doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:35

Haha Kooslover, uit ervaring weet ik dat ik dan juist beroerder ga zitten! Tong uitsteken Ik kan me nu met doorzitten makkelijk onstspannen op Uronco (die zit heerlijk), maar als ik op een paard rij wat niet lekker zit krijg ik echt moeite met zelf ontspannen! Dus dat ga ik echt niet proberen haha
Ik zal morgen wel even ruim de tijd voor mn beugelmaat nemen met inrijden, misschien kan ik erachter komen wat beter werkt; langer of juist wat korter.
Diep gaan zitten en vooral lang maken zijn idd denk wel de belangrijkste punten! Hopelijk kan ik er morgen genoeg aan denken haha. Bedankt voor de tips!

Bedankt Mel! Gaat denk ik wel goedkomen Lachen! Gezien de laatste paar wedstrijden op hem, gaat het de ene keer heerlijk en de andere keer wat minder, maar lang niet beroerd!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:38

Shanna_ schreef:
Haha Kooslover, uit ervaring weet ik dat ik dan juist beroerder ga zitten! Tong uitsteken Ik kan me nu met doorzitten makkelijk onstspannen op Uronco (die zit heerlijk), maar als ik op een paard rij wat niet lekker zit krijg ik echt moeite met zelf ontspannen! Dus dat ga ik echt niet proberen haha
Ik zal morgen wel even ruim de tijd voor mn beugelmaat nemen met inrijden, misschien kan ik erachter komen wat beter werkt; langer of juist wat korter.
Diep gaan zitten en vooral lang maken zijn idd denk wel de belangrijkste punten! Hopelijk kan ik er morgen genoeg aan denken haha. Bedankt voor de tips!

Bedankt Mel! Gaat denk ik wel goedkomen Lachen! Gezien de laatste paar wedstrijden op hem, gaat het de ene keer heerlijk en de andere keer wat minder, maar lang niet beroerd!

& dat willen we hebben! Haha!
Als je sowieso je puntje maar haalt! Maar denk 't wel!
Zo'n gevoel heb ik er iig wel bij!

Probeer tijdens je proef je niet constant op je benen te letten. Dit kan namelijk ook tegenstrijdig werken, en daardoor wordt het juist nog erger, en ga je andere dingen belemmeren!
Goed aan denken!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:54

Ja daar heb je ook weer een punt idd. Nouja, ik ga m'n best doen! 't Is sowieso niet in 1x goed, ik heb er echt maanden voor nodig voordat iets echt goed gaat.. kan ook haast niet anders.
Pff, waarom zitten onze armen en benen nou niet gewoon automatisch op de goede plek, zou een stuk makkelijker zijn! Huilen van het lachen

Haha dat wat jij net zegt, dat gevoel heb ik nu steeds ook. Ik heb nu eigenlijk nooit meer zenuwen, en altijd wel een relaxt gevoel. Denk dat 't grotendeels komt doordat mijn aller eerste wedstrijd op hem was, en dat was een ramp! Paard vond alles eng, rennen, bokken, wegspringen, er zat soms gewoon even geen stuur meer op! En doordat ik nu bijna altijd wel op hem ga, weet ik hoe hij is en wanneer hij wat zal gaan doen. Hij is zelf ook veel relaxter merk ik, en dat geeft zon lekker gevoel!
Wel leuk om zo terug te kijken haha, ik werd voor gek verklaard dat ik op hem ging de 1e paar keren, toen reed ik F5. Was eigenlijk ook altijd de enige die op hem ging haha, en nu rij ik alweer F10! 't Is echt een heerlijk paard!
Maarrr ik merk dat ik nu alweer te veel ga praten haha, ik ga maar weer verder met m'n profiel. Heb nog wat stills van mn afgelopen proef!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:48

Hai Shanna, hoe laat moet je morgen ongeveer? Ik doe voor de eerste keer de 14 met Ruby ( helaas is Kenny kreupel). Dat zit helemaal voor geen meter door maar ach we zien wel waar het schip strandt haha

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:53

Haai Kim, ehm de F10 begint om kwart voor 4 en in ben de laatste, dus 't zal wel rond 4 uur kwart over 4 worden denk ik.
Ja ik hoorde 't van Kenny! Haha ik heb zelf nog nooit op Ruby gereden maar idd wel gehoort dat ze niet echt lekker zit haha. Ach vorige wedstrijd had je ondanks je gevoel dat het je snelste proef ooit was, je punt gehaalt dus wie weet Lachen!

