Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caeruleus

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:40

Lijkt mij wel interesant, zeker als er een verhaaltje of wat wordt gehouden dat er dieper op in gaat. Bijvoorbeeld de medische verhalen achter het natuurlijk hoefbekappen (daar kan je hoefsmid vast wel wat over vertellen, als ik hem de laatste keer hoorde Knipoog) en misschien ook leuk om een soort discussie te houden en iemand uit te nodigen van een compleet andere hoek (moeten beide zijdes wel open staan voor zo'n discussie natuurlijk, dat zal misschien nog het lastigst zijn Tong uitsteken)

Een paar rijfototjes die ik nog wel durf te plaatsen Knipoog De andere zijn ook prima gelukt (dank je Rianne Haha!) maar daar valt wel heel erg op hoe slecht ik paardrij dus die zet ik hier lekker niet neer Bloos
Afbeelding
Stap

Afbeelding
Draf

Mijn beugels mogen minstends 1 gat, misschien wel 2 langer maar dan kan ik dus niet meer blijven zitten. 7 jaar op VZ zadels zorgt niet voor een stabiele zit in een dressuur zadel, haha Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:42

Ja idd ik zat ook al wat te denken aan discussie. Mijn hoefsmid wil graag langs komen, die rateld zo'n dag wel vol Tong uitsteken

De foto's zijn erg goed gelukt Haha! Ben trots op mezelf Haha! Heb de foto's waar jij nogal te verbeten op keek verwijderd Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:44

Pff ja, arm paard Ach gut Ik had mijn dag niet zo erg, volgende keer gewoon niet opstappen. Ik weet van te voren toch al dat het niets wordt, wilde alleen niet dat jij voor niets mee was geweest.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:46

Owh ik vlieg graag mee hoor Haha!
Hielp natuurlijk ook niet dat dat paardje van Yvonne zo super liep Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:50

Haha, die staat niet eens op de foto Tong uitsteken Volgende keer laat ik haar gewoon een show rijden, gaan Zen en ik aan de bakrand met jou mee kijken Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:51

Hahaha ja idd Tong uitsteken Je ava is ook leuk geworden Haha!

Volgende lading is nu aan het uploaden Haha!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:56

hij is wel een beetje heel bruut verkleint maar goed Clown Die dat hij z'n tong uit steekt is ook leuk, maar die krijg ik er niet netjes in Tong uitsteken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:56

Hahaha jammer..

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:58

Dekje zat trouwens in het begin als zo scheef... en dat zeg je niet even Nors opkijken Ik me maar zorgen maken dat mn nieuwe zadel al niet meer goed past Tong uitsteken

Wordt wel een beetje MSN zo niet? Haha Haha!

en gelijk is het stil Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga slapen, moet morgen weer gewoon aan het werk Verdrietig

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:08

Hahaha, leven in de brouwerrij Tong uitsteken
Ik heb nooit gezien dat dat dekje scheef zat, was veelste druk met mn instellingen Tong uitsteken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:11

Op de site van de kinderboerderij staat een opsomming van wat er allemaal gaat gebeuren. www.jongiastate.nl
We hebben alleen nog maar de voorpagina, dus de dingentjes zijn helaas niet aanklikbaar. En mijn foto's komen erop Haha!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:25

Leuke rijfoto's hoor! Iedereen een beetje leuke kerst gehad??!
Ik zit voorlopig weer vol.. ;p

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:54

Hé Lupi, ik las op je profiel dat Pion ook in de bloedlijnen van je paard zit, volgensmij zit die ook bij Jasmijn/Nasmijn Clown

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:30

@Jamika, de bermen bij de zwette zijn goed. We konden er makkelijk galoperen, niet te hard en niet glad. Veel plezier mocht je nog gaan en misschien komen we je wel tegen Knipoog

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:23

Gister was mijn laatste keer op Big Ben, en heeft RianneH wat foto's gemaakt.
Ze zijn niet zo duidelijk door het licht maar ze zijn toch leuk geworden. Dankje wel RianneH.

Hier een paar foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:28

Ze zijn leuk geworden zeg Haha!
Die ene draffoto is schitterend Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:45

Dit is wat ik tot nu toe heb voor mn dagje Knipoog Met behulp van Evita, die aardig wat inzicht hierin heeft Haha!

De punten waar ik aan zat te denken om te behandelen of personen om uit te nodigen:
-Het paard mbt de vacht, het denken, het leren, het leven
-Natuurlijk Bekappen
-Bitloos
-Fysio of Osteopaat
-Voedingsdeskundige
-Het wedstrijdpaard (meerdere takken van de sport)
-Grondwerk
-Paard Pshyche
-Zadelpassen (voor- en nadelen boomloos)
-Tuigage (verschillende optomingen), i.c.m. bitloos waarschijnlijk
-Hulpteugels en effect/nut ervan
-Longeren, lange lijnen, dubbele longe
-Het wedstrijdpaard mbt 'natuurlijk houden'

Evita heeft vooral de laatste punten ingebracht Knipoog Natuurlijk blijft het paard centraal staan. De punten moeten nog uitgewerkt worden en misschien komen er nieuwe bij en vertrekken er oude. Hoofdonderwerp is nog wat vaag, maar dat komt uiteindelijk wel tevoor schijn Haha!

