Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

priscilla

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:40

@Jo.. Knap dat je dat zelf kunt instellen en je eraan houden. Als ik dit weer voel kan ik dat echt niet!! Dan wil ik lekker buiten zijn...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:58

Ik kan me voorstellen dat Lotje zweert bij Target en dat het dan moeilijk is om een ander paardje te zoeken.

Thanks Cill, ik stond er zelf ook van te kijken;) Maar ik vind het een interessant onderwerp, ik onderzoek nl bij een leerling of zijn faalangst in verband staat met zijn ADHD en hoe ik hem kan helpen hiermee om te gaan:)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:53

OOh erg fasineerend onderwerp idd...

Ook ik snap het wel maar ik denk als zij een ander paardje gaat vertrouwen dat ze heel goed een M proefje aan kan. Vind dit voor haar zelf vertrouwen minder.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:06

Daarbij zou het wel heel oneerlijk zijn als wordt besloten dat ze terug mag naar het L2.. Niet dat ik het je niet gun hoor Annelot! Maar het zou wel een beetje gek zijn als iedereen zou zeggen: hm, ik haal met dit paard in een hogere klassen geen winstpunten meer, ik wil weer een klasse omlaag.. dan zit de L1 en L2 straks propvol en rijd er niemand in het M terwijl er best een aantal (brave) paarden zijn die best een onderling M-proefje kunnen lopen... Kun je het niet eens op Charity proberen? Opzich is die kwa rijden wel enigszins vergelijkbaar met Target, maar die is wel een stuk makkelijker rond te rijden en wijken etc.. Misschien een idee? Natuurlijk is er geen 2e Target, maar als je wedstrijden wilt rijden moet je voor het M misschien toch een ander paardje kiezen :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:58

Noela heeft vorig jaar een fotoshoot gewonnen bij drupfotografie en er zijn echt gave fotoos uitgekomen!!Zal er eens een aantal plaatsen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog even een stukje lol met je knol hihi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan de laatste met mijn beide toppers :D
Afbeelding

We weten dat ze te groot is.. Gelukkig weten we ook dat hij er geen last van heeft want hij probeert haar nog regelmatig door heel vlug te wenden en weg te sjezen en al meerdere geintjes!! Gelukkig is ze niet bang aangelegt en lacht ze hem uit...
Ze rijd hem nog even een paar maandjes en dan is het echte eind toch gekomen en zal ze toch echt afscheid moeten nemen.. |(

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:42

Ik vind het eigenlijk nog best meevallen met te groot.. ok voor het plaatje wordt het inderdaad wel ietsje minder, maar opzich valt het volgens mij nog reuze mee :) Dat overleeft hij met gemak nog een paar maandjes ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:03

Rijdt ze nog steeds op die jonge merrie?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:55

Nee momenteel rijdt ze die niet meer! In de wintermaanden werd het koud en schoot ze nogal eens weg en begon het bokken onder de knie te krijgen en ik als moeder zijnde vond dat niet echt leuk!! Ze is nog maar elf en kan dat nog lang zat doen met een paard!! Zelf vond ze het wel leuk hoor want ze moest onwijs lachen!! Ze gaat nu een keer in de week weer op de Haerst rijden en kijken dan wel weer verder.. misschien ooit ergens anders een leuke pony rijden?? En anders mocht ze van Suzan wel weer op die merrie straks.. maar daar denk ik nog wel even over ;)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:47

Ik zou het niet oneerlijk vinden als annelotte lager zou mogen.
Wanneer ik op officieel concours een klasse lager wil starten omdat ik een probleem heb, dan kan ik dit ook gewoon aanvragen bij de KNHS, maar je moet er wel een goede reden voor hebben.. en dat heeft ze in dit geval wel...
Ze moeten gewoon iets aan het beoordelen gaan doen..

