Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:57

Ach gut, are Tjelle! Ik zal duimen dat hij snel van zijn zere voet af is!

Gave foto's trouwens van Venga zeg! (zie ze nu pas :o )

En wat een avontuur voor arem Alief zeg! :oo Was ze niet over de emmer? En jij?

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:50

Splinter schreef:
nou het is zover hoor, alief heeft zwemles genomen :7

ze stond vooraan in de box en ik herkende der niet eens van een afstand :D

maar goed, ze mankeert niets, ik hoop dat ze er van geleerd heeft :+

ahh eigenlijk wel een zwemdiploma'tje voor der kopen :+ ...
pffoee wat zag die der uitzeg.. maarja zoals vriendinnen beaamt, zag andante er ook totaal niet uit, want die koos voor een ander bad als alief, het modderbad,,, jeetje mina, ben wel blij dat andante geen schimmel is zeg!! hahah

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:00

Tjelle vandaag voor het eerst in een emmer met biotex gezet. Eén ding... dat is geen succes! Binnen no-time was de eerste emmer kapot, paniek van Tjelle. Hij had heel zijn voet/been erdoorheen getrapt! Paard met emmer om zijn been, nog meer paniek. Gelukkig eraf kunnen halen! Daarna een steviger emmertje gepakt ;) Weer moeite, maar heb zijn voet er 10 min in kunnen houden. Toen hield hij het niet meer vol op 3 benen.
Vanmiddag heeft Sytze mij geholpen en toen ging het een stuk beter. Hopelijk gaat het morgen wat gemakkelijker in mijn eentje! Ik had het idee dat hij aan het eind van de dag iets beter liep. We zullen morgen zien... voelen of zijn hoef minder warm is!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:45

Ach gut, gisteren lag dat oude paard in de sloot dat pas bij de 'hengsten'groep is komen staan.

Ik zag al die meiden op de trekkeraanhanger en dacht dat er paaltjes verzet gingen worden. Dus ik grapjes maken - blijkt dat dat arme dier in de sloot ligt %)

Ik moest ook naar achteren om Thijs te voeren en heb me er maar niet mee bemoeit. Ik weet totaal niet wat ik moet doen en ik vermoedde dat ik Cees en de rest maar beter hun gang kon laten gaan zonder af te leiden of in de weg te lopen. Maar het voelde wel een beetje raar, zo toe te staan kijken.

Ik heb maar eens goed gekeken hoe dat in zijn werk gaat, zodat ik me de volgende keer misschien wel nuttig kan maken.

Gelukkig was het paard er niet al te ernstig aan toe.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:18

BBreedveld schreef:
Ach gut, gisteren lag dat oude paard in de sloot dat pas bij de 'hengsten'groep is komen staan.

Ik zag al die meiden op de trekkeraanhanger en dacht dat er paaltjes verzet gingen worden. Dus ik grapjes maken - blijkt dat dat arme dier in de sloot ligt %)

Ik moest ook naar achteren om Thijs te voeren en heb me er maar niet mee bemoeit. Ik weet totaal niet wat ik moet doen en ik vermoedde dat ik Cees en de rest maar beter hun gang kon laten gaan zonder af te leiden of in de weg te lopen. Maar het voelde wel een beetje raar, zo toe te staan kijken.

Ik heb maar eens goed gekeken hoe dat in zijn werk gaat, zodat ik me de volgende keer misschien wel nuttig kan maken.

Gelukkig was het paard er niet al te ernstig aan toe.

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor als je een keer door Cees wordt mee gesleurd om te helpen ;) Als je gewoon doet wat er gevraagd wordt komt het allemaal goed. Iedereen moet er een keer aan geloven en Cees kan altijd alle hulp goed gebruiken...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:28

Oh maar ik wil graag helpen hoor! Was alleen bang dat het in mijn geval meer van de wal in de sloot zou zijn :D De volgende keer ga ik zeker helpen!

Heb in ieder geval gezien dat er een band om de hals en om de voorbenen gaat en dat er via een katrol en niet direct aan het dier zelf getrokken wordt. Dat is zeker om de directe druk te verminderen?

Dat je een paard niet aan zijn hals eruit moest trekken, wist ik wel. Maar ik dacht dat de brandweer het indien mogelijk aan een harnas achter de voorbenen deed. Zo te zien werkt alleen aan de voorbenen ook goed!

