maar éést even zijn trailer-probleempje oplossen

liefs,
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KimH schreef:Ik heb gister ook weer een proefje gereden, de pony waar ik op zou gaan hoest heel erg dus dat werd niets. Dus ik op een ander paardje. Een schat van een beestje alleen nog erg groen. Omdat ze in 1 keer alleen in de bak was ( normaal in de les met anderen erbij) vond ze het erg spannend. Ze dribbelde etc. Dat vind ik niet erg ik probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen. Haar rechter galop is er niet, ze springt links aan, ik haar terug nemen overnieuw proberen... weer links. Daarna nog een poging gedaan weer niet. Nou ja ik kan gaan lopen vechten met haar maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ze was erg zenuwachtig maar ik heb toch met lol gereden. Ik dacht dat ik heel erg slechte punten zou krijgen, toch 207 gehaald, dus dat valt me alles mee.
Het jurylid was er niet meer of heb ik niet meer gezien, dus nu mijn vraag aan de juryleden hier: Als een paardje heel veel moeite heeft met de rechtergalop, en springt steeds verkeerd aan. Hoe zien jullie dat het liefst 'opgelost' in een proef? Steeds terug nemen en opnieuw proberen? Of na 3/4 pogingen gewoon verder gaan? Of iets heeeel anders? Ik hoor het graag
Groetjes Kim
Pablo_Lover schreef:ga volgende maand voor de f14 tweede keer! bijna f15
Flurk schreef:ik geef de verzorging voor paarden bijna altijd hetzelfde cijffer omdat het hier om manege paarden gaat en de persoon die er het eerste op rijd er dan keurig uit ziet en misschien de persoon die het beest als 3e voorsteld uitgezakte manen zou hebben dus om dat eerlijk te houden geef ik iedereen dan bijv een 7 tenzij het beest ineens poepvlekken heeft of zo of slordig is opgezadeld.
De ruiters daarin tegen zien er vaak verschillend uit de een netjes in tenue en de ander niet hier maak ik dus wel degelijk verschil in mijn punt en mensen die met zwarte handschoenen rijden krijgen altijd een onvoldoende want dit is regelementair niet toegestaan
Flurk schreef:Pablo_Lover schreef:ga volgende maand voor de f14 tweede keer! bijna f15
succes meid
Jolien87 schreef:Een FNRS-Jurylid moet minstens een 6 geven wanneer de ruiter wel de juiste hulpen geeft voor de gevraagde gallop als het paard verkeerd aanspringt...
Jolien87 schreef:Een vriendin van mij op de manege heeft samen met een paar andere meiden de Jurycursus gedaan en mag dus officieel F-proeven jureren...
Zij heeft daar geleerd dat ze dat zo moet doen, of het zwart op wit staat weet ik zo niet...
Shalimar schreef:Jolien87 schreef:Een FNRS-Jurylid moet minstens een 6 geven wanneer de ruiter wel de juiste hulpen geeft voor de gevraagde gallop als het paard verkeerd aanspringt...
Echt? Hoe weet je dat? Staat dat ergens zwart op wit?
Shalimar schreef:Jolien87 schreef:Een vriendin van mij op de manege heeft samen met een paar andere meiden de Jurycursus gedaan en mag dus officieel F-proeven jureren...
Zij heeft daar geleerd dat ze dat zo moet doen, of het zwart op wit staat weet ik zo niet...
Ok, maar dan weet ik genoeg. Bedankt!!
Edit:
Vraagje aan Flurk of een andere jury.
Ik moet F8A rijden binnenkort en nu staat bij nummer 19. Slangevolte met 3 bogen waarvan de 2e boog in stap.
Stomme vraag misschien maar waar begint die 2e boog en wanneer moet je weer aandraven?
Edit:
Moet ik stappen tussen de rode lijntjes? Ja toch? (Let niet op mijn scheve tekenkunst...)
Shalimar schreef:Jolien87 schreef:Een vriendin van mij op de manege heeft samen met een paar andere meiden de Jurycursus gedaan en mag dus officieel F-proeven jureren...
Ok, maar dan weet ik genoeg. Bedankt!!
Edit:
Vraagje aan Flurk of een andere jury.
Ik moet F8A rijden binnenkort en nu staat bij nummer 19. Slangevolte met 3 bogen waarvan de 2e boog in stap.
Stomme vraag misschien maar waar begint die 2e boog en wanneer moet je weer aandraven?
Edit:
Moet ik stappen tussen de rode lijntjes? Ja toch? (Let niet op mijn scheve tekenkunst...)
Helemaal goed! Je rijd je overgangen op de middellijn en op die manier de tweede boog in stap. Succes!
Jolien87 schreef:Een vriendin van mij op de manege heeft samen met een paar andere meiden de Jurycursus gedaan en mag dus officieel F-proeven jureren...
sparretje schreef:Vandaag startte er ook een dame voor het eerst F3, eerste keer galop dus. Haar paard weigerde in de eerste galopsessie aan te galloperen en draafde alleen maar keihard door de baan. Daar kreeg ze een 2 voor met de opmerking niet getoondDan denk ik, zet er wat meer bij zodat je weet waar je aan moet werken. Je snapt zelf ook wel dat de galop niet getoond is. En een 2 vind ik wel heeeel erg laag gejureerd voor een F3.......