Ik heb nu trouwens wat stills in me profiel gezet van afgelopen wedstrijd. Hoe vinden jullie het eruit zien? Ik vind zelf dat ie wel lekker loopt, moet alleen om m'n handen en hakken blijven denken!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:30

Shan succes vandaag hé!!! Haha!

Ik gaat even in je profiel spieken!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:33

Vind het er zeker niet slecht uit zien!!
Kan het natuurlijk niet helemaal goed zien, maar volgens mij heb je hem echt wel lekker aan 't lopen!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:07

Haha dankjewel Haha!! Ik hoef pas aan het eind van de middag zo'n beetje, en ga rond uurtje of 2 half 3 richting de manege dus had als plan dat ik lekker lang ging uitslapen. Nou niet dus haha.. ik woon naast een woonwagenkamp en vanochtend vonden ze het leuk om met van die auto's met 'harde' uitlaten eens flink te gaan gassen (stilstaand). Dus m'n plan lekker uit te gaan slapen werd ruw verstoord Huilen van het lachen

Nouja, kan ik mooi even m'n proef gaan leren! (Vind de F10A trouwens echt een makkelijk proefje lijken, zal je zien haal ik straks juist me punt niet Clown)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:13

Shanna_ schreef:
Haha dankjewel Haha!! Ik hoef pas aan het eind van de middag zo'n beetje, en ga rond uurtje of 2 half 3 richting de manege dus had als plan dat ik lekker lang ging uitslapen. Nou niet dus haha.. ik woon naast een woonwagenkamp en vanochtend vonden ze het leuk om met van die auto's met 'harde' uitlaten eens flink te gaan gassen (stilstaand). Dus m'n plan lekker uit te gaan slapen werd ruw verstoord Huilen van het lachen

Nouja, kan ik mooi even m'n proef gaan leren! (Vind de F10A trouwens echt een makkelijk proefje lijken, zal je zien haal ik straks juist me punt niet Clown)

Positief denken joh! Haha!

Oh, das wel behoorlijk kl.ote dat je kampers naast je hebt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:31

YES ik mag volgende week zondag (wedstrijd) waarschijnlijk op een andere pony dan Lotte Huilen van het lachen Gelukkig, want tussen mij en Lotte klikte het niet zo ... Nagelbijten / Gniffelen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:59

_channiej_ schreef:
Citaat:
Uitslagen:
3 februari: 1234 - F5a - 215
3 februari: Ier - F8 (2e keer)
3 februari: Melanieetjuh - Va1 (Vaardigheidsproef) 4de 196
10 Februari: KimH - F13a - 207
10 Februari: Laura_ - F6.2 - 206 - 1 (fout theorie) = 205
10 Februari: Prrrr - F5 - 224
10 februari: Shanna_ - F9A - 213 - 1e
10 februari: ___Sanne - F6 ?
16 februari: Majanga - F10B - 211 - 3e
17 februari: LieZ_Horses - F6B - 221 -1e
24 februari: Vientje - F10B - 223 - 2e
24 februari: Fleury - F10B - 214
24 februari: Shanty_Muis - F9B - 222 - 2e
29 februari: fanny_loverr - F11a - 221
9 maart: Ier - F9 eerste keer - 227 - 1e!
9 maart: Lalunique f7 2de keer 210 (5e)
9 maart: Laura_ - F6.2 = 210 -1 = 209
9 maart: Shanna_ F10B - 213
9 maart: Fiffill - F4B - 222 (1e)
9 maart: KimH - F13b - 212 (1e)
14 maart: Bellatrix - F10B - 223
15 maart: fanny_loverr - F11b - 214
15 maart: Mandarijn - Zitcompetitie
16 maart: Fleury - F11A - 223 - 6e
16 maart: Vientje - F11A - 216
16 maart: Melanieetjuh - F6B - 216 - 6de.
24 maart: KimH - F14a - 208

Wedstrijden:

Maart

24 maart: Shanna_ - F10A
24 maart: Juul - F5b
29 maart: _channiej_ - F8A
30 maart: Melanieetjuh - Zitcompetitie
30 maart: roetjelove - F10B
30 maart: Liisette_ - Zitcompetitie (eerste wedstrijd met verzorgpaard! )
30 maart: Bizzybijtje F5B

April
4 april: Kooslover - F9A
5 april: roetjelove - F10 óf F11 (ligt aan wedstrijd 30 maart)
6 april: Shanna_ F10 of F11
6 april: KimH - F14b
6 april: Fleury F11B en F12A
6 april: Vientje F11B en F12A
11 april: Bellatrix - F10A
13 april: Laura_ F6.2 (zonder theorie)
20 april: Shanty_Muis F10A

Watik al dacht is uitgekomen, Ruby zit niet zo lekker door, met als gevolg dat ik niet echt ontspannen zit en het paard ook niet gaat ontspannen... 208 puntjes, helaas maar volgende keer beter.
Wat hebben Shanna en Juul gedaan????

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:31

Citaat:
Uitslagen:
24 maart: Shanna_ - F10A - 210 -2 = 208

Wedstrijden:

Maart

24 maart: Juul - F5b

April
6 april: Shanna_ F10

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:36

Als Juul nu ook 208 punten heeft durf ik nooit meer met Pasen een wedstrijd te rijden Nagelbijten / Gniffelen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:39

Nou inderdaad, dan pas ik vlgend jaar ook hahaha

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:47

Zo ik heb zojuist een vlekkenloze proef neergezet Huilen van het lachen

Haha heeft m'n moeder toch nog gelijk! Als de proeven makkelijker zijn, verknal ik ze juist!
Maargoed hier 't verhaal:
Dat ik aankwam hoorde ik al her en der dat de paarden er zin in hadden. Ik ging een vriendin voorlezen die ook op Uronco ging, en jahoor daar ging hij al 2x. Nja goed uiteindelijk had ze nog een best nette proef gereden. Toen heb ik me snel omgekleed en op Uronco gestapt. Gelijk 't eerste rondje dat ik ging instappen kwam meneer in opstand en kwam ietsje omhoog waardoor ik met mn hand tegen het zadel klapte. Eigenlijk niets aan de hand, maar later had ik het gevoel alsof mn nagel van mn vinger was. Naja ik maar even halthouden, was toch nog volop met mn beugels aant prusten, zie ik dat mijn handschoentje onder het bloed zat Clown. Handschoen uitgedaan en jahoor, mn (best lange) nagel, helemaal doormidden gescheurd. Ik snel een vriendin geroepen en die is een plijster gaan halen. Naja eenmaal die plijsters erop was ik ook alweer 10 minuten verder en veel tijd had ik niet echt meer om in te rijden. Hoewel hij sommige momenten toch wel lekker liep.
Toen de bak in gegaan, en eigenlijk ging alles wel lekker. Hij liep wat vlotter dan de vorige keer, wel lekker dus. Wel konden wat figuren her en der wat netter, maar niet alles kan perfect gaan he. Toen was ik bijna klaar met me proef, moest nog 1 volte galoperen met een lange zijde en dan was ik klaar. Aangezet in galop, wil een volte draaien bij c-x-c en wat doet meneer, die neemt de benen. Nja goed opnieuw proberen. Wat doet ie, er nóg harder vandoor gaan dus ik stond weer aan de andere kant van de bak. Toen heb ik het geloof ik nog 2 of 3x geprobeerd, maar iedere keer flikte hij het weer. Aanzetten ging prima, hoek door ook, maar zodra ik van de hoefslag kwam gingen we in de hogere versnelling. Toen zei de jury, rij maar gewoon door sla je die volte over. Dus had alleen de lange zijde in galop gedaan en dat deed hij dan wel weer super braaf Vork
Op m'n protocol stond bij dit onderdeel; goed geprobeerd, dus ik heb zelf iig wel het gevoel dat ik het om het zo te zeggen, goed heb aangepakt! Maar ik had dus eigenlijk 210, maar door deze geweldige actie van meneer, toch 2 punten aftrek. Wel terecht hoor van de jury, maar wel jammer van Uronco Dromen Maar ach, het is en blijft Uronco!
zit nu trouwens met een vinger waarvan mn vingertoppie licht blauw aan het worden is en waar er maar een klein stukje nagel opzit Nagelbijten / Gniffelen

Edit: Haha idd, dan pas ik volgend jaar ook! Pasen = vrolijkheid, wel te merken aan die paarden Koe .
Jammer Kim dat je 'm niet gehaalt had! Heb een klein stukje gezien, en vond dat er toch wel netjes uit zien!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:49

Balen Shanna!!
Maar als je het verder maar leuk hebt gehad. Lachen

Ben nu wel benieuwd hoe Juul het heeft gedaan. Nagelbijten / Gniffelen

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:54

Haha ik had echt moeite met me lach in te houden toen hij er de 3e keer weer vandoor ging! ROFL
Mn vriendin die voorlas, begon ook echt heel verveelt te praten. Voor de zoveelste keer las ze voor; c galop links aanspringen meteen bij c-x-c grote volte. Haha op zo'n zeurderige manier, nou ik had 't niet meer
Maar idd, lol moet je hebben vind ik hoor, anders is het allemaal zo serieus! Dan is er ook niets meer aan denk ik.

Ik begin idd nu ook wel benieuwd te worden naar Juul der punten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:23

Citaat:
Uitslagen:
24 maart: Shanna_ - F10A - 210 -2 = 208
24 maart: [naam] - F5b - 215 - 6e.

Wedstrijden:

Maart

24 maart: [naam] - F5b

April
6 april: Shanna_ F10

Gehaald. Haha!
En het ging slécht.. pony ging alle kanten op en was niet te houden, en ik zat verrot door m'n laarzen. Maargoed, aardige jury denk ik. M'n zus ligt nu met koorts op bed en zelfs die had het gehaald op dezelfde pony met 210. OK dan!

Edit: Ohja, stond op m'n protocol bij groeten en afgroeten: 'Je mag best lachen hoor!' Ja gaat lekker als ik stikzenuwachtig ben. Clown
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:24

Goed Juul!!! Hyper!
We dachten even dat jij ook 208 zou rijden. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:26

Haha. Haha!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:28

Gelukkig - de vloek is gebroken Haha!
Gefeliciteerd OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:31

Dankje! Lachen

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:31

Haha jeeej geen vloek op pasen Haha!!
Gefeliciteerd!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 01:17

Toch gefeliciteerd allemaal hoor Lachen Volgende keer gewoon beter!

Vien en ik hadden vandaag ook weer wedstrijd maar dit keer geen dressuur maar springen maar het was zo leuk dat ik het toch maar even meld Clown
Ik reed op een hele blije blonde tuiger en hij had er echt zin in Clown Bij mijn tegenstandster had hij al 2 keer geweigerd maar wij waren foutloos! Lachen Whoei dus toen de barrage, heel snel maar helaas 2 balken! Geen prijs dus (10e van de 27) maar wel een hoop lol en weer even mogen scheuren!!! Haha! Haha! Haha!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:02

Was wel een fnrs-springparcourtje Ja

Mijn paard was erg blij, ik heb 2 parcourtjes lang aan de rem moeten hangen om niet overhoop te gaan in de bocht *LOL* Maar 2x foutloos en een 5e plaats Cool