Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:58

guten morgen
3 graden en stralende zon en heel belangrijk geen wind

lekker dagje voor huis poetsen, stalletjes uitmesten en misschien ffkes in de zon zitten

Jetta

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:02

Hier even wat vorst bij het dagen van de dag, heerlijk zonnig, wel fris! Ben al lang aan het werk!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:43

Half zon half bewolkt 11 graden, te koud om echt te zonnen, dus flink aan de schoonmaak.Alle vloeren beneden gedweild en gestofzuigd, pffffffffffff das het nadeel van een groot huis.
Ben pizza aan het maken, Stallen gedaan, hondjes uitgelaten en kwartier schaftpauze.Hup nu ff peerden binnenzetten en stoffen en badkamer en wcen doen.Hoppa

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:54

Gekopieerde tekst van stal langelaan. Erg leuk ritje met Blando :D

We gingen richting Schiedam en dan loop je over een soort dijkje en dat ging allemaal heel erg goed, Blando liep lekker voorop. Totdat er opeens links van hem een enorme witte plastic zak lag. Blando zag de zak, zette zichzelf in mag 3 in z'n achteruit, botste tegen Esther en Vera aan en draaide zich vervolgens heel snel om, om daarna in mag 3 proberen weg te galopperen. Dit allemaal op een vrij smal dijkje waarbij hij totaal niet meer oplette waar hij tegenaan botste of iemand de dijk afgegooid zou worden. Gelukkig kreeg ik hem wel weer vrij snel tot stilstand want ik zag de rest zich ook omdraaien en ik had geen trek om heel snel weer thuis te zijn.............. Uiteindelijk is Jessica van Kirin afgestapt en heeft de zak weggehaald en verstopt. Blando achter Kirin gezet en toen durfde hij er wel langs..............

We waren lekker onderweg toen moest Esther plassen maar eenmaal op Vera en dan eraf kan ze er niet meer op dus was Esther verplicht om te blijven zitten totdat we bij stal Zeeuw waren alwaar een bankje staat en een beetje struikjes en daar is Esther gaan plassen. Ware het niet dat het een beetje moerassig was daar en rijlaarzen een rits hebben aan de achterkant. Vandaar de natte voeten. Vera voor het bankje geparkeerd en dat bankje was een beetje glad maar Esther is er weer opgeklommen en toen bleek Vera hengstig, niet vooruit te branden en net zoals het bazinnetje even moeten plassen

Al met al een heel enerverend ritje en oja ik vergeet de crosmotoren nog op de heuveltjes waar de paardjes een beetje hupsig van werden maar verder wel braaf.............

Gaan de volgende keer weer mensen mee met onze rustige relaxte buitenritje ?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:10

spettertjuh schreef:
Gekopieerde tekst van stal langelaan. Erg leuk ritje met Blando :D

We gingen richting Schiedam en dan loop je over een soort dijkje en dat ging allemaal heel erg goed, Blando liep lekker voorop. Totdat er opeens links van hem een enorme witte plastic zak lag. Blando zag de zak, zette zichzelf in mag 3 in z'n achteruit, botste tegen Esther en Vera aan en draaide zich vervolgens heel snel om, om daarna in mag 3 proberen weg te galopperen. Dit allemaal op een vrij smal dijkje waarbij hij totaal niet meer oplette waar hij tegenaan botste of iemand de dijk afgegooid zou worden. Gelukkig kreeg ik hem wel weer vrij snel tot stilstand want ik zag de rest zich ook omdraaien en ik had geen trek om heel snel weer thuis te zijn.............. Uiteindelijk is Jessica van Kirin afgestapt en heeft de zak weggehaald en verstopt. Blando achter Kirin gezet en toen durfde hij er wel langs..............

