Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xeen

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:55

:))

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:50

Ik doe het inderdaad ook al met king :) heb er al wat lessen in gehad.
Dus ik doe ook niet mee met de clinic ;) maar mensen genoeg op stal!

King blijft vandaag lekker binnen. Gister stond hij echt te beven, met zijn rug helemaal bol. Dat was wel erg zielig. Zo kan ook de wei weer wat opknappen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:48

Verie gaat met dr jasje aan naar buiten, was gister helemaal verzopen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:18

Ik dacht...Veertie blijft wel drijven..... :))

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:25

Esther28 schreef:
Verie gaat met dr jasje aan naar buiten, was gister helemaal verzopen

Wie niet gisteren :D

Zo de paarden staan allemaal weer buiten en gelukkig zonder de regenspetters maar wat een blubberzooi..........

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:38

Hoewel ik mijn Chefke natuurlijk verschrikkelijk mis (bij de gedachte aan zijn eigenwijze kopje springen de tranen me spontaan in de ogen...)
Was het gister ook wel fijn om een keer niet naar stal te moeten... Maar in gedachte was ik wel bij jullie, hoor!!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:53

Louise, Chef........... :(:) De stal is leeg naast me

Als je ons mist dan weet je waar we uithangen. Op de Oostveenseweg nummer 9. :P

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:25

Stampend in de modder...

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:05

Jetta schreef:
Ik dacht...Veertie blijft wel drijven..... :))

_O-

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:25

Ik leg nog steeds mijn spulletjes zo op Yes haar kist dat Cheffie er niet bij kan Louise, een gewoonte die er niet snel uit gaat denk ik ;) , gek peerd, kan me voorstellen dat je hem mist.... :(:)
Vandaag een stuk beter droog weer, paardjes waren weer blij op de wei te staan volgens mij, even genieten van het droge redelijk warme weer.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:10

Ik mis Cheffies eigenwijze neus..... bedelen om een stukkie oud brood....maar wel zelfgebakken !

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:37

Ach als je Abdul een klap voor zn harses geeft lig ik geen nachtwaker van hoor :D . Die paarden zijn onderling veel hardhandiger voor elkaar. Mmm zo'n klap met en hamer tussen zn oren vind ik wel een goed idee....... Dan neem ik ook springschoenen zodat ik er nog bij kan als hij weer eens met zn voorbenen staat te wapperen :D

Werken aan de lange lijnen is leuk. Ik wil daar in de toekomst mezelf met Abdul ook meer mee gaan doen. Wijken kan hij al, en hij ging pas ook een paar passen in de piaffe (was dan wel onbedoeld) dus ik denk dat hij best wel flink potentie heeft. John Erb die mij les geeft is ook erg bedreven in de lange lijnen en geeft daar geloof ik ook les in. Als hij toch komt is het misschien wel te combineren(als je dat wil tenminste)

Louise zal zeker wel raar zijn om niet te 'hoeven' komen. Maar kan me voorstellen dat het ook wel lekker is. Het is hier inmiddels een soort van modder-kuuroord aan het worden.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:25

Met recht modder kuuroord... Me laarzen zogen vast in het ruinenland. Zelfs jack kwam aanlopen of tie aub mee naar binnen mocht. Móet niet gekker gaan worden

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:36

navanna had ook uitgebreid 'gekuurd' zag ik vanmiddag, die was echt pikzwart.

En Arjan krijgt van mij echt weer de prijs van aller beste stalhouder. Abdul heeft vanmiddag met zn achterbeen de onderste stroomdraad van de longeerbak gesloopt, dus ik Arjan gesmst. Nog geen 5 minuten later was hij het al aan het repareren, echt top!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:42

knuffeldier schreef:
navanna had ook uitgebreid 'gekuurd' zag ik vanmiddag, die was echt pikzwart.

En Arjan krijgt van mij echt weer de prijs van aller beste stalhouder. Abdul heeft vanmiddag met zn achterbeen de onderste stroomdraad van de longeerbak gesloopt, dus ik Arjan gesmst. Nog geen 5 minuten later was hij het al aan het repareren, echt top!

Dat vind Navanna heerlijk, doet ze graag! Beter dat dan dat ze weer als een gek door de wei gaat rennen.....

En Abdul de sloper dit keer? Meestal heb ik er een abbonement op met zowel Yes als Esmee, al deed de laatste het wat groffere werk, die brak gewoon voor Arjen zijn ogen het hele hek af.....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:04

Na haar kuurbad heeft navanna nog wel heel mooi het weiland omgeploegd. Maar wel lekker voor haar dat ze het zo leuk vind om in de nattigheid te rollen.

