Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:24

Vroeger was die rijvereniging er ook; Marfleet. Was leuk :))

sariba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:41

Ik meld me hier ook even.
Ik heb ook op de oude manege barendrecht gereden.
Eerst altijd op sproet, daarna meestal op wanda, tarzan, aphrodite en de laatste tijd altijd op daisy.
Was een leuke tijd, ben ook op ponykampen met de manege meegeweest.
Leuk dat filip het weer over gaat nemen, heb altijd van hem les gehad.

jolanda76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:54

Ter info: alleen jolly staat in Limburg!!
@petra: de manege was van Gerda, dus hoe dan ook verantwoordelijk, en waar was ze dan?? En dat van oudere paarden die mager zijn, hoeft niet!!! Had ze ook wormenkuren moeten kopen!! Dit was niet van een paar dagen hoor, zo'n verwaarlozing..... Dat ze mensen niet moest prima, maar dat je dieren dit aan kan doen, daar is gewoon geen, maar dan ook, geen excuses voor.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:57

Helemaal mee eens, Jolanda!

jolanda76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:05

Hey trissie, zou idd ff langsgaan, volgens mij mogen er nu ook paarden van buitenaf rijden! Zou voor jou lekker dichtbij zijn :-)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:40

jolanda76 schreef:
Ter info: alleen jolly staat in Limburg!!
@petra: de manege was van Gerda, dus hoe dan ook verantwoordelijk, en waar was ze dan?? En dat van oudere paarden die mager zijn, hoeft niet!!! Had ze ook wormenkuren moeten kopen!! Dit was niet van een paar dagen hoor, zo'n verwaarlozing..... Dat ze mensen niet moest prima, maar dat je dieren dit aan kan doen, daar is gewoon geen, maar dan ook, geen excuses voor.

Helemaal mee eens Jolanda! Ik kan me nog een tijd herinneren dat Dirk meeliep in de lessen, terwijl hij stokkreupel was. Hij had pijn! Ik begrijp best dat je als manege een bedrijf bent dat geld moet verdienen. Maar er zitten grenzen aan.

En ik vraag me inderdaad ook af waar Gerda was... Als eigenaresse was zij verantwoordelijk en niemand anders. Niet Bobby, niet alle vriendinnen en al helemaal niet haar betalende klanten.

Helaas loopt het allemaal zoals het loopt. Hopelijk gaat het nu wat beter met HCB.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:23

staat sietske daar ook nog word zij niet verkocht?

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:26

sietske staat ergens anders

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 03:12

Ik zag afgelopen de prijslijst van dit hyppisch centrum en dacht bij me zelf.

Heel duur voor de stalling, 400 euro voor een groot paard per maand.

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:50

Hallo Ariebren,

Waarom moet jij elke keer de boel opstoken.

Als jij hier iets schrijft dan is het negatiefffffffffffff of een steek onderwater

en dan onder je schrijven zetten mannen zijn wat duidelijker en korter van gespreksstof.

Nou voor mij ben je een flapdrol.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:27

ruco schreef:
Hallo Ariebren,

Als jij hier iets schrijft dan is het negatiefffffffffffff of een steek onderwater

en dan onder je schrijven zetten mannen zijn wat duidelijker en korter van gespreksstof.

Het is toch ook heel erg veel geld voor een stalling, dat mag toch wel gezegd worden. Ik schrik van zulke prijzen hoor.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:34

klopt bij een manege bij mij in de buurt is een 5 sterren manege en zijn de prijsen:

stalling pony kleine box box 2,5x3 275 euro per maand
stalling pony grote box box 3x3 300 euro per maand
stalling paard box 3x3 330 euro per maand
stalling paard box 3x4 382,50 per maand

dus bij ons is het goed koper het is een mooie manege met super goed dressuur/spring manege paarden
maar bij ons word het duurder om de maat box pas.

kijk maar op www.manege-de-eenhoorn.nl

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:45

ruco schreef:
Hallo Ariebren,

Misschien kent ariebren de huidige eigenaren??! En daarom misschien een reden om zo negatief te reageren? Laat iedereen zelf kiezen of je het het geld waard vind. Er zijn nog duurdere stallen in de regio!

En ruco: ben jij toevallig Corina? Want dan kennen wij elkaar! Stuur dan maar een pb!

xKrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:51

Ik heb ook een hele tijd op HCB gereden, maar vanwege verhuizingen kon dat helaas niet meer. Ik hoorde laatst pas dat de manege failliet was gegaan en schrok heel erg, maar ik ben wel blij om te lezen dat de meeste paarden een goed huis hebben en dat de manege weer opgeknapt is. Ik vroeg me af of het "nieuwe hcb" ook een site had, of iemand een lijst met pony's die er nog staan. Zelf vond ik Gwenn het leukst en ik vraag me af wat er met haar gebeurt is.

