Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne_Z

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:09

Hee bah, dat klinkt niet echt lekker, hoop dat het niets ernstigs is!

Hier even een teken van leven van mij, tis echt superlekker hier, heb al 2 dagen in de zon kunnen liggen en begin zelfs al een kleurtje te krijgen, heerlijk!

Lekker maaike, dat je die examens gehaald heb!

Brr ik zou het ook echt niet chill vinden, Manon. Als er zon gekke vent om me heen zou hangen.

Verder weinig te melden, ik had alleen een vraagje voor de poelenburghers onder ons. Als iemand voor dinnsdag nog naar poel gaat, zou die me dan heeel misschien willen afmelden voor mijn groepsles van dinsdag 21 uur, dat ben ik nog vergeten :+
Zou heeel veel zijn en scheelt mij weer een duur telefoontje haha

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:50

Er is inderdaad een ambulance te pas gekomen vandaag.
Verder weet ik niks. En de manege zelf krijgt niet zomaar informatie los van t ziekenhuis. Het is nog even afwachten.

Vanmiddag zou dr bosrit weg gaan..alle paarden door t dolle.
2 thuis gebleven en de rest opweg naar t bos :)

Dr is nu tot 4 uur tv bij de manege. Iets met een proefles ofzo, niemand weet waarvan.. Vreeemmd!

Ik ga misschien morgen heen.. Verder weet ik t niet. Ik weet dat joyce wel heen gaat maar dat is dan op dinsdag zelf..
Misschien dat meerdere zich melden :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:31

ik ben ook wel benieuwd wat er aan de hand was vandaag.. NIet een soort van oefening ofzo?

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:35

Hmmmm Celine schrama doet mee met puberruil dus er is nu een meisje ook in Bergen, wellicht heeft dat er iets mee te maken?

Ben benieuwd wat er bij poel was.. xxx

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 07:03

HAHA ECHT!! HOE COOL!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:42

Was iemand van Everest gevallen in het bos....
Meer weet ik ook niet!

Ik was bij Joyce kijken, en toen ging Caro ook rijden, en toen moest Caro opeens ook naar het bos door die val. Toen heb ik bijna een uur op haar paard gestapt... Duurde iets langer dan verwacht! Maar was wel een lief paard!

edit:
Vergeet helemaal te vertellen over onze eerste wedstrijd van zaterdag!!
Het was zeg maar een soort achtervolging, iedereen start 20 seconden na de boot voor je.
En wij startten als één na laatste, en hebben de boot voor ons ingehaald. Uiteindelijk zijn we 7e geworden van de 14, dus voor een eerste wedstrijd is dat best wel netjes! Tijd was ook wel prima! (19.21 op 5 kilometer)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:30

Aahh haha dat paard zal wel gedacht hebben. :D

Het is hier zo een lekker weer he. Vanmorgen lekker buiten gereden en straks weer lekker naar buiten. In de buitenbak ook echt warmer dan binnen nu. Wij hebben een hele koele binnenbak, in de zomer wel lekker maar nu koud vergeleken met buiten.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:05

Hij was gewoon helemaal bezweet..... Weet niet hoe hij dat doet, maar hij was helemaal aan het schuimen... :S
Heb toch echt alleen maar gestapt....

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:57

En galopchangementjes geoefend ;)
Ja, was inderdaad iemand gevallen, wel een heftige melding dan! Ik weet niet wat de persoon ik kwestie had, maar die moest iig richting ziekenhuis!
Wat grappig dat Celine mee doet, ik wil het zien! :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 18:03

Zo. Ik heb net een uur en drie kwartier op Tempo gezeten. Was redelijk moeilijk. :P

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:58

Okeeeej hier kom ik even :)

Gister wast feest.. wat een k*tdag haha. Njaah even bij t begin beginnen..
Om 10 uur begon de proeflessendag en ze hadden te weinig vrijwilligers dus dat vroeg nogal veel aandacht..
Vervolgens moest Esther om 10 uur naar het strand maar Esther zag het niet zitten en haar haar bloedsuiker was te laag dus ze stond huilend in de keuken, dus ik als een gek die lui op het paard gegooid haar paard gehaald zodat ze alleen maar op hoefde te stappen.. Kwam ze op het eerste gallopeer stukje in het bos, zwaaide Ko (waar zij op zat) met z'n staart, vervolgens schrok Wyoming (achter Ko) daarvan, dus die maakte pas op de plaats en gaf een bokje, dat vond Everest (achter Wyoming) dus weer niet strak dus die maakte een sprong waarop het vrouwtje met dr rug op zo'n rand van t ruiterpad viel.
Iig, uiteindelijk afgevoerd naar t ziekenhuis en hoe het afgelopen is weet ik ook niet precies.
Zo zijn jullie ook weer op de hoogte :) 't was iig redelijk hectisch gister!

