Oh, ik heb zo fijn les gehad met Mazzeltje
Eerst een kwartiertje ingereden in de bak, veel gestapt, niet op de hoefslag. Toen kwam Kristien en ik heb even met haar gepraat over hoelang ik Mazzel rijd, wat mijn ervaring verder is en zij vertelde een beetje hoe ze Mazzel zag en wat Mazzels probleem nou is. Klinkt zo een beetje geitewollensokkerig, maar was daar heel logisch. Mazzel heeft iets te veel op zijn rug gehad, maar te weinig geleerd. Hij is nooit goed doorgereden en snapt niet zo goed dat als er iemand op zit diegene de leiding heeft. Hij zoekt overal houvast aan, maar vind het heel moeilijk en snapt eigenlijk niet zo goed wat verder de bedoeling is.
Dus ik ben vandaag heel simpel begonnen. Bijna alleen op de hoefslag gereden, veel gestapt, en heel concequent geweest dus een goed tempo houden en been is reactie enz. Met diagonalen rijden heel erg op gewicht gereden. Nouja, ik zal jullie niet vervelen met mijn hele les
Maar het was wel heel fijn zo persoonlijk les te krijgen. Kristien maakt gebruik van een Headset en ik krijg een oortje in zodat ik haar gewoon hoor praten. Verder is ze heel paardvriendelijk. Ze legt uit waarom ik wat doe en wat het best werkt. Waarom een paard zo reageerd.
Goh, wat ben ik blij met deze les zeg
Al heb ik er zelf niet eens zo extra veel van geleerd, wel om op Mazzels nivo terug te gaan rijden en dat is nog vrij laag