Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 05:30

Amarie en Joyce hoe doet t kleine grut t inmiddels? Groeit het allemaal goed?
Ik heb een nummer gekregen van een stal die hier een dorp verderop wekelijks lessen geeft dus ik denk dat ik die een dezer dagen eens bel of ik niet eens mee kan komen hobbelen. Ik mis het rijden echt gigantisch dus ik hoop dan ik mijn kont snel eens in een zadel kan parkeren!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:16

Hier gaat t wat minder.. Vanochtend stond fouradi op 3 benen.. Links achter zijn knie deed zeer. D.a. erbij: 1) of een breukje 2) of een ontsteking van binnenuit 3) of een soort van verrekt..
Voor de zekerheid toch maar naar de kliniek gereden, foto's waren gelukkig goed, dus geen breuk.
Ze konden geen bloed vinden in de ontsteking dus was dat ook een soort van uitgesloten.
Dus nu is het waarschijnlijk verrekt, hij krijgt pijnmedicatie en 1 week stalrust (en bar ook |( ) , daarna terug naar de kliniek (als P. dit wil) om verder onderzoek te doen (of het niet schadelijk is, P wil hem natuurlijk wel als sportpaard gebruiken) enz.
Dus nu barcardi maar flink wat hooi geven dat ze toch kan knabbelen en Fouradi niet gaat pesten

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 03:21

He gadsie Joyce, dat is echt rotnieuws. Ik hoop heeel erg voor je dat het snel over gaat. Het enige troostende en hoopgevende is dat die jonkies vaak snel genezen van een blessure, en dat jong weefsel zo'n goede helingscapaciteit heeft dat het vaak geen consequenties heeft voor later en gewoon weer zoals nieuw is. Ik zal voor jullie en Fouradi duimen!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:46

He bah Joyce, nooit leuk zo iets, zeker als het zo'n klein ding is.
Maar gelukkig herstellen die wel het snelst. Het komt vast goed, wel jammer boxrust met dit mooie weer maar er zijn ergere dingen. Duim mee.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:35

Ja idd dat is wel te hopen.. Probeer nu Barcardi maar wat vaker te longeren, is ook meteen goed voor haar conditie :P
Ach nu is t binnen ook wel lekker, lekker fris

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:53

Jemig, hopelijk gaat het al beter met dat kleine ding. Deze week ook maar weer goed aan de bak met germus, die had ook een weekendje vakantie gehad net als het vrouwtje. Volgend weekend weer op concours in liempde, dus kan ik deze week weer goed gaan oefenen op die keertwendingen, wie die ooit heeft uitgevonden pfffffffffff................

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:29

Das minder joyce... Ook hier krijgen we volgend jaar een veulentje.. alleen ongeplant(ongelukje) door een hengst die bij mij op de wei staat. Zolang het allemaal goed gaat vind ik het best :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:58

We hebben er ook een nieuw paard bij :D
een ruin van 1.68 een neostan x amorx pericles, 10 jaar en L1 dressuur en m springen.. Bij de laatste eigenaresse niks meer gedaan

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:05

Dustinlover schreef:
Das minder joyce... Ook hier krijgen we volgend jaar een veulentje.. alleen ongeplant(ongelukje) door een hengst die bij mij op de wei staat. Zolang het allemaal goed gaat vind ik het best :P

Gefeliciteerd dan maar toch ;)
Wij horen 4 juni of Upona en Barcardi drachtig zijn :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 02:05

hier is t derde veulen helaas dood geboren.. we hebben nu een veulen van de centrale, een merrie, die kwam erbij en dronk meteen.. idorine liet t heel goed toe, nu hopen dat t goed blijft gaan

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 03:52

Hè bah joyce, wat een ontzettende pech met het laatste veulen. Dan zit je 11 maanden te wachten op een nieuw leven en dan gebeurt en zoiets. Hoe is het met merrie (moeder) zelf?
Wat een geluk dat het veulen van de centrale zo goed reageerde! Nu idd hopen dat het goed blijft gaan, dan is het toch niet allemaal voor niets geweest en hebben jullie in ieder geval de eigenaar van het veulen nog kunnen helpen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:21

De merrie moest gepeld worden, daarna gespoeld en nu nog 3 dagen spoelen.. Het veulen doet het erg goed :D gelukkig..
Idorine is wel beschermend maar we mogen er wel bij gelukkig :)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:32

