Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:44

Nou, Tessel heeft het overleefd hoor! Even gekopieerd uit het verstandskiezen-topic:
Citaat:
Nou, ik ben net een paar uurtjes terug van de kaakchirurg.. joepie! Heb rechtsboven en -onder laten trekken. Ik zag er echt ontzettend tegenop want ik loop er eigenlijk al vijf jaar mee, en nu moest ik wel. De afgelopen week ben ik ziek geweest, en ik ben nog even langs de tandarts geweest, waar ik heb zitten huilen in de stoel dus ik dacht al, dat wordt niks vandaag. Maar het ging verbazingwekkend goed. Alleen de verdovingsprikjes deden redelijk zeer, maargoed dat is een paar keer een prikje en klaar.

Het trekken zelf was vrij heftig, en ging gepaard met het nodige geboor, gezaag, getrek, gekraak en wat niet
Quote van de assistente: 'Zo, het lijkt wel champagne!' het bloed spoot dus blijkbaar uit het gat waar de kies uit weg was.. gelukkig voelde/proefde ik daar niet zo veel van.

Maar ik heb het dus overleefd. Hoewel, toen ik overeind ging zitten werd ik ontzettend duizelig/misselijk, alsof ik ging flauwvallen, dus toen moest ik even weer gaan liggen. Uiteindelijk werd er een brancard voor me gehaald, ik werd dus plat de gang op gereden Ik hoop dat ik de mensen in de wachtruimte niet teveel heb laten schrikken; ik wilde nog roepen tegen ze: I'm okaaaaaaaay...! Maar dat ging niet, ik kon alleen maar wat kwijlen.

Het innemen van de pijnstiller thuis was wel een kwellig hoor, ik moest kokhalzen van het gaasje dat tegen mijn tong aan zat en dat spul zelf is vies! Bah. Het is me niet gelukt om het hele glas leeg te drinken, pech. Erg last van pijn heb ik niet nu (het is inmiddels zes uur geleden gebeurd) en met de zwelling valt het ook mee. De verdoving is uitgewerkt en ik voel alleen een flinke druk op mijn kaak en het lijkt of al mijn kiezen losstaan maar dat is natuurlijk niet zo.

En ik heb hongerrrrrrr *ziet de kaasbroodjes, cornflakes, drinken, chipjes langs zich heen vliegen*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:29

Tessel Haha! Wat was je dapper zo te lezen.
pfff... ik hoop dat ik een uniekgeval ben waarvan de kiezen niet getrokken hoeven te worden. Het bloed spoot eruit? Je leek wel champagne? Pijnstiller die niet wilde Nagelbijten / Gniffelen

Wanneer mag je weer eten?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:59

Oee,blegh.. dat klinkt niet zo lekker Tessel, maargoed dat je het overleeft hebt Lachen
Sinds net komt toevallig mijn 3e verstandskies door.. de eerste twee mochten tot nu toe blijven zitten.. hopelijk hoeven ze er nooit uit Nagelbijten / Gniffelen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:24

tessel Ach gut Ach gut

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:50

ik heb nu mijn duitser in huis. Ik vind het heel raar maar het is ook wel weer leuk. We gaan zo naar m'n verzorgpaard en daarna naar leiden om te schaatsen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:46

Iris, gek lijkt me dat idd, een 'vreemde' in je huis ineens, wel gezellig, of niet? Kun je een beetje met hem/haar praten? En hebben jullie wel wat dingen gemeen met elkaar? Anders lijkt het me helemaal zo.. vreemd.

Fenna, ik help het je hopen Clown

Annemarie, heb je er al een rontgenfoto van laten maken? Als ze recht groeien hoeven ze er vast niet uit Lachen Ik heb er ook eentje die mag blijven zitten, die groeit recht. De rest groeide schots en scheef Nagelbijten / Gniffelen

Ik voel me best okee eigenlijk nu, sinds gisteravond alweer! Ik had me ingesteld op een week ziek/zwak/misselijk, maar zo voel ik me niet, whahaha.. alleen kan ik dus nog steeds niet echt kauwen, ik eet dus alleen maar appelmoes, gesmolten ijs, citroenyoghurt. Zonet heb ik wel een hele reep chocola op (jeej! Het lukte! Ik ben echt een veel te grote zoetekauw) want ik had echt behoefte aan een beetje maagvulling. Alles wat kruimelt of waar je op moet kauwen, daar waag ik me nog niet aan. Vanavond bak ik een quiche voor mijn vader, maar dat is meer omdat ik daar zin in heb, hem zelf opeten gaat nog niet helaas....

Ik heb eigenlijk ook wel heel erg de neiging om vrijdag ofzo naar het Lamoen te komen, want dat is eigenlijk een beetje traditie in de herfstvakantie. Marleen (vriendinnetje uit Leeuwarden) wilde ook weer mee dus misschien maken we een lekker rustig herfstritje, als mijn mond weer een beetje hersteld is...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:50

Vrijdag Lamoen, zucht ... Ik zit op die stomme school tot half twee en spijbelen zit er niet echt in. Nagelbijten / Gniffelen
Zonde, want ook voor mij is het de afgelopen twee jaar traditie om in de herfst naar het Lamoen te gaan. (En dan samen met Iris) (en met Tessel Knipoog ) (met bokt dus) Misschien in de kerst Knipoog

Ik zag trouwens nog een groep duitsers lopen Iris. Veel plezier nog met het schaatsen in elk geval. Ik weet nog dat het met die Roemeen heel raar was, is je Duister wel aardig?

En Tessel, gelukkig je leeft nog Lachen Weer een van mijn tandartsnachtmerries afgezwakt.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 10:41

Jaaa, kom maar vrijdag Tessel!
Ik kom waarschijnlijk sowieso wat eerder vrijdag Lachen
Marjolein en ik hadden nog heel even het plan om een buitenritje te doen 's ochtends, maar aangezien ze met geldgebrek zit gaat dat niet door. Scheve mond

Edit: Nog geen foto van hoeven maken, misschien komt dat nog en anders vertrouw ik op mijn tandarts, die zal het wel zeggen als het niet goed zit. Voor mijn gevoel groeien ze wel aardig recht Clown
In november komt een vriendin 1,5 week bij mij in huis wonen, aangezien haar ouders dan op vakantie gaan met z'n tweetjes. Niet iemand die ik helemaal niet ken, maar juist best goed dus. Het zal wel vreemd zijn, ik ben opzich veel privacy gewend en ga altijd gewoon m'n gang.. dat zal dan wel anders worden. Maar misschien ga ik dan meer tijd aan m'n huiswerk besteden (aangezien zij daar nogal fanatiek in is) en dat is mooi meegenomen. Knipoog

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:18

het is echt vreselijk om zo iemand in huis te hebben. Iedereen in mijn klas heeft er moeite. We zitten hele dagen vol te plannen zodat we niet alleen met onze duitser thuis zitten en iedereen heeft genoeg van z'n duitser. Ik heb nou even 2 uur rust. M'n duitser is naar het strand met een aantal andere maar ik had echt ff geen zin. En vrijdag gaan we ook naar het strand dus..
Maar ik ben zo blij als het zaterdag is want dan is het over.
Maar op zich is het met z'n allen ook wel weer gezellig. Het schaatsen was echt heel gezellig. Het is leuk zolang je niet alleen met je duitser bent. En morgen gaan we naar amsterdam daar heb ik ook wel zin in.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:37

Is het echt zo erg? Nagelbijten / Gniffelen
Het lijkt mij juist, mits je dan goed met diegene kunt opschieten, wel lachen om zo iemand te logeren te hebben. Beetje lachen, lol maken, elkaars taal (lees: vieze woorden Haha! ) leren, films/tv kijken, door de stad hobbelen, hem/haar dingen laten zien, boodschappen doen/winkelen. Tsja, als je elkaar niet zoveel te vertellen hebt kan ik me voorstellen dat de dagen lang duren Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 17:17

Hmm.. dat klinkt niet zo leuk Iris.. Ach gut
Jammer, mij lijkt het ook wel leuk Lachen
Ik chat sinds een tijdje met een meisje uit Finland, erg gezellig en we verbeteren allebei ons Engels ook nog eens Knipoog

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:29

Mij leek het eerst ook heel erg leuk. Maar iedereen in mijn klas heeft het nu wel zo'n beetje gehad. Ze zijn namelijk allemaal niet erg spraakzaam. Zo echt gezellig doen is er niet bij. Dat vindt ik ook wel heel erg jammer.
En hoe het in april gaat weet ik niet. Want de duitsers wonen allemaal redelijk ver uit elkaar. Maar we overleven het wel Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:25

Daar zijn is leuker hoor Iris, dan hoef jij namelijk niet telkens alles te verzinnen, ben je niet veranwoordelijk en kan jij lekker achter je Duitser aanhobbelen.
Ik snap helemaal hoe je je voelt, al vond ik mijn Roemeen heel aardig en was het best gezellig. Heb ook veel met haar gepraat, maar dat ik continu maar moest regelen dat we bezig bleven Nagelbijten / Gniffelen Nee, ik snap wat je bedoeld Knipoog Ach gut Ah joh, geniet van je eindfeest Haha!

