Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 16:27

Ik heb maar 1 kapster die ik vertrouw met mijn haar als ik iets anders wil dan gewoon een stukje eraf.
Ik heb zulk vreemd haar... zij knipt het goed, anderen maken er nog wel eens een zooitje van.
Dus ik heb van te voren maar gebeld, maar kon gelukkig vandaag nog langs, dus ik ga zo..
Ik ben nu al aan het verzinnen hoe ik moet uitleggen wat ik wil, hopelijk heeft ze zelf ook wat ideeen...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 17:58

Even een quote uit een ander topic:
Annemarie schreef:
Ik ben terug, en ik ben blij Haha!
Het is iets langer dan ik oorspronkelijk in gedachten had, maar ik ben blij dat ik het nu zo heb en niet korter, lang leven de kapster die daar beter gevoel voor heeft dan ik. Knipoog
Om het niet te dik te laten lijken heeft ze wel ongeveer de helft van mijn haar eruit moeten dunnen, maar nu valt het dan ook mooi.
Het is wel wennen joh... Nagelbijten / Gniffelen
Foto van het eindresultaat volgt nog!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:12

Oeh, de helft uitdunnen! Jeetje, maar jij hebt ook dik/veel haar natuurlijk (meen ik me te herinneren iig). Ben benieuwd. Ik moet ook weer eens naar de kapper. Vroeger knipte ik het altijd zelf, ben 7 jaar niet naar de kapper gegaan (waarom geld uitgeven aan iets wat je ook zelf kan? Haha! ) maar sinds een jaar of 2 ga ik toch maar weer naar de kapper.

Maar je bent er wel tevreden over, dus? En je zit nu de hele tijd aan je haar te voelen? Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:45

Ik heb dik haar, veel haar, maar vooral heeeeel zwaar haar, mijn haar trekt alles er meteen weer uit. Volgens de kapster zou ik nu met het gala krullen kunnen proberen, aangezien opsteken niet meer gaat, en als het dan nog niet zou werken wist ze het ook niet meer Clown
Maar tegen die tijd is mijn haar alweer een stuk aangegroeid, het groeit namelijk zooo snel!
Mijn haar zelf knippen zal ik daarom ook nooit aan beginnen.
Ik zit inderdaad de hele tijd aan mijn haar te voelen, ik kan zelfs nog een minuskuul staartje in Clown

Maar, ik heb foto!
*gaat uploaden

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:46

Foto, foto Haha!

Klinkt goed hoor en dat wennen is meestal zo. Leuk zeg en dapper van je Haha!

Ik ben best wel een kapperfreak, maar ik en de kapper moeten wel tijd hebben, dus een afspraak maken daar is best moeilijk. Als ik dan eenmaal een afspraak heb wil ik het ook wel leuk, iets anders dus, en dan verf ik het zelf nog even snel.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:06

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:09

Ik vind het leuk Haha! Het staat je ook goed, iets minder gewoontjes dan met lang haar. Gaaf hoor, wel een overstap die foto's.

Ik heb trouwens vanmiddag gebeld naar iemand die mij misschien met Mazzel les gaat geven. *Al jouw sms'sjes over wel niet bellen zorgden ervoor dat ik ook maar moest bellen. Ze belt terug, maar waarschijnlijk ga ik dus met hem lessen. Wat heel hard nodig is.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:54

Eindelijk, goedzo! Ik denk dat dat jullie heel erg kan helpen Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:32

Zooo, Annemarie, daar is een stuk af! Gaaf hoor, dat je dat durft en het staat je ook goed moet ik zeggen.

Fenna, gaat het nog niet zo goed met rijden dan?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:15

Nee, hij is gewoon ontzettend moeilijk en snapt het niet helemaal. Hij loopt weg over de buitenschouder, pakt links vast of pakt rechts vast. Als het te moeilijk wordt gaat hij racen en is er niets meer aan te houden. En ik weet eigelijk ook niet altijd hoe ik het op moet lossen Nagelbijten / Gniffelen Gister vond ik in de buitenbak eindelijk het stuur, maar toen was de rem weer kwijt en het is echt lastig. De eigenaresse wil ook dat ik les neem, en dat gaat als het goed komt binnenkort gebeuren. Dan kan ze mij uitleggen hoe ik het met rijden allemaal kan oplossen Lachen

Ben vandaag trouwens naar de studiebeurs geweest en ben helemaal moe van al die gesprekken en informatie en alles. Eigenlijk heb ik nog steeds niet echt een goed idee, maar wel een beeld bij sommige studies en ik weet een beetje wat ik wil Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 19:50

Wauw, wat wil je een beetje dan? Lachen

Ik heb vandaag Joey in het zweet gewerkt, arm beest, hij was echt doodop Ach gut
We reden met 8 mensen.. vreselijk druk Scheve mond