Oh ja en over Prego Merel, die kan niet zo goed tegen verandering blijkt hieruit. Lag niet aan jou, maar dat paard kon het niet verwerken. Hij kon niet snappen dat er niks verder ging gebeuren en dat ie maar moest blijven stappen en niet aan het werk moest. Dat kon hij niet verwerken dus vandaar dat schuim erop :)

Oh Zenith, had een joekel van een snee in z'n tong, dat verklaard het rare eten.. Niks aan te doen moet vanzelf dichtgroeien. Hoe die dr aan komt.. Geen flauw idee heb heel z'n box na gekeken en niks scherps aan te vinden, en ik heb ook geen prikkeldraad om z'n bit gewikkeld.....

Zoooo iedereen weer een beetje bij..
Oh Fab, ik heb je afgemeld :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:01

Aha... Hij was ook best gefrustreerd dat hij de hele tijd moest blijven stappen...

Net weer getraind, rustig aan gedaan... Morgen boottraining weer, zin in! :)
Nu lekker Grey's Anatomy aan het kijken! :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:23

Zielig voor Zenith.. Hij kan altijd iets in z'n box hebben gehad wat er niet inhoorde natuurlijk en wat er allang met mesten uitgehaald is.

Tsja dat soort dingen zijn niet leuk, die ongelukken. Maar met paarden blijf je dat helaas houden en het zit ook vaak in een klein hoekje.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:36

Idd.. maar hij had er alleen met eten last van hoor :) t zat voor op z'n tong en na een dag of 4 at hij weer gewoon en Doeke zei dat hij er niks aan kon doen.

Wat onwijs fanatiek zeg om en uur en 3 kwartier op je paard te gaan zitten ;)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:52

Nou, dat was niet de planning hoor. :+
Had gewoon les en zat al een dag of 3 met een probleempje dat ze op moeilijke momenten steeds keihard haar kop naar links slaat en zo mn rechterteugel als zijnde buitenteugel buitenspel zet. Nu deed ze dat ook rechtsom accepteerde ze hem ook niet meer als binnenteugel. Daar aan gewerkt maar mijn paard is behoorlijk sensibel en moet je echt heel consequent en duidelijk rijden en ik had de laatste dagen toch weer een beetje compromissen gesloten onbewust. Ja en dan begint ze vandaag met steigeren en steigeren en steigeren en dat kan ze echt volhouden. En toen konden we pas stoppen als het echt, echt weer goed is. En dat duurde even.
Moet er wel bij zeggen, dat ze op het moment wel écht superfijn aan het lopen is hoor! Komt echt een serieus goede draf op en de galop was altijd al goed dus begint wel echt ergens op te lijken.
Maarja, aan een spectaculaire draf heb ik niet zoveel als ik daarbij te weinig controle heb.
Ik ga haar donderdag denk ik een keer op video laten zetten, voor mezelf om het eens te kunnen zien. Zal kijken of ik wat stills kan maken dan.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:26

Thanks maartje! arm paard heb je ook, gewoon een snee in zijn tong :(:)

Jeutje wat een verhaal zeg, maarja dat is idd wel zo in de paarden, ongelukje is zo gebeurd helaas, hopen voor die vrouw dat het wel mee valt allemaal.

Klinkt wel gaaf merel, lijkt me leuk om eindelijk wedstrijden te varen! En leuk dat je op pregootje heb gestapt, vind het zo´n leuk dier :)

Verder ben ik verbrand gister hahah echt mijn hele linkerkant & vooral mijn nek is knalrood, doet gelukkig geen zeer meer maar ziet er
wel een btje banketstaaf uit, een kant rood en de andere kant niet :P

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:48

Oké :p weer bijgepraat, thanks!

