Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:27

Denk maak maar gelijk profiel aan enzo.. Heb ik t al keer gedaan.
Ben er nooit meer opgeweest ofzo.. Staan aardig oude foto's op!
Leukk .. Kan weer verder met mn profiel denk! :)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:03

Nieuw Profiel

* Jeee.. ik snap dat gelijk ook, dat je erop klikt en gelijk de link krijgt :) Met je eigen titel.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 19:07

Wat een gebabbel hier weer. :D

Ik heb ook Derby Softjumpers Maartje! En Sandra trouwens ook dus kan ook aan haar ervaringen vragen haha.
Ze zitten superlekker, heb ze nooit geen dag hoeven inlopen. Alleen de rits ging bij mij wel snel stuk maar bij San niet dus misschien ben ik gewoon onvoorzichtig ermee. :P Ik banjerde er wel echt de hele dag op rond van de zomer...

Fijn dat je goed bent aangekomen Fab! Geniet van je vakantie!

Wat heb ik nog meer bijgelezen, oja profiel van Fiona ga ik zo bekijken. :)

Nou, mijn dag is geslaagd. Vanmorgen even hard aan bak, tussen de bedrijven door Cato gevlochten (Tem hoefde niet voor het springen), voeten van beide gewassen, vrachtwagen geladen. Maargoed ook want toen puntje bij paaltje kwam werd het heeeeel druk op stal toen we wegmoesten dus had dat nooit toen nog allemaal kunnen doen. :+
Anyway, paarden laadden supereasy, onderweg nog laatste beetje theorie herhaald. Dat moest ik eerst doen, ging wel goed en was dan ook geslaagd met 19/20 en 28/30 voor beide toetsen dus dat was wel leuk. Enige foutje was volgens mij een verkeersregel ergens bij de een en bij de ander moest ik ruwvoer, krachtvoer en groenvoer uitleggen. Maar ik wist echt niet wat groenvoer was haha ik had maar gras gedaan. :+
Toen snel Tem opzadelen, met haar uiteindelijk ook mn eerste dressuurstukje gedaan, eigenlijk is dat algemeen rijden een beetje. Had anders te weinig tijd om haar los te rijden voor het springen dus haar maar meteen gepakt. Ging opzich goed genoeg maar ze was ZO druk (ja jullie kennen Tem..) en ik kon niet losrijden want het was gewoon eerst stappen en dingetjes doen en toen draven en dingetjes doen maarja dat ging niet zo lekker met haar. Toen springen en ik dacht vroeg of ik nog even mocht losrijden want als ik op dat moment had moeten springen.. zat er goed en wel 10 min op en 2 rondjes galop gedaan, beest was zo hyper als wat.
Dus ik snel even wat galop en drafwerk gedaan en ze ontspande wel. Met springen weer helemaal gek, moest verlichte zit doen.. kwam niks van, steeds omhoog springen en al. Nou die sprongetjes sloegen ook nergens op dus dacht echt dat ik gezakt was voor springen maar had 5/10 en twee keer 6/10 dus echt net aan. Maar dat was eeeeecht erg hoor...

Voor dressuurproef kon ik gelukkig langer losrijden maar ook niet echt lang genoeg, maar 20 min ofzo. Maar Cato liep wel fijn en was niet kijkerig dus daar was ik blij mee. Nou de proef ging wel redelijk, al beter dan de eerste keer dat ik haar meehad op wedstrijd.
En was er dan ook met gemak voor geslaagd.. pff.. :D

Maar was wel weer een leuke dag. :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:10

klinkt wel geslaagd dsu

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:16

Heeeeeel goed :D , wat een dag zeg!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:14

Goed gedaan maaike!

Ja Fiona, dat was toen inderdaad mijn moeder :)

En kheb m'n laarzen vndaag een uurtje aangehad.. maar vind het nog niet echt prettig zitten.. mjah altijd met rubberen laarzen en van die stoffen chaps gereden zogezegd dus dit is ineens wel heel stevig!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:40

Maartje ik zie trouwens geen foto's in je profiel ;)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:06

Wat ik nu toch weer heb mee gemaakt….. :S , ziek hoor.
Ik moest vanmorgen nog eventjes werken omdat er dingen zijn echt een deadline hebben dus ik moest vanmorgen vanuit Rotterdam komen met de trein naar Alkmaar.

Afijn, ik kwam op station Blaak met de tram, krantje gepakt (met op de voorpagina uiteraard het nieuws over die crash op Schiphol). Roltrap opgestapt, naar beneden.. Staat er zo’n man achter me die zegt van: ‘Ja, weet je hoe dat gebeurd is? Doordat ze geen benzine meer hadden. En die piloot, dat was een goeie vriend van mij, zijn naam is Hasan.’

Ik was dus best wel verbaasd en wel een beetje onder de indruk natuurlijk.. En die man maar verder door vertellen, ‘Ja, hij heeft zijn leven voor die mensen opgeofferd..’