Bedenk me trouwens dat het nooit kwaad kan om altijd een flesje Rescue op zak te hebben voor dit soort situaties....

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:34

@ bb: die staat er inderdaad net pas bij. En je hoeft je geen zorgen te maken hoor, alle hulp is welkom als een paard in de sloot ligt. In de weg lopen bestaat dan niet ;).

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:48

Cees doet het al jaren op deze manier en altijd met suc6... Het is een behoorlijk zwaar werkje vooral als het paard geen zin heeft om mee te werken zoals we vorig jaar een keer meegemaakt hebben. We hebben toen met 13 man (vrouw) staan trekken. Dan ben je wel blij dat er zoveel mensen op stal zijn die mee gaan om te helpen...

En ik vind ook dat het wel voldoening geeft als je samen weer een paard uit zijn benarde positie hebt bevrijd...

@kim: Is er nou weer 1 bij dan? of is het die ene waar je het van het weekend al over had??

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:56

Dan vind ik dat we het gisteren nog goed gedaan hadden,met 4 vrouwen is het paard er uit getrokken en die gaf totaal niet mee. :D

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:15

taverno schreef:
Dan vind ik dat we het gisteren nog goed gedaan hadden,met 4 vrouwen is het paard er uit getrokken en die gaf totaal niet mee. :D

4 hele sterke vrouwen dus :D

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 11:52

Baxter schreef:
@kim: Is er nou weer 1 bij dan? of is het die ene waar je het van het weekend al over had??

:j

@ taverno: zoooo... met zijn vieren maar. :wow: Dan heb je het goed gedaan.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:02

Kimbaie schreef:
Baxter schreef:

:j

:j voor het eerste of het 2e ;)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 12:40

@ baxter:

vraag 1: :n
vraag 2: :j

:+

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:39

Kimbaie schreef:
@ baxter:

Oh maar die is niet oud... die is 2 jaar... Die is van jose

ruitje

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:13

pffff... ik weet niet welke paarden ik moet doen deze maand, julie nog suggesties :+

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:26

uh, zo 1,2,3 niet.

Veulentjes is wel leuk, maar ook als de laatste 2 zijn geboren.

Naast dat zou ik het niet weten eerlijk gezegt. Misschien de pechvogels onder ons, misschien is dat een idee.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:16

Ja de pechvogels mogen van mji wel even in het zonnetje gezet worden, arm kind staat maar binnen als alles naar buiten gaat... :j

Ik ga morgen overigens even de dierenarts bellen om te overleggen of het nut heeft als ik eerder dan met drie maanden weer terug kom om te scannen. De hele verdikking is namelijk weg, het is niet meer warm en ze heeft er geen last meer van... En aangezien ze toen op de scan een mooie onbeschadigde pees zagen die enkel alleen een verdikking had, die nu alweer helemaal weg is, vraag ik me af of 3 maanden niet iets teveel van het goede is... Ik ga het morgenochtend even horen en hopelijk kunnen we dan gewoon met een weekje of 4 al terug om te scannen! Ik ben benieuwd!! :)

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:43

je kan wel beter wat langer door stappen dan te snel willen hoor, ok al is het een verdikking, kijk alsjebliefs goed uit

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:02

Als er een een pechvogel is is Tence het wel de afgelopen 10 maanden,2 x op de kliniek gestaan,verschillende keren terug voor controle.

Morgen dus weer,eigenlijk voor controle van de pees maar ik vind hem voor ook niet goed lopen.

met pezen moet je altijd uitkijken,liever teveel stappen dan te weinig.

Ik ben wel weer aan het rijden maar nog steeds niet voluit.Sinds vorige week mogen we weer voorzichtig in de bak rijden.
Maar 2x per week naar het park en de rest longeren of rustig op de baan rijden.

Tence had ook geen gat in zijn pees maar wel veel vocht rondom de pees ws van een trauma,dat vocht zat er eind april nog(na 3 maanden)En dat zag je niet aan de buitenkant.
Wel waren wat vezeltjes bij de splitsing naar de kogel wat opgerekt geweest.