Maar over die te lage bloedsuikerspiegel, dat is dan toch onverantwoord om dan toch te gaan, ik bedoel, je hebt toch een verantwoordelijkheid te dragen?

Maar goed, hoop dat het beter gaat met die mevrouw van Everest.

Enne, Fab, ben jaloers hoor op je, ookal ben je verbrand :D .

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:48

Heb ook geen medelijden met je... Je bent gewoon verbrand en dat betekent dus mooi weer, en bruin worden!
Hier is het bewolkt en niet warm.....

Maar een snee in de tong van Zenith... Ahh das zielig! Als je je tong al een beetje verbrand aan heet eten doet het al vet pijn, moet je nagaan als je er een snee in hebt!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:03

Fabjee.. wel smeren he slimmerd!!!

Njah, Esther zal zichzelf het beste kennen.. ze weet dat ze diabetes heeft en zal zelf ook weten hoe ze daar het beste mee om kan gaan. Dus ze heeft een mars gegeten en cola gedronken enzo terwijl ik die mensen er op hielp en toen is ze gegaan en ging t gewoon weer goed met haar. Ze heeft ook gewoon goed gehandeld. En ik denk (en hoop) dat als het echt niet ging ofzo dat ze het gewoon gezegd had.

Jaa Zenith, een snee van ruim 7 cm, echt zo'n flapje zogezegd.. was ook best diep maar t is nu al bijna weg :) Zaterdag gaan we mee doen met de FNRS haha wordt echt een ramp. Afzonderlijk lukken de oefeningen wel netjes.. maar alles achter mekaar is nog iets te veel gevraagd maar we zullen het wel zien :) 't is voor de lol

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:52

F.uck. Ben vanmiddag recht achterover geklapt met Tempo, ze viel bovenop me en bleef zelf ook liggen dus heb een seconde of 5 klemgelegen. Godzijdank stond ze verstandig op en heb ik daarbij alleen een trap op m'n been gehad en mn been is ook het enige wat klemgelegen heeft. Heb echt, echt zo'n mazzel gehad.

Hele verhaal ga ik hier ook niet neerzetten, mag via pb maar niet op internet.

Zijn vanavond nog naar het ziekenhuis gereden om fotos te maken want de huisarts was geweest en dacht dat mn arm gebroken was (daar was ik op neergekomen) maar dat is gelukkig niet zo. Waarschijnlijk een scheur in de spier maar moet morgen langs andere dokter en dan weet ik meer. Zit nu in een mitella, jeuh. :+

Maar echt jongens, dat is zo raar. Ik dacht altijd van, mocht dit ooit gebeuren, ik spring er wel optijd af. Nou, kan je vertellen dat kan dus echt niet. Iedereen zei ook, ze deed het zo snel.. en had alles los, niet aan die mond gehangen, armen rond haar nek.
appelflap! Maar anyway, er gaat dus niemand meer op tot ze van boven tot onder gecheckt is in de rug en weet ik al want dit wordt gewoon levensgevaarlijk.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:29

Jeetje.... Daar ben je dan nog goed vanaf/mee weg gekomen (allebei de woorden passen niet in de zin, maar weet niet wat er nog meer in de zin past op die manier...)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 12:38

Nou daar heb je wel gelijk in hoor, er zijn zat mensen die het niet meer kunnen navertellen.

Ga zo naar dezelfde dokter als met mn knie, hij zal wel denken haha.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:45

Hahahaha de nederlandse brokkenpiloot :P
Succes in ieder geval straks!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:22

IEEEELLLL ik wist wel dat er hier muizen in huis waren, maar had ze gelukkig nog nooit gezien.
Maar nu vanmorgen al 2x een muis gezien!!! Vieze ranzige smerige brutale rotbeesten!!!

Iemand die weet of je gewoon pur in het gat kan spuiten waar ze uit komen???? (Durf denk ik niet eens in de buurt van dat gat te komen maarja.....)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:25

zit in het weer maaik denk ik, ben vanmiddag ook BIJNA achterover gegaan met een zadelmak maker, die is al een paar weken onder het zadel, iemand van afgevallen maar ik geen problemen mee gehad, ze kneep wat, dus ik geef been en toen begon die te springen