Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:24

gisteravond had ze weer meegereden in de les.. In de buitenbak en ze heeft er niemand afgegooid

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:38

hmm dat zou wel s tijd worden.
ik snap niet waarom ze dan telkens wel zo lang op stal moet staan. als er niet gereden wordt waarom wordt er dan niet voor gezorgd dat versace toch nog gelongeerd wordt ofzo?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:39

je moet wel iemand vinden die dit kan (ze kan recht tegen je aan komen steigeren) En verder kan ik er ook niks aan doen dus ik weet niet of ze iemand zoeken die wil longeren (maar gewoonlijk loopt ze elke dag in de les mee)

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:47

ja tuurlijk dat snap ik ook wel maar volgens mij wordt er niet echt moeite voor gedaan om iemand te vinden. dat idee krijg ik tenminste.
maar als ze voortaan weer gewoon mee kanlopen zal het ook niet meer nodig zijn...

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:34

Tja Versace blijft natuurlijk een apart verhaal. Maar ze is nog maar jong en dan elke keer een andere ruiter erop, die niet allemaal even consequent zijn. Bij de een mag dit bij de ander niet, dat is ook verwarrend zeker voor zo'n jong paard. En dan is haar gedrag opzich niet eens zo onlogisch.

Verder heb ik zaterdag heerlijk gereden! In het begin eventjes wennen maar echt, super leuk!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:20

haha het zag er ook niet verkeerd uit op die tank hoor marieke..
En nee idd word er geen moeite voor gedaan, omdat het denk ik toch de jongigheid is die de schuld krijgt..
(btw was ze ook hengstig en sommige paarden reageren daar ook heel anders op)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:45

Jaja ik ben ook weer aanwezig op bokt. Maar ja Versace is en blijft een verhaal, ik denk dat één ruiter de beste theorie is nu, maar goed het is en blijft een manege paard. Ben benieuwd op wie ik morgen weer zit. Weet iemand hoe het nu met Legend is???? En heb ik nog spannend manege nieuws gemist?
Ik hoor het allemaal wel. Tot morgen!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:31

Ik heb marloes gisteren op new legend zien draven en stappen, en ze zij dat er niet veel meer aan de hand was.
Ze deedt nog wel rustig aan.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:51

Bereid zich mentaal voor op morgen....
Zit dan op Versace dus mensen het was me een waar genoegen om met jullie te leven. Nee nu even zonder gein, die gaat dus mooi eerst moe worden aan de longeerlijn en dan ga ik er pas op.
Zal morgen eens horen hoe het nu verder met Legend gaat, Jill alvast bedankt voor de info.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:24

Hahaha, succes morgen met Versace! Lachen
Het meisje uit mijn groep die altijd op Versace rijdt, ging er vandaag niet op vanwege dat Versace 3 dagen niet hadt gelopen en omdat ze vorige x 2 keer vanaf was gevallen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:50

Nou vandaag was versace superlief bij sjaslique. Eerst rondgeslingert waar ze effe wat praatjes had maar daar had angelique ook een heel mooi antwoord op Schijnheilig Haha! .
En met rijden heeft ie geen stap verkeerd gezet, en ach wat was ze toch moe aan het einde van de les Duivel .

Paco stond vandaag voor mij op de planning en dat ging echt heel lekker. Na een beetje zin voor hem gemaakt te hebben sjouwde hij in een lekker tempo de bak rond. Ook lekker licht in de aanleuning en hij vond het na een kwartier ook wel leuk worden en schroefde het tempo zelf nog wat op.
Met als resultaat dat ie na een halfuur echt compleet onder het schuim zat. Gelukkig was dat met een lange pauze ook weer bijna weg en toen zijn we weer gaan hobbelen. Maar aan het eind van het uur was hij volgens mij wel blij dat ie weer in zijn stal stond Ach gut

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:01

jaa maar dat was ook al zijn 3e uurtje he.. zielige paco Tong uitsteken
Ik heb versace wel gezien, maar niet opgelet eigenlijk.. Wel fijn dat het beter ging Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:39

Joyce gaat morgen naar een paardje kijken Haha!

voor de schobbelersrit

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:49

Joyceee86 schreef:
jaa maar dat was ook al zijn 3e uurtje he.. zielige paco Tong uitsteken
Ik heb versace wel gezien, maar niet opgelet eigenlijk.. Wel fijn dat het beter ging Lachen

Ja oké maar wat had ie nou gedaan?Om 10 uur beetje draven in zijn eigen supersnelle tempo Haha! En om 11 uur was ie het bos ingeweest. Hij was niet nat of iets. Heb ik mooi verandering ingebracht. Clown Want na mij was ie toch vrij, dus had ie bijna 2 dagen om uit te rusten. Slapen (waar hij overigens erg goed in is: nietsdoen Tong uitsteken)

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:10

Joyceee86 schreef:
Joyce gaat morgen naar een paardje kijken Haha!

voor de schobbelersrit

wat is de schobbelersrit??

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:52

je hebt niets verpest met longeren met twister hoor Joyce, heb hem vandaag 25 gelongeerd en hij is nog nooit zó braaf geweest Lachen hij liep lekker laag met zijn hoofd en ging goed en best snel over in draf en galop Lachen

Ik denk dat het beter voor versace is dat ze 1 vaste ruiter heeft ja....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:34

jaa de laatste paar dagen ging het met galop ook goed (eerdere keren gaf die een bok en ging etteren Koe En laag met zijn hoofd deed die bij mij ook jaa

jaa de schobbelersrit is dit jaar op de veluwe.. dus gewoon buiten rijden (zon 6 uur lang bijvoorbeeld en dan met eten enzo derbij..) daar 2 nachten overnachten en schobbeler drinken (al weet ik niet of dat ik dat lust maarja zat andere dingen:p

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:10

ahaa en waarmee doe je dat dan??
via bokt of wat?

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:19

6uurs rit?? keileuk! Haha! heb je een leuk paard?

ja hij geeft als je hem opjaagd een bok, deed ie nu twee keer maar toen luisterde hij niet zo goed dus jaagde ik hem beetje op. Maar hij is niet gestopt in galop Lachen En afspuiten deed hij heel goed, deed het in mijn eentje en hij vond het lekker Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:13

Nee dat gaat gewoon via de manege uit.. hennie gaat ook mee.. en verder veel mensen van de manege..
1 paard stond thuis en de andere 3 waren op buitenrit.. maar waarschijnlijk over 2 weken gaan piet en ik er 2 testen en dan ruilen we onderweg.. als ik dan nog geen paard heb met wie het klikt gaan we over 6 weken die andere 2 proberen

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:33

is de springwedstrijd dit weekend of volgend weekend? en gaan dan de lessen door, of begint het pas s avonds, het springen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:41

dit weekend.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:45

Het springen is toch gewoon buiten?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:46

Lielle doe je mee Lachen?