We waren lekker onderweg toen moest Esther plassen maar eenmaal op Vera en dan eraf kan ze er niet meer op dus was Esther verplicht om te blijven zitten totdat we bij stal Zeeuw waren alwaar een bankje staat en een beetje struikjes en daar is Esther gaan plassen. Ware het niet dat het een beetje moerassig was daar en rijlaarzen een rits hebben aan de achterkant. Vandaar de natte voeten. Vera voor het bankje geparkeerd en dat bankje was een beetje glad maar Esther is er weer opgeklommen en toen bleek Vera hengstig, niet vooruit te branden en net zoals het bazinnetje even moeten plassen

Al met al een heel enerverend ritje en oja ik vergeet de crosmotoren nog op de heuveltjes waar de paardjes een beetje hupsig van werden maar verder wel braaf.............

Gaan de volgende keer weer mensen mee met onze rustige relaxte buitenritje ?

hier heb ik veel traktoren, quads, landbouwmachines in de aanbieding, oh ja ook nog veel half begraven landbouwplastic.
Kom maar een weekje hier met de peerden, krijg je ze zeer makkie terug haha

Enne wildplassen is buiten de bebouwde kom toegestaan Heel goed dus om daar te plassen.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:02

Ik ga met tank in een struik als ik moet plassen hihi, lekker ritje kaar.
Ik heb heerlijk gewerkt net thuis zo weer verder, tussendoor is mijn kies afgemaakt wel wennen om aan rwee kanten te kauwen hihi. Voelde niet veel viel gelukkig helemaal mee

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:25

dat klinkt als een echte huisvrouwenrit!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:19

het zonnetje schijnt!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:27

gutenmorgen
6 graden en stralend zonnetje

Denk dat ik na wat huishoudelijke klusjes met de hogedrukspuit in de weer ga, altijd grote klus waar ik een paar dagen mee bezig ben.
Gewone dingen gaan natuurlijk ook door.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:41

Even nog een persbericht van de sectorraad paarden:

Laatste persbericht

Nieuwe bevestiging neurologische variant Rhino in Ede

Geplaatst op 19-03-2012

ERMELO – Inmiddels is op een vierde bedrijf de neurologische variant van Rhinopneumonie bevestigd. Het gaat om een bedrijf in Ede (Gld.). Het betreffende bedrijf werd twee jaar geleden ook al eens getroffen door het virus en heeft na de recente uitbraken van eind februari direct goede voorzorgsmaatregelen genomen, waaronder het sluiten van het bedrijf.

De Sectorraad Paarden vindt het verantwoord om het advies van vorige week in stand te houden. Het advies aan paardenhouders is om extra hygiëne maatregelen te nemen, wanneer ze op wedstrijd gaan of vreemde stallen bezoeken.

Vanuit hengstenhouders komen vragen binnen over het al dan niet doorgaan van hengstenshows. Het advies is om de paarden, zowel op het eigen bedrijf als afkomstig van andere bedrijven goed op gezondheid te controleren. Tevens wordt geadviseerd om paarden afkomstig van andere bedrijven niet toe te laten in de stallen maar direct vanaf de vrachtwagen/trailer in de baan te laten zien en daarna direct weer op te laden. Daarbij zoveel mogelijk direct contact tussen paarden vermijden. Bij twijfel wordt geadviseerd om de eigen dierenarts te raadplegen.

Verdere informatie over het Rhinopneumonie virus: www.sectorraadpaarden.nl

Gelukkig ziet het er goed uit, geen verdere besmettingen.

Even een boterhammetje :Y) en dan weer door!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:06

Nâh, lekkah druk hiero!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:25

Zo lekker naar utrecht geweest en hele dag overleg gehad wel lekker lunch erbij gehad. Net wat in huis geruimd en de automatische stofzuiger staat aan is een robotstofzuiger. Eff half uurtje uiltje geknapt lekker gegeten ar had zijn best gedaan nu laptop op schoot en weer werken komt nie aan zoveel toe met al die overleggen hihi

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:30

jaja iedereen is wat anders aan het doen dan bokken.

