Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:51

Ik wil ook nog een statief. Bijna jarig.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:17

Judith, jij weet dit vast wel. Ik zat te kijken op de hyves van Bergemo en kwam deze foto tegen:
http://94.100.116.105/672500001-6725500 ... _WV8Y.jpeg
Is dat het paard waar ik toen naar ben wezen kijken en die ik eigenlijk toch wel heel erg leuk vond, maar toch te groen en nog te sloom?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:43

Ik heb het vermoeden dat dit Belmondo is (nieuwe Belmondo, dan), maar geen idee of dit hetzelfde paard was als waar jij toen bij ging kijken }: Was toch vorig jaar? Hoe oud was paardje toen? Ik denk dat je namelijk op een ander heb gezeten waarvan ik de naam niet meer weet :P

Met deze heb ik de eerste twee lessen van de springcursus gereden; scary! Eerst moest ik de voorbenen over de hindernissen tillen, toen de achterbenen, en sh*t, nóg een keer :oo (dubbelsprong :') )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:50

Ik ben vergeten welke naam bij de foto stond, maar geen Belmondo. Ramon? Iets in die geest.

Ik heb nog meer foto's gekeken en het was hem inderdaad niet. Ik heb toen op Knabbel of Babbel gezeten, kwam hem op andere foto's nog tegen. Zijn die er nog?
Is anderhalf jaar geleden en toen waren ze met zijn drietjes (kruising ardenner x fries) 1 zware, 1 slankere en 1 friesachtige. Die fries was heel vlug en die zware was ook wat vlotter en ontzettend lomp. Waren toen net een week of 3 onder de man.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:30

Ik dacht dat Knabbel en Babbel er nog staan...
De 3 jonkies klinken als Megan (klein en smaller en sneller) Bolt (friesachtige met kwpn kleur) en peerd dat nu Mira heet maar eerder (dacht ik ) Moniek (zwaar & lomp)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:17

Knabbel en Babbel waren toen 2 van de 3 jonkies. De derde was echt een zwarte die veel weg had van een fries, but I could be wrong.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:29

Ow, ik weet welke je bedoeld, maar ik kom niet op de naam... (irritant!)
Dit paardje is net een maand of twee geleden verkocht, staat nu pensionpeerd te wezen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:17

Ik denk dat die zwarte ook de leukste was. Op dat moment was hij nog veeeel te kriebelig en ging het opstappen nog voor geen meter daarom ben ik er zelf niet eens opgeklommen. Qua bewegingen voor een rijpaard was die het leukste.

Hebben jullie trouwens ook al genoeg van al die sneeuw?! Pfoe! Volgens mij ben ik al bijna 6 weken niet meer op buitenrit geweest. Bleh!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:07

Nou ik ben het goed zat. Wilde vandaag paardjes te voet verhuizen, maar durfde het toch niet aan. Ik kan me trouwens niet eens herinneren wanneer ik er voor het laatst opgezeten heb O:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:46

Ikke wel; oudjaarsdag :D Eerst een stukje straat zout gestrooid zodat ik met Ascot de berm in kon, en dan was het stappend te doen. :P Op zich vind ik sneeuw best leuk, maar voor de paardjes is er niks aan. Zal maandag op het werk ook leuk worden; het rijden voor de cliënten was een maand afgeslast en zou komende maandag weeer beginnen. Een cliënt zou blijkbaar door gebrek aan begeleiding niet kunnen, en kwam me al diep beledigd vertellen dat ze wél komt rijden, alleen! :+ Laten wij nu de regel hebben dat sneeuw géén paardrijden betekend...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:55

Degene die bij ons op woensdags de gehandicapten lesgeeft heeft een eigen zorgboerderij en komt vanaf nu ook met de hele les naar 'onze' binnenbak toe. Die kinderen hebben al zo lang niet kunnen rijden!
Ik ben wel blij met onze binnnenbak, dat we altijd kunnen rijden, maar nog vind ik het niets. Ze kunnen minder lang buiten (al het water bevriesd meteen en de paarden met ijzers mogen niet te lang ivbm ijsklonten) en dat merk je meteen aan Vies.
Hij zal het in elk geval niet koud hebben denk ik, hij heeft genoeg isolatiematriaal op zijn lijf zitten O:) Hij is een beetje bollig. Haha

