Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:31

Daarom had je makkelijk mee kunnen doen als ze hinnekt naar de trailer.. Laat maar iets weten als je weer wedstrijd gereden hebt :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:43

Wat een stilte hier

Ik heb ook weer foto's gemaakt van de 2 mannen en 1 vrouw. Gelukkig laat de merrie niet van haar brood eten, waardoor Flash nogal eens benen om zijn oren heeft vliegen ( hij is ook helemaal niet opdringerig ofzo :P)
Fouradi staat nog apart, omdat hij veel kreupel is geweest. Hij heeft nu voort een redelijk grote wei en nu is het wachten tot hij en Barcardi bij de rest kunnen.

Flash op 2 maanden oud
Afbeelding

Fouradi op 5,5 week oud
Afbeelding

En fiona op 2,5 week oud en lekker vies
Afbeelding

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:19

Hey leuk om weer eens foto's van het kleine spul te zien, blijft leuk om die te volgen.
Tsja persoonlijk kan ik niet echt een update geven aangezien ik zelf nog niet gereden heb maar heb wel contact met een stal gehad dus ga het binnenkort wel doen. Ik ben afgelopen weekend naar het Melbourne 3 Day Event geweest. Een eventing wedstrijd die dit jaar 4 dagen duurde door de vele aanmeldingen. Ze rijden hier allemaal met thoroughbred kruisingen, ook veel stockhorses (1,50-1,60m) en dan nog wat horses van rond de 1.60-1.65m maar echt veel grotere paarden zie je niet. Allemaal hetzelfde vage type, zeg maar de bouw van Letta of Pareill als jullie je die nog kunnen herrinneren. Relatief groot hoofd, dun halsje, kort rugje, puntkont en korte beentjes. Tsja en dat moet dan een M proef of hoger lopen, het zag er werkelijkwaar niet uit. Daarbij maken ze ook nog eens hele korte pasjes, waarbij ze hun benen zo recht mogelijk houden (ik moest gelijk aan Gingerale denken toen ik ze zag lopen) Als die dieren moeten wijken vallen ze stil, de ruiters doen niets en dan valt het paard ofwel over de buitenschouder, of vouwt zijn lijf scheef en arriveert op de een of andere manier op het punt waar ze uit moeten komen, maar scharen daar hebben ze hier nog nooit van gehoord. Bij een keertwending om de achterhand ging meer dan de helft in de staak en in een schouderbinnenwaarts of travers duurde het bije 2 keer zo lang voor het dier om dezelfde afstand af te leggen als in een normale, rechte draf.
Toen dacht ik nog: ach deze paarden zijn gefokt voor snelheid, en dan kunnen ze vast ook nog wel springen. Maar nee :n .....zelfs onze meest ongetalenteerde manegepaardjes springen beter dan 90% van de paarden die ik heb zien springen in de showjumping.(qua techniek dan hé want onze schatjes willen nog wel eens weigeren, en ik moet het ze wel nageven: ik heb de hele dag geen één paard zien weigeren en geen één zweep in gebruik gezien). De Australische paardjes komen een parcours rond zonder een vast ritme, komen terug in tempo voor de sprong en springen er in een soort rechte hert-houding overheen. Basculeren is hier duidelijk een niet zo bekende term ;). En omdat ze zo terugkomen in tempo, geen vast ritme hebben en er zonder enige ronding van de rug overheen springen stoten ze er vaak met hun achterbenen een balk af. Maar dan wordt er door geen enkele ruiter gereageerd met been geven...dat hoor je hier blijkbaar niet te doen. Gewoon zitten en meeliften en terugrijden onder arbeidstempo voor de sprong. Ik mag dan wel geen expert zijn, maar dat doen wij in NL toch heel anders.

Gelukkig heb ik zaterdag van de Grand Prix ruiters mogen genieten en dat was ouderwets genieten van de professionals.

Gisteren nog een leuk nieuwtje gehoord van mijn vriend: doordat hij eindelijk de IB-groep er van heeft overtuigd dat een diploma betekent dat je je studie gehaald hebt krijgt hij zijn studiebeurs alsnog als gift. Hij had net alles afbetaald en nu krijgt ie het dus weer teruggestort :+.
En dat geld wil hij gebruiken om rond 17-8 mijn kant op te komen :D :D :D :D Dan kan hij eerst een dag of 10 hier zelf rondreizen door Melbourne terwijl ik mijn stage afrond en dan kunnen we daarna samen door naar Sydney en Cairns.
Echt zo super dat hij hierheen komt, dan kunnen we dit jaar al samen op vakantie, en dan bij thuiskomst lekker samen gaan wonen.

