Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:31

je hebt dus een heerlijk Friesendagje? Lekker joh met dit weer!
Ik doe de Pabo en ga volgend jaar mijn eindstage in.
Het ging best goed, leuk gesprek gehad. Nu afwachten;)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:11

Oke en dan moet je een jaarstage doen?

Ja heb een heerlijk dagje.. vind het wel even lekker om ontspannen bezig te zijn..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:12

Ja, ik moet dan het hele jaar daar 2 dagen in de week lesgeven.

Ja op dit soort dagen mis ik Fleurtje wel meer hoor, eerder hadden we dan een lekker buitenrit gemaakt maar met Rover zit dat er voorlopig nog niet in...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:27

hihi nee dat lijkt me idd geen strak plan maar het gaat verder wel goed met rover?

Ik ben nu vooral bezig met het onspannen rijden en het nageeflijke.. gaat aardig goed al zeg ik hetzelf.

wel leuk als dat idd doorgaat. Ga je nog op meerdere scholen
"solliciteren"?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:31

ja, op de aquarel en de oosterenk. weet alleen nog niet wanneer dat gaat gebeuren;)

project Rover gaat helaas niet helemaal volgens plan.
hij had wat plekjes op zijn achterbenen waarvan we eerst dachten dat het door de stalbodem kwam. maar het bleek alleen maar erger te worden. Nu blijkt hij behoorlijk last van mok te hebben waardoor zijn achterbenen vrij dik zijn. Ook heeft hij last van schimmel op zijn hoofd. Niet al te best dus.
Hij heeft hier penicilline gekregen, maar hij is als de dood voor die spuit en met drie man sterk lukt het nog niet om hem die spuit te geven. Dus nu krijgt hij penicilline in poedervorm voor door de slobber en er moet tweemaal daags hydrocortiderm op de benen worden gesmeerd. Niet echt een leuke start dus met een nieuw paard...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:39

Nee dat is idd geen fijne start.. Maar verder in omgang gaat het wel goed?? En hij eet die slobber wel op dan?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:52

Heeey wie heeft er een mooi mannetjes hondje die wel een keer bij mijn shih ztu op bezoek wil??? HIHih

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:00

Ehm...ik heb een bouvier van 40 kg in de aanbieding;)
Rover is over het algemeen een echte lieverd, maar hij vertrouwt het niet wanneer er iemand aan zijn benen zit dus hij wordt trapperig nou. da's wel minder. maar hij eet de slobber gelukkig wel braaf. *ff afkloppen*;)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:07

Hahahah nou dat bezoekje zal niet erg zijn maar verder?? hihi beetje zielug voor mijn meisje.. :S

Dat is idd jammer dat hij nu niemand aan zijn benen laat maar is wel een geode training nu het toch moet.. Wens je in iig veel succes en hopen snel fotoos te zien van die man en natuurlijk ook rijfotoos

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:40

Voor jolanda:
Zou ik de dvd van Emiel Voest terug mogen?
Die heb ik zelf nodig.
Alvast bedankt!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:21

Oei Jolien.. dat is wel heel vervelend! Ik ben toevallig voor stage bezig met een literatuuronderzoek naar mok.. En het is idd een vervelende aandoening!! Benen goed schoon en droog houden, zo min mogelijk water erop.. niet de korsten eraf krabben, alleen korsten die heeeel los zitten eraf halen en idd smeren smeren smeren met zalf :) Ik hoop voor jou en Rover dat het snel beter wordt!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:17

Thanks Lisanne!
Arme Marije moet nu iedere ochtend om 6 uur richting stal zodat ze voor het werk nog even kan smeren. Helaas woon ik daar niet om de hoek, anders had ik graag geholpen:( Maar er zit op het moment idd niets anders op dan het in de gaten houden...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:24

nee precies.. en als het vies word na het rijden ofzo even goed schoonvegen met een zachte doek.. :) Bij mij op stage staan een stuk of 6 friezen en 2 kwpn-ers ofzo met mok.. erg vervelend!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:25

Trouwens.. flink vaseline of uierzalf smeren voordat paard het (natte) land op gaat of voor het rijden wil ook nog wel eens iets doen... dat houd het vuil en water er een beetje af en de huid soepel :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:38

Jaaa Friezen zijn daar ook heeel erg gevoelig voor!!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:53