Abdul liep nadat hij in het draad was blijven hangen weg met een slepend achterbeen alsof hij zwaargewond was. Dacht heel even oliebol, maar had daarna zoiets van kan me bijna niet voorstellen dat hij schade oploopt van zo'n draadje. Maar toen ik niks zag en voelde, vermoede ik dat hij weer eens de drama Queen uit hing. Wat dat betreft is het een echte man, bij elke pijntje doet hij echt alsof ie minstens stervende is. Daarna ging hij een rondje als een gewond hertje rond galopperen en toen was hij weer wonderbaarlijk genezen :D . Heb voor de zekerheid later nog een keer alles na gevoeld, maar alles was in orde.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:10

Wahaha gekke Ab! Ach...ze slopen allemaal wel eens wat. En onze stalbaas neemt zijn vak serieus, gelukkig!
Het is ook wel bar en boos met zoveel nattigheid. Zelfs de paarden balen ervan en willen echt naar binnen 's avonds.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:46

Nattpigheid hoezo? Ik ben even tegen de zon gaan schuilen, smelt zowat.. Is hier 35 graden! Zal er een stuk of 7 die kant op sturen!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:28

knuffeldier schreef:
met buitenzetten heb ik abdul een vaste routine geleerd, en zo krijg ik hem zonder rare sprongen zn weiland in: Zn landje voorbij lopen, en dan omdraaien. Draadje ver opengooien (naar buiten toe) en daarna naar binnen lopen. Hij krijgt van mij voordat ik het draad open als hij na het omdraaien netjes stil staat een kleine beloning (2 a 3 bixjes) als hij netjes door het draadje loopt krijgt hij dat nog een keer.
Maar goed, uiteraard zijn jullie vrij om het op je eigen manier te doen, maar mocht je het ook zo willen doen, in mijn blauwe kist staat een bakje met een geel dekseltje waar bix in zit.

Mariek, ik heb gedaan wat je hebt gezegd en dat werkt errrug goed. Ik heb een klein handje bix in mijn jaszak gedaan en Abdul rustig uit zijn stalletje gehaald. Ik liet hem meteen even weten dat ik wat lekker in mijn zak had en ik had naturlijk meteen zijn volle aandacht. We liependaarna rustig richting het landje en onderweg ging ik af en toe stilstaan en als hij dat braaf deed, kreeg hij een of twee brokjes. Nou, hij was zo mak als een lammetje... :D Dit deden we nog twee keer en hij bleef echt keurig bij me. Daarna zijn we het land opgegaan, eerst wilde hij wegschieten dus ik hengelde hem weer rustig naar binnen. Ineens wist hij het schijnbaar weer want hij bleef keurig staan wachten op zijn beloning. Echt een pluim voor Abdul (en jou inspanningen natuurlijk!)... ;)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:29

ElizeVdS schreef:
Nattpigheid hoezo? Ik ben even tegen de zon gaan schuilen, smelt zowat.. Is hier 35 graden! Zal er een stuk of 7 die kant op sturen!

Eeehm waar zit u dan? 8-)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:17

Eh, lekker weer? Ben vanmiddag zo ongeveer letterlijk verzopen in een kano, en nog flinke stroming en wind tegen ook, toch niet helemaal het idee waarmee we weg gingen.....wel heerlijke appeltaart op daarna om het goed te maken en net nog lekker uit eten geweest in Delft.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:46

Twinklebel schreef:
Eh, lekker weer? Ben vanmiddag zo ongeveer letterlijk verzopen in een kano, en nog flinke stroming en wind tegen ook, toch niet helemaal het idee waarmee we weg gingen.....wel heerlijke appeltaart op daarna om het goed te maken en net nog lekker uit eten geweest in Delft.

Ooh toch wel nat geworden? Nou als het maar gezellig was en appeltaart maakt natuurlijk wel heel veel goed hé! Vooral als het warm is met slagroom... :9 Heb je nog leuke foto's gemaakt?

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:47

Heeft iemand toevalling basisbrok wat ik mag lenen? Mijn brok is namelijk op maar ik ben pas vrijdag in de gelegenheid om nieuwe brok te kopen...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:51

Serada schreef:
Twinklebel schreef:

Ooh toch wel nat geworden? Nou als het maar gezellig was en appeltaart maakt natuurlijk wel heel veel goed hé! Vooral als het warm is met slagroom... :9 Heb je nog leuke foto's gemaakt?

Nat is een understatement.......het ging na een half uur regenen en is gewoon niet meer gestopt. Had geen droge draad meer aan mijn lijf, keiharde wind erbij en een flinke stroming (die constant tegen leken te zijn), heb me helemaal rot gepeddeld. En nog een keer tien minuten vast gezeten in het riet, elke keer als ik hem eruit leek te krijgen werd ik terug geblazen. Fototoestel zou dit niet overleeft hebben......

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:54

Twinklebel schreef:
...nog een keer tien minuten vast gezeten in het riet, elke keer als ik hem eruit leek te krijgen werd ik terug geblazen.
_O-
Laatst bijgewerkt door Serada op 18-07-12 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt