Zondag blijft gewoon karren dag en tja, als weer beetje meewerkt, zou ik wel willen proberen om vaker te gaan rijden. Ik ben al blij hoe hij dit zo oppakt.
Lekker Wendy, dat mazzeltje het zo goed heeft gedaan van de week! En dat je dus lekker hebt kunnen rijden!
Hier elke dag aan de wandel. Heb al zo'n 22,5km gewandeld in de afgelopen dagen en dan nog bijna 12km hardgelopen!!!! Ondertussen ook van de zon aan het genieten!
Las op Facebook dat Adje gister lekker druk was op buitenrit! Wat is het toch ook een dondersteen hè? lekker beest !
En nog minder dan 3 weken en dan lekker naar buiten! Hadden we nou een privé groepje? En die taart, ik heb wel met een mini-stukje !
Mazzel heeft echt heerlijke gangen, soms even hobbel bij het aandraven of een enthousiast bokje in galop, maar eigenlijk is alles prima uit te zitten. Al liep hij op het strand wel even in draf stukje enthousiast met beentjes erg omhoog koppie erop omdat hij andere paardjes zag.
En sportief milou, dat doe je goed. En zonnetje is fijn ja, hier is het weer bewolkt en gisteren zelfs wat regen. Maar ze voorspellen voor zondag echt super weer :D Als goed is gaat stalgenootje met kinderen mee op de kar, dus wordt een gezellig ritje. Kan Mazzel weer lekker aan zijn conditie werken
Uhm.....maar ga mijn sportiviteit van deze week natuurlijk niet teniet doen, haha! Nee hoor, zal zeker van een stukje genieten!
Heb je best een leuk idee Wendy! Zullen we allemaal iets meenemen en een picknickmand op de kar (of vooraf daar op stal lunchen)? Of zeg ik nou iets geks?
Ik vind het wel leuk idee. Ik ga in ieder geval niet heen en weer naar nw-vennep tussendoor. Al denk ik dat het dan handiger is om op stal wat te eten of dan op de kar (kunnen we om en om sturen). Onderweg met de kar stoppen kan ook, maar dan wordt het vrij laat om te lunchen. En milou, je mag ook bij Mazzel gaan lopen, vindt hij alleen maar gezellig, kan je het stukje taart weer verbranden.
Danseresje
Geplaatst: 11-04-13 17:28
Ik ga tussendoor ook niet terug naar Leiden hoor! Op stal wat eten vind ik ook leuk! Enne, ernaast lopen.....dan wel in stap hoor !Hahahaha!
Danseresje
Geplaatst: 11-04-13 17:37
En nog een kleine fotospam van afgelopen vrijdag! Foto's zijn direct na de proef genomen:
Meneer terug richting stal! Oortjes erop en gaan, haha!
Of Tiesto (de kleine zwarte?) Mijn moeder en ik vonden hem allebei leuk!
Danseresje
Geplaatst: 11-04-13 19:13
Ja, die eerste foto is inderdaad ook erg leuk! En ja, kon nog lachen na de proef! Heb ook twee foto's van voor de proef nog in de stal....eentje sta ik absoluut niet lachend op en kan je de zenuwen van mijn gezicht aflezen, haha! O jee......steeds meer serieuze concurrentie voor die boef! Antoinette, voor wie ga jij? Nieuwe vriendin ayla, trouwe makker Arko of dondersteen Adje? Tiësto is idd ook Wel leuk, maar niet echt mijn type! is idd die kleine zwarte Sas! Als ik nou op hem ben ingedeeld Saskia, en jij op Adje, ruilen? !
O, jij bent ook lekker, galop mee rennen! Mag hopen dat mazzeltje een verzamelde galop kan voor de kar, haha !
Net waar hij zin in heeft, hij kan lekker hard als hij enthousiast is met bokken erbij, maar hij kan ook een handgalopje doen. En Sas, ik vind het prima, 4 op de kar past best, eigenaresse is dan op vakantie eventueel past een 5e ook wel, maar wordt wel wat krapjes achterin, al kan er wel gewisseld worden onderweg. Op het asfalt hoeft Mazzel niet zo hard te werken om de kar vooruit te krijgen.
En ik wil een paard/pony bij smit die vlak loopt, dan valt de spierpijn hopelijk mee.
Paarden met vlakke gangen zijn: Adje, ushi, Tiësto, ragna, avalon (maar ook die heeft zijn buien en wordt niet altijd voor ruiters van buitenaf gebruikt volgens mij) hebben vlakke gangen. Verder weet ik het niet zo goed, aangezien ik weinig anders gereden heb, haha !
Ragna is nog een bekende, ronnie zit ook niet verkeerd, alex valt ook wel mee, maar dan krijg ik hoogtevrees. Bo wil ik absoluut niet, die ruil ik voor alle andere paarden. Verder weet ik niet wie er nog staan. De hafjes zullen wel goed zitten ja.
Danseresje
Geplaatst: 11-04-13 20:40
Alex vind ik niet vlak zitten hoor! Of zijn dat gewoon de grote passen waar ik niet aan gewend ben? Ronnie heb ik geen idee van! Bo hoef je niet te vrezen, die is weg! Tsjimme is een zetel...niet zozeer vlak, maar enorm fijne gangen! Alleen valt die misschien ook in de categorie hoogtevrees?
Tsjimme is nog wel te overleven. Alex valt idd in categorie grote passen waardoor ik denk dat we zo traag gaan, ook niet heel handig. Koos zijn gangen waren altijd heerlijk, al was dat niet mijn grote vriend. Bowie zat lekker, ragna ook. Verder nog wel meer, maar die zijn denk ik ook allemaal weg.