Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 07:44

Goedemorgen

Ik kan op mijn werk niet meer op bokt kan nog wel facebooken :D Daarom ben ik er ook niet meer zoveel. Vandaag heerlijk vrij en genieten van het mooie weer.

Layla mijn nichtje van 8 slaapt nu bij mij en ligt nog in bed. Ze was een beetje ziekjes gisteren en ik ben toevallig vrij vandaag. Gisteravond is ze gekomen, ze heeft ADD dus we moeten haar rustig voorbereiden en aan nieuwe plotselinge situaties laten wennen en dan komt het goed. Ze heeft bepaalde ritueelen en als je daar mee om weet te gaan en duidelijke regels stelt dan komt het helemaal goed.

Straks gaan we op ons gemakkie naar de paarden, van het mooie weer genieten. Zo ziek is Layla nou ook weer niet hoor :o

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:07

guten morgen
8 graden en stralend zonnetje

goden gedankt dat ik klaar met de hoge druk.

Minous is ook voor de veranderingen weer eens langs geweest, meteen fijn wormenpilletjes gegeven.

Ga maar lekker naar buiten hoor Kaar met laila, zelfs met wat koorts mag je tegenwoordig naar buiten, beetje zon zal haar juist goed doen.Goed weer hè Kaar vele malen beter dan de winter

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:07

guten morgen
8 graden en stralend zonnetje

goden gedankt dat ik klaar met de hoge druk.

Minous is ook voor de veranderingen weer eens langs geweest, meteen fijn wormenpilletjes gegeven.

Ga maar lekker naar buiten hoor Kaar met laila, zelfs met wat koorts mag je tegenwoordig naar buiten, beetje zon zal haar juist goed doen.Goed weer hè Kaar vele malen beter dan de winter

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:09

Haha dubbel post Anita.

Het is echt zulk prachtig weer en het blijft voorlopig ook nog zo volgens de weermannen en vrouwen. Zo genieten.

Denk dat jij ook lekker buiten gaat rijden toch Anita?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:28

Dat is jou wel toevertrouwd, Kaar! Layla is altijd braaf bij tante Karin.
Je hebt teveel gebokt op je werk en nu ben je over je BOKT-uren heen gegaan.....???
Ik ben thuis aan het werk..... even de laatste roosterperikelen oplossen. En straks naar Storm, Onno komt zijn poezelige pootjes bekappen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:01

guten morgen
8 graden
en zon

Was het gezellie met Laila gisteren Kaar?
Ik heb gisteren behalve, katten, honden verzorgen en paarden uitmesten en eten maken en stofzuigen en bed opmaken en de halve tuin sproeien niks gedaan behalve in de zon liggen, lekker dagje.
Vandaag maar eens met Joepi naar buiten en dan morgen met Aiko

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:32

lekker druk hier.
Heerlijk weertje, maar door de sluierbewolking niet zo geschikt om echt te zonnen.
Dus uitgemest, hondjes en katjes verzorgt,grasje aan de voorkant voor de eerste keer gemaaid hele stukken tuin gesproeid en uiteindelijk met Joepi 2 uur het bos in verdwenen.Halverwege nog een rengalopje gedaan en die ouwe vond het geweldig.
Nu nog ff wat op de gaszaadjes sproeien en dan lekker niks.
Heerlijk uitsmijtertje gegeten met een biertje erbij.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:45

Vanuit het verre Overschie hier een berichtje... :D

Mandy vanmiddag even een uurtje op het gras gezet...en wat was ze happy daarna :o nog even een paar kilo lichter gemaakt met poetsen...iedere dag weer maar het gaat er goed uit zien nu,ze is straks lekker snel door haar wintervacht heen!

Morgen maar weer eens samen op pad naar buiten met het zadel er op,het weer is er heerlijk voor!

Enne Kaar leuke foto van Blando toch.....of heb je die niet gezien *-:)

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:50

doppie45 schreef:
Afbeelding

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:30

goedemorgen

Ja ik had de foto van Blandokind gezien.

Gisteren was ik gesloopt, kwam niets uit mijn handen en was overal te moe voor. Lag alweer vroeg in bed.

Met Layla was het supergezellig en ze is heerlijk vrijdagavond weer naar haar moeder gegaan. Denk dat ik daarom gisteren zo moe was.............

Nu heerlijk geslapen, beetje last van de zomertijd maar dat heb ik altijd. Wasje draaien en de afwasmachine aanzetten en dan naar Blando toe. Als het goed is vanmiddag weer lekker naar buiten.............

Hij zit nog zo dik in zijn haren dat meneertje het steeds zo warm heeft en zich rotzweet als hij maar een paar rondjes gedraafd heeft. Wel zielig want hij kan zijn warmte niet zo goed kwijt.

Iedereen weer veel plezier vandaag

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:47

guten morgen
6 graden en mistig.

leuke foto hè kaar.
Aiko heeft ook nog zo een dikke vacht,maar juist door het zweten raken ze hun warmte kwijt.
Aiko staat zelfs in stilstand op zijn vrije dag 's avonds in zijn stal te zweten.
ga vandaag fijn met hem op pad.
Vind het niet gek hoor dat je zo moe was, hoe lief Laila ook is het is nou eenmaal vermoeiend zo'n klein mensje.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:22

O ik dacht juist dat hij er zo'n moeite mee had met die warmte. Hij staat te puffen en te hijgen met wijd open neusgaten.......... :o

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:37

spettertjuh schreef:
O ik dacht juist dat hij er zo'n moeite mee had met die warmte. Hij staat te puffen en te hijgen met wijd open neusgaten.......... :o

das dus precies de manier om de warmte af te laten vloeien hihi

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:30

Ja, hij raakt zijn warmte zo wel kwijt, maar hij heeft het echt erg! Puffiepuffie, arme Blando. Maar hij heeft dan ook een stevige vacht en hij laat nog niet veel haar los, Kaar? Bij Storm vliegen de plukken er nu echt af en hij wordt weer lichter van kleur. Je kan Blando een scheutje olie door zijn voer geven om de rui te ondersteunen. Dat kan helpen. Je hoeft niks duus te kopen, een scheutje gewone zonnebloemolie is prima.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:34

Jetta schreef:
Ja, hij raakt zijn warmte zo wel kwijt, maar hij heeft het echt erg! Puffiepuffie, arme Blando. Maar hij heeft dan ook een stevige vacht en hij laat nog niet veel haar los, Kaar? Bij Storm vliegen de plukken er nu echt af en hij wordt weer lichter van kleur. Je kan Blando een scheutje olie door zijn voer geven om de rui te ondersteunen. Dat kan helpen. Je hoeft niks duus te kopen, een scheutje gewone zonnebloemolie is prima.

zo is het en dun dekentje overdag op houden, laat die ook wat sneller het haar los.
Aiko is echt verschrikkelijk net als Stormpie

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:19

Tank begon al in januari en gaat nu nog steeds veel vanaf heeft het ook niet echt warm hij heeft ook wel een heel makkelijke vacht wat dat betreft. Lekker hoor kaar ik heb tank gister heerlijk buitengereden gezellie met een hele groep hihi had ze lekker opgehaald bij de zeeuw vandaag lekker gelongeerd en gewandeld en gegraasd nu in de zon in mijn bikini wel heet zo in de tuin

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:29

Afbeelding

nou speciaal voor Kaar.
Arme Aiko, 2 uurtjes naar het bos geweest, hij was al 20 minuten uitgestapt en had al een half uur in stal gestaan en dan nog steeds zo nat hihi

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:15

Nat en groot! Hij ziet er lekker afgetraind uit! Ik hoop dat Storm een bietje in model blijft, deze zomer! Hij gaat hard aan het werk, dat wel, maar hij eet ook graag!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:38

hihi grote joekel, wij hebben allemaal te grote paarden mam :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:47

nee ik word steeds kleiner haha

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 23:10

Afbeelding

Laytje komt ook slecht door haar vacht heen, laat ook nog niks los... Heb van de week een stukje borst/nekhaar weggeschoren... Volgesn mij vind ze t wel lekkerder zo ;) haha

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:20

Gister is Blando met Xeentje naar de kandelaarsplas geweest. Veel gegaloppeerd en gedraafd en niet zo heel nat. Het water durfde de held niet in en het zand vond hij maar eng hahahaha..........
Hij was niet zo heel nat maar vooral van het werk in de bak en de longeer is hij drijfnat......... het gaat wel goed komen.

Tjonge jonge Aiko is eigenlijk best groot. Was het een beetje vergeten hhahaha

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:52

Laytje... De vrouw zonder baard!
ja, Aman, de paarden zijn te groot, laten we een stukkie van de pootjes afzagen....Aniet wordt kleiner.....de aantrekkingskracht van de aarde is groter waar jij woont???? Of gewoon te heet gedouchet??

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:13

guten morgen.
4 graden en mist, wat goed is voor mijn grasje.

tuurlijk wordt Blando natter van werken in de bak dat is vele malen inspannender dan buiten aan los teugeltje een beetje rondstappen.
jaja Jetjehet is echt zo hoor, Anietje is zo een klein kaboutervrouwtje aan het worden haha

Straks eerst ff met Ruubje naar een meneer die ook witte postduiven heeft, af en toe een bietje vers bloed moet die bij de duiven hebben om mee te fokken.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:10

Boskaboetervrouwtje met witte duivenmannetje gesignaleerd in Bippen! Pas op! Met gepaste beleefdheid benaderen!