Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:45

Idd, als je niet goed bent in engels in deze wereld heb je echt een probleem. Maar iedereen heeft weer andere vakken die meer bij hem of haar passen Knipoog

Pff ik vind dit echt niet leuk: De andere stagiair heeft heel veel uren gemist. Omdat hij op vakantie gaat en vaker 'ziek' is geweest dan mocht. En nu zijn wat collega's daar een beetje pissig om geworden. Vervolgens moest hij deze uren van school inhalen. Maar hij had een mail gestuurd en nu zegt zijn school dat hij maar een deeltje daarvan hoeft in te halen. En nu zeggen mijn collega's dat hij deze niet meer hoeft in te halen! Hij schrijft dus nu op dat hij een paar zaterdagen heeft gewerkt en dat hij altijd tot 18u is gebleven. Ik vraag me af waarom ik hier altijd tot 18u zit en er altijd ben en het moeilijk vind om te vragen of ik 20min eerder weg mag Scheve mond Hij neemt gewoon de boel in de maling hier.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:49

Naja wat een onzin... Eigenlijk had die stage moeten lopen bij m'n ma want die gaat altijd heel leuk om met zulke mensen. (a la: als je niet wilt werken dan ga je hier niet zitten om geld binnen te halen), stagiaires heeft ze meestal niet maar dat zal wel 't zelfde verhaal zijn. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:51

Hmm mss moet ik hem dat als volgend adresje tippen Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik vind het ook echt niet eerlijk, als hij dan nog een paar uur moest inhalen ok. Maar dit vind ik echt niet normaal meer Ik hoop dat hij die uren iig niet uitbetaald krijgt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:09

Dat lijkt mij wel zo eerlijk dat die uren gewoon bij 'm ingehouden worden... Maarja, of 't eerlijk gaat gebeuren is weer een andere vraag he.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:31

Miss_Montana schreef:
Goedemiddag iedereen *LOL*

Tss, kom net van school vandaan en op de heen en terugweg zag ik een eendje met een gebroken vleugeltje. Dus ik de dierenambulance bellen. Krijg ik dit te horen: Kunt u het eendje pakken? Ik: Nee want dan gaat ze het water in. Mevrouw: Ja dan kunnen wij haar ook niet vangen en we gaan niet het water in. Ik: Ja maar jullie hebben toch van die netten? Mevrouw: Ja maar dat gaat niet, als u haar weet te vangen komen wij haar ophalen.

Pffff Boos! Ja zo ken ik er nog 10. Het horen toch dierenvrienden te zijn? En ja, ik snap dat het moeilijk is maar je kan het op zijn minst proberen? Ze zijn toch niet voor niets de dierenambulance. En ik wil best achter die eend aan gaan maar daar heb ik de middelen niet voor. In tegenstelling tot hun. Wat een dierenvrienden daar Rolleyes

Hé joh ik heb zelf bij de dierenambulance gereden, maar het is erg moeilijk om een vleugellamme eend te vangen, vooral als ze daarbij nog eens in het water zitten ook, ze kunnen nl nog wel goed weg peddelen.
Meestal moet je idd wachten tot ze op de kant zitten maar dan kunnen ze nog weg rennen, het is dus geen onwil, maar in meeste gevallen onmacht......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:48

Volgens mij hebben ze het zojuist berekend en krijgt hij die uren niet uitbetaald. Gelukkig Lachen

En ik heb net een gesprek gehad met mijn collega over of het mij dwars zat, ik heb ja gezegd (in zekere zin, want ben daar geen held in). Maar we zijn er uiteindelijk uit gekomen en het is allemaal heel goed opgelost. Ben echt wel opgelucht. En ik mag nu op woensdag en vrijdag eerder weg ivm les!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:54

IJp schreef:
Hé joh ik heb zelf bij de dierenambulance gereden, maar het is erg moeilijk om een vleugellamme eend te vangen, vooral als ze daarbij nog eens in het water zitten ook, ze kunnen nl nog wel goed weg peddelen.
Meestal moet je idd wachten tot ze op de kant zitten maar dan kunnen ze nog weg rennen, het is dus geen onwil, maar in meeste gevallen onmacht......