Want zoveel manegepaarden zijn er niet die een M proef kunnen kopen..
Charity is ehel braaf, maar probeer daar maar iets impuls uit te krijgen en dat die richting verzameling gaat..
Bij bijna alle paarden probeer er maar eens een goede schouderbinnenwaarts uit te rijden,
Of in het M2 zelfs een goede travers en keertwending..
Dit doen ze in de lessen haast niet, de paarden kennen het niet goed. en de ruiters ook niet, nou dat is toch ene mooie combi op dan een oeening te rijden.
In de les neem je soms een keertwending mee, maar deze worden niet zo gereden zodat je er in een wedstrijd ook nog een voldoende voor krijgt..

Ik snap heel erg goed dat het voor enkel ruiters die nu hoger rijden het zeer frustrerend is dat er zo beoordeeld wordt voor de manegeruiters..
er komen alleen jonge en groene beesten in de manege bij.. en daar moet ej dan uit kiezen om je M proef mee te rijden...
Nou ik zou t er ook niet mee kunnen.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:46

Ja dat wat Linda zegt kan ik ook in meegaan! Toen ik nog zelf op de manege les gaf en reed was er geen enkele manege ruiter die in de M reed. En als ik nu kijk wordt er zo door gestroomd naar de M.

Ook is het idd zo dat er jonge beesten bij komen die dus helemaal niks kennen en dit maakt het idd moeilijker om een leuke proef neer te zetten. Je rijdt eenmaal in de week sommigen twee maal en dan een "gewoon" manegeklanten lesje waar dus meer je rondje gereden wordt dan daadwerkelijk met je oefeningen bezig. Dus wat dat betreft heeft Linda ook wel gelijk.. Alleen ben ik zo bang dat Annelot erop aan gekeken wordt en dat ze door een enkeling commentaar krijgt en zich dit enorm gaat aantrekken! En dat zou erg jammer zijn.

edit : een enkel taalfoutje wou iets sneller dan kon :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:50

Ik vind gewoon dat ze de F proeven moeten gaan invoeren op de manege, ipv onderlinge wedstrijden te gaan organiseren, want idd kan de manege zelf ook bedenken dat er straks veel meer mensen zijn die naar het M moeten en eigenlijk is dat gewoon al te moeilijk als je enkel 1 keer in de week manegelessen rijd waar die oefeningen niet of amper worden gereden.. Wel vind ik dat ze nog wel kunnen en mogen zeggen tegen annelotte dat ze het eerst met een ander paard moet proberen... In annelottes geval wil ze namelijk terug omdat het paard waar ze graag op wil de M niet aankan, maar malcon rijd er wel een wp uit.. en ik denk dat je dat met charity ook nog best voor elkaar kunt krijgen.. Limerick kan het ook, maar das niet het meest ideale paard voor wedstrijden := Verder is het toch ook zo dat je met 5 wp al over moet naar de volgende klasse in de onderlinge wedstrijden? of is dat niet meer zo.. indien wel, dat slaat natuurlijk ook nergens op :P want zo ben je er wel heel snel doorheen ;)

Maargoed.. zo zijn er nog veel meer dingen die niet goed gaan op de manege := Beste oplossing lijkt mij gewoon die F proeven te gaan gebruiken, die zijn speciaal gemaakt voor maneges ;)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:00

Jah maar die omschakeling is best groot.
ik zou dat ook de beste oplossing vinden hoor.
maar dan zou iedereen die hoger rijd weer naar de F6 moeten, want hoger mag je niet instromen..
En dat is denk ik vooral een punt wat het tegen houd.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:13

tja dat zou dan gewoon moeten terug naar de F6. en dan als je hoger kan ben je ook zo hoger!! Ik zou daar ook voor stemmen idd. Je moet idd met 5 winstpunten al een cat hoger!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:02

Ja nouja, dat moet dan maar... straks zijn er nog veel meer mensen die naar het M moeten maar dat eigenlijk helemaal niet kunnen, ook wat betreft de paarden.. dan krijg je alleen maar meer weerstand.. als ik nu weer zou beginnen met wedstrijden begin ik ook gewoon in de B terwijl ik ook makkelijk een L proefje kan rijden ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:43

Tja het is allemaal wel lastig, iedereen wil wat anders maar je moet grenzen trekken. Ik ga het iig wel aankaarten, idd wat je zegt Lisanne: Malcon kan het met Hilde, maar je kan moeilijk iedereen die in het M rijdt op hetzelfde paard laten rijden. Een goed manegepaard zou een M-proefje moeten kunnen lopen.