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:49

Manage Filip Dros is bezig met een internet site. (facebook etc) De prijzen voor stalling van paarden zijn afgelopen week bekend gemaakt en kunnen in de kantine worden opgehaald. Zoals bekend zijn bij de overname een aantal pony's verkocht en een aantal zijn ingeslapen. Op dit moment lopen Gwenn, Lex, Amber, Winnetoe, Anouska, Muppet, Bobby, Iemus, Bont, Kenny, Louis Armstrong, Vino, Marit, Fred, Ginger nog steeds hun lesjes mee. Er zijn al diverse pony's en paarden bijgekomen waaronder een aantal paarden van Horses en Co en Meneer Filip Dros heeft zelf ook een aantal paarden en pony's gekocht. Tevens zijn er al een aantal pension paarden. Ik (ik ben 10 jaar en rijd er al vanaf mijn 5e jaar) ga er nog steeds met veel plezier heen en leer nog iedere keer bij van Maike (dressuur) en Filip Dros (carousel en springles).

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:20

Ik mis Ella en Sitana. Die zijn er toch ook nog gewoon?

RobindeGoeij schreef:
Manage Filip Dros is bezig met een internet site. (facebook etc) De prijzen voor stalling van paarden zijn afgelopen week bekend gemaakt en kunnen in de kantine worden opgehaald. Zoals bekend zijn bij de overname een aantal pony's verkocht en een aantal zijn ingeslapen. Op dit moment lopen Gwenn, Lex, Amber, Winnetoe, Anouska, Muppet, Bobby, Iemus, Bont, Kenny, Louis Armstrong, Vino, Marit, Fred, Ginger nog steeds hun lesjes mee. Er zijn al diverse pony's en paarden bijgekomen waaronder een aantal paarden van Horses en Co en Meneer Filip Dros heeft zelf ook een aantal paarden en pony's gekocht. Tevens zijn er al een aantal pension paarden. Ik (ik ben 10 jaar en rijd er al vanaf mijn 5e jaar) ga er nog steeds met veel plezier heen en leer nog iedere keer bij van Maike (dressuur) en Filip Dros (carousel en springles).

AlexDertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:20

Ella en Sitana zijn er nog gewoon ja

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:45

Beide staan er nog. Op Ella heb ik laatst gereden.

Sequnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:58

Vroeger op HCB gereden, toen gestopt ivm overstap naar pensionstal..
Daar heb ik een behoorlijk ongeluk gehad met t peerdje..

Nou begint het toch weer te kriebelen.. Maar heb nog steeds last van angst..
Zouden een paar prive lessen bij HCB mij er weer bovenop kunnen helpen?

Een jaar geleden zou ik er niet naar terug gegaan zijn, maar lees nu alleen maar positieve reacties..

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:52

Sequnda schreef:

Een jaar geleden zou ik er niet naar terug gegaan zijn, maar lees nu alleen maar positieve reacties..

Hallo Sequnda.

Ga eens een kijkje nemen op de manege en dan zeg ik gewoon doen.

Sequnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:46

ruco schreef:
Sequnda schreef:

Hallo Sequnda.

Ga eens een kijkje nemen op de manege en dan zeg ik gewoon doen.

Ben ik zeker van plan, wil dan eigenlijk gelijk weer rijden..
Is het telefoonnummer nog steeds hetzelfde? Dan leg ik gewoon het verhaal even uit aan de telefoon!

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:06

Ze hebben een nieuw nr. Ik ga hem even opzoeken voor je. :)

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:14

010-4193188

Sequnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:33

Dankjewel Robin! Rijd jij zelf nog bij Filip? En hoe bevalt het?

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:13

Ik rij 2 x per week op de manage. 1 x les van Maike (Dressuur) en 1 x van Filip Dross (Carousel). Filip Dros en zijn vrouw geven op hoog niveau les en de lessen zijn zeer pittig. Ik ben zelf 10 jaar (rij al sinds mijn 5e jaar op de manege). Filip is een aantal weken geleden gestart met Carousel lessen en moet zeggen dat dit zeer leuk is en vooral erg leerzaam (16 pony's in 1 les) De paarden en pony's die er nu staan, staan onder streng toezicht (het zelf meenemen van snoepjes, wortels etc) voor de paarden/pony's is niet meer toegestaan. Paarden/pony's staan op krachtvoer. Er is een schema opgesteld door de manege zodat de paarden/pony's iedere dag lopen. Paarden/Pony's gaan ook iedere dag een aantal uur naar buiten of lopen lekker los in de bak. Wat betreft de sfeer kan ik alleen maar zeggen dat deze prima is. Wat er gebeurde naast het paardrijden bij de vorige eigenaren kan ik niets over melden omdat ik eigelijk nooit in de kantine kwam. Ik ben zelf een recreative rijder. (vooral voorzichting). Verleden jaar ben ik van Ginger afgevalen en bij het vallen heeft Ginger op mijn heup gestaan en had ik een breuk in mijn heup. Na 6 weken direct weer gaan paardenrijden maar ben nog wel anstig als paarden/pony's door de bak racen. Op Ginger ga ik iig voorlopig niet meer. Deze week is er een huurweek op de manege aangezien er veel mensen op vakantie zijn en de paarden/pony's toch moeten lopen. Huurweek betekend dat je iedere dag 1 keer mag rijden op de door jezelf aangegeven paarden) Volgende week is er een kamp (ga zelf niet mee) en de laatste week van de schoolvakantie is er weer een huurweek. De manege zelf is opgeknapt en stallen worden goed bijgehouden. De bedoeling is dat de kleine stallen groter worden gemaakt en tzt komen er ook nog stallen buiten bij. Het park om de manage heen (achter en voor) heeft de gemeente afgestaan aan de manage.

Groetjes

Robin.