Nee, dat snap ik ook wel. Maar ze kunnen op z'n minst even gaan kijken en ze hebben van die lange netten. Proberen kan nooit kwaad. Maar ik vind het belachelijk dat ík die eend moet gaan vangen terwijl het hun werk is. En ze kunnen me niet vertellen dat ze er geen tijd voor hebben want het lijkt me sterk dat ze de hele dag uitrukken om dieren te redden. En misschien hebben ze geluk en lukt het ze na een paar pogingen. Gaaf dat je trouwens bij de Dierenambulance hebt gewerkt, lijkt me gaaf maar emotioneel wel zwaar. Of niet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:02

Ik heb weleens met de vader van Rianne gesproken die ook op de Dierenambulance gewerkt heeft (en volgens mij nog steeds werkt) en de verhalen die je daar hoort zijn ook niet misselijk hoor. Ik bedoel, het is allemaal liefdewerk oud papier, vrijwilligerswerk en hij krijgt er niets voor betaald, maar als ze je plat bellen en aan de telefoon voor oud vuil uitmaken omdat je weigert een hond op te halen die overleden is na te zijn aangereden op straat en je daar 50 km voor moet omrijden, maar er tegelijkertijd dichterbij een dier geholpen kan worden die wel nog leeft en je hulp daarom dringender nodig heeft, moet je wel heel stevig in je schoenen staan om dat dag op dat te kunnen pikken!

Ik bedoel, ik zit nu ook op een helpdesk maar met inbound telefoontjes, en ik help mensen met advies voor de aanschaf van machines, en dat is een heel ander verhaal dan mensen woest aan de telefoon te krijgen omdat de apparatuur die ze hebben gekocht nou net niet dat doet of kan doen waar ze hem voor hebben aangeschaft en ze van jou eisen dat je aan de andere kant van de telefoon met een zwaai van een toverstokje weer alles zo kunt rechtzetten zoals zij dat willen...Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:32

Maar dat is ook hun taak, dode dieren ophalen toch? Niet dat ze dat dan als eerste moeten doen, maar ik kan me voorstellen dat mensen daarvoor gaan bellen. Alleen niet dat ze er boos om worden, dat is gewoon fout. Maar levende dieren dienen gewoon gered te worden of er moet op z'n minst een poging worden gewaagd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:50

Je begrijpt het verkeerd. De Dierenambulance rijdt ook niet op water, en kosten voor brandstof rijzen de pan uit. Een dier wat er een middag dood heeft gelegen, ligt daar de volgende ochtend ook nog, die loopt niet weg. Alleen eiste de persoon die melding maakte van deze dode hond dat ze hem meteen kwamen ophalen (en aangezien er maar een auto is voor die regio en er op dat moment nog levende dieren te redden zijn kun je je voorstellen wie de prioriteit krijgt?)
Alleen moet degene die melding maakt niet iedere 10 minuten gaan bellen dat de hond er nog steeds ligt (ja duh?) als al duidelijk door de medewerkers van de dierenambulance is medegedeeld dat ze de volgende ochtend pas kunnen komen.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:17

Ik heb bijna een jaar op de dierenambu in B'wijk/ H'kerk/ C'cum/ Uitgeest/ Velsen-Noord gereden.
Aan het aantal plaatsen kan je al zien hoe uitgebreid het gebied is. En dan heb je 1 auto voor de noodgevallen, en wij hadden een 2e auto voor afspraken bij bv dierenarts/ crematorium. Als deze niets te doen had en jij het reuze druk dan ging deze assisteren.

Wij brachten gevonden vogels naar de vogelopvang in Krommenie (bij de Krokodil de straat in ) We hadden idd veel kilometers te maken.

Het was vrijwilligers werk en als je dienst had was dat 24 uur achter elkaar. Er zijn wel nachten gebeld dat ik misschien 2 uur geslapen heb gehad.

De centrale gaf door wat voor een klus je kreeg en die bepaalde, in geval van meerdere klussen tegelijk, de urgentie. Een levend dier heeft ten alle tijden voorrang op een overleden dier. Je wilt toch dieren redden.

En zoals ik al over het eendje meldde: het is ook nog eens een wild dier en voor die uitruk moet de gemeente betalen. Die kunnen ook nog wel eens gaan zeuren over kosten. Het is dus niet altijd het niet willen wat ik al zei maar ook het niet kunnen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:39

IJp schreef:
Ik heb bijna een jaar op de dierenambu in B'wijk/ H'kerk/ C'cum/ Uitgeest/ Velsen-Noord gereden.
Aan het aantal plaatsen kan je al zien hoe uitgebreid het gebied is. En dan heb je 1 auto voor de noodgevallen, en wij hadden een 2e auto voor afspraken bij bv dierenarts/ crematorium. Als deze niets te doen had en jij het reuze druk dan ging deze assisteren.

