! :oo Ik heb daar het geduld nooit voor, zeker niet als ik helemaal bevroren ben.

Ja aardig dat ik ook even meeziek he? :P Volgens iemand op bokt kan droes ook bij mensen voorkomen, dus ik heb ook gewoon droes :') Heus waar.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:20

Lekker dan, zit je straks met een mega-puist %) :')
Het scheelt dat we met een groepje waren, was tenminste nog gezellig tussen het wachten door. We hebben al wel bedacht dat het allemaal veel sneller kan; laat je de paarden eerst de ene kant op rennen, en de volgende ronde laat je ze gewoon terug rennen :Y)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:23

Das inderdaad wel een goed idee Juut! :))

Succes Annie met je droes! Ik dacht dan krijg ik gore foto's te zien van een bult waar gore smurrie uitkomt, zie ik geen smurrie.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:35

Moet je beter kijken ;) smurrie is het gele stukje, het is nog maar net open. Ik denk dat het morgen een grote krater gaat zijn.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:24

Be prepaired; wordt geen smakelijk gezicht %) Bij Ascot was het weliswaar een maatje groter, maar ik heb een week moed verzameld voordat ik echt naar die wond kon kijken zonder over mn nek te gaan.
Die wond moest toen ook iedere dag uitgespoten worden, echt met de spuitkop er in (jakkes!) Hoe is jou verteld de wond te gaan verzorgen? En hoe is het met de andere droes-gevallen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:02

Schoonmaken is niet zoveel over gezegd, alleen dat we het zolang mogelijk open moeten houden.

Het paard dat als eerste ziek werd is helemaal beter. De bult zit er nog wel, maar de temperatuur is goed en ze heeft spatjes genoeg. Ze heeft zaterdag ook al een klein uurtje gelopen en heeft alleen maar gestuiterd :D
Twee pony's die tegelijk droes zouden hebben met Vies worden ook weer beter. Een van de pony's heeft twee dagen lang zich echt ziek gevoeld en dikke groene snotterbellen geproduceerd. Ze is nog niet helemaal boven jan, maar de temperatuur gaat omlaag, ze is weer wakker enz... De andere pony heeft geen snot gehad, alleen die verdikking in de keel (die ik niet zag, maar de DA voelt natuurlijk beter) zij wordt ook alweer beter. Beetje vaag dus, Vies is echt het klassieke voorbeeld van droes net als het eerste paard dat ziek werd, maar de andere allemaal niet.

De DA wordt in elk geval op de hoogte gehouden van de temperaturen (houden alles bij in excelbestand van alle paarden, sochtends en savonds temperaturen) en alle andere gekke dingen als zweten, hoesten overmatig snot enzo... Hij zal binnenkort wel weer op bezoek komen denk ik zo.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:22

Hoest inmiddels met Vies?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:07

Het gaat de goede kant op! het abses is nu écht goed open (flinke krater met holle ruimte erachter := ) en de koorts zakt! *\o/*

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:34

Ik heb een pbtje terug van dubbeldun over de furminator. :))

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:05

Ik heb er vorig jaar ook eentje gescoord op Ebay. Super ding! Dikkie vindt hem wat minder. Wij vinden hem geweldig. Ga hem op RB testen binnenkort.
Komen wij zaterdag thuis is een deel van onze tegelvloer eruit geknald. Dan sta je ook stom te kijken (vloer ligt er al 25 jaar in...ehm nu niet meer dus)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:37

Dat ziet er inderdaad erg vreemd uit dan ja. Wij hebben hier ook de tegenvloer uit een slaapkamer en de overloop boven gehaald (waarom leg je daar in godsnaam tegels???), wat een rotzooi gaf dat zeg! Weken later lag er nog steeds stof en wat ik wel jammer vond is dat de vloer alsnog niet echt vlak werd en er dus nog ondertegels gelegd moesten worden (van die kartonnen dingen). Wat voor vloer komt er nu in?