Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:25

Whaha idd.. Alleen breekt hij de boel af wanneer je het scheerapparaat aan zet. Halsters past hij niet.. Dus houd hem dan maar eens vast. Hij is twee jaar terug geschoren, dus eigenlijk moet het weer. Maar ik doe het niet!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:27

hihi ik de houdgreep op de zij Knipoog en bzzzzzzzzzzz hihi..
Waarom past hij geen halster ??

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:33

Zijn neus is te klein. Zelfs de veulenhalstertjes die we hebben liggen passen niet. Dan komt die klem te zitten bij zijn oog.
En euhm.. het is geen schaap die je ff over de knie legt Tong uitsteken Hij is behoorlijk groot, ontzettend sterk en lening! En die nagels.. brr.. wil je niet in je armen hebben..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:37

hihihi Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
Nee weet het die dingen zijn zo sterk en door die lange nek en prikpootjes heb je weinig houvast hihi..
Past een shetland veulen halster neit of iets van arabieren haslter achtig iets met inimini neusjes..

Je moet toch wel halsters hebben voor alpaca's of zouden die niet bestaan Nagelbijten / Gniffelen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:39

Shethalstertjes/veulenhalstertjes heb ik allemaal al gepast. Hij heeft een ongelovelijk fijn hoofdje. Een arabierenhalster? Denk niet dat ze die zo klein maken.. Ik denk dat we maar even moeten gaan knutselen Haha!
Dalia past al helemaal geen halster, die heeft gewoon halsband..
Hmm... misschien past zo'n honden-halster wel..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:16

@Ditchie: ik zag je op de startlijst voor de onderlinge staan. Mag ik vragen waarom je B start met een voormalig Z-paard waarmee je in de training ook appuyementen doet? Vork

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:36

Omdat ik niet hoger mag starten Knipoog En het paard is misschien Z niveau maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook ben. Het is voor mij een leerpaard en ik moet gewoon onderaan beginnen. Daarnaast is ze op dit moment niet op Z niveau. Ze was 8 maanden niet getraind. De oefeningen zitten er wel in maar ze wil bijv. nog niet goed op haar achterbeen, en ze houd vast op rechts en is nog niet heel fijn over haar rug..

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:38

ditchie schreef:
Omdat ik niet hoger mag starten Knipoog En het paard is misschien Z niveau maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook ben. Het is voor mij een leerpaard en ik moet gewoon onderaan beginnen. Daarnaast is ze op dit moment niet op Z niveau. Ze was 8 maanden niet of slechts 2x per week getraind. En ze heeft een veulen gehad. De oefeningen zitten er wel in maar ze wil bijv. nog niet goed op haar achterbeen, en ze houd vast op rechts en is nog niet heel fijn over haar rug.. Daarnaast moet ze weer helemaal in de bespiering komen. Dus ik heb nog wel wat werk te verrichten hoor Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:45

ditchie schreef:
Omdat ik niet hoger mag starten Knipoog En het paard is misschien Z niveau maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook ben. Het is voor mij een leerpaard en ik moet gewoon onderaan beginnen. Daarnaast is ze op dit moment niet op Z niveau. Ze was 8 maanden niet getraind. De oefeningen zitten er wel in maar ze wil bijv. nog niet goed op haar achterbeen, en ze houd vast op rechts en is nog niet heel fijn over haar rug..

Het is toch een onderlinge?

Nou ja, zelf weten natuurlijk Lachen Ik zou geloof ik wel hoger starten.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:08

Ik zie het meer als een oefenwedstrijd, ik heb 4 jaar zelf niet gestart. Ik ben er om te leren.. en doe het voor mezelf.
Dit soort praatjes krijg je dan weer snel als mensen zeggen van: och ze doet mee op een Z paard. Mijn paard was Z ik niet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:18

Sorry, ik wil niet te bijdehand zijn Lachen Hoewel ik misschien wel overkom nu.

Ik vroeg het me gewoon af.. kan me niet voorstellen dat als je thuis appuyementen rijdt, je geen L-proef kunt starten.

Dat andere mensen praatjes de wereld in helpen hou je toch. Daar zou ik me niet teveel van aantrekken Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:39

Misschien zou het wel lukken, maar ik start in januari in de B. Vond dit dan wel even een voorproefje. Ik doe toch niet mee aan de beker van de clubkampioenschappen o.i.d. ik zie het meer als een soort oefenparcour.

