Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:49

Die jongen kan inderdaad goed zitten, ook Melis blijft goed zitten Ja Lekker ondeugend paardje die Donna.. maar zo te zien niet gemeen.

Welkom Marijke.. Ik ben Daniela.. mij kun je 1x in de 2 weken bij Amber van Ilona vinden.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 00:02

Welkom Marijke. Voorlopig zal je me weinig zien, want mn pootje zit in het gips. Gewoonlijk verzorg ik Evita en Biz 1 à 2 keer per week.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:25

Welkom Marijke. Volgens mij heb ik jou één van de 1e keren gezien toen je op stal kwam kijken. Wel leuk Diddles harem wordt ineens weer een stuk groter Clown (Diddle is dat kleine zwarte monster die voorin bij de ponyboxen staat Koe )
Wel leuk dat je ook op bokt zit, dan wordt het topic ook weer een stuk drukker met al die vakantiegangers Tong uitsteken

Madelon, leuke filmpjes! Donna doet het wel redelijk braaf he? Of heb je de wilde stukken eruit geknipt Duivel En we willen natuurlijk wel een filmpje als jij er op gaat Sigaar

Ondanks het natte weer heb ik gisteren toch lekker gelest Ja Ko deed echt goed zijn best, goed voorwaarts, stond Mike ook wel weer beetje van te kijken volgens mij. Hij dacht dat het door het weer kwam, maar dat is dus niet zo Haha! Hij heeft 1x een klein kuchje gegeven, gelukkig geen bloedneus of snot Lachen

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:27

Marieke_ schreef:
Welkom Marijke. Voorlopig zal je me weinig zien, want mn pootje zit in het gips. Gewoonlijk verzorg ik Evita en Biz 1 à 2 keer per week.

Ik vind eigenlijk wel dat je de gemiste dagen weer een keertje moet inhalen Clown Vind je niet Ireen? Cool Haha! Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:56

Haha inderdaad Tong uitsteken

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:03

(half uur later) Zo alles even bijgelezen en ik moet eerlijk zeggen dat mevrouw Donna er errug goed uitziet zo onder het zadel!! Erg cool!

Ik kan niet wachten en ben al een tijdje mijn bed uit! zo naar Steffi en dan de uitslag maar horen!! EIndelijk!!! Haha! Kan ik misschien bijna mijn nieuwe zadel proberen.
En als ze er niet uitkomt dan verstop ik Sieb gewoon in de trailer van Nous tussen ko en biz en gaan we stiekem mee naar raaphorst Duivel

Ik zal me ook even voorstellen aan Marijke. Ik ben Sophie en Siebje is mijn paardje en ik denk dat ze graag wil concurreren voor Diddle! (Het bruine dravertje tegen over Diddle) Haha!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:26

haha Soph, nou je kan gewoon mee hoor met Sybje naar Raaphorst, want Kees rijdt met zijn vrachtwagen en er kunnen 6 paarden in Knipoog
Net terug van boodschappies doen en markt, wilde uitslapen maar ik was ook al redelijk vroeg wakker!
Ga me nu ff omkleden en alvast Ko'tje rijden want na Steffi zal ik er denk ik geen tijd meer voor heben en na de kliniek zal het missch niet kunnen (vanwege de verdoving enzo)

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:26

Doei! ook van mij nog welkom Marije

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:07

Hier een verslagje van het dierenartsdagje Clown

Eerst Steffi, zij constateerde dat de miltfunctie van Biz erg laag is. Hierdoor heeft hij dus die hangbuik, hij moet die spieren wat meer gaan gebruiken Bloos Hij heeft hiervoor medicijnen gekregen.
Verder was alles oké! Ik moet straks veel gaan galopperen met hem, vindt 'ie vast niet erg Clown
O ja Steffi had nog ff gevoeld aan Biz'been en verwachtte niet dat dit een peesblessure zou zijn, maar flinke bloeduitstorting. Ik heb druppels gehad ter bevordering van de genezing hiervan.

Hierna geladen en naar Raaphorst. Ko stond erg relaxed op de wagen (laatste x nogal onrustig) en laadde nu ook weer makkelijk OK dan!

Er is geen duidelijke kreupelheid zichtbaar, foto's ok, scan iets te zien maar niet heel heftig. Waarsch heeft de wond Biz zoveel pijn gedaan dat hij hierdoor niet goed heeft gelopen! Moet nu paar dagen stappen, van het weekend onder de man stappen, na het weekend weer beetje draven. Over 10 dagen moet ik ff bellen hoe het gaat

Biz heeft trouwens wel ooit zijn griffelbeentje gebroken maar dit is mooi genezen en heeft er duidelijk geen last van Lachen Ook waren er wel wat dingen te zien op de scan die al wat ouder zijn en waar Biz geen last van heeft. Kan ook niet anders met zijn leeftijd. Zijn benen (bot) zag er verder erg goed uit!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:10

Wel een verhaal zeg Anousje Verdrietig
Maarja komt wel goed tog Haha!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:17

Ko heeft tijdens de behandeling lekker los gestaan in de bak van Raaphorst. Hj was al uitgeladen en wilde hem niet terugzetten. Ze wilde hem liever niet in de box, mocht hij een virus hebben ofzo.