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 00:53

Acht? Dat is nog niks. Vroeger reed ik standaard met zijn twaalven of dertienen in een les Clown Nagelbijten / Gniffelen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 09:30

Citaat:
Acht? Dat is nog niks. Vroeger reed ik standaard met zijn twaalven of dertienen in een les

dan hoop ik voor je dat de bak een beetje groter was als bij het lamoen Nagelbijten / Gniffelen maar iid vroeger , en ik denk dat het heus nog wel voorkomt reed je met veel meer, en dan in een lange sliert achter elkaar aan Clown

fenn, om de "rem op je paard te instaleren" begin ik altijd met kort achter elkaar veel overgangen te rijden, stappen , halthouden, stappen halthouden, gaat dit goed, kun je de draf erbij nemen en later de galop. dit is echt niet in een uurtje rijden opgelost en zal je maar zo een week of 2 kunnen kosten, ga daar ook geen andere dingen bijpakken consentreer je op dit ene ding. heb je dat "voorelkaar"kun je schijnovergangen gaan rijden enz. het voordeel van dit soort oefeningen is dat ze beter aan je been komen, want dat is zo als ik het begrijp het probleem. het vastpakken op 1 kant heeft vaak te maken met scheefheid, dit los ik op door stukken te rijden met contrastelling. maar begin eens bij het begin en zorg dat hij aan je been is. hopelijk kan je hier wat mee, het is natuurlijk moeilijk precies aan te geven van achter de p.c..

edit: annemarie haar haar zat echt leuk, lekker pittig Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:19

bruine schreef:
Citaat:
Acht? Dat is nog niks. Vroeger reed ik standaard met zijn twaalven of dertienen in een les

dan hoop ik voor je dat de bak een beetje groter was als bij het lamoen Nagelbijten / Gniffelen maar iid vroeger , en ik denk dat het heus nog wel voorkomt reed je met veel meer, en dan in een lange sliert achter elkaar aan Clown

Klopt, helaas, we reden maar wat vaak in colonne, dus gewoon in een sliert inderdaad. Onmieglijk saai eigenlijk, ik reed daar geloof ik alleen maar vanwege mijn 'lievelings' paardjes, en vanwege mijn vriendinnen die ook in de les reden. Verder was er weinig aan.. nouja, als je geluk had mocht je voor jezelf gaan rijden, dat was dan meestal als de instructrice geen zin had om figuren te roepen Nagelbijten / Gniffelen
En dan nog was het lastig, kan het me niet voorstellen maar ik reed ook gewoon kleine stukjes galop tussen elf/twaalf dravende KWPN'ners, en kleine voltes enzo. Heul goed uitkijken betekende dat
En nu niet gaan vragen bij welke manege dit was, want dan sta je echt met je oren te klapperen Knipoog

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:26

Wij hebben wel eens met z'n 10en gereden, maar dat was niet zo'n succes. Heel weinig ruimte heb je dan, plus dat er 3 verschrikkelijk hyperactieve paarden meereden, die om de haverklap wegschoten. Wij rijden gelukkig ook niet in colonne, maar voor ons zelf. Ik moet zometeen om een uur of 4 richting manege, heb vandaag een wedstrijd. Ik hoop dat ik het haal, want ik rij op een opzich brave, maar o zo slome pony. Die al een hele dag heeft gelopen, en dan ook nog met de wedstrijd mee moet doen. Er zit ook nog eens een uur tussen mij en degene die ervoor op hem moet. Maarja, het lukt vast wel.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:11

Citaat:
En nu niet gaan vragen bij welke manege dit was, want dan sta je echt met je oren te klapperen

je had natuurlijk wel een voorgevoel dat ik dat toch ga vragen Knipoog

succes djoni Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:27

Manege Chardon, van IJsbrand Chardon, als dat je wat zegt Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:28

Djoni succes! Gaat vast goedkomen!!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 16:40

Dat zegt me wel wat ja Ja
Op ponykamp waren er twee zusjes die daar ook rijden.. en maar doen alsof het de beste manege van de wereld is omdat het toevallig van meneer Chardon is, maar je hoorde daarnaast verhalen Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed, voor in een Lamoenbakje is 8 veel als je niet in een treintje achter elkaar wil rijden. 6 is nog wel te doen, maar gelukkig rijden wij standaard met z'n 4'en, heeerlijk wat een ruimte!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:46

Hmmm.. onze lessen zijn te druk en te vol en zoals ik gister reed ik ben bang dat dit toch echt mijn laatste kaart is. Hoewel ze er wel ontzettend aardig zijn Ja

Paulien, bedankt voor de tips. Het probleem met Mazzel is vooral dat hij alles in één heeft. Hij is moeilijk te sturen (zeker in draf), schiet er vandoor als hij het te moeilijk vind, valt om op links en ik weet soms echt niet waar ik moet beginnen. Volgende keren ga ik dus overgangen rijden.