En ook op roltrap nummer 2, ik stond inmiddels achter de man en hij bleef maar doorvertellen. En toen rook ik opeens een ontzettende dranklucht.. dus ik dacht al meteen van: ‘OOOOOH GOD, neee he..’. Hij zag er verder vrij normaal uit maar goed, hij was dus erg bezopen.

Eenmaal op het perron liet hij me maar niet met rust, begon te vertellen dat hij gisteren Balkenende aan de telefoon had, dat hij 7 talen sprak en van Barack Obama ook nog wel een telefoontje zou verwachten.. Blablabla.. flinke korrel zout, het ging maar door, het zat wel goed met ‘m.

Ik was best wel bang, hij was immers stomdronken, en ik wilde ‘m eigenlijk negeren/weglopen maar dat ging gewoonweg niet, hij bleef maar bezig. Ik stond inmiddels ook bij een andere man die ook een krantje stond te lezen. En de dronkaard ging ook naar hem toe.. ‘Gelukkig!’, dacht ik nog.. maar hij bleef ook maar tegen mij praten en ik kon ook gewoon niet weg.

De andere man vond hem ook irritant en dat had de dronkelap door..
‘Zal ik dan maar weggaan? Het interesseert je niet hè?! Nou, respect voor Hasan hoor! Ze zouden een standbeeld voor hem moeten oprichten, RESPECT!’ Hij stak 2 vingers in de lucht (peace teken dus..). ‘Kom op, 2 vingers in de lucht voor Hasan!!!’ De man met het krantje was er ook niet van gediend en wilde weglopen, waarop ik maar al te graag meeliep . Hierop werd ie echt helemaal gek, wat scheldwoorden volgden en hij begon te roepen van: ‘Peace! En als je dat niet doet, kom je deze trein niet in.. en anders haal ik je persoonlijk eruit..’

Nou lekker dus… ik dacht echt van; straks flipt-ie helemaal en dan zijn we echt zwaar de sjaak.. Maar goed, het treintje kwam eraan en de man had meteen op de SOS knop gedrukt en een paar conducteurs hebben ‘m verder overgenomen.

Haha, maar ik stond wel even te shaken op mijn benen, zeg. Het was echt geen chille situatie! Zit nu even te kijken op internet te kijken en de gezagvoerder heette inderdaad Hasan.. Mja, of het echt waar is wat hij allemaal zei, betwijfel ik ;) .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:29

sommige mensen zijn echt raar he manon.. pff moet er ook niet aan denken hoor...

Heb mijn L debuut SGW gepland staan, 5 april in Etten-Leur

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 22:18

Freaky Manon! Fijn dat die andere man er ook stond dan, voel je je toch nog wat veiliger.

Spannend Bon!

Vaillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:52

Heyz allemaal!!
alles goed hier?
Bij mij lekker, zal binnenkort ook wat foto's posten van mijn nieuwe paardje voor wie ze nog niet gezien had!

een vriendin van me zoekt voor haar onwijs leuke dravertje een verzorger/bijrijder als je intresse hebt check dan even dit forum:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1073156

als je iemand weet willen jullie die dan even tippen!
Het is echt een hele leuke lieve pony!

Liefs marleen

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:08

:o ik ga een poging doen om een beetje te reageren hihi..

Gala foto ziet er mooi uit merel! Je lijkt idd erg op je broer.
Maartje hoe is het met zenith? hoe is dat afgelopen, doeke geweest?
Heb je al een hoofdstel maaik?
Heeej manon, ik ken jou ook nog wel, leuk dat je in het topic bent!
Goed nieuws maaik over de Young Riders en Brecht!!
Maaik, heb je nog boed laten prikken, of is het al beter?
hihi a een nieuw hoofdstel manon :P ?
Lekker fab vakantie!
Manon, overheen gelezen, tis allen je neusriem :D .
Alweer erafgevallen bonny, volgens mij span jij de kroon hier als het gaat om aantal keer van je paard afvallen ;) , had je je erg bezeert?
Balen manon...das niet fijn :(:)
Dus je had een geslaagde dag maaik, lekker!,
Wow manon, ja, je hebt er mafkezen tussen zitten!.

zo nu ben ik wel aardig bij denk ik ;) , bij mij gaat alles we goed, ben nogsteeds gesloopt van afgelopen weekens, dus ben weinig bij leo geweest, morgen weer lekker rijden, was afgelopen weekend te carnaval in warmenhuizen.......en jahoor hahahahaha ik had het weer voor elkaar ik en een vriendin hebben gevochten met een gozer :Y) , en het gaat het hele dorp rond :o , was echt naar de klote hahahaha het was echt te erg

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 06:52

Oooh Nathalie sleeeeeeeeecht. :Y)
Hoe kwam?