Vandaag rollen toneel gehad, ik had me al voorbereid op een 'kleine' rol vanwege de hoofdrol van vorig jaar. Ik heb dus ook een kleine rol. Maar het stuk is leuk, de groep is gezellig. Ik ben ... Boom (nr 1) . Heb heel veel samenspel met boom nr 2 en uiteraard kunnen we lopen en praten Clown Het is dat het zo suf klinkt, maar het is wel grappig Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 14:09

Ik zie je al voor me Fenn, als boom Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:28

Tof, een boom *LOL*

Ik kom morgen niet meer, 't gat in mijn mond is geloof ik gaan ontsteken dus teveel beweging is niet zo handig nog. Opzich voel ik me wel goed hoor, hoewel ik vanmorgen opstond met een knallende hoofdpijn.
Ik moet ook nog leren voor mijn tweede paraveterinair toets, dat zijn 15 hoofdstukken, dus daar kan ik morgen ook mooi aan besteden dan.
Annemarie iig vel plezier morgen in de les Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 14:30

Ahw, balen Tessel! Succes met leren in ieder geval en beterschap Ach gut

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:32

Dankje Lachen komt vast wel goed!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:33

Ik mag lessen met Mazzel Haha! Go jij! Go jij!

Of ten minste, als er bij Christine iemand uitvalt belt ze mij of ik inwil vallen. Ze heeft verder geen plek, of niet voor iemand die niet elke week kan, dus dan wordt het zo geregeld. Dinsdagavond ga ik voor de eerste keer Lachen Ik hoop dat ze leuke en goede tips heeft en wat oefeningen mee kan geven om hem normaler te gaan rijden. Al was ie vandaag toch wel fijn hoor. In de buitenbak veel gestapt en wat voltes proberen te draven. Dat ging best goed, maar twee keer echt op de hoefslag terecht gekomen en nul keer in gallop er vandoor Lachen
Daarna uitstappen, op de laan buiten dus, en er liep iemand mee. We gingen een heel eind, maar hij was zo lief en zo braaf.

En Tessel, beterschap met je mond en succes met leren inderdaad
Ach gut

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:54

Zooo, gaaf hoor! Ik hoop voor je dat je dan een beetje verder komt met hem, maar dat gaat vast wel lukken! En misschien is dit een goede afwisseling van je manegelessen, ga je daar nog mee door of weet je dat nog niet?

Iris, hoe is het met oe Duitser Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:16

Ik weet nog niet of ik door ga met mijn lessen op Smit. Deze kaart maak ik nog af, nog twee maanden ofzo. Dus ik heb nog even bedenktijd Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 12:30

Bwuh, ik ben bezig met het opstellen van een situatie voor mijn ethische dilemma over medicijntesten bij kinderen.. en het wil niet Clown
Nouja, vanmiddag maar weer gezellig paardrijden. Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:32

En hoe wat 't op het Lamoen vanmiddag?

Bij Mazzel geweest en vandaag had ik de buitenbak niet voormezelf. Dat merkte ik Nagelbijten / Gniffelen Hij maakte zich zo druk om dat andere paard, in draf er als een gek naar toe rennen. Zucht ... Weinig gedraafd, ik wilde ook niet de ander in de weg zitten en maar veel stappen: halthouden, stappen, halthouden, pasje naar achter (daar op geoefend), buigen in de voltes, slange voltes, maar o wat was ie moeilijk.
Daarna gelukkig heerlijk uitgestapt met een ander. Stukje naar buiten en dat was fijn Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:44

Goedzo, altijd afsluiten met iets leuks Ja

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:50

Alle duitsers zijn vanochtend naar huis gegaan. Was wel heel leuk. Iedereen elkaar knuffelen en alles en alle nederlanders hebben een t-shirt met een leuke tekst van hun gekregen. En een paar duitsers wouden niet naar huis. Maar ik ben toch wel blij dat ik mijn kamer en m'n huis weer voor me alleen heb. Nu nog even de slaap inhalen Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:30

He, vandaag echt een inzak dagje. Heb de hele week niet zo fijn geslapen, niet veel geslapen ook en vandaag was ik er echt niet bij. Misschien ook omdat het 20 oktober is, mijn vader zou jarig zijn geweest en werd rond deze tijd ziek. Ik mis hem altijd, en meestal zijn deze dagen niet zo speciaal, maar nu kon ik me bijna niet concentreren. Op mijn werk ook niet, ging veel fout, blablabla. Weh, echt een rotdag, voel me de hele tijd niet goed, met opstaan moet ik continu wat vastpakken omdat ik zwart zie. En ik heb geen honger, nouja. Hoop gezeur dus. Zucht.

Iemand een goed idee om op te vrolijken? Ik ben al opzoek naar een jankfilm Nagelbijten / Gniffelen (want uitgaan lijkt er voor vanavond niet in te zitten... behalve dat ik er al niet veel zin in heb)