Lara heeft Joepi gereden en die was een wedstrijdje met zichzelf aan het doen met hoe klein kan ik mijn stapjes maken, nou hij stond nog net niet op zijn eigen hoeven.
Heb dus maar even opgetreden met mijn longeerzweepie en kiek an hij begreep het meteen weer dat die best een grote stap kan maken haha

Verder viel het weer hier een bietje tegen, vanochtend 2 uurtjes zon maar de rest van de dag niks geen zon.
Dus de hele dag met de hoge druk in de weer geweest.

Morgen ga ik eerst met Aiko rijden en Nederlandse vriendin en misschien dan weer verder met mijn erf, ben in iedergeval over de helft, doe ook meteen alle rolluiken en deuren, knapt wel lekker op, heerlijk.
Wel wat schouderpijntjes, maar voor het goed doel.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:31

amandaaa schreef:
Zo lekker naar utrecht geweest en hele dag overleg gehad wel lekker lunch erbij gehad. Net wat in huis geruimd en de automatische stofzuiger staat aan is een robotstofzuiger. Eff half uurtje uiltje geknapt lekker gegeten ar had zijn best gedaan nu laptop op schoot en weer werken komt nie aan zoveel toe met al die overleggen hihi

Overleg is ook werk

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:22

Jaja, hier ook veel werk verzet vandaag.....en nog niet alles gedaan wat ik AF wilde hebben. En een beethe weinig tijd voor Stormie, maar hij is toch aan zijn trekken gekomen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:59

guten morgen
9 graden en wat bewolking en wat zon.

Zo eerst met Aiko naar buiten en vriendin en dan stallen uitmesten en weer met de hoge druk in de weer.
Vanavond borrelen bij Nederlanders hier in het dorp, drukke gezellige dag

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:35

Een stralende zon! Nu maar hopen dat ik vandaag ook zonnige humeurtjes tref bij mijn cliënten!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:16

zo ik ben klaar met de arbeit.
Ritje met Aiko vanochtend en stallen uitgemest en verdr alleen maar weer met de hoge druk in de weer geweest, arme schoudertjes.
Morgen nog aan de voorkant en dan is die klus ook weer klaar voor een heel jaar.

Maar morgen ga ik op zeker ook in de zon zitten. FF bietje rust.

Nu lekker benkhengen

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:34

morge lekker aant werk en uitgeslapen tot 6 uur jippie

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:06

guten morgen
bijna 8 graden en zeer mistig

Straks maar ff kijken of ik het met de hoge druk af kan maken en als de zon komt in de zon zitten

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:07

Hier al de hele dag zon, we houden hem!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:05

HIER OOK DE HELE DAG ZON, HOOR NET DAT HET WEL 10 DAGEN GOED WEER BLIJFT, ZIJN NU DUS MAAR BEGONNEN MET HET SPROEIEN VAN MIJN 2DE WEITJE, WANT ZO GROEIT ER NOOIT GRAS.
tOT 14.00 UUR BEZIGGEWEEST MET DE HOGE DRUK OH HO ARME SCHOUDERTJES, MAAR SUPER OPGEKNAPT EN SCHOON.
vANMIDDAG HEERLIJK PAAR UURTJES IN DE ZON EN TOEN DE PEERDEN VERZORGT.
nU FF VAATWASSERTJE LEEGHALEN EN DAN NIKS MEER, LEKKER BENKHENGEN

eXCUUS VOOR DE HOOFDLETTERTJES, VOOR MIJ WEL GOED DAN HOEF IK ME BRILLETJE NIET OP HIHI

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:42

Nou die armpies van jou kunnen vaak genoeg uitrusten. Ik heb me de tandjes gewerkt! Nu zo naar Storm!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:14

Lekker met tank van het weer genoten was heerlijk, zo maar tukken morgen half6 wekkertje hoop dat de files meevallen moet naar lelystad

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:40

amandaaa schreef:
Lekker met tank van het weer genoten was heerlijk, zo maar tukken morgen half6 wekkertje hoop dat de files meevallen moet naar lelystad

nou met de trein schiet het ook niet op dan liever in de file met eigen tuutje