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:43

Nou Ulvy stond gisteren in een hoekje van de wei te slapen in die volle sneeuwstorm.
RB deed een poging iets eetbaars te vinden tussen de sneeuw. Dus koud zullen ze het wel niet gehad hebben. Had een lekker bedje van stro gemaakt in de stal, maar het enige wat ze daarmee gedaan hebben is de helft opeten zag ik.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:46

Van mij mag het wel weer 35 graden in de schaduw wezen. :)) Overigens hebben we dat hier wel nodig om de sneeuw weg te krijgen. Tot gister lag hier sowiezo al een aangestampte laag sneeuw/ijs van een cm of 5 en daar is gisteravond, vannacht en vandaag toch nog zeker 10 cm losse sneeuw bij gekomen.

Op dit moment zeggen de weerberichten op het internet dat het woensdag gaat dooien. Ik hoop het! Vingers crossed!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:24

Hier dooide het vanmiddag al even :j De drinkbak van Vies doet het ook weer (buitenste drinkbak, dus als die los is, doet alles het aan die kant van de stallen)
De grond is alleen nog heel erg glad. Juist omdat het gedooid heeft en nu alles weer opvriest. Krijg je zo'n mooi laagje ijs van.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:45

Ja, daar kan meneer de medeweggebruiker met haast nu ook mooi over meepraten 8-)

Ik was naar Purmerend geweest, en op de terugweg is de afslag richting Barneveld een vieze bocht. Dus op tijd uit laten rollen, terugschakelen enz. Meneer met haast schoot me met een flinke vaart voorbij om dezelfde afslag te nemen. Kom ik de bocht om, wat voor mij al voelde als 'geen kilometer harder rijden want dan glij ik', staat meneer daar...geparkeerd in de kofferbak van zijn voorganger. :wave:

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:33

He bah Judith! Achterlijke mensen ook altijd met dat harde rijden. Dat ze zichzelf overhoop rijden á la, maar het is zo eng dat ze meestal bovenop iemand anders rijden die wel gewoon voorzichtig rijdt.

Hadden ze niets? Geen zwaargewonden?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:06

En daarom waren Maaike, Bas, Jerry en ik dus niet naar Purmerend geweest. ;) Maaike en Bas niet omdat zowat de gehele weg daarheen niet gestrooid was en je dan dus 30 km/u kan gaan rijden (en dan duurt het erg lang kan ik je zeggen), maar het is natuurlijk ook mega gevaarlijk. En dan zijn Jerry en ik niet geweest omdat het openbaar vervoer door de sneeuw niet zo geweldig is en we vanaf het station nog een stuk moesten lopen in Purmerend. Dus we hebben maar een cadeautje op laten sturen. :))

Fable is nu heel debiel aan het rondrennen als een kamikaze piloot. Hij knalt overal tegenaan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:14

Helmpje opzetten :)* Nee, zonder gekheid; hij was toch slechtziend? Oogjes toch maar in de gaten houden...

@ Anne; beide bestuurders stapten uit; zolang ze kunnen lopen hoef ik niet te reanimeren :P (of 112 te bellen)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:34

Nog meer sneeeeeeuuuwww! *\o/* -O-

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:07

ER was welgeteld 1 cliënt die dit een leuk vooruitzicht vond..de rest incl. personeel NIET >;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:18

Vind je dat leuk nog meer sneeuw Annie?

@ juut: Ik geloof dat alle konijnen lomp zijn, Aslan doet het namelijk ook...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:44

Ik ben blij :D
Vroeger, ooit, lang geleden had ik een doos vol ponyclubs en penny's. Vooral ponyclubs las ik errug graag. Tot de zwarte dag kwam dat ik deze doos weg moest gooien (jaja, heus jeugdtrauma :P ) Nu heb ik gister een doos van iemand ander overgekocht, en hiep hoera; mn favo verhaaltje zat er ook tussen *\o/* Ik ben dus even thuis, maar niet thuis :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:27

Hahaha! Via CM toch? Zij heeft lesgegeven op de Urena. ;) Ponyclubs zijn leuk ja, ook zo mooi getekend.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:00

Indd :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:38

Ik had de advertentie gezien en dat jij erop had gereageerd. ;)