Daarnaast nog een laatste spannend nieuwtje: mijn Universiteit in Wageningen heeft mij gevraagd of ik op een vacature wilde solliciteren. Het ging om een onderzoeksassistent functie voor een jaar, aangezien ze een beetje onderbezet zijn met het vele onderzoek wat er gepland staat. Ik paste mooi in de profielomschrijving, dus heb mijn CV opgestuurd en nu wacht ik op een tegenbericht voor een Skype-afspraak om te solliciteren :). Er zijn nog andere kandidaten, dus ik reken er niet op dat ik het wordt, maar ik uiteraard wel mijn uiterste best doen om mezelf goed te verkopen tijdens dat gesprek. En wie weet heb ik dan al een baan nog voor ik afgestudeerd ben :+.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:30

Wat een lang verslag..
Erg leuk op te lezen Yoni :D Je hebt geen heimwee :P

Hier is de d.a. vanochtend geweest voor de 30 dagen scan..EN we hebben weer 2 veulies op komst. Ze waren wel al drachtig, maar nu hebben ze beide 1 kloppend hartje :D

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:16

Joyceee86 schreef:
Wat een lang verslag..
Erg leuk op te lezen Yoni :D Je hebt geen heimwee :P

Geen heimwee...géén heimwee.... Poeh je moest eens weten hoeveel heimwee ik heb. Heimwee naar mensen die afspraken nakomen en niet 15 min van te voren afbellen of opeens iets heel anders willen dan afgesproken. Heimwee naar het OV wat voor mij nog veel goedkoper is met mijn OVjaarkaart. Heimwee naar het feit dat je in Nederland denkt dat vogels hard fluiten in de ochtend, maar dan heb je nog niet in een kamer geslapen met open haard en Minor Birds en Australische kraaien die elke ochtend om 5 uur WAAA WAAA op de schoorsteen gaan zitten roepen.
Heimwee naar mijn lieve vriendje, heimwee naar mijn vriendinnetjes die dezelfde maffe humor delen, heimwee naar de uitgaansavonden in mijn vaste tentje in DB, en vooral ook heimwee naar mijn vaste zaterdagjes met mijn vriendinnetjes en paardjes. Heimwee naar elke week rijden in een fatsoenlijke bak op fatsoenlijke paarden met fatsoenlijke instructie (en bovendien: hier kost een uur les, nou ja treintje rijden, op een uitgerangeerde draver al €35,-). Heimwee naar mijn eigen thuis dus :+

Máár ik kan zo genieten als ik die prachtige Rainbow Lorrikeets (google die maar eens..) en Minor Birds hier door de straat zie vliegen, genieten van de mooie huizen, parken en gebouwen, de relaxte levensstijl (no worries!), de super sociale mensen, het feit dat alle culturen hier door elkaar leven: afrikanen, japanners, chinezen, Indiërs, blanke Aussies, aboriginals het zit allemaal bij je in de ochtend trein. De mensen zijn hier allemaal komen wonen vanwege de liefde voor het Australische land, dat maakt ook dat er vanuit de overheid extra goed voor het land gezorgd wordt. Je hebt hier bergtoppen met sneeuw, eilanden met kangaroes en pinguins, woestijnen, regenwouden en koraalriffen, waar vind je dat alles nou in één land?

Ik ben hier nou toch en Nederland loopt niet weg, ik kan net zo goed genieten van alles wat Melbourne te bieden heeft en lol maken met mijn vrienden hier. Het zal wel weer even duren voor ik weer naar Australië ga, maar ik kom zéker terug het is hier zo mooi. En mocht je ooit geld over hebben dan raad ik iedereen Australië aan hier moet je gewoon een keer geweest zijn!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:30

Dat bedoelde ik ook, omdat je toch aan t vertellen bent dat je het daar zo naar je zin hebt. Natuurlijk snap ik dat je alles hier mist, maar ik bedoel meer dat je het daar ook wel naar je zin hebt

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:02

Haha o zo....ja dat is idd wel zo. Maar ik denk dat maar weinig mensen zich hier niet thuis zouden voelen. Hoe gaat het trouwens met Barcardi?Heb je het rijden alweer opgepakt of wacht je daar nog even mee?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:37

Je ik ben allang weer aan t rijden.. dag 5 zat ik er al weer op..
Gaat goed, maandag was ze erg lastig, allemaal eruit naaien enzo, dus ik dacht dat ze niet meer drachtig was, maar dus toch nog wel

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:13

Wat een schatjes, dat jong spul. Die flash heeft dezelfde bles als germus. As zondag ben ik ook weer van de partij met dressuur in Vught.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:54

