Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

.....zelfs onze meest ongetalenteerde manegepaardjes springen beter dan 90% van de paarden die ik heb zien springen in de showjumping.(qua techniek dan hé want onze schatjes willen nog wel eens weigeren, en ik moet het ze wel nageven: ik heb de hele dag geen één paard zien weigeren en geen één zweep in gebruik gezien). De Australische paardjes komen een parcours rond zonder een vast ritme, komen terug in tempo voor de sprong en springen er in een soort rechte hert-houding overheen. Basculeren is hier duidelijk een niet zo bekende term
. En omdat ze zo terugkomen in tempo, geen vast ritme hebben en er zonder enige ronding van de rug overheen springen stoten ze er vaak met hun achterbenen een balk af. Maar dan wordt er door geen enkele ruiter gereageerd met been geven...dat hoor je hier blijkbaar niet te doen. Gewoon zitten en meeliften en terugrijden onder arbeidstempo voor de sprong. Ik mag dan wel geen expert zijn, maar dat doen wij in NL toch heel anders.
.
Dan kan hij eerst een dag of 10 hier zelf rondreizen door Melbourne terwijl ik mijn stage afrond en dan kunnen we daarna samen door naar Sydney en Cairns.
. Er zijn nog andere kandidaten, dus ik reken er niet op dat ik het wordt, maar ik uiteraard wel mijn uiterste best doen om mezelf goed te verkopen tijdens dat gesprek. En wie weet heb ik dan al een baan nog voor ik afgestudeerd ben
.
Je hebt geen heimwee 
Joyceee86 schreef:Wat een lang verslag..
Erg leuk op te lezen YoniJe hebt geen heimwee

4 stuks en zoals we konden zien alleen maar reutjes
. 3 uur enkele reis naar een afgelegen stal die het meest dicht bij Melbourne lag en volgens mensen hier de meest fatsoenlijke paarden had staan. Nou, wat een belevenis zeg, met 2 treinen, een bus en een taxi uiteindelijk bij die stal gekomen. Paar oude houten krotjes wat als wc en kantine moest dienen was het eerste wat is zag. Nou toen maar eens de paarden bekeken. Er was een overdekt stuk in de vorm van een vierkant waar met houten balken een soort stands in waren gemaakt. Als een pony moest lopen werd ie uit de vallei geplukt, in de stand gezet aan een halstertje, hup zadel erop en hoofdstel in (ik heb niemand zien poetsen) en hup rijden maar. Ze hadden allemaal pony's, en bijna allemaal 20+ dus echt bejaarde diertjes. En dan 1 dier wat voor paard door moest gaan. Dieren hadden schuurplekken op hun borst van de dekens maar verder geen witte plekken op de rug of benen, geen martingaal, geen thiedeman en velen ook geen sperriem.
) later had ik in ieder geval een rem (waar is de bakrand als je m nodig hebt) en het gas deed het redelijk. Dus toen maar eens recht gaan richten. Nou dat arme beest had het niet meer en ging me toch aan de ren, zou een goeie zijn voor op de drafbaan whahahaha. Nou wat voltetjes gedraaid, dier gaf wel stelling, maar bij het vragen van een échte lengtebuiging ging hij óf in contrabuiging óf liep over zijn buitenschouder weg. Geen balans in het hele dier te vinden.
.
)