Wij brachten gevonden vogels naar de vogelopvang in Krommenie (bij de Krokodil de straat in ) We hadden idd veel kilometers te maken.

Het was vrijwilligers werk en als je dienst had was dat 24 uur achter elkaar. Er zijn wel nachten gebeld dat ik misschien 2 uur geslapen heb gehad.

De centrale gaf door wat voor een klus je kreeg en die bepaalde, in geval van meerdere klussen tegelijk, de urgentie. Een levend dier heeft ten alle tijden voorrang op een overleden dier. Je wilt toch dieren redden.

En zoals ik al over het eendje meldde: het is ook nog eens een wild dier en voor die uitruk moet de gemeente betalen. Die kunnen ook nog wel eens gaan zeuren over kosten. Het is dus niet altijd het niet willen wat ik al zei maar ook het niet kunnen.

Jeetje wat een gedoe, ik wist dat het op vrijwillige basis was. Maar ongelooflijk dat het nog steeds op kosten van de gemeente moet. En dat er zo weinig word gedaan om het te verbeteren. Ik ben echt helemaal voor de Amerikaanse aanpak. Op Animal planet kijk ik altijd naar Animal cops waar het echt veel beter geregeld is. Maarja, dat komt hier misschien over 10 jaar ofzo...

Wow ik krijg echt zo'n voorjaarsgevoel! Lekker weertje, zonnetje. Ik wil al bijna in een t-shirt naar buiten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:46

Cassidy schreef:
Ik kwam een filmpje van Clinton Anderson en Mindy tegen op Youtube. Gaaf om die twee zo te zien:

[WN-AM] Filmpje Clinton Anderson en Mindy

Suus, dit alles moeten we op z'n minst kunnen zaterdag hoor Clown

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:26

Hihi ik zal 't filmpje hier maar niet openen want ik zit bij Natuurkunde KWT. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:31

Nee idd, mss niet zo handig Nagelbijten / Gniffelen Maar het ziet er echt wel gaaf uit! Ik ben blij dat het vrijdag is. Ik heb echt zooooo geen zin meer Clown

Rijd je mee vanavond?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:33

Normaal vrijdag wel maar m'n ouders kunnen niet vanavond...

Geef jij Stace een extra worteltje? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:35

Nouuuw zeg da's niet leuk Verdrietig Nouja, zaterdagavond mogen we samen met het stokje gaan zwaaien.

Ja, natuuuuurlijk geef ik Stees een worteltje *LOL*

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:37

Hihi gezellig met z'n alleen wortelstokmettouwtjezwaaien -waarom is daar geen boktsmiley voor?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:40

Ik begin er steeds meer van te balen dat ik Zaterdagavond niet kan komen kijken...Boos!

Zit hier vandaag met een stelletje stresskippen hier, alleen omdat het ineens druk is. Ja, vrijdagmorgen wil iedereen nog even wat bestellingen lozen, vanmiddag belt er geen hond meer. Maar dat is niet nieuw, waarom reageren ze zo alsof het nieuw is?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:40

Jus_dOrange schreef:
Hihi gezellig met z'n alleen wortelstokmettouwtjezwaaien -waarom is daar geen boktsmiley voor?

Jawel hoor, daar is een smilie voor Haha!

Whoosh!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:42

Nee joh een wortelstok is niet zo te buigen... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:45

Ja, zo zijn al die vrijdagen. Ik vind het altijd een aparte dag. Maar gelukkig is het dé dag voor het weekend dus maak ik me nooit zo druk, ik hou me vast aan het woordje weekend. Klinkt ook zo mooi: weeeeeekeeeeeend! Haha!

Hahaha idd Suus, we moeten een grondwerk smiley krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:47

Jus_dOrange schreef:
Nee joh een wortelstok is niet zo te buigen... Clown

Dat is de stok niet, dat is de string die er aanhangt Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:48

Hihi zullen we op FZ een wortelstokmettouwtjezwaaismiley aanvragen?

Vrijdag duurt mij veel te lang. Rolleyes