Voor iedereen die zich haar nog herinnert: met Jolanca gaat het goed, ze is deze maand 19 geworden. Vorige jaar augustus had ze haar check ligament in het rechtervoorbeen geblesseerd (scheur van 4 cm), gisteren echo gemaakt, er is niets meer van te zien, ook geen littekenweefsel! Ben superblij en ga weer voorzichtig beginnen met rijden.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:09

Dat is leuk om weer eens iets over/ van Jolanca te horen. 19 alweer zeg, de tijd gaat snel. Heerlijk paard was dat altijd. Succes met het verder opbouwen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 01:06

Wauw Jolanca alweer 19! Leuk dat je reageert in dit topic en fijn om te horen dat het goed met haar gaat. Er heeft nog een hele tijd een fotomap in de kantine gelegen met foto's en verhalen over haar.
Heb je misschien nog recente foto's? Altijd leuk om te zien!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:23

Ben digibeet, zal mijn best doen om te proberen een paar foto's te uploaden - geef me ff de tijd daarvoor

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:39

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-G4SNEF4Z.jpg[img]

Zoals jullie kunnen zien is ze nog wat te dik, deze foto is van een week geleden, de bedoeling is dat nu we weer aan het werk kunnen gaan ze snel weer slanker wordt dat verkleint ook de kans op nieuwe blessures

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:44

Afbeelding

Zo is die hopelijk wel gelukt

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:14

Wauw,ze is idd nog iets te rond, maar verder ziet ze er echt super uit voor een dame op leeftijd :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:28

Ze ziet er inderdaad goed uit. Lekker dat ze nu zo'n goed leven heeft.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:23

Ben nog steeds heel erg blij met haar, ze is super lief, wel energieker dan eigenlijk goed voor haar is (als ze niet zou rondspringen als een driejarige had ze misschien geen peesblessure gehad) - ben blij dat ik weer kan rijden maar ik houd haar natuurlijk zo lang ze lol in haar leven heeft

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:27

De hond van B heeft pups gekregen :D 4 stuks en zoals we konden zien alleen maar reutjes
Afbeelding

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:30

Wat een dotje Joyce, misschien wel een leuk speeltje voor jouw dame...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:33

Ja die zou het geweldig vinden, maar heb toch gekozen om het niet te doen. Mama werkt nou ook weer, en dan zou die niet genoeg aandacht krijgen in het begin.. Ach zo is t ook heel leuk :)

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:25

Wat een schatjes!!

Weten jullie misschien of er via de manege ook trailers verhuurt worden ( Er staan er nogal een paar op het terrrein...),
of misschien een trailerverhuur in de buurt van den bosch?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:37

C en C die hun paard Monty op de manage hadden staan doen dat zoiezo.. die staan in den dungen..Voor nummer pb maar

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:54

Nou ik heb gisteren ook paardgereden hoor :+ . 3 uur enkele reis naar een afgelegen stal die het meest dicht bij Melbourne lag en volgens mensen hier de meest fatsoenlijke paarden had staan. Nou, wat een belevenis zeg, met 2 treinen, een bus en een taxi uiteindelijk bij die stal gekomen. Paar oude houten krotjes wat als wc en kantine moest dienen was het eerste wat is zag. Nou toen maar eens de paarden bekeken. Er was een overdekt stuk in de vorm van een vierkant waar met houten balken een soort stands in waren gemaakt. Als een pony moest lopen werd ie uit de vallei geplukt, in de stand gezet aan een halstertje, hup zadel erop en hoofdstel in (ik heb niemand zien poetsen) en hup rijden maar. Ze hadden allemaal pony's, en bijna allemaal 20+ dus echt bejaarde diertjes. En dan 1 dier wat voor paard door moest gaan. Dieren hadden schuurplekken op hun borst van de dekens maar verder geen witte plekken op de rug of benen, geen martingaal, geen thiedeman en velen ook geen sperriem.