Dat is dan nog een beetje goed nieuws joyce, dat mama en pleegveulenhet nu zo goed doen samen. Ik weet niet of het van de eigenaarvan het veulen mag, maar foto's zouden toch leuk zijn :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:25

nou die mensen zijn echt super leuk, wij krijgen zelfs een vergoeding voor t verzorgen van t veulen met aan t halster leren lopen en voetjes geven enzo dus

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 01:34

Wat fijn dat dat zo'n leuk contact is met die eigenaren. Fijn als mensen elkaar zo kunnen helpen!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:19

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFDU6OYH.jpg

Deze foto is in link, aangezien het niet zon gezellige foto is..Dit is het dood geboren veulentje van doortje.. Hij is gemeten op 1.13 (dus zeg dat ie 1.10 geweest zou zijn)

Maar hier de betere foto.. Idorine met haar pleegveulenmerrie
Afbeelding

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:15

Hengstje van Idorine had echt lange stelten en een mooi kleurtje zeg! Altijd zo naar om het te zien, helemaal af en dan zo levenloos.
Gelukkig is Idorine wel blij met haar pleegveulen, is haar dat leed in ieder geval grotendeels bespaart gebleven. Het merrietje is ook een leuk veulentje en qua kleur en bouw zou het zo haar eigen veulen kunnen zijn!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:05

Het merrietje is me een rotzakje.. Als je niet uit kijkt heb je zo de benen om je oren hangen :P
Met fouradi gaat t iedere dag wel beter, hij stond sinds donderdag rechtsachter weer kreupel.. Dus weer antibiotica en weer pijnstiller.. Net nu hij morgen weer de wei op zou mogen |( Ze dachten misschien aan gewrichtsonstekingen, maar omdat hij er nou niet echt koorts bij had vonden ze het ook vreemd.. Nu heeft ie misschien met rechtsachter tegen de muur aan geschopt, dat zijn hoefje gekneusd is..
Tis me toch ook weer een pechvogel hoor..En eigenaresse P ook die heeft Oblix ook al kreupel staan (al is dat aan de betere had)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:58

Barcardi en Upona zijn weer drachtig :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:04

leuk Joyce, merrie en veulen staan trouwens in Gestel.
Zie je daar.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:45

Oke misschien dat ik morgen al kom kijken, moet toch even naar t perdewinkeltje dus..

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:49

Wat een slecht nieuws zeg Joyce!! Heb de foto niet durven bekijken.. Maar het 'pleegveulen' vind ik ook wel mooi! Aparte kleur zo met die sokken! Wordt hij donkerbruin?

Hoe is het op de vughtse hoeve verder? Ik kom er eigenlijk nauwelijks meer ivm drukte, Liek hoe gaat het bij jou?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:13

Bij mij gaat het goed hoor. Qua paardrijden heb ik momenteel geen vast paard meer. Ik rijd op van alles en nog wat. Zit op het moment met het dilemma of ik op zaterdag blijf rijden of niet.
En Lieke weer helemaal ok na haar avontuur in Vught?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:01

Xindy schreef:
Wat een slecht nieuws zeg Joyce!! Heb de foto niet durven bekijken.. Maar het 'pleegveulen' vind ik ook wel mooi! Aparte kleur zo met die sokken! Wordt hij donkerbruin?

Hoe is het op de vughtse hoeve verder? Ik kom er eigenlijk nauwelijks meer ivm drukte, Liek hoe gaat het bij jou?

De foto valt mee, het is een gewoon veulen, alleen leeft t niet meer.
Hoe is t idd verder met jou paardje? En met de wedstrijden?

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:14

Met paardje gaat het weer top, van de hechtingen zie je nauwelijks iets meer en ze heeft er niets aan over gehouden (zo lijkt). Staat nog steeds te hinniken als ze de trailer ziet, dus ik heb meer trauma dan zij denk ik!

Geen wedstrijden gehad sindsdien, ik zou zondag misschien in rosmalen meerijden, maar de schrik voor de trailer zit er nog best wel in bij mij dus vond het te kort dag. Half juli doe ik mee in Gameren, dan heb ik iets meer tijd om me 'mentaal voor te bereiden' haha!

Filmpje van mijn tweede proef staat op bokt! Zie mijn onderschrift