En is het wat? Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 16:48

Persoonlijk denk ik dat het teveel punten zijn. Je kunt beter (naar mijn idee) een punt eruit pakken en dit laten belichten vanuit verschillende standpunten.... of op verschillende manieren.

Bijvoorbeeld natuurlijk bekappen kun je een gedeelte theorie doen, en wellicht een gedeelte praktijk. En je zou een discussie/forum kunnen houden met degene die voorstander is van natuurlijk bekappen en de theorie daarover uitlegd?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:51

Ja snap wat je bedoeld.. Maar ben bang dat het dan te weinig wordt in het totaal. Zo'n discussie is er interessant, maar wil het niet alleen daarop vastpinnen. Het totaal aan punten is denk ik wel te veel, waarschijnlijk voeg ik dingen samen Knipoog

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:51

Ik ben het met Jobbeltje eens, het is zo'n lange lijst daar kan je volgens mij wel een week mee vullen. Een punt is misschien weer wat kort, maar ik zou het zelf houden op 2 of 3 punten die wel duidelijk met elkaar te maken hebben.

Bijvoorbeeld :
Citaat:
-Het paard mbt de vacht, het denken, het leren, het leven
-Natuurlijk Bekappen
-Voedingsdeskundige

of
Citaat:
-Paard Pshyche
-Het wedstrijdpaard (meerdere takken van de sport)
-Het wedstrijdpaard mbt 'natuurlijk houden'

of
Citaat:
-Bitloos
-Zadelpassen (voor- en nadelen boomloos)
-Tuigage (verschillende optomingen), i.c.m. bitloos waarschijnlijk
-Hulpteugels en effect/nut ervan

en als laatste
Citaat:
-Fysio of Osteopaat
-Grondwerk
-Longeren, lange lijnen, dubbele longe

Zo heb je al een leuke week opgezet denk ik Knipoog Is misschien, als dit slaagt, ook erg leuk om nog eens te houden maar misschien wat groot voor een eerste keer. Persoonlijk zou ik het meest geintereseerd zijn in de eerste, maar die andere zijn ook zeker de moeite waard.

Ja, Zen heeft heel ver weg Pion zitten. Daar kom dat schimmel ook vandaan Ja
Die foto's zijn leuk Lado Lachen

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:09

Leuke foto's hoor Lado Knipoog!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:21

Leuke foto's lado Lachen
Jammer dat sommige wat beweginsonscherpte hebben.

bakrand is mooi geworden zeg..

Ik zou het ook in delen doen Rianne anders is het echt teveel..
Het zijn leuke onderwerpen.. Is het gratis of zijn er kosten aan verbonden? Het moet wel goed opgezet worden aangezien hier door het land meer workshops informatie avonden/middagen/dagen worden gegeven.. Bij Ballingehof volgens mij heb je inloopavonden waar ze dan ook deze dingen in de schijnwerpers zetten.. Het is gewoon heel belangrijk dat zoiets super soepel verloopt en dan het theoretisch en praktijk goed inelkaar zit.. Knipoog Succes ermee Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:33

Wil het idd opsplitsen hoor Knipoog Anders zijn we idd een volle week bezig. Denk dat je catergorieën erg goed zijn Lupi.

@Maysie, Meeste van deze dingen bestaan idd wel, maar worden meer in het midden van het land gehouden. Het is dan toch zo'n 2uur reizen voordat je bent waar je wilt zijn helemaal als je geen auto hebt. Kan het nooit zo proffecioneel houden als die grote stallen, maar het is interessant om te doen Knipoog

Over de foto's, helaas, ondanks de mooie lichten daar, heb je in binnenbakken 's avonds gewoon weinig licht. Vooral als je aan de rand moet staan. Had mn Iso-waarde al op z'n hoogst, maar helaas is het licht toch nog te weinig Knipoog
Maar sparen voor een lichtgevoelige lens Tong uitsteken

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:09

RianneH schreef:
@Jamika, de bermen bij de zwette zijn goed. We konden er makkelijk galoperen, niet te hard en niet glad. Veel plezier mocht je nog gaan en misschien komen we je wel tegen Knipoog

Bedankt Lachen Helaas is er nu wel weer wat regen gevallen maar ben zeker van plan binnenkort een keertje die kant op te rijden. Neem ook aan dat het van een paar kleine buitjes niet meteen heel blubberig wordt daar?
Donderdag ga ik in ieder geval een ritje in Dwingeloo maken, ga er van uit dat het in het bos nog goed te rijden is. En dan kan ik meteen mijn Massimo Trail testzadel goed uitproberen!

Afbeelding

Het testzadel is iets te breed voor Femcke, het 'echte' wordt een maatje smaller en op haar aangepast. Heb vandaag met dit zadel gereden en het zit echt helemaal super.

Leuke foto's van Big Ben!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:11

Ziet er goed uit hoor Knipoog

Voordeel van de zwette is is dat het er helemaal open is. De regen die er valt wordt snel gedroogd door de wind die er nu waait. Ze zakken er niet in weg, maar er vlogen wel een paar stukjes gras om mn oren. Hoewel we zowel heen als terug veilig konden galoperen Knipoog