Nou ik kreeg een wat 'jongere' (jaar of 10-15 hahaha) brede pony aangewezen want die kon wel wat dressuren *proest..* Dus uurtje van te voren naar pony gegaan, borstels overal en nergens vandaan geplukt en pony gaan poetsen want dat was een groot modderdrama. Nou hup zadel erop, hoofdstel om en vanaf een verhoging opstappen (echt een dikke plus van deze stal!!)
Eerst 15 minuten door de weides (waar de andere manege en pensionpaarden gewoon in staan te grazen) en valleien gereden, helemaal de heuvel op naar de bak. Mooie 20*60 bak, geen omheining en nogal winderig boven op die heuvel maar goed, fijne bodem dus ik mocht niet klagen.
Maar die pony....jeetjemina, zelfs Bontfire heeft een betere scholing gehad dan dat dier.
Hij was enorm sterk, trok de hele tijd de teugels uit je handen, en of je m nou direct voorwaarts reed of m aantikte met de zweep, geen verbetering.
Nou dan maar eerst de gas en de rem maken, nou heel ren en trekfestijn (en dan heb ik het over de pony he >;) ) later had ik in ieder geval een rem (waar is de bakrand als je m nodig hebt) en het gas deed het redelijk. Dus toen maar eens recht gaan richten. Nou dat arme beest had het niet meer en ging me toch aan de ren, zou een goeie zijn voor op de drafbaan whahahaha. Nou wat voltetjes gedraaid, dier gaf wel stelling, maar bij het vragen van een échte lengtebuiging ging hij óf in contrabuiging óf liep over zijn buitenschouder weg. Geen balans in het hele dier te vinden.
Nou toen mijn les dan eindelijk begon kwam het erop neer dat alles erop was gericht dat dat koppie in de krul ging, en eigenlijk kwam het neer op : rijd m maar heeeel diep, dan kan hij zich er niet meer uittrekken. Tsja...ik vind dat zelf niet echt een oplossing en ben meer van het van achter naar voren rijden, maar deze meneer gaf t/m Grand Prix niveau les, dus toch maar proberen dan.
Na veel doorvragen over de pony en diens ervaring kwam het er uiteindelijk uit dat ie járen terug wel eens dressuur had gelopen maar verder ook niet. Whahaha ja dan kun je van het dier ook niet verwachten dat ie het zo 1, 2 , 3 weer doet. Dus snel gestopt met pony pesten en lekker in de giraffenmodus rondgehobbeld. Daarna weer lekker op het gemakje door de valleien teruggereden met de hele groep en bij de stands aangekomen alle dieren afgezadeld, dekens op en lekker in de wei gezet (nouja wei....de dieren hadden een complete vallei tot hun beschikking)

Hahaha wat een ervaring, wel heel leuk, maar nog minder professioneel dan ik verwacht had.
De dieren hebben wel een super leven, want ze staan 24/7 in de wei, en staan alleen een half uurtje voor de les in de overdekte stands, waar ze door de lange lijn waar ze aan vast staan ook uit kunnen lopen en bij de buurman kunnen gaan buurten. En door de hoge leeftijd zijn ze allemaal zo mak als een kudde schapen, wat dan ook wel weer handig is als je door de uitgestrekte valleien rijd.
Maar toch ben ik dan weer erg blij dat ik half September weer lekker naar de VH kan :D :D .

(O, en ik heb trouwens spíerpijn, en niet te zuinig ook _O- )

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:30

Jeetje dit ligt al lang stil.
Nog even en we liggen eruit ben ik bang.
Maar even een verslag van een maandje of zo neerzetten.
Zoals de meeste van jullie inmiddels wel weten, hebben we afscheid van de tank moeten nemen. Dit is ook de reden dat ik weinig tot niet gereageerd heb op bokt. Het kost tijd dit alles een plaats te geven.
Nu ben ik zover dat ik terug kan kijken met een big smile en andere te leren wat ik van hem geleerd heb.
En hij heeft me veel, heel veel geleerd.
Zo ben ik nu met zijn opvolgster Aatje aan het springen, ja jullie lezen het goed, aan het springen.
Het gaat langzaam vooruit, zowel de hoogte als het aantal hindernissen achter elkaar.
Vorige week heb ik voor het eerst een meter gesprongen en was daar zo van onder de indruk dat ik het meteen nog maar een keer gedaan heb, (voor het geval dat).
Het moeilijkste is het rijden naar de hindernis vanuit galop, maar inmiddels zit ik op zo'n vier hindernissen achter elkaar dus een licht stijgende lijn is aanwezig.
Verder ben ik met Aatje regelmatig buiten te vinden (dat was altijd eng er zitten tenslotte overal spoken) en dat gaat super, lekker relaxed met een lange teugel.
de wedstrijden staan momenteel op een laag pitje, ik wil haar van de winter dus na mijn vakantie weer lekker gaan oppakken.
Verder gaat met de paarden alles prima, het veulen groeit als kool en is zo leuk dat we ondanks dat hij helemaal dressuurgefokt is hem toch willen houden.
Voor moeders wordt straks een ander tehuis gezocht, we krijgen gewoon teveel paarden.
Verder heb ik het in Gestel nog steeds goed naar mijn zin ook omdat er een aantal bekende meegegaan / gekomen zijn.
Nou jullie heb vast ook wel het e.e.a. te vertellen.
Ga je gang zou ik zeggen