Bij afluisteren van de longen geen grote afwijkingen gehoord, op rechts wel iets verscherpt. Beide neusgaten tonen snot, geen aanwijzing voor bloedneus. Luchtzakken schoon. In de keel veel spanning van het zachte verhemelte om het strotteklepje (dit kan ook het hoesten veroorzaken) en in luchtpijp wat dun slijm (maar geen aanwijzing op de gele klodders)
Het zou kunnen wijzen dat klodders uit voorhoofdholtes komen, maar Ko klinkt "gewoon hol"
De chronische bronchitus vond ze erg meevallen eigenlijk, dus dat is ook wel positief.
Heb voor Ko wel aardige medicijnkast gekregen, slijmoplosser, antibiotica en prednisolon (met laatste iets minder blij) Ko'tje mag gewoon alles, maar komende 14 dagen ff iets rustig met galop (dan hoest hij het meest)
Ik moet haar over 10 dagen ook terugbellen over Ko.
Willen jullie het me laten weten als je Ko hoort hoesten op stal, land of paddock?
Ko is trouwens zonder verdoving of praam gescoopt, ik denk niet dat dit heel veel voorkomt Cool en uiteraard stond hij tijdens de voorbehandeling weer lekker ontspannen Sigaar Slapen en halverwege scoop ging hij gewoon op rust, maf peerd Pling
Ko liep terug bijna dravend de wagen op

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:23

O ja en het probleem van de niet ontvangen/verdwenen bestelling is inmiddels ook opgelost!!
Vanochtend kwam ineens geheel onverwachts die koerier aangereden, wat blijkt nou, zijn collega (Hassim, die niet weg weten Tong uitsteken ) heeft het pakketje totaal verkeerd bezorgd, op een ander adres..tssss hoe dom kun je zijn zeg Gestoord Gestoord Maar goed het bedrijf heeft het dus opgelost en ik heb mijn western vliegenuitrijdeken dus eindelijk binnen.. en nou is er natuurlijk geen vlieg te bekennen Hamer Haha! maar ben toch wel blij dat die binnen is Vork

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:22

Dat klinken als positieve berichten Binar...
En vliegen zijn er inderdaad niet veel, maar die dazen... pfff

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:50

Gelukkig dat het allemaal meevalt anous met de paarden maar je beter toch maar alles laten nakijken en het zekere voor het onzekere nemen.

Ik heb een algemene vraag. Zou iemand zou lief willen zijn om Blando morgen even los kunnen gooien en zijn stal op willen strooien, hoeft niet gemest te worden alleen ff goed opstrooien.
Naomi wilde heel graag naar de efteling en ik moet en morgenochtend werken en morgenmiddag. Als ze het land op mogen en kunnen zou het helemaal toppie zijn maar dan wel graag voor de nacht weer naar binnen. Ik hoop dat iemand zo lief wil zijn.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:18

hoi Kaar,

ik zorg wel voor je ponie hoor!!! maar alleen opstrooien doe ik niet uit principe! ik doe hem gewoon ff mesten voor je!

gr Kim

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:48

Madje het ziet er zooooo stoer uit Haha!
Gaaf hoor Haha!
In de galop met die jongen erop joh hahahaha, je ziet haar echt ggrrrr het lukt niet zwiepen Duivel

Buitenritje met Moon ging trouwens heel erg goed, hij had allerlei versnellingen, we hebben hele stukken gejogd (schrijf je dat zo?) en zijn bijna twee uur weggebleven.
Het kan dus zijn dat ik straks per ongeluk de verkeerde haflinger terug geef Knipoog

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:49

Oooo verget ik bijna, hoi Marijke, ik ben Sylvia (had wel mijn naam gezegd toch?) en dus het baasje van Parretje de barbie haflinger en Nick de stoere shet, die als alles goed gaat jouw Fanny gaat verleiden (very safe want hij is ruin Haha! )

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:31

moskaichamp schreef:
hoi Kaar,

ik zorg wel voor je ponie hoor!!! maar alleen opstrooien doe ik niet uit principe! ik doe hem gewoon ff mesten voor je!

gr Kim

Dank je wel Kim alvast......... OK dan!

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:40

na lang twijfelen gaat moskai maandag even een nachtje uit logeren

ik ga een scan van zijn been laten maken door hein!

kaar geen probleem hoor!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:19

Hopelijk is het niet zo erg Kim Verdrietig

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:20

Wat is het stil vandaag. Zit iedereen van het zonnetje te genieten?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:21

nee was het maar zo n feest Verdrietig

MlizS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:38

Laatst bijgewerkt door MlizS op 25-07-07 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:42

haha super leuk joh Haha!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:43

Zal ik dan maar even vertellen hoe mijn dag is geweest...... Knipoog

Gewerkt vanmorgen in de schoonmaak en deze mensen hebben wurgslangen!!!! Ik heb er vandaag eentje vastgehouden en dat was echt gaaf, beestje is erg zacht en gewoon warm. Ze hebben gevraagd of ik voor de slangen wil zorgen als ze op vakantie gaan van de week en dat ga ik ook doen. Hoef ze geen eten te geven hoor maar alleen even het terrarium met de waterspuit spuiten voor de vochtigheid en krijg er nog voor betaald ook....... Haha!
Daarna ben ik naar huis gegaan en heb de hondjes uitgelaten. Fietsje gepakt en krekels gaan kopen voor het terrarium van mijn zus en naar mijn zus gefietst. Krekels gevoerd, terrarium gespoten voor de hagedissen en kikkers. Vogelspin heb ik maar dicht laten zitten. Katjes gedaan en toen naar mijn werk en daar ben ik dus nu en zit nu uit te rusten....... Knipoog
Dus voor mij helemaal niet van het zonnetje genieten........
Ben best wel een beetje jaloers op de mensen die vakantie hebben......... Ja