Ja het is snachts ook niet lekker buiten.. Ach ze kunnen als t moet allemaal naar binnen snachts, dus dat is t probleem niet..
PeeWij
Geplaatst: 04-05-10 17:15
Amarie schreef:
spannend spannend, bij Wootje ging het alarm drie keer af vanacht maar niets aan de hand. Volgens mij duurt het nog wel even. Het is ook veel te koud buiten.
En Barcardi heeft op 5-5-2010 om 18:00 uur een hengstveulen gekregen Fouradi:
djoontje
Geplaatst: 06-05-10 03:50
Wauw zwart , die 1e foto doet me echt aan Odaymie's veulen denken, alleen had die alleen maar een grote ruit kol op zijn hoofd. Heeft hij 2 blauwe ogen of alleen links?En is het een blijvende kleur? Hele gave naam trouwens
Ik bedoelde eigenlijk of de blauwe kleur blijft. Denk het wel, het is zo helder blauw. Soms zie je dat een blauwige gloed zeg maar nog wegtrekt, maar dit lijkt me een maanoog. Echt apart, staat mooi zo bij dat zwart, spring er echt uit!
Joyceee86
Geplaatst: 06-05-10 12:49
Het is een maanoog dus het zal blijvend zijn(alleen links).. Barcardi moest idd nog 1 week, was de 12 uitgeteld.. Als Barcardi door viceroy gedekt is dan blijft ie zwart, want daar komt geen schimmel in de lijn voor.. Maar daar komt ook geen maanoog in voor.. Dus niemand weet waar dat maanoog dan vandaan komt..
Hij is leuk Joyce, en dat maanoo is een mooi herkenningspunt. Ik zit nog steeds in spanning, zondag is de datum maar vorig jaar was ze ook een paar dagen later.
Wat een leuk veulen Joyce! Geniet er maar van. Je hebt nu toch vakantie?
Joyceee86
Geplaatst: 07-05-10 00:11
Ja gelukkig heeft ze het eerder gedaan, ze luisterd dus heeeel goed naar me de 17e hoef ik pas weer te beginnen dus
Heb Fouradi vandaag zijn halster om gedaan terwijl hij lag te slapen Hij bleef gewoon doorslapen Meteen barcardi er 10 minuten af gehad, en meneer bleef nog steeds slapen :p Barcardi gedroeg zich super, hinnekte niet eens (is toch niet zon hinnekerd, alleen nu zon mam hinnik als veulie tever weg gaat) Toen ik terug kwam stond hij wel, maar verder super braaf
Hij begint nu wel leuker te worden. Die 1e dag was ie nog een beetje 'schieterig' bij aanrakingen, maar vandaag heb ik al lekker met hem liggen kroelen in stal. Halster weer op, voetjes laten geven Leuk joh, dat jonge spul :D
Ja en iki weet dat die het bij haar heel goed krijgt.. Ik heb ook nog zitten denken, maar vind het wat link. dadelijk gebeurt er iets.. En Barcardi word van mij (als b ze verkoopt) anders heb ik weer goedkoop een paard :p Net als bij Olympus
Nou eindelijk kan ook ik weer rustig slapen. Gisterenavond geboren, For Joy, bruine hengst, vier witte sokken, kol en sneb. Alles is goed gegaan, hij is groot en staat nog lekker doorgezakt op zijn benen. Vandaag lekker op stal gelaten want hij mag nog wel wat stabieler worden (hihi). Foto's zet ik binnenkort op mijn hyves, dat is zo'n gedoe hier op bokt. Ga zo lekker slapen heb het helemaal gehad met drie nachten haast niet geslapen. De groetjes ...........
Gefeliciteerd amarie en Joyce! Ik heb de foto's bekeken van beide veulens, wat zijn ze mooi zeg!! Spannende tijd geweest voor jullie zo te lezen!! Nu lekker genieten, fijn dat je nog vakantie hebt joyce! Expres zo gepland zeker?
Bij ons is er nu een zwart mini-shetland-hengstje geboren! Ik heb nog niet zoiets klein en liefs gezien!! Het is net een kat zo klein!! Zal binnenkort eens een foto hier neerzetten.
Inmiddels de eerste wedstrijd gereden met ons friesje! 165 en 167 punten, 1 keer 6e en 1 keer 4e (van de 7), dus al met al zeer tevreden!! De bakrand was wel erg spannend, die natte plek zal je zomaar opeens op gaan eten, stel je voor! En de jury zag er ook eng uit, dus veel madam liep veel in de buitenstelling ipv binnenstelling, heeft ons veel punten gekost. Maar ik ben blij!! Het is wel verslavend zeg dat wedstrijd rijden.. heb nu al zin in de volgende!!!
Er is trouwens een friese hengst bij de friese merries gezet, een paar keer goed gedekt, dus als het goed is volgend jaar ook 2 kleine veulentjes!! Wel apart om te zien dat dekken, ik heb nog nooit zoiets gezien!!
Leuk Xindy dat je meegedaan hebt en ja het blijven paarden, echt onvoorstelbaar wat ze allemaal wel niet eng vinden en wat niet. Met For Joy gaat het prima, hij gaat al wat rechter op zijn benen staan en blijft groeien (hihi). Verder met CQ begonnen met het zadel erop en zoals gewoonlijk is alles best bij hem, liep zijn rondjes aan de lijn alsof hij het altijd zo gedaan heeft, nu maar hopen dat het zo blijft.