Helaas wel :( Heel mooi dat lange behang, maar daardoor kunnen ze wel sneller mok ontwikkelen doordat vuil/vocht/bacterien/schimmels/schurftmijten erin blijven zitten..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:21

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:58

T is erg stil hier dames!! Zijn we aan het genieten van het mooie weer? Of lekker aan het buiten rijden in de bossen!!! Heerlijk hihihi

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:59

Ik was behoorlijk pissig gister.. kwam op de manege, en ik was ingedeelt op Vincent.. en een meisje uit mijn les wou graag met me ruilen (zij zat op Grant).. en tja, ik vond dat wel best want ik vind beide dood-eng en kan er werkelijk waar helemaal niks mee.. maarja.. toen kon ik met geen mogelijkheid op een ander paard als Grant (en dat terwijl we maar met 5 in de les zouden rijden.. dus toen ben ik er maar niet opgestapt.. ik betaal namelijk niet 50 euro in de maand om een uur lang rondjes te stappen op een paard waar ik bang voor ben.. Beetje jammer :(

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:08

Wie weet wanneer de aankomende wedstrijd is??

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:25

SuperLiesje schreef:
Ik was behoorlijk pissig gister.. kwam op de manege, en ik was ingedeelt op Vincent.. en een meisje uit mijn les wou graag met me ruilen (zij zat op Grant).. en tja, ik vond dat wel best want ik vind beide dood-eng en kan er werkelijk waar helemaal niks mee.. maarja.. toen kon ik met geen mogelijkheid op een ander paard als Grant (en dat terwijl we maar met 5 in de les zouden rijden.. dus toen ben ik er maar niet opgestapt.. ik betaal namelijk niet 50 euro in de maand om een uur lang rondjes te stappen op een paard waar ik bang voor ben.. Beetje jammer :(

Op zich logisch maar ik deelde mijn leskinderen op klein oever ook in op verschillende pony's, of ze nou bang waren of niet. waarom: omdat ik weet dat onze manegepony's (klein oever) eigenlijk geen stap verkeerd zetten en het meer tussen de oren van de kindjes zit dan dat het aan de pony ligt. Door ze goed te begeleiden krijgen juist extra zelfvertrouwen en worden ze ook handiger in het rijden.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:23

ja, maar opzich zijng rant en vincent allebei niet de fijnste, en is lisanne wel ff iets anders dan 'een leskindje' :) Ik vind het niet meer dan logisch dat Lisanne beetje bang is, want vincent en grant doen met grote regelmaat enorm leip hoor :\ Ik ben bang voor Limerick omdat die er eens enorm hard vandoor gegaan is... Ik leer wel bij andere paarden neit bang te zijn :') En meestal kan ik dan gewoon ruilen... Vind het dus een beetje flauw dat dat niet kon...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:02

Ja dat vond ik dus ook... Ik ben bang geworden doordat ik een keer met limerick ben omgevallen waarbij paard bovenop mij viel.. heb er gelukkig niks lichamelijks aan overgehouden maar ben sindsdien wel echt bang geworden.. Ik heb al meerdere keren op Grant en Vincent gereden, het is dus ook niet zo dat ik er nooit op heb gezeten, maar de keren dat ik er wel op ben gestapt ben ik eigenlijk alleen maar banger geworden.. ik heb het gevoel dat beide paarden heel goed doorhebben dat ik bang ben, en dan extra vervelend gaan doen waardoor ik nog banger wordt en helemaal niks meer kan.. uit ervaring weet ik dus dat er toch opstappen in dit geval voor mij geen zin heeft.. ik moet eerst in het algemeen mijn vertrouwen zo goed als helemaal terugkrijgen voordat ik weer zonder angst op V of G ga stappen :P

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:34

Soms kunnen ze wel regelen dat je kan ruilen en soms niet..
Dat is nou eenmaalzo.. Ze kunnen moeilijk de brave beesten 5 x laten lopen op een dag.. Want als het bij de een mag op die dag.. dan moet het bij een ander ook kunnen..
ik heb er eigenlijk nooit zoveel moeite mee gehad op wie ik moest dus ken het probleem niet echt..
maar ik snap het van jullie wel, maar snap het van de manege ook :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:36

ik heb trouwens mazzel gehad dat ik vrijdag niet op limerick hoefde, want meisje die dr wel op moest is er keihard afgestuiterd omdat lim zo raar deed :P