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:27

Hoi allemaal, daar ben ik weer eens. Ik volg jullie wel hoor :D Maar heb niet veel te melden tot nu ! Vorige week is mijn nieuwe paard gebracht naar stal in Wassenaar. Afbeelding
Je gelooft het niet, met de onwijze naam Onkel X. Wel bekend (ik wist het niet) uit een Nederlandse serie, wie het weet mag het zeggen ;) Anyway, Onkel is 13 jaar, KWPN, vos dus met 4 witte benen, 1.68 m. Een lieverd van de eerste orde. Gekocht van een particulier waar hij aan huis stond, dus de omschakeling naar een drukke stal met allemaal paarden en mensen heeft hij goed aan moeten wennen. Helaas kon hij niet meer bij de paarden 24/7 op het land (zetten daar geen "vreemde" paarden bij), maar gelukkig kan hij 's avonds een paar uur op een weitje; waar hij gelijk de tweede dag het schrikdraad doormidden trok :+ Ondertussen is hij ook al twee keer gebeten door z'n buurman in z'n neus en in z'n lip, dus naar een ander stalletje verhuisd met vriendelijker buren. Echt sneu, hij wil alleen maar vriendjes maken, wordt ' ie gebeten door zo'n sjaggo kudt-pownie. Paar dagen laten wennen en vanaf zaterdag gaan rijden en is helemaal goed ! Heel erg braaf en zet geen stap verkeerd. Op stal erg lief, een super-knuffel, vindt alles prima en gezellig.
Is de eerste dagen heel gespannen geweest, dus heb er veel tijd aan besteedt met poetsen en wandelen, alles was erg spannend vooral blauwe scooters en rode auto's (?). Maargoed, hij is nu al een stuk relaxter en ik zie het helemaal goedkomen met ons. Ik ben BLIJ :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:31

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:40

Helemaal goed Taverno ! Ik had er zelf nooit van gehoord (maar woon ook pas sinds 1982 in Nederland), maar is de man van Tante Tilly (oh). De voormalige eigenaresse was zo gek van die serie en heeft zelfs het paard officieel z'n naam gewijzigd bij het KNHS (hoe gek kan je zijn ...)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:26

Gefeliciteerd MissKaren ,met je nieuwe aanwinst.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 08:17

Baxter schreef:
Kimbaie schreef:
@ baxter:

Oh maar die is niet oud... die is 2 jaar... Die is van jose

Ik weet niet wie jose is. :?

Had ik gezegd dat ie oud was? :? Kan me alleen herinneren dat ik er een nieuwe bij is en dat Venga toen ineens een hap uit zijn schouder had. ;)

edit: MissKarin: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Waar staat ie precies.

@ ruitje: idd pechvogels of voor de volgende keer slapende/ liggende paardjes, foto's van waterpret. Daar zijn er toch echt genoeg van. ;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:08

bailey94 schreef:
je kan wel beter wat langer door stappen dan te snel willen hoor, ok al is het een verdikking, kijk alsjebliefs goed uit

Ik ga ook zeker geen risico nemen, ik doe niets, maar dan ook niets wat tegen de dierenartsenadviesen ingaat. Maar ik heb net gebeld met degene die haar ook gescand heeft vorige week en deze vond het geen slecht plan om gewoon even met een week of 4 terug te komen om te scannen. In het ergste geval is de scan 'voor niets' en mogen we alsnog doorstappen, dan doe ik dat natuurlijk...
Maar als ik haar mogelijk de tijd in haar boks kan besparen door een extra scan, dan doe ik dat graag :)
Ik hoef dan nog niet eens zo nodig te rijden, daar gaat het niet om, als madam maar weer lekker naar buiten zou mogen, dat vind ik het belangrijkste :)

Vanmorgen trouwens het zesde veulentje gezien... wat een poepie!
Mooi dingetje met een soort druipblesje in de vorm van een soort bliksemschigt...geen idee of het een merrie of een hengst was, maar hij stond al flink te springen vanmorgen, zou niet zeggen dat ie net een paar uur oud was! :P

Maar volgens mij hebben we pechtvogels genoeg:
Monique met Dimanche
Lisa met Taggerty
Marion met Tence
Kim met Bailey
Lisanne nu met Tjelle
En mijn Tiffes natuurlijk ook wel een beetje :P

Misschien dat ik nog wat vergeet... maar dat weet ik even niet!

Misskaren: Knap dier zeg! Van harte gefeliciteerd!