Ik zal aan het werk nu... doeeg!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:24

Gaat vast goed komen die onderlinge julien! Kun je mooi als een oefenwedstrijd zien Lachen Je komt er vanzelf wel!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:15

Ik zat zo te denken, tijdens het uitmesten Tong uitsteken Of er hier in het noorden ook gehoefte is aan een soort van 'clinic' over het 'natuurlijk' (tja wat is natuurlijk tegenwoordig) houden, rijden en onderhouden van paarden.
Mijn hoefsmid, natuurlijk bekapper, wil vast wel een voorlichting geven met demonstratie, bitloos rijden kunnen we ook vast wel regelen, en zelfs proberen op onze paarden. Daarnaast nog allemaal andere personen natuurlijk, die info komen geven. Het hoeft niet persé 'natural' te zijn, zolang het maar interessant is, dus suggesties zijn welkom.
Het zal dan plaatst vinden in de zomer op de kinderboerderij, in bears dus. Stukje promotie voor ons en natuurlijk leuk om te doen.

Maar denken jullie dat er interesse voor is? Veel van deze dingen worden meer in het midden van het land gehouden..
Maar, goed, ik ebn benieuwd, suggesties zijn natuurlijk ook welkom Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 15:19

RianneH schreef:
Ik zat zo te denken, tijdens het uitmesten Tong uitsteken Of er hier in het noorden ook gehoefte is aan een soort van 'clinic' over het 'natuurlijk' (tja wat is natuurlijk tegenwoordig) houden, rijden en onderhouden van paarden.

Behoefte misschien wel, of wilde je de clinic alleen voor de paarden geven? Dus zonder eigenaren? Haha! Clown Haha! Knipoog

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:00

als er zoiets georganiseerd word zou ik zeker geinteresseerd zijn Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 09:32

RianneH schreef:
Mijn hoefsmid, natuurlijk bekapper, wil vast wel een voorlichting geven met demonstratie, bitloos rijden kunnen we ook vast wel regelen, en zelfs proberen op onze paarden. Daarnaast nog allemaal andere personen natuurlijk, die info komen geven. Het hoeft niet persé 'natural' te zijn, zolang het maar interessant is, dus suggesties zijn welkom.
Het zal dan plaatst vinden in de zomer op de kinderboerderij, in bears dus. Stukje promotie voor ons en natuurlijk leuk om te doen.

Maar denken jullie dat er interesse voor is? Veel van deze dingen worden meer in het midden van het land gehouden..
Maar, goed, ik ebn benieuwd, suggesties zijn natuurlijk ook welkom Haha!

Een kwestie van uitproberen Ja

Er zullen vast mensen zijn die interesse hebben. Het is wel belangrijk om een goede reclame erop los te laten.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:00

Jobbeltje schreef:
RianneH schreef:

Behoefte misschien wel, of wilde je de clinic alleen voor de paarden geven? Dus zonder eigenaren? Haha! Clown Haha! Knipoog

Ja, eigenaren mogen natuurlijk niet komen Haha!

Hahaha nee tuurlijk, voor de eigenaren Haha! Misschien, hangt van de onderwerpen dat het paard ook nog mee kan. Ik moet even zien, brainstormen enz. maar het leek me al leuk om te organiseren.

@Pletje, noem eens een voorbeeld van reclame? Ik zat al aan dingen te denken maar suggesties zijn welkom.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:42

@rianneh: Weet jij toevallig hoe de bermen langs de Zwette nu zijn? Is daar een beetje te rijden of is het klei-ploegen?
Leuk idee over die clinic trouwens, je zou Evita_ misschien ook eens kunnen vragen, die weet ook veel over dit onderwerp.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:08

De bermen waren maandag erg goed. Het is er bijna altijd vrij vlak en misschien nu met het weer iets harder. Maar ik ga er morgen weer heen, beslis dan altijd of het galopwaardig is, maar meestal is dat het wel.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:03

Ben benieuwd, ben nu helaas snotverkouden maar wil binnenkort graag eens die kant op. Zou je willen laten weten hoe het lijkt als je er bent geweest?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:26

Ja, geen probleem. Ik ga morgen en vrijdag ook.
Het eerste stuk van het lange stuk langs de zwette is wel slecht, maar dat komt door de molshopen die daar liggen. Dus daar even opletten Knipoog
Verder kan het er wel eens 'druk' zijn wanneer de zon schijnt, maar die mensen zijn paarden gewend en kan geen kwaad dus.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:42

Jobbeltje schreef:
RianneH schreef:

Owh whaha ik zie nu pas wat je bedoeld Tong uitsteken Tja, mn toetsenbord staat denk ik nog in de 'goedemoggel'-stand Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:51

@ RianneH: voor de juiste PR voor je clinic mag je ook bij mij zijn hoor Knipoog wordt (en is) mn werk Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:57

Hahaha mooi heb ik dat al binnen Tong uitsteken Super!