Djoni, hoe ging je wedstrijd?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:41

Citaat:
Manege Chardon, van IJsbrand Chardon, als dat je wat zegt

ja zeker zegt mij dat wat Haha! op basis van de naam zou je dan toch heel wat verwachten.

fenn, begin dan met 1 ding tegelijk, laat de draf dan even zitten en rijd overgangen halthouden stap, gaat dat echt lekker dan pas de draf erbij. werk veel op de volte, op rechte stukken kunnen ze zeker als ze al wat drammerig zijn makkelijker onder je uit lopen. het omvallen naar links kan iid met scheefheid te maken hebben, waarschijnlijk heb je op je linkerteugel weing tot geen druk, rechts pakt hij dan vast, kort gezegd, links meer aan nemen evt contra stellen rechts proberen zelf te ontspannen en een licht contact houden , misschien vind je het allemaal wat saai maar beperk je tot de gang waarin je zelf het meest controle hebt, ik zou zelf de draf en galop even laten voor wat het is zeker in het begin van je rij uur. succes

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:47

Ik ben net terug van de wedstrijd, en zoals verwacht was de pony ontzettend sloom. Maar hij was gewoon ondzettend moe, heb ik het idee. Hij moest al in de normaale lessen lopen, en dan ook nog op zo'n wedstrijd. De proef ging wel redelijk, behalve dat hij gewoon erg sloom was. Uiteindelijk 2de geworden met 216 punten.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 02:40

Nou, hartstikke goed toch?? Super! Hopelijk kan die pony nu even genieten van zijn/haar rust dan, kan me voorstellen dat ie moe was na zo'n dag Lachen

Van Chardon verwacht je idd wel kwaliteit ja (maar zo zie je maar dat dat FNRS-sterrensysteem niet altijd betrouwbaar is, wat ik laatst dus ook al zei, aangezien de manege wel 5 sterren had/heeft). De lessen waren echt een ramp, tenminste die van mijn instructrice. Je kreeg twee, misschien drie keer in het uur een persoonlijke opmerking, wat vaak nog beperkt werd tot 'een keer doorzitten Tessel' Nagelbijten / Gniffelen ja, zo erg was het. Ik was dan een redelijk onopvallende ruiter, reed vaak op niks-aan-de-hand-paardjes, dus aan mij is nooit zo veel aandacht besteed, jammer.

Als ik dit zo zit te typen vraag ik me in godesnaam af waarom ik daar eigenlijk zo lang heb gereden Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 12:07

Vanwege de gezelligheid? Mijn lessen zakken nu heb ik het idee ook steeds verder af, op Smit dan, toen ik er net reed kreeg ik nog wel veel commentaar en leerde ik er ook echt wel wat, nu rijd ik dan in een volwassenen les die bijna allemaal minder lang rijden dan ik. Vrijdagavond werden ik (of een vriendin van me) dan wel veel gebruikt voor het inzetten van moeilijke, onbekende figuren (voltes openen/sluiten, binnen de volte van handveranderen in een S, weet ik veel Nagelbijten / Gniffelen ), maar het enige wat hij tegen me gezegt heeft is: 'ze mag wel wat ronder lopen Fenn, vraag maar wat meer door.' Toen dacht ik echt: hallo ik ben geen superwoman. Paardje, wordt normaal eigenlijk alleen door beginners gereden, plakte het liefst achter een ander en was niet gewend om op eigen benen te lopen en ik had al veel moeite om hem lekker los te werken. Pas in/na de gallop ging het fijner, maar goed, dat kwam ook niet echt door Aad.
Baal er best van dat het lessen zo achteruit gaat, maar het blijft er gewoon gezellig? We rijden dan in die volwassenen les met vier wat jongere meiden en dan zitten we nog bijna een uur, soms langer, na te kletsen in de kantine. Allemaal aardige mensen, ik kan verder onzettend goed met iedereen opschieten. Als we naar buiten gaan dan is Aad hartstikke vrolijk, dan kan ik goed met hem kletsen, maar grmbl. Die lessen. Maar goed, volgende keer beter hoop ik.

en edit: Djoni gefeliciteerd Haha! Tweede is toch supernetjes, zeker op zo'n pony hoor. Want mijn ervaring is altijd weer dat de beginnerspony's het moeilijkst zijn. Nee, echt goed Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 17:41

Super Djoni! Go jij! Go jij!

En over de manege's.. over de eerste 2 waar ik heb gereden kan ik niet zoveel vertellen: bij de 1e was ik nog klein, bij de 2e heb ik maar een jaartje gereden en daarna schijnt er veel veranderd te zijn.. En het Lamoen kennen jullie allemaal Knipoog