F proeven zijn idd een goede oplossing maar ik heb zelf op ritsaert meegemaakt wat er allemaal bij komt kijken voordat je dat allemaal voor elkaar hebt. Zoals Lin al zei moet iedereen dat minstens F6 starten, wat gelijk staat aan een B proef. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover de mensen die werkelijk op B niveau rijden, omdat zij dan tegen gevorderde ruiters moeten rijden. Maargoed, ik zal het punt in de volgende vergadering voorleggen want er wordt nu wel tegenaan gelopen...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:54

in de Fproeven hoef je toch ook neit persé te winnen? Ik hoef nu ook echt niet perse te winnen, maar telkens met poedersuiker thuis komen terwijl je weet dat de pony aan zn top zit, is ook niet leuk hoor... En dat probleem heb je bij de Fproeven veel minder... En als het bestuur zegt dat ik het met een ander paard moet proberen, nouja dan blijf ik wel in de M... Target die kan je nog enigzins verzameld rijden, en die kan nog enigzins sb, maar die nageving is gewoon vrijwel onmogelijk bij hem.. Het wordt nooit van hem gevraagd, en dan moet ik degene zijn die het er in 1x uit rijdt? sorry maar dat gaat neit :')

En dan kost het moeite... Dan zijn er maar een paar maanden geen wedstrijden. Als dat er voor nodig is om het voor de ruiters allemaal veel eerlijker te maken, dan doe je dat toch? Net wat al gezegd is(weet niet door wie :P) dat als je hoger kán dan F6, dan rij je dat ook echt wel snel hoor... Je hoeft bij goeie punten maar 2x in de bijv. F6, dus als je een beetje je best doet gaat dat echt wel snel hoor... Magoed :P

Ik ben best goed in bokt 'rellen' trouwens O:)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:02

HIHI ja anne lot!!! DSoor jou is er weer een rel... hahaahahhahaha nee hoor

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:07

kreeg ik toen met mn L2debuut fototopic ook voor mekaar :P 6pagina's rellen 8-)

Maar jo, krijgen jullie als bestuur niet meer reacties dan dat mensen vragen naar de Fproeven? Als er zo veel vraag naar is dan moet er bij het bestuur ook een belletje gaan rinkelen lijkt mij...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:32

Nee eigenlijk is dit voor het eerst dat er over begonnen wordt, voor zover ik weet. Maargoed, nogmaals: ik zal het in de groep gooien. Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik mn best ga doen, maar mocht het niet lukken hoop ik niet dat ik de hele club over mee heen krijg;)

En no offense, maar we weten allemaal dat er degelijk mensen zijn die het zeker om het winnen doen;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:34

Ohja, wou nog vragen: wat heb je uitgehaald Lotje?;) Hihi geintje. Maarre, waar is de oorlog?:P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:03

nee nee we zullen je heel laten Jo ;)

Haha zal zo de link ff plaatsen... Mn broer had toen bij mn L2debuut foto's gemaakt ;) En nouja bokt was nogal aan het rellen dat ik dit L2 noemde enzo :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:03

Oooh dat, van die wedstrijd in juni? Ja dat weet ik nog wel.
Maar hoezo opnieuw en rel? Of wou je dit een rel noemen?;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:16

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:13

Ik rijd dan zelf geen onderlinge wedstrijden meer, maar vind het FNRS systeem wel fijn werken! Heb er op Klein Oever ook mee gewerkt en er zijn toch best veel ruiters het gevoel krijgen echt ergens aan te werken want alle punten worden ook geregistreerd bij de FNRS, een grote, landelijke organisatie.

Maaaaaaaaaaargoed, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen op de Haerst! :)

Woensdag over de baan gecrossd voor een fittest, woaah, kleine pukkie ging hard! Heb er filmpjes van op mijn hyves staan.

Zo naar de hengstenshow van Wim Cazemier hier in Tolbert. Altijd leuk!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:06

Is het niet een idee om een soort enquete te houden voor alle manegeklanten, om te vragen wie er allemaal graag F-proeven zouden rijden??