Nee heb nog geen hoofdstel en ook geen bloed laten prikken, het valt deze week wel mee dus zal wel niks zijn.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:20

Wat ik, toch allemaal voor mensen aan de telefoon krijg.. verschrikkelijk!!
Ben gister al voor t een en ander uitgemaakt.. vandaag weer.. haha!
Ik lach zulke mensen echt uit! Wat een trieste gevallen zeg.. :+
Mel gaat weer fijn! maart starten bij poel.. Heb er nu al zin in haha!!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:32

Leuke pony van renee :) Heb m al x gezien, was ze op instructieweekend.
Ik kan denk nog niet startte in maart.. al over 2 weken..
kom dr nu nog niet op ofzo..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 21:17

Wat is er gebeurd Aniek?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:48

Gaan mensen je uitschelden omdat ze hun zin niet krijgen.. :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:03

waar werk je nu dan aniek?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 12:44

Anike schreef:
Gaan mensen je uitschelden omdat ze hun zin niet krijgen.. :D

Wie? Waarom? :Y)

Tis lekker waaaaarm hier. :D Lekker buiten rijden en al en paardjes weer lekker laten grazen. Over een niet al te lange tijd weer de wei op. Lenteeeeeeee. :D

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:08

werk nu bij nuon.. als je klanten bellen en het niet eens zijn met de bedragen die ze moeten betalen gaan ze schelden.. :D :+ Haha!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 07:27

Ooh. :+ Lekker dan.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:51

maaik het kwam doordat....hihi Sanne (vriendin allias collega) een pik tegen der wang aan gelagen kreeg, zwaar gezwaffeld dus :7 ....we waren allebij best ver heen en ik zat op een bagage drager van een fiets, en zij zat op der hurken naast mij, toen kwam er een gozer aan begon over pijpen pijpen blablabla,....dus Sanne zegt (meer in de trend van:jonge wat ben jij een stakker): ja tuurlijk trek je broek dan naar beneden.......en toen deed hij dat dus..............echt een mafkes, hij kwam er meteen achter dat hij dit soort grappen niet bij bepaalde meiden uit kan halen, we konden hem ook niet ofzo.....echt een mafkees jonge :+ , Naja het mooie is, dat we hem te pakken hadden genomen, nam hij hard hollend de benen en rende hij naar huis...21 jaar :Y) ....

Het weer...tsja, tis hier in ieder geval droog ;)

En hier nog even me verslag van gister :D :D
Gister zijn we naar Friesland geweest, om te kijken naar de puppy's. Ow wat zijn ze nog klein zeg, de oogjes zijn nog niet eens open. We mochten der nu niet bij want daarvoor zijn ze nog te jong, dus hebben we alles via de camera die in de kamer hing kunnen bekijken. De fokkers zijn hele leuke mensen en het klikte goed, het zag er allemaal zeer goed uit bij ze. De honden hebben daar een heel groot buitenverblijf waar ze rond kunnen lopen, ze waren ook allemaal zeer sociaal! We hebben 1e keus, dus dat is natuurlijk super, nu is het moeilijk om te zeggen wie we nemen (want ze lijken op het moment allemaal op elkaar), we hebben gezegt dat we de dominanste reu willen hebben (ivm pit en karakter). Over 5 a 6 weken gaan ze naar een ander verblijf, en dan gaat de fokker ze elke dag een paar uur observeren om te kijken hoe ze zijn qua karakter enzo en dan dus ook kijken welk de dominantste is en dan word die voor ons. Alle pups krijgen bij geboorte al een naam (nog niet bepaald wie welke naam krijgt), we mochten dus uit 3 namen kiezen. Dat waren: Yaron, Yaied en Yago, we hebben gekozen voor Yago. Nu krijgen we foto's toegestuurd via de mail en over een paar weken gaan we weer bij ze langs. Echt super heb er zo'n zin in!!!
*D ben zo blij

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:07

Hoi allemaal,
Las net op p2000 dat zowel de brandweer als de reddingsbrigade met spoed naar Poelenburg moesten. Hoop dat er niets ergs gebeurd is daar!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:23

hhmmm vreemd

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:38

Dit stond er, vond deze melding redelijk heftig.
11:17:23 01-03-09 PRIO 1 DUINWEG 129 SCHOORL
10. Noord-Holland Noord BRAN Prio 1 (NB.: reddingsbrigade) Manege van Poelenburgh - SRL110 903011117230202999
0202999 BRW NH-Noord ( Monitorcode )
0202997 BRW NH-Noord ( GmS Koppelingscode )

11:17:23 01-03-09 PRIO 1 DUINWEG 129 SCHOORL
10. Noord-Holland Noord KNRM Prio 1 (NB.: reddingsbrigade) Manege van Poelenburgh - SRL110 903011117230201252
0201252 KNBRD Schoorl ( Lichtkrant Reddingsbrigade )
0201251 KNBRD Schoorl ( Reddingsploeg )

: