@ Monica: Gaaf hoor! Ik zou zeker nog wel een keer langs willen komen, maar het zou wel handig zijn als het nog deze maand kan, want 1 september moet ik al aan de bak (nieuwe studie).

@ Xandra: Ik zal het even kort proberen uit te leggen, maar Ginger heeft dus ook last van het gedeelte bij haar bekken, dus daar hebben we oefeningen en longeertechnieken voor zodat ze dus (net als bij Lotta) haar bekken gaat kantelen.
Ze liep ook onregelmatig, maar dat is niet waarschijnlijk niet ernstig. We hadden het zelf ook nog niet gezien, dus ze heeft zich gewoon vanochtend verdraaid in het weiland ofzo. Dus eerst een weekje stappen/afspuiten en dan zou het over moeten zijn.
Als haar rugspieren wat sterker geworden zijn (d.m.v. longeren) gaan we misschien deze aanschaffen:
Barebackpad de Luxe, ontworpen door Emiel Voest
Dus geen gewoon zadel, maar een soort 'pad'. Het is nl heel moeilijk om een zadel te vinden, waarop ik goed zit en -nog belangrijker- goed ligt op Ginger. We gaan nog een poging wagen, maar mocht het dan niet lukken, dan wordt het dus deze.
Ben wel erg blij nu wij weten waar we aan toe zijn met Ginger en hopelijk wordt het nu allemaal verbeterd en kan ik over een paar maandjes weer een beetje met haar gaan klungelen onder het 'zadel', zonder dat ze pijn heeft.