Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mo_van_dijk schreef:Je geeft zelf het probleem al aan. Je dochter is een redelijke beginner. De pony is vier en zit waarschijnlijk in de pubertijd. Zo'n jong (en elk ander) paard dient consequent gereden te worden. Geen reactie op het been, tik. Bokt het paard, tik.
I.m.o. is jouw dochter nog niet toe aan deze pony en dat weet de pony dondersgoed!
CharlyBrown schreef:Deze pony klinkt precies als mijn jonge pony... Ook (bijna) 4 en een maandje of 4 a 5 onder het zadel. Mijn pony is uit zichzelf ook niet heel erg voorwaarts en vertoonde (en vertoont nog steeds wel eens) exact hetzelfde nukkige gedrag als jij beschrijft.
Als je dit eruit wil rijden moet je streng en consequent zijn.. anders verpest je zo'n beestje.
Sowieso is een onervaren ruiter en een jong paard absoluut niet de ideale situatie. Veel jonge paarden proberen de ruiter uit, en verzinnen van alles om onder het werk uit te komen. (mijn pony is hier ook echt een held in!) Dit is gewoon omdat ze het moeilijk vinden. Maar als je er nu niet bovenop zit